Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO 850 - klimatyzacja

gracus7 15 Maj 2007 23:44 6494 10
  • #1 15 Maj 2007 23:44
    gracus7
    Poziom 26  

    witam mam problem z autkiem VOLVO 850 silnik 2,4 10V z roku 95. otórz w autku zatarła się sprężarka od klimatyzacji i zatrzymała się robiąc zwarcie w instalacji ... teraz po wymianie sprężarki okazało się że nie ma na nią zasilania !!! sprawdziłem wszystkie czujniki po drodze od klimatyzacji i są sprawne
    ciśnienie w układzie również odpowiednie a zasilania jak nie było tak nie ma... zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą gdyż auto na postoju po nocy ma rozładowany akumulator więc gdzies jest jakiś upływ napięcia i czy to czasem nie przez ten układ klimatyzacji po zwarciu???

    czy ma ktoś schemat do tego modelu auta choć fragment z klima lub może ktoś coś podobnego robił z klimą w takim aucie???
    potrzebuję wszelkich wskazówek.....

    pozdrawiam...

    1 10
  • Relpol
  • #2 16 Maj 2007 23:44
    gracus7
    Poziom 26  

    czy nikt nie jest w stanie mnie wspomóc choć kawałkiem schematu????

    0
  • Relpol
  • #3 17 Maj 2007 00:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 17 Maj 2007 00:16
    gracus7
    Poziom 26  

    właśnie zapomniałem napisać że jest to klimatyzacja manualna dwustrefowa..... ale nic nie powiem o układzie wtryskowym pozatym że jest to silnik 5 cylindrowy 10 zaworowy 2,4 10V z roku 95.
    chodzi mi głównie o zasilanie klimatyzacji i sterowanie nią ... jeśli masz kilka schematów to może sam coś dopasuję....

    1
  • #5 17 Maj 2007 00:39
    HONDAS
    Użytkownik obserwowany

    Są czujniki w ukladzie jeżeli nie dostaną sygnaly nie bedzie napięci czyli tez prądu i i klima nie zadziała zadna.

    0
  • #6 17 Maj 2007 11:13
    gracus7
    Poziom 26  

    o jakich czujnikach mówisz???
    czujnik ciśnienia czynnika w układzie jest sprawy termostat też jest sprawny poprostu układ sterownaia gdzieś gubi zasilanie bo jak podłączę na krótko sprężarkę to działa

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Maj 2007 21:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 17 Maj 2007 22:27
    gracus7
    Poziom 26  

    wielkie ukłony elektrit
    ale ja jestem zakręcony zapomniałem że mam w komputerze autodatę...
    więc już wydrukowałem sobie schemacik razem z opisem a w sobotę będę walczyć z ta klimatyzacją w VOLVO

    jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam a jak uda się coś naprawić to dam znać..

    0
  • #9 21 Maj 2007 17:29
    gracus7
    Poziom 26  

    Witam ponownie
    tak więc w sobotę od rana walczyłem z naprawą elektryki klimatyzacji w tym Volvo... jak już wyżeszj wspomniałem to w aucie z powodu braku oleju w układzie klimatyzacji zatarła się sprężarka i nastąpiło zwarcie w instalacji objawem czego były potopione przewody na wtyczce czujnika niskiego ciśnienia oraz jak sie później okazało w kabinie...
    Poszedłem po kolei instalacją jak po sznurku od sprężarki aż do sterownika więc gdyby ktoś szukał miejsc którymi idzie ten przewód STERUJĄCY sprężarką (niebieski/z szarym paskiem) to jest on ułożony w wiązce przed silnikiem potem dalej w wiązce pod komputerem gdzie ma odczep do komputera i dalej do czujnika niskiego ciśnienia przy podszybiu, następnie po przejściu przez czujnik przewód idzie dalej w wiązce na podszybiu do skrzynki bezpiecznikowej po drugiej stronie auta jednak do skrzynki nie jest podłączony a schodzi w dół do przedziału nad nogami kierowcy aż do dużego panelu ze złączkami tak jakby połączenie wiązki zewnętrznej z wewnętrzną auta... Z tego panelu jedno odejście jest spowrotem do skrzynki bezpiecznikowej a drugie z panelu idzie grubą wiązką do góry pod samą szybą pod pokrywą deski rozdzielczej i znów na drugą stronę do pasażera i schodzi w dół przy słupku drzwi pasażera i tam wychodzi z wiązki i idzie na czarną złączkę zamocowaną do wentylatora. Ze złączki idzie do gniazda NIEBIESKIEGO przekaźnika który jest zamontowany jako jedyny za schowkiem u pasażera. Na tym przekaźniku jest włączane napięcie z grubego przewodu żółtego z czarnym paskiem który zasila jeszcze inne odbiorniki włącznie z panelem sterowania....
    Przekaźnik sterowany jest napięciem 12V prosto z panelu sterowania z prawej wtyczki z dolnego rzędu z pinu 4 od drzwi pasażera a masa podana jest do przekaźnika na przewodzie czarnym o ile pamiętam z zółtym paskiem z tym że masa jest załączana przez przekaźnik w okolicach nóg kierowcy po zwłoce około 10 sekund od włączenia zapłonu!!!!
    troszkę namieszałem jednak jeśli ktoś spojrzy na opis i na auto to załapie o co chodzi.

    w aucie które naprawiałem usterka była przy samym przekaźniku niebieskim pod którym stopieniu uległy dwa przewody na styku załączającym a że były one sklejone razem ze sterującymi przekaźnikiem, temperatura stopiła izolację wszystkich czterech przewodów dochodzących do przekaźnika co spowodowało zwarcie przewodu sterującego przekaźnikiem do masy z powodu czego nie włączał się przekaźnik... potopione przewody wyciąłem i dolutowałem nowe wraz z konektorami na przekaźnik i po włączeniu akumulatora klimatyzacja znów zaczeła pracować.... na szczęście przy zwarciu nie uległ uszkodzeniu komputer silnika ani panel sterujący który jest odseparowany od układu klimy właśnie niebieskim przekaźnikiem...
    a połączenia z komputerem silnika jakie widać na schemacie autodaty to są połączenia które dają impuls do podniesienia obrotów silnika gdy pojawi się zasilanie na przewodzie niebieskim z szarym paskiem włączającym sprzęgło sprężarki. Tak więc komputer silnika wogóle nie steruje klimatyzacją gdyż jest ona w pełni manualna...

    2
  • #10 21 Maj 2007 17:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 21 Maj 2007 17:39
    gracus7
    Poziom 26  

    tak elektrit naprawiłem ale krócej opisać się tego chyba nie da..więc temat można zmknąć....

    dzięki i pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów