Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renowacja alu

fenixgsm 17 Maj 2007 17:56 3218 9
  • #1
    fenixgsm
    Poziom 15  
    witam. mam 4 alufelgi i chce je odrestaurować żeby były ładniejsze. W jednej mam wykruszony kawałek (uderzenie w krawężnik) i chce to pospawać. Jest taka możliwość? Da sie potem wyważyć koło? Ile by to kosztowało? Pozostałe 3 chcę pomalować na srebrno. Myślałem o srebrnym spray'u. Ile by to kosztowało? Proszę o nie usuwanie tematu. Szukałem na elektrodzie i google i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Pozdrawiam.
  • #2
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Co chcesz odnawiać: "ALE"?
    Po pierwsze: ubytek w feldze trzeba zaspawać. Są warsztaty trudniące sie naprawą alufelg i tam radzę ci oddać do roboty, bo zwykły spawacz może spaprać robotę. Następnie przed malowaniem felgi, i to wszystkie 4, by nie było różnic, należy oczyścić. Najlepiej mechanicznie. Można piaskować, ale dużo lepsze i "zdrowsze" dla aluminium jest szkiełkowanie. To samo, co piaskowanie ale odbywa się za pomocą szklanych kulek. Niestety też droższe...
    A potem malowanie: lakierem samochodowym lub specjalnym do felg. Spraye odradzam, bo wyjdzie nieładnie.
  • #3
    adamowicz
    Poziom 21  
    Witam.
    Ja bym pomalował farbą w kolorze jasny metalik.
    Oczywiście lakierem piecowym. A co do spawania, to warto by jeszcze całą felgę przetoczyć na tokarce.
    Pozdrawiam
  • #4
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Po naspawaniu ubytku felgę należy doprowadzić do gładkości i to po jej stronie wewnętrznej! Czyli tam, gdzie styka sie z oponą. Bo w przeciwnym razie będzie powietrze schodziło.
  • #5
    neo_dc
    Poziom 32  
    Witam

    Ja mam pytanie odnośnie alufelg, tak tylko z czystej ciekawości - jak się je wyważa ? nie widziałem jeszcze alusów z ciężarkami takimi jak przy stalowych felgach.
  • #6
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Od wewnętrznej strony daje się ciężarki. Mają one tylko mocowanie na grubszy rant. Stronę zewnętrzną wyważa się klejąc ciężarki...od strony wewnętrznej. Klei się je jak najbliżej "szprych", czyli części od piasty do rantu (jak najbliżej części zewnętrznej tak, by nie było widać). Klei się na obwodzie felgi. Jest to metoda droższa i bardziej pracochłonna (jak wszystko przy alusach) i już widziałem felgi z klejonymi ciężarkami od zewnątrz.
  • #7
    fenixgsm
    Poziom 15  
    w mojej okolicy jest firma ,,WIELTON" zajmująca się składaniem naczep do samochodów ciężarowych. Jak myślicie dadzą tam radę pospawać tą felgę?


    Moderowany przez Błażej:

    Czy 13 w twoim nicku, to twój wiek? Zastanów się nad swoim pytaniem. Wróżek tu NIE MA!

  • #8
    Marcin839
    Poziom 11  
    Błażej napisał:
    Od wewnętrznej strony daje się ciężarki. Mają one tylko mocowanie na grubszy rant. Stronę zewnętrzną wyważa się klejąc ciężarki...od strony wewnętrznej. Klei się je jak najbliżej "szprych", czyli części od piasty do rantu (jak najbliżej części zewnętrznej tak, by nie było widać). Klei się na obwodzie felgi. Jest to metoda droższa i bardziej pracochłonna (jak wszystko przy alusach) i już widziałem felgi z klejonymi ciężarkami od zewnątrz.

    Zalezy jakie alufelgi. Bo na czesci alusow nabija sie ciezarki dokladnie tak samo jak na stalowych (czyli po obu stronach nabijane)
  • #9
    emtezet
    Poziom 14  
    Gdzies na forum golfa widzialem opis jak ladnie wyczyscic felge (tam akurat byly robione tylko ranty), schodzilo chyba 5 h na jedno kolo ale efekt byl ladny...
  • #10
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    Felgę musisz wyprostować, pospawać najlepiej metodą mig lub tig, później wyszlifować, a następnie oddać do wyważania, pomalować proszkowo i wypalić, ot cała filozofia. Wykonawców dzieł niestety nie pomogę Ci znaleźć w Twojej okolicy. Pozdro