Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

junak i odpalanie

18 Maj 2007 00:59 5510 19
  • Poziom 10  
    witajcie moze mi ktos doradzi mam taki problem od jakiegos czasu jestem posiadaczem junaka i mam problem z odpalaniem jest nowy gaznik ,zapłon ustawiony ok ,nowy przerywacz i kondensator a mimo to straszne kłopoty z zapalaniem czy powodem moze byc rodzaj cewki prawdopodobnie jest to cewka od syreny /oczywiscie instalacja w junku przerobiona na 12v/czy zmiana cewki mogłaby rozwiązac ten problem? prosze o pomoc
    z góry dziękuję
  • Poziom 12  
    A próbowałeś regulować przerwę na platynkach (przerywaczu) i świecy zapłonowej (to drugie rób w ostateczności). Druga sprawa to jakiej użyłeś świecy (czy jest nowa i o właściwej "ciepłocie" )? Sprawdź to. Nie wiem jaka powinna być dokładnie do Junaka, ale poszperaj w dokumentacji, jeżeli cewka jest od Syreny to nie wiem czy nie powinna być dopasowana do tej cewki
  • Poziom 10  
    witam i dziękuje za rady wszystkie te problemy juz przerabiałem ale odnosze wrwżenie ze iskra jaka jest podawana z cewki nie za bardzo radzi sobie z iloscia podawanego paliwa dlatego zastanawiam sie czy niemusiała by byc inna cewka np z malucha
    POZDRAWIAM
  • Poziom 17  
    Witam.
    Nie napisałeś czy wogóle ten motocykl Ci zapala,czy tylko masz problemy z uruchomieniem? Podejrzewam, że to drugie.Przyczyn może być kilka. Odnośnie cewki zapłonowej,to jeśli jest sprawna, to nie ma znaczenia czy będzie od Fiata czy od Syreny.Ważne jest napięcie pracy cewki,a to chyba się u Ciebie zgadza.
    Ważna jest bardzo sprawność kondensatora 022mF.Dobrze by było go wymienić na wszelki wypadek. Następnie sam przerywacz musi być suchy czysty i dobrze wyregulowany(przerwa ok 03mm). Wyczyść dobrze drobnym papierem kowadełko i młoteczek. Sprawdz też przerwy na zaworach, no i ostatecznie szczelnosc zaworów. Nie zaszkodzi sprawdzić szczelnosci połączenia gażnika z cylindrem. Po wykonaniu tych czynności wlej czystego paliwa(nie mieszanki) i ...powodzenia.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    witam i pozdrawiam hitek dzieki za odpowiedz i pomoc powiem tak przerywacz jest nowy kondensator tez gażnik również nowy ale od cezety nie pegaz motor od czasu do czasu odpali na chwile na wolnych obrotach wogóle nie chodzi tylko na wysokich jak zgasnie tak juz go wogole nie mozna zapalic
    aha i jeszcze jedno bo widze ze jestes w temacie lub ktokolwiek inny prosze o pomoc dlaczego po przykręceniu gażnika i odkreceniu paliwa z tyłu w miejscu filtra powietrza cieknie paliwo w każdym gazniku nadmieniam ze zakładałem pegazai i gaznik cezety /ikov/wstyd sie przyznac ale jestem mechanikiem samochodowym ale junak to całkiem inne cacko i niezabardzo wiem jak go ugryzc ale bardzo fascynuje mnie ten motor a posiadam go od dwóch tygodni za każda jedną odpowiedz i pomoc z góry dziekuje pozdrawiam serdecz nie
    janek
  • Poziom 42  
    jeśli przelewa paliwem to nigdy prawidłowo chodził nie bedzie...
    sprawdz zawór przy pływaku ew ustaw prawidłowo poziom paliwa. Innym powodem "odbijania" paliwa może być nieszczelny zawór dolotowy . Zmierz ciśnienie w cylindrze
  • Poziom 16  
    Gaźnik od cezety :O. Wydaje mi się, że są niprawidłowe proporcje mieszanki paliwo-powitrze (za dużo paliwa). Na wolnych obrotach pojdzie ale jak dodasz gazu zaleje świece paliwem i zgasi iskrę. W zasadzie zawsze coś tam "pluje" w strone filtra ale niewiele i przy dłuższej eksploatacji. Proponuje wymienić gaznik na taki jak ma być. O ile sie nie myle takie same byly montowane w WSK175. Opcjonalnie można próbować wyregulować iglice w gaźniku.

