Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat brava 1,4 12V 1996 r - rozrusznik

18 Maj 2007 07:27 5495 8
  • Poziom 12  
    Witam, autko pali bez problemu na zimno.
    Gdy silnik jest ciepły - rozrusznik nie kręci lub kręci powoli z zacięciami.
    Rozrusznika nie blokuje alternator ani rozrząd - po zdjeciu pasków na ciepłym silniku rozrusznik nadal ciężko obraca - gdy próbuje kręcić wałem (ręcznie) - nie da się wyczuć różnicy między ciepłym a zimnym silnikiem.

    Akumulator podstawiłem od 2.2 diesla uzywanego na codzien - nie pomogło
    Rozrusznik wymieniony na nowy - objawy takie same występowały na starym
    Przewody, klemy - sprawdzone, wyczyszczone, zmienione punkty mocowania do nadwozia i silnika.

    Skończyły mi się pomysły, więc jeśli ktoś miał podobne objawy lub widzi lukę w rozumowaniu to proszę o pomoc...

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Poproś kogoś o pomoc w pomiarach, i zmierz napięcie między śrubą automatu + a silnikiem i jakie jest tam napięcie podczas rozruchu silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Nie napisałeś od kiedy się tak dzieje i czy rozrusznik był wymieniony na nowy czy na inny.P
  • Poziom 33  
    Zmierzyłeś napięcia jak ci proponowałem?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Pomierzyłem napięcia:
    na zimnym podczas kręcenia- napięcie miedzy śrubą rozrusznika i masą silnika 10.5V
    na ciepłym podczas bardzo słabego kręcenia (lub nie kręcenia) 10.0-9.5 V - waha się w rytm obrotów

    Rozrusznik jest "nowy" tzn. kupiłem drugi - po regeneracji i tu chyba tkwi przyczyna moich problemów, założyłem, że skoro po regeneracji to powinien być dobry, ale widocznie tak nie jest...( objawy takie same na starym i nowym rozruszniku, więc grzebałem 2 dni w mechanice i reszcie elektryki)

    Na chwilę obecną wydaje mi się, że najcelniej typuje kolega Elektrit - banalna i najprostsza przyczyna...
    Załatwię to dopiero na początku tygodnia i napiszę o wynikach.

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Witam Wyjmij rozrusznik z auta odkręc pokrywę tylną rozrusznika, a następnie wyjmij szczotki i stojan. Możesz teraz sprawdzić luz tulejek przedniej i tylnej. Zwróc szczególną uwagę na wirnik tego rozrusznika jeżeli będą widoczne ślady otarć powieszchni wirnika jak równierz stojana(można to zobaczyć patrząc pod światło do wnętrza stojana)wtedy będziesz miał najlepszy dowód zużycia tulei
    Muszę dodać,że może być też słaby lub niedostatecznie dobry kontakt minusa akumulatora z kadłubem silnika.Możliwe jest też zwarcie w uzwojeniach wirnika, lub zanieczyszczenie stojana powodujące upływ prądu stojana. Faktem jest,że rozrusznik ma nie wystarczającą moc po rozgrzaniu się niektórych elementów.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    To jednak był rozrusznik, po reklamacji działa jak należy.
    Mam nadzieję tylko, że wymienili tulejki, bo wygląda jakby go tylko przesmarowali. Pozdrawiam