Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łączenie 3 traf toroidalnych

16 Maj 2007 14:36 2024 10
  • Poziom 14  
    Witam.
    Kilkanaście dni temu zakupiłem 2 trafa toroidalne firmy INDEL, model TST 500/002H. Do każdego nabyłem również układ miękkiego startu UMS 2.5 Wszystko miało być podłączone z trzecim transformatorem (taki sam model jednak nabyty rok temu). Wszystko pięknie ładnie lecz po złączeniu tych traf i włączeniu zasilania przechodzi bezpiecznik 16A (główny 25A zostaje nieruszony). Po rozłączeniu tych traf bez problemu 3 się załączają. Moje pytanie jest następujące: Co dalej z tym zrobić?? Czy jest możliwość, że problem leży w układach miękkiego startu?? Nie załączają się równo i to powoduje wybicie bezpiecznika?? Nie jestem początkującym elektronikiem, lecz nie wiem do kogo się z tym zwrócić. Bardzo Was proszę o fachową pomoc.
    Dane transformatora:
    - moc: 500VA;
    - Uwyj: 2x11.5V;
    - Iwyj: 2x21.73A
  • Poziom 14  
    Troche jaśniej prosze - łączysz te trafa równolegle po stronie wtórnej i wtedy jak załączasz wszystkie to wybija? A nie wybija jak po wtórnej są nie połączone tak?
  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Oczywiście transformatory są łączone po stronie wtórnej. Jeśli wszystkie 3 są ze sobą spięte to wybija, jeśli rozłączone (ale włączone w tym samym czasie) to jest ok. Co do łączenia wyprowadzeń to jest wszystko tak jak powinno być. Zastanawiam się jeszcze nad tymi miękkimi startami, bo sądzę, że nie załączają sie w tym samym czasie, bo to jest niemożliwe i one powodują problem. Wykonam fotki i pokażę jak mam to połączone.
  • Poziom 23  
    W jakim sensie PO ZLACZENIU? Laczysz wyjscia traf do siebie bezposrednio?