Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Interfejs do Autronic al 700 - zrobil juz ktos?

rider13 16 Oct 2003 00:47 4368 22
  • #1
    rider13
    Level 12  
    Witam

    Jakis czas temu na forum https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56469.html
    byl podany schemat takiego interfejsu i program do obslugi.
    Moze ktos juz go sobie zrobil i wyprobowal?
    Szukam opisu do gniazda przy LPG .poniewaz zrobilem sobie taki i zostalo mi tylko podpiecie do auta .
    I mam jeszcze prosbe czy moglibyscie mi poradzic jakie parametry zmienic w komputerze LPG przy pomocy tego programu do interfejsu zeby troszke zmniejszyc zuzycie LPG ,nawet kosztem szybszego zuzycia katalizatora .
    Instalacja jest zalozona w Polonezie Mpi i autko pali ponad 14 litrow.
    Zmienilem juz kable,swiece,filtr powietrza i zostal juz tylko chyba pogrzebac w komputerze.Jezdze raczej spokojnie ,nie mieszkam w miescie wiec zatrzymywanie sie na swiatlach co 100 metrow tez nie wchodzi w gre .Wiec te 14 litrow troche mnie irytuje.

    I czy moglby mi ktos wyjasnic do czego sluza dwie sruby na reduktorze.moze tam dalo by sie troche przyoszczedzic ?

    Z gory dzieki za pomoc.

    Arek
  • #2
    panjabi-mc
    Level 12  
    ja zrobilem interface i sciagnalem ten program autronic rar i nie działa a interfejs to u mnie na autronic 700 to zielony kabel + , żółty - i następne dwa rx i tx albo na odwrot i tak nie uszkodzisz najwyzej niezadziala aby zasilanie podłączyc ok ale i tak niedziała podejrzewam ze soft jest niekompletny bo jak odpalam soft stany na rx i tx nie zmianiaja sie
  • #3
    rider13
    Level 12  
    To muj stary post.
    Ja tez zrobilem interfejs ze schematu na elektrodzie i jest ok.
    Wazna jest kolejnosc uruchamiania.
    Najpierw wlaczasz program w kompie i potem przekrecasz kluczyk w aucie i po sekundzie powinno ci sie polaczyc.
    Na kompie wyskakuje polozenie silnika krokowego i.t.d.

    Arek
  • #4
    panjabi-mc
    Level 12  
    kombinowalem na wszystkie strony i nic wszystkie wersje softu pobrałem ale zauważyłem ze układ sie grzeje prawdopodobnie źle podlaczony ale zgodnie ze schematem kilkaktotnie sprawdzany pozatym przecież to łatwy schemat . Mam pytanie czy robiłeś z tego co jest jako załącznik schematu czy z tego jest razem z wtyczkami ( ten kolorowy) ? Pozdrawiam
  • #5
    rider13
    Level 12  
    Ja go robilem pol roku temu .W tedy byl tylko jeden schemat i jedna wersja softu.
    Uklad standartowy na Max 323
    U mnie nic sie nie grzeje - moze spaliles scalaka podajac mu zasilanie na rx lub tx .
    Ja tak jednego zalatwilem .

    Arek
  • #6
    mania2
    Level 15  
    Witam z Autronikami jest problem z komunikacją ,czasami trzeba wyjmować bezpieczniki aby się połoczyć :)
  • #7
    panjabi-mc
    Level 12  
    Zrobiłem jeszcze raz na układzie max232n i mi nie działa znowu niemam pojęcia co to może być miernikiem mierzyłem wszystko jest niby jak ok wedlug dokumentacji układu . komputer gazowy napewno ok bo jezdzilem do gazownikow u nich dziala ale 10 zapłaciłem . Może ktoś mi odrysuje swój albo zrobi bo juz mam dośc . Banalny układ a tyle kłopotów dodam ze pc raczej dobry bo inne kable np od telefonów działają
  • #8
    rider13
    Level 12  
    Kolejnosc polaczenia we wtyczce w samochodzie to kolor zolty +12v potem masa i bodajze TX i RX - jak nie zadziala to zamien sobie kabelki w interfrejsie.
    Najpierw uruchamiamy program na komputerze (nelezy prawidlowo skonfigurowac w nim numer portu COM1 LUB COM2 ) ,a nastepnie dopiero przekrecamy kluczyk w stacyjce auta.
    U mnie tez jest czasem problem z polaczeniem ,ale nie styka mi cos w gniazdku komp. gaz. .Musze czasem poruszac wtyczka.
    Problemem moze byc rownierz zbyt duza szubkosc portu szeregowego .
    Tak mi sie przynajmniej wydaje .
    U mnie port szeregowy jest w kompie ustawiony na 9600

    Arek
  • #9
    panjabi-mc
    Level 12  
    kurcze jak można zmieniac prędkośc portu bo programowo sie nie da a bios jest stary i jest tylko adresacja . Programowo a mon niema takiej mozliwości a jeszcze odwalili mi jakiś numer skurczybyki chcialem zeby sprawdzili czy działa autronic a oni musieli mi coś zmienic zeby do nich wrocić bo 3 litry wiecej gazu pali od wyzyty u nich w zakładzie a mieli tylko podłączyć i sptrawdzic komunikację
  • #11
    mkos1
    Level 29  
    panjabi-mc wrote:
    ....jak można zmieniac prędkośc portu bo programowo się nie da .....


    Najprościej tak:
    Panel sterowania --> System ---> Menedżer urządzeń --->Porty
    We właściwościach portu, który chcesz wykorzystać jest zakładka Ustawienia i tam mozesz to ustawić. 8)

    Jak długo jeździsz na LPG i kiedy ostatnio wymieniałeś filtry ?

