Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 318 E46 przygotowanie do Audio - narazie okablowanie

14 Maj 2007 17:36 12170 20
  • Poziom 22  
    Witam drogich forumowiczów posiadam autko jak w temacie, póki co stoi u lakiernika, ale lada dzień będzie składane. Było uderzone w tył- cały tył rozebrany. Chciałem zainstalować w bagażniku jakiegoś suba , ale to schodzi na dalszy plan ponieważ na razie chce położyć kable, żeby potem nie rozbierać znowu BMW. Plusem jest umiejscowienie akumulatora, który znajduje się w bagażniku w "boczku"(co się z tym wiąże nie musze ciągnąć teraz kabli od zasilania tylko ew. dopiero przy montażu basu). BMW posiada oryginalne radio i głośniki co mi wystarcza w zupełności jeżeli chodzi o tony średnie i wysokie, aczkolwiek zależy mi na miłym basie. Musze do tyłu poprowadzić remote (z tego co mi wiadomo kolory kabla tego to niebieski) Czy remote jest tylko przy radiu czy mogę go szukać przy aku.(Auto nie ma anteny zewnętrznej) nie wiem jak pociągnąć sygnał. Domyślam się, że raczej radio nie ma wyjścia Sub to wykombinowałem, że pożyczę wzmocnione sygnały lewy i prawy od tylnich głośników potem ew.(patrz rysunek) nie wiem czy powinienem ciągnąć te 2 sygnały kablami ekranowymi czy zwykłymi? W przyszłości bas był by podłączony do wyjścia low level in put i sądzę ze mógłbym zastosować takie jak na rysunku oporniki do zmniejszenia mocy sygnału.
    Podsumowując:
    - Gdzie szukać remote?
    - Czy mogę pociągnąć tak sygnał jak zaproponowałem i jakimi kablami?
    - Jak starać się uniknąć zakłóceń?
    Zależy mi na konkretach odpowiedziach
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 15  
    wyjście remote znajdziesz na wyjściu kostki ISo. nie bardzo rozumiem po co te rezystory, większość wzmacniaczy ma regulacje mocy więc są niepotrzebne,
  • Poziom 22  
    Poto ze wzmacniacz mam zamiar sam składać (ale tym może nie będziemy teraz się zajmować) Co do kostki ISO to ona znajduje sie prawie że bezpośrednio przy radiu, a ja się pytam czy bez rozbierania przodu gdzieś w tylnim przedziane smochodu znajde remote i jakimi kablami ciągnąć sygnał.Byłem na strone www.studio24.prv.pl z nalazłem jedną z dwóch kości stosowanych w BMW

    Opis połączeń.
    styk Sygnał
    /...................
    9 podtrzymanie +12V
    ....................
    16 ster.ant. automat.

    Czy w tym wypadku będzie REMOTE 9. czy 16. :?:
  • Poziom 12  
    16. to "Remote".

    pod pinem 9. ( podtrzymanie ) napięcie 12v jest cały czas więc wzmak by sie nie wyłączał.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 22  
    Dzięki wyatt_pl, a wie ktoś jakimi kablami powinienem pociągnąć sygnał ekranowanymi czy zwykłymi :?:
  • Poziom 27  
    jak najbardziej ekranowymi i nie ma co oszczędzać na kablach. Pamiętaj również żeby sygnałówki położyć jak najdalej kabli zasilających.
    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    i jeszcze pytanie czy remote i sygnały lewy i prawy ciągnąć koło siebie od radia czy moze lepiej sygnał pociągnąć od tylnich kolumn:?:
  • Poziom 15  
    jak wezniesz sygnal od tylnich kolumn to musisz sie liczyc z tym ze sygnal bedzie juz troche zniekształcony przez radio... lepiej wziac sygnal z wyjsc RCA i co do remote.... mozesz go pociagnac razem z sygnalem ... zaklucen tam nie bedzie bo przeciez tam plyna tylko mA!! a nie jakis ogromny prąd ! i co do kabli... poczytaj tutaj >>>> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic755699.html i wcale nie musisz miec kabli za 200zl ! kupisz kable zalozmy za 40zl i beda tez ok... chybaze jeste melodebilem<bez obrazy> bo tylko oni slysza roznice miedzy kablami a tak jak ja np przecietniak nie uslyszy tego

