Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cinqecento 899 + LPG problem z odpalaniem na gazie

14 May 2007 12:11 1402 8
  • Level 15  
    Witam.

    Jak w temacie ,jeszcze kilka dni temu nie było kłopotów teraz na gazie musze go piłować to zapali za 8 razem na zimnym silniku jak już mi aku siada na ciepłym jest troszke lepiej ,na bęzynie odpala od razu.Dodam że filtr powietrza wymieniony świece nowe ,tylko kable HV mam 3 letnie - może już odmawiają posłuszeństwa?

    Za wszystkie opinie z góry serdecznie dziękuje.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Moderator of Cars
    Energia iskry na LPG musi być większa, bo LPG ma wyższą liczbę oktanową. Wymień kable i zobacz... swoją drogą i tak nie powinno się uruchamiać silnika na LPG, zainwestuj w automatyczny przełącznik benzyna-LPG.

    Swoją drogą wkładanie LPG to tak małego i słabego silnika nie było najlepszym pomysłem, dość radykalnie skróci to jego żywotność.
  • Level 15  
    OK ,wymienie jeszcze kable ,co do przełącznika automatycznego to jest to niemożliwe bo to jest silnik na gażniku.

    A gaz już mam przeszło 4 lata i tak nawiasem mówiąc to już mi się auto w połowie zwróciło nie mówiąc o instalacji ,ale zgadzam się ze skracaniem żywotności jednak dotyczy to również wszystkich innych silników zasilanych gazem.

    Pozdrawiam.
  • Level 17  
    Najczęsciej samochody z LPG przystosowane są do tego by odpalać je na benzynie, bo parownik musi być podgrzany do odpowiedniej temperatury. Inaczej (podczas odpalania na LPG) parownik może zamarznąć. Poza tym podczas odpalania na gazie istnieje ryzyko wybuchu nagromadzonego w kolektorze dolotowym gazu (tzw. "strzał").
  • Level 24  
    Zobacz czy nie masz jakichs nieszczelnosci w dolocie i nie lapiesz "lewego powietrza".
    Sprawdz tez instalacje elektr. - moze gdzies sie nadpalil jakis kabel, albo kontakt skorodowal, i za male masz napiecie w instalacji zaplonowej.
    Slabe kable jak najbardziej moga miec duzy wplyw (zwlaszcza przy gazie) -dziwne tylko ze stalo sie to nagle, przy kablach spodziewalbym sie stopniowego pogorszenia.

    A co do wlacznika - ja mam tez chyba I generacji instlacje, ale automacik jest - pali na benzynie, a przelacza na gaz przy ok. 2000 obrotow.
  • Level 15  
    Tak na benzynie odpalam w zimie kiedy temperatura powietrza spada poniżej 10 stopni.Ale przy takiej pogodzie i temp. jak teraz odpalam na gazie.

    Co do przełącznika to automat u mnie jest niemożliwy ponieważ nie mam pompki elektrycznej przy zbiorniku oraz wtrysku .Mój przełącznik jest trójpozycyjny jak odpale na benzynie i chce przełączyć na gaz to musze ustawić go w położenie środkowe i czekać aż resztka paliwa nagromadzona w gażniku wypali się wtedy jak silnik traci moc (wypali benzyne) moge przełączyć go na gaz.Jak zostawie samochód na gazie i rano chce zapalić na benzynie musze go troche podpiłować żeby pompka mechaniczna dopompowała benzyne do gażnika.

    Więc posprawdzam wszystkie połączenia elektryczne przy instalacji gazowej.Faktycznie może być powodem jakiś zaśniedziały konektor.Trzy dni przed tą usterką trzymałem samochód nad rzeką gdzie noce były b.wilgotne (długi weekend).
  • Level 36  
    Posiadam CC889cm na gazie rocznik 1998 od 2,5 roku jeżdzę na gazie parownik firmy BRC zabudowany pod nadkolem oraz zabudowany filter gazu bezobsługowy, zbiornik w kole.Zwróć uwagę na odstęp elektrod na świecach powinien być o 0,1mm mniejszy jak na benzynie oraz na stan kabli w/n gdyż na gazie warunki pracy zarówno świec jak i kabli są cięższe niż nz benzynie.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Zwróć uwagę na częstrzą wymianę filterka gazu i wymieniaj tylko na fabryczny gdyż są również podróby odpal samochód w godzinach nocnych,podnieś maskę i zwróć uwagę czy nie ma ulotów w/n na kablach oraz w okolicy cewek w/n, zwróć uwagę na jakość osłonek na kablach w/n uszczelniających wejśćie do cewek w/n przemyj korpusy bakelitowe wyjścia cewek w/n acetonem.
  • Level 13  
    A ja sie założe że masz reduktor do wymiany ? pewnie na gazie przeleciałeś ze 100tys km.
  • Level 15  
    Witam.

    Usterka opanowana.Wymieniłem kable HV i nic ,okazało się że na konektorach od cewki elektrozaworu gazu przed parownikiem była śniedz a przez to słaby styk.Oczyszczenie odniosło skutek ponieważ pali mi od "kopa".


    Pozdrawiam SPJ:)