    Pozdrawiam !
  • #12
    panjabi-mc
    Level 12  
    Jeżdze na gazie jeden miesiąc ale poprawialem jedna rzecz we własnym zakresie , bo złe sruby mi zalozyli pod czapke pod ktora jest mixer i dostawalo sie lewe powietrze na benzynie kaplica wolnych wogole . ale teraz jest super no ale podskoczylo spalanie gazu wiec chcialem sobie zrocic taki interface i przy okazji zrobić korekte (dodam ze gaz zakladalem bardzo daleko od miejsca zamieszkania zreszta przypadkiem a u mnie goscie co zakladaja gaz niewiedza ze zyją nawet ) to vectra 20 16 V 150 ps pali benzyny do 110 okolo 7 nie wiecej a gazu palila na poczatku ok 9 ale przy słabym wyciagu bo tak jak mowilem na benzynie na lewym powietrzy wcale nie smigała po naprawie palila 12 13 trasa a teraz 16, filtry takie duperele odpadają ale smierdzi gazem wiec pewnie za gbogato pewnie gdzies filtrem moze sie ulatnia bo reszta ukladu szczelna oto moja historia ale musze miec pecha bo układ 232 prosty jak drut a mi wciąż niedziala pozdrawiam i dzieki
  • #13
    panjabi-mc
    Level 12  
    OK śmiga interface ale niewiem co było źle i pewnie sie nie dowiem najwazniejsze ze działa . Moze dlatego ze dorobilem elegancką wtyczkę do zeby sie wpiąc komputerka a nie jak wczesniej na kabelki . Ustawiłem gaz tak jak program podpowiadał jedynie ustawilem recznie ze jak spadaja obroty przełacza na gaz , okazało sie ze za mało powietrza było Niewiem czy to normalne ale w fazie ustawiania biegu jałowego musiałem wkrecić prawie cała srube w reduktorze . W każdym razie program pokazuje ze ustawiony jest prawidłowo, jeździc tez dobrze jeździ gazem nie smierdzi kopyto ma dobre ciekawe ile bedzie palic ale zobaczymy . Moze ktoś mi udzieli wskazówek jak ustawić 2 litrowke 150 konną :) Pozdrawiam i jestem ogromnie wdzięczny za wszystkie opodpowiedzi temat uważam za cześciowo zamknięty .
  • #14
    mania2
    Level 15  
    Witam,wciśnij alt+ctrl+f7 i wejdż w zastrzeżone,tam dopiero się pobawisz w ustawianie :D
  • #15
    panjabi-mc
    Level 12  
    na razie podniosłem próg sondy i jest ciekawie jak podnosze liczbe kroczkow to gazu wiecej przepływa ?
  • #16
    Lukaso
    Level 11  
    mania2 wrote:
    Witam,wciśnij alt+ctrl+f7 i wejdż w zastrzeżone,tam dopiero się pobawisz w ustawianie :D


    A jest gdzies dostępny opis tych funkcji zastrzeżonych (jak wpływaja na parametry pracy) ?
  • #17
    lenek
    Level 11  
    [/quote]na razie podniosłem próg sondy[quote]
    czy ten próg ustwiłeś w zastrzeżonych? w manualu AL 700 wyczytałem że ustawia się próg sondy z 0.4v na 0.5V ale nie wiem gdzie?
  • #18
    Dar_bob
    Level 14  
    odpal Al - a, kliknij ctr alt f7 (wszystkie naraz) , a nastepnie kliknij na zakłądke zastrzezone, własnie w tym momencie uaktywni sie ona i tam zobaczysz w menu ustawien tą opcje zmiany..
    DArek.
  • #19
    lenek
    Level 11  
    Do panjabi-mc na jaki próg ustawiłeś?

    Do DArek czy moę wiesz więcej o tych ustawieniach?
  • #20
    panjabi-mc
    Level 12  
    Witam ustawilem prog sondy na 0.504 albo 0.508 o ile dobrze pamietam Pozdrawiam . Narazie jest dobrze pali malo i niezle ciagnie , u mnie musialem jeszcze wydluzyc przewod do mixera bo wyciag mialem taki ze niemozna bylo regulowac reduktora .Pozdrawiam
  • #21
    lenek
    Level 11  
    panjabi-mc i jak chodzi autko, dało to coś zwiększenie progu lambdy, bo jeśli przeanalizować to teoreycznie to zwiększając liczbę oszukujemy komputer że mieszanka jest uboga i komputer podnosi ilość gazu, teoretycznie powinien spalać więcej, ciekawe jak u ciebie?
  • #22
    panjabi-mc
    Level 12  
    Pali mi obecnie okosrednio 10 l . Dla porównania jechalem 90 caly czas benzyny mi palila ok 6.5 litra to gazu 7,9 miasto 10,3 benzyny gazu wacha sie w granicach 11,5 12 litrow . Dodam ze podniesienie progu moze nie bylo kluczowym sposobem ale jest bardzo dobrze . U mnie problem dotyczyl glównie zlego wyciagu gazu wczesniej palila 15 litrow niezaleznie od stylu jazdy .Pozdrawiam
  • #23
    lenek
    Level 11  
    panjabi-mc napisałeś
    u mnie musialem jeszcze wydluzyc przewod do mixera bo wyciag mialem
    Quote:
    taki ze niemozna bylo regulowac reduktora

    jak to zrobiłeś i jakie to ma znaczenie?