    Pozdro
  • Moderator Samochody
    Jeśli z tyłu gaźnika cieknie paliwo, to znaczy że masz albo ustawiony za wysoki poziom w komorze pływakowej, albo niesprawny zaworek pływakowy i motocykl raczej jeździł nie będzie. W gaźniku "Pegaz" identycznym jak w WSK 175 prawidłowy poziom paliwa wynosił 2mm ponad oś komory pływakowej. Jikow stosowany w Jawach i Cezetach miał chyba poziom ustawiony fabrycznie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Akurat do junaka ludzie zakładali już wszelkie możliwe gaźniki i dopasowywali je do silnika. Da się. więc gaźnik od cz nie jest jakimś ewenementem. Ważne, by dobrać średnicę gardzieli do średnicy w głowicy. Zresztą polecam przeczytanie starych numerów "Świata Motocykli". był tam cykl artykułów o przeróbkach junaka. miedzy innymi gaźnika.
    A ty zacznij od dokładnego wyregulowania gaźnika. Następnie należało by się zając stanem mechanicznym elementów ustalających punkt zapłonu. w junaku jest to niestety źle rozwiązane. Dużo pośredniczących kółek zębatych, luzy na ich zębach, wyklepujące sie kliny ustalające na wałku iskrownika i sam wałek, składający sie z dwóch krótkich osi, które ukręcają sie w aluminiowym wirniku.
    Jeśli chcesz mieć na prawdę PEWNY zapłon w tym motocyklu, to skontaktuj sie z chłopakami z grupy "Dziki Junak" i kup moduł WILK do Junaka.
  • Poziom 10  
    koledzy dziękuje za kazda rade i pomoc napewno rozwaze kazdą ewentualnosc mam jeszcze pytanie czy ktos moze wie ile kosztuje ten moduł wilk i gdzie moge go kupic jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich
    JAN
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Poprawka. moduł nie nazywa się wilk, lecz DZIK (ale w końcu też leśne zwierzę), a znajdziesz to na stronie producenta:
    http://prameti.webpark.pl/
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Błażej dzika już nie robią. Swego czasu kupowałem u nich i jakiś miesiąc temu potrzebowałem do tego dzika czujnik optoelektroniczny i zadzwoniłem do nich i powiedzieli mi że już dawno tych dzików nie robią bo nikt nie chciał tego kupować (ale czujnik jeszcze dla mnie znalazł :D)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A jeździsz na tym dziku? Jak to sie sprawuje?
    Swoją drogą nic dziwnego, bo rynek junaków to ograniczona grupa zapaleńców.
    I to było na optycznych czujnikach? Ja do tej pory byłem przekonany, że na magnetycznych, bo z opisu wynikało, ze tam na wale sie magnes montuje.
    A skoro nie robią, to może to:
    www.vape.cz
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dzik dobra rzecz (ja to mówie tak "pomysł dobry tylko wykonanie chu...we") sprawuje się z tego co mi wiadomo, elegancko przyspiesza zapłon w funkcji obrotów (tylko denerwujące jest odcięcie zapłonu przy 7tys.-bo układ w dwusuwie chodzi) co do tego wykonania to problem właśnie jest na płytce z tym czujnikiem koledzy zastosowali tam gniazdko do którego wkładamy 3-przewodową wtyczkę ale od wibracji gniazdko wypada z płytki i stoimy w szczerym polu z powodu braku iskry. Wyrzuciłem gniazdo i polutowałem na stałę, przy okazji zajrzałem do drugiego motoru z tym samym dzikiem i na płytce ta sama usterka z tym że ten jeszcze palił ale od razu przerobiłem drugi
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A na czym tam jest zrealizowane to elektroniczne przyspieszenie zapłonu? coś programowalnego, czy jakiś układ liniowy?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a tego to nie wiem, wszystko zalane dostęp tylko do stabilizatora (5V) i tranzystora (nawet nie wiem jaki bo musiałbym od radaitora odkręcać) nic poza tym nie widać, a nawet gdyby było widać to za mało wiedzy w mej głowie
  • Poziom 10  
    koledzy a słyszeliscie moze cos o przerobieniu tego na zapłon z malucha ktos sie tu kiedys wypowiedział na ten temat i ponoc niezle to chulało ale trzeba by wiecej danych dotyczących przerobienia moze ktos cos wie na ten temat
    pozdrawiam JAN
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był dużo stabilniejszy.
    Poszukaj sobie materiałów z forum dyskusyjnego "Dziki Junak" lub tu:
    http://junak.ekoma.pl/
  • Moderator Samochody
    Polecam lekturę artykułów pana Stefana Roguskiego na temat elektronicznych układów zapłonowych, opisane były zarówno moduły tyrystorowo - tranzystorowe z funkcją opóźniania i przyspieszania kąta zapłonu w funkcji obrotów , a także samodzielne wykonywanie czujników do nich
    Artykuły te były publikowane w latach 90 - tych w "Radioelektroniku" , a współcześnie w "Elektronice Dla Wszystkich".
  • Poziom 15  
    witam podłącze sie do tematu... mianowicie chodzi mi o jakis dobry uklad zapłonowy. jak sie juz dowiedzialem DZIKa juz nie robia ale na jednej ze stron znalazlem cos takiego http://www.dzikijunak.org/gallery/album373?newlang=en_US
    czy to wyprzedza kat zaplonu, czy mozna cos takiego by zrobic na instalacji 6 volt? czy moze lepiej kupic moduł pod 6 volt i podłączyc go pod przerywacz? tyle ze jak juz ktos wspomnial.. duzo kolek zębatych i nie jest to prezyzyjne!

    Dodano po 10 [minuty]:

    lub cos takiego http://www.dzikijunak.org/gallery/album399
    mozna ewentualnie zrobic prowizoryczny TPS aby dawal dodatkowy sygnal co wplywaloby na kat wyprzedzenia zaplonu?