    Pozdro
  • Poziom 14  
    Schemat połączeń jaki narysowałeś jest poprawny przy założeniu, ż końcówka mocy w Twoim radiu nie pracuje w trybie mostkowym (nie wnikam w wartości rezystorów). Jeżeli jednak spień końcowy radia pracuje w mostku to przy takim połączeniu spalisz scalaka, żaden z przewodów wyjściowych w takim wypadku nie może być łączony z masą.
    Osobiście nigdy nie polecam wyciągania sygnału audio ze stopni końcowych radia. Przy takim rozwiązaniu do wejścia zewnętrznego wzmacniacza trafia strasznie zabrudzony sygnał ( zniekształcenia, szumy ), ale jeśli już musisz to robić skorzystaj z profesjonalnego rozwiązania… adapter dopasowujący sygnał. Oprócz dopasowania sygnału, zapewnie on galwaniczną izolację.
    http://allegro.pl/item195892749_converter_pyle.html
    Co z tego wynika. Unika się pętli masy, a jeśli ktoś już kiedyś montował audio w aucie, wie co się dzieje, gdy taka pętla powstaje. Świzdy, gwizdy i różne inne cuda.
    Sygnał remote do sterowania załączeniem wzmacniacza to przewód „remote antena” w radiu, zazwyczaj jest on wykorzystywany do wysuwania automatycznej anteny po załączeniu radioodtwarzacza. Gdy włączasz radyjko, na tym przewodzie pojawia się +12V.
    Jeśli chodzi o kabelki zasilające do wzmacniacza to oczywiście nie ma co przesadzać z ich jakością, nie przy takiej konfiguracji sprzętu, ale powinny one mieć odpowiedni przekrój. Nie piszesz jaki wzmacniacz chcesz zamontować, ale nawet te słabiutkie o mocy 150-200 W potrafią pobierać ze źródła prądu kilkadziesiąt Amper prądu, więc żeby uniknąć spadków napięć na tych przewodach, muszą one mieć odpowiedni przekrój. Jeśli kable jak piszesz będą krótkie ( akumulator w bagażniku) to wystarczą przwody o przekroju ok. 16mm^2.
    No i rzecz najważniejsza, o tym nie możesz zapomnieć. Bezpiecznik przy akumulatorze na plusowym przewodzie do wzmacniacza. Jeśli nie chcesz aby Twoje auto poleciało kiedyś z dymem, to o bezpieczniku nie można zapomnieć.

    Moderowany przez Crazy_88:

    Złamanie regulaminu poprzez wklejanie linków do aukcji

  • Poziom 22  
    Cytat:
    Schemat połączeń jaki narysowałeś jest poprawny przy założeniu, ż końcówka mocy w Twoim radiu nie pracuje w trybie mostkowym (nie wnikam w wartości rezystorów). Jeżeli jednak spień końcowy radia pracuje w mostku to przy takim połączeniu spalisz scalaka, żaden z przewodów wyjściowych w takim wypadku nie może być łączony z masą.
    Osobiście nigdy nie polecam wyciągania sygnału audio ze stopni końcowych radia. Przy takim rozwiązaniu do wejścia zewnętrznego wzmacniacza trafia strasznie zabrudzony sygnał ( zniekształcenia, szumy )


    Jak moge się dowiedzieć czy jest mostek. Czy mozna wywnioskować z tego jak samochód jest fabrycznie nowy z fabrynie nowym radiem że będzie posiał sygnał nie wzmocniony (low level out put):?:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    98% radji ma już zmostkowane końcówki
  • Poziom 22  
    No to lipa, a ile radi ma wyjście RCA lub jakie kolwiek wyście nie wzmonione
  • Poziom 12  
    Na alledrogo sprzedają jakieś cuda co to niby z hi input robią low input. Osobiście nie używałem tego nigdy ale myśle, że warto było by spróbować. Sam to chyba wrzuce ojcu do samochodu bo też ma fabryczne radio a chce jakiś wzmak podłączyć.

