Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterowanie pompy i dobor czujników do układu hydraulicznego

Jozku 15 May 2007 23:29 4012 4
    Jozku
    Level 11  
    Aktualnie pisze pracę dyplomowa w ktorej modernizuje sterowanie prasy hydraulicznej (niestety nie znalazlem dzialu ktoren zajmowalby sie stricte ta dziedzina wiec umiescilem post tutaj bo jest to najbardziej zblizona dyscyplina i ta ktora studiuje; jesli popelnilem gafe prosze moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce). Problemy zaczely sie gdy przyszlo do doboru odpowiedniej pompy a zwlaszcza sterowania do niej. Wymagana jest jak najnizsza cena (wiec firmy pokroju rexroth odpadaja)i rozsadna jakosc a zdobycie dokumentacji graniczy z niemozliwoscia dla kogos kto nie pracuje w zadnej firmie (niestety jestem jeszcze studentem i mam ograniczone mozliwosci na tym polu jako ze nie jestem potencjalnym odbiorca; z wiedza na temat co byloby mi potrzebne tez bywa roznie). W kazdym razie potrzebuje pompy wielotloczkowej o zmiennym wydatku (cisnienie 32 MPa, wydatek minimum 60 l/min) - i o ile z tym nie ma wiekszego problemu, trudno jest mi znalezc sterowanie do takiego urzadzenia (a zwlaszcza dajace mozliwosc regulacji za posrednictwem sterownika PLC). Sprawa latwiejsza aczkolwiek wymagajaca rozeznania w cenach i jakosci (niestety brak doswiadczenia w tych sprawach..) sa czujniki - cisnienia i temperatury, oraz czujniki krancowe jakie dalyby sie zastosowac do wskazania domkniecia zasuw w owej prasie (dokladniej mowiac pelniacej funkcje paczkarki/zgniatarkii do wiorow miedzianych). Jest to moj pierwszy post na tym forum, krytyka ale i wszelka pomoc mile wiidziana Chodziloby mi chocby o wskazanie firm ktore wykonuja dane elementy spelniajace moje kryteria abym mogl ruszyc dalej.