Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO 850 - klimatyzacja

15 May 2007 23:44 7514 10
  • Level 26  
    witam mam problem z autkiem VOLVO 850 silnik 2,4 10V z roku 95. otórz w autku zatarła się sprężarka od klimatyzacji i zatrzymała się robiąc zwarcie w instalacji ... teraz po wymianie sprężarki okazało się że nie ma na nią zasilania !!! sprawdziłem wszystkie czujniki po drodze od klimatyzacji i są sprawne
    ciśnienie w układzie również odpowiednie a zasilania jak nie było tak nie ma... zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą gdyż auto na postoju po nocy ma rozładowany akumulator więc gdzies jest jakiś upływ napięcia i czy to czasem nie przez ten układ klimatyzacji po zwarciu???

    czy ma ktoś schemat do tego modelu auta choć fragment z klima lub może ktoś coś podobnego robił z klimą w takim aucie???
    potrzebuję wszelkich wskazówek.....

    pozdrawiam...
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 26  
    czy nikt nie jest w stanie mnie wspomóc choć kawałkiem schematu????
  • User removed account  
  • Level 26  
    właśnie zapomniałem napisać że jest to klimatyzacja manualna dwustrefowa..... ale nic nie powiem o układzie wtryskowym pozatym że jest to silnik 5 cylindrowy 10 zaworowy 2,4 10V z roku 95.
    chodzi mi głównie o zasilanie klimatyzacji i sterowanie nią ... jeśli masz kilka schematów to może sam coś dopasuję....
  • User under supervision
    Są czujniki w ukladzie jeżeli nie dostaną sygnaly nie bedzie napięci czyli tez prądu i i klima nie zadziała zadna.
  • Level 26  
    o jakich czujnikach mówisz???
    czujnik ciśnienia czynnika w układzie jest sprawy termostat też jest sprawny poprostu układ sterownaia gdzieś gubi zasilanie bo jak podłączę na krótko sprężarkę to działa
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 26  
    wielkie ukłony elektrit
    ale ja jestem zakręcony zapomniałem że mam w komputerze autodatę...
    więc już wydrukowałem sobie schemacik razem z opisem a w sobotę będę walczyć z ta klimatyzacją w VOLVO

    jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam a jak uda się coś naprawić to dam znać..
  • Level 26  
    Witam ponownie
    tak więc w sobotę od rana walczyłem z naprawą elektryki klimatyzacji w tym Volvo... jak już wyżeszj wspomniałem to w aucie z powodu braku oleju w układzie klimatyzacji zatarła się sprężarka i nastąpiło zwarcie w instalacji objawem czego były potopione przewody na wtyczce czujnika niskiego ciśnienia oraz jak sie później okazało w kabinie...
    Poszedłem po kolei instalacją jak po sznurku od sprężarki aż do sterownika więc gdyby ktoś szukał miejsc którymi idzie ten przewód STERUJĄCY sprężarką (niebieski/z szarym paskiem) to jest on ułożony w wiązce przed silnikiem potem dalej w wiązce pod komputerem gdzie ma odczep do komputera i dalej do czujnika niskiego ciśnienia przy podszybiu, następnie po przejściu przez czujnik przewód idzie dalej w wiązce na podszybiu do skrzynki bezpiecznikowej po drugiej stronie auta jednak do skrzynki nie jest podłączony a schodzi w dół do przedziału nad nogami kierowcy aż do dużego panelu ze złączkami tak jakby połączenie wiązki zewnętrznej z wewnętrzną auta... Z tego panelu jedno odejście jest spowrotem do skrzynki bezpiecznikowej a drugie z panelu idzie grubą wiązką do góry pod samą szybą pod pokrywą deski rozdzielczej i znów na drugą stronę do pasażera i schodzi w dół przy słupku drzwi pasażera i tam wychodzi z wiązki i idzie na czarną złączkę zamocowaną do wentylatora. Ze złączki idzie do gniazda NIEBIESKIEGO przekaźnika który jest zamontowany jako jedyny za schowkiem u pasażera. Na tym przekaźniku jest włączane napięcie z grubego przewodu żółtego z czarnym paskiem który zasila jeszcze inne odbiorniki włącznie z panelem sterowania....
    Przekaźnik sterowany jest napięciem 12V prosto z panelu sterowania z prawej wtyczki z dolnego rzędu z pinu 4 od drzwi pasażera a masa podana jest do przekaźnika na przewodzie czarnym o ile pamiętam z zółtym paskiem z tym że masa jest załączana przez przekaźnik w okolicach nóg kierowcy po zwłoce około 10 sekund od włączenia zapłonu!!!!
    troszkę namieszałem jednak jeśli ktoś spojrzy na opis i na auto to załapie o co chodzi.

    w aucie które naprawiałem usterka była przy samym przekaźniku niebieskim pod którym stopieniu uległy dwa przewody na styku załączającym a że były one sklejone razem ze sterującymi przekaźnikiem, temperatura stopiła izolację wszystkich czterech przewodów dochodzących do przekaźnika co spowodowało zwarcie przewodu sterującego przekaźnikiem do masy z powodu czego nie włączał się przekaźnik... potopione przewody wyciąłem i dolutowałem nowe wraz z konektorami na przekaźnik i po włączeniu akumulatora klimatyzacja znów zaczeła pracować.... na szczęście przy zwarciu nie uległ uszkodzeniu komputer silnika ani panel sterujący który jest odseparowany od układu klimy właśnie niebieskim przekaźnikiem...
    a połączenia z komputerem silnika jakie widać na schemacie autodaty to są połączenia które dają impuls do podniesienia obrotów silnika gdy pojawi się zasilanie na przewodzie niebieskim z szarym paskiem włączającym sprzęgło sprężarki. Tak więc komputer silnika wogóle nie steruje klimatyzacją gdyż jest ona w pełni manualna...
  • User removed account  
  • Level 26  
    tak elektrit naprawiłem ale krócej opisać się tego chyba nie da..więc temat można zmknąć....

    dzięki i pozdrawiam