    pzdr
  • Poziom 22  
    a to az trzea kupować z allegro nie ma na elce jakiegos schematu tego cuda :?:
  • Poziom 18  
    A może sposobem na pojawienie sie RCA jest wymiana radia na takie od systemu Harman/Kardon ? one maja wzmacniacz zew. wiec RCA musi miec i bedzie oryginalnie bez przerobek wygladac.
  • Poziom 22  
    raczej wole zostać przy tym o jest wymiana radia wiąże się z kosztami. to lepiej kupić to cudo za 30 zł niz radio orginane za 300zł
  • Poziom 11  
    A nie lepiej zakupic wzmacniacz z mozliwoscia podpiecia do orginalych jednostek sterujacych???? Przykladowo Infinity Reference 7541a ????? Cena 600zl i ma mozliwosc do podlaczenia do orginalnych jednosatek/
  • Poziom 43  
    Myślę że nie tędy droga Panowie. Nie wiemy co kolega chce wykombinować i co nazywa dobrym brzmieniem. Myślę że w taki sposób, kładąc grube kable, montując gadgety nie osiągnie ani um-ca, um-ca ani brzmienia a co najwyżej głośne krzyczenie i charczenie które trudno będzie nazwać graniem i dodatkowe kłopoty, pytania i nie potrzebne wydawanie pieniędzy, no może trochę samopoczucia że ma sprzęt. Znając wielu ludzi widzę że co osoba to inne brzmienie preferuje a większość nawet nie wie jak to powinno brzmieć i co to jest poprawne odtwarzanie muzyki.

    Najprościej i najtaniej będzie wymienić radio i założyć nowy osprzęt a zależnie jak go dobierze taki efekt uzyska. Albo tanie Sony, Kenwood czy niemarkowe psujące się chińskie albo coś z wyższej półki, odpowiedni osprzęt czyli kable, ewentualnie wzmacniacz i głośniki. Ale co do detali, modeli to nie odważę się i nikt rozsądny tego nie zrobi. Ważne by to było w zgodzie z zasadami elektryki i akustyki i w zasięgu danego portfela. W systemie audio najważniejsze jest źródło a osprzęt ma mniejsze znaczenie, z małej mp3 czy innego słabego żródła nie nagłośni się prawidłowo większej powierzchni a przy większych mocach wyjdą wszystkie mantkamenty. Można zbudować wszystko, z fałszywym poczuciem włącznie. Rozsądny człowiek najpierw spróbowałby ocenić co pytający chce faktycznie uzyskać i jak wyobraża sobie swoje dobre brzmienie. Zalecałbym poznanie podstaw, do czego własciwie służy woofer, posłuchanie zestawów innych ludzi i wybranie czegoś dla siebie. Przerabiać można w nieskończoność a z reguły kończą się one marnym efektem.



    SławeK
  • Poziom 22  
    odrazu powiem ze nie zalezy mi na um-cu um-cu i cięciu 250 Hz , ale tylko i włacznie na uzupełnieniu tonów niski do 80hz.Inwesownianie w nowe radio głośniki to już się robi wydatek rzędu 2 tys zł , a ja nie jestem fanem kombinacji i pzerabiania różnych rzeczy. Dlatego wolę zostać przy orginalnym radiu i głośnikach ew. to uzupełnić. Jak widać nie wybrałem głośnika 40 cm i budy 60 ltró bo dla mnie to przegięcie. Zdecydowałem się na małą 20
  • Poziom 1  
    witam wszystkich
    mam w BMW 3 E-46 wzmacniacz HARMAN/KARDON HS 3755 niestety poprzedni właściciel powyrywałwszystkie przewody CZY KTOŚ MA JAKIŚ SCHEMAT JAK TO OD NOWA PODŁĄCZYĆ???? Jak tak to prosze wysłać na maila pogo_83(malpa)tlen.pl
    Albo jak ktoś wie skąt m
    ożna wziąśc taki schemat to prosze pisać