Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć regulator napięcia do Ciągnika Władimirec

krzycho385 15 Sie 2007 16:44 36229 46
  • #31 15 Sie 2007 16:44
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Regulatory rosyjskie 1: podobny w budowie do poloneza 4 tranzystorowy z tranzystorem wyjściowym KT805AM który powinien być w handlu. Typ regulatora ERN-1 2: regulator napięcia 1 tranzystorowy wyjściowy tranzystor KT825a sterowany układem scalonym K140JD701.Na regulatorze jest wykonana płynna regulacja napięcia ładowania.typ regulatora ARN-2 3: to regulator napięcia o kodzie 121.3702 prawdopodobnie od Łady. Wszystkie regulatory są montowane tradycyjnie i jest możliwość ich naprawy.W książce Piotra Słodowego pt Elektronika w moim samochodzie jest schemat i opis regulatora wykonanego na 3 tranzystorach z końcowym stopniem na tranzystorze BUYP 54.Postaram się zamieścić opis wraz ze schematem. Tranzystor wykonawczy w tym układzie pracuje z prądem 3,5A.Może ktoś będzie wiedział jaki zastosować tranzystor zamiast BUYP54 aby zwiększyć prąd pracy ww regulatorze.

  • #32 08 Paź 2007 21:59
    zetorek
    Poziom 10  

    Może już wymieniacie następne regulatory napięcia tak jak ja robiłem w swoim T25. W lutym wywaliłem ruski alternator i wmontowałem alternator ze szrotu wyjety ze starego opla kadeta -kwadraciaka - nawet go nie rozbierałem , tylko dorobiłem nowa podstawe . Kosztował mnie on 50 zl. Od tej pory mam święty spokój i zalternatoerem i jego regulatorem , jak tez akumulatorki są świetnie doładowane a mam 2 6V o poj. 195 ah kazdy,
    Polecam taką wymiane dziwie zię każdemu kto zakłada alternator od poloneza lub coś podobnego. Jak wymienić to na boscha ze szrotu a będzie na pewno dłużej pracował niz poldowski.

  • #33 14 Lis 2007 13:00
    karola44-81
    Poziom 26  

    Ja osobiscie tez jestem podobnego zdania co zetorek.
    Powim Wam tak. W mojej C360 mam taki od Omegi to jest DelcoRemy 70A max. Nabylem za ok 50 zl i tylko dla pewnosci zmienilem lozysko.
    Co do alternatorow od PF125, czy polonezow. Nie mam nic przeciwko. Wydajnoscia na poziomie ok 50A tez dzialaja bez prpoblemu. Jednak sasiad robil generalny remont swojej szesdziestki.
    Zalozyl alt o dpoloneza. Ni epowiem laduje ladnie ale co rusz jakies problemy z masa na regulatorze, to miga kontrolka i inne cuda sie dzieja.
    Ja mysle sobie ze generalnie w traktorze im mniej polaczen elektrycznych tym tepiej. To przeciez drgania i wielce niesprzyjajace warunki atmosferyczne.
    Zachecam do zakladania alternatowow pospolitych zachodnich marek jak Bosch , Delco, czy Lukas.
    Wbudowane regulatory i mozliwie najmniejsza ilosc zewnetrznych polaczen elektrycznych to daje duzo wieksze prawdopodobienstwo niezawodnego dzialania.
    Nawiasem mowiac, w mojej szesciestce alternator Delco obsluguje pelna elekrzyke i zarowki 60W H4 i wszystko na Akumulatorku 65Ah.
    I dziala wysmienicie.

  • #34 01 Gru 2007 19:58
    DominikD
    Poziom 23  

    Witam.
    Mam Pytanie odnośnie tego ciągnika. Mam taki ciągnik praktycznie bez instalacji elektrycznej , klient zakupił nową ( chyba polskiej produkcji) oczywiscie kolory sie nie zgadzają i trochę cięzko dopasować co do czego nie mówiąc o straconym czasie . Może ktoś ma jakieś namiary na producenta tej wiązki lub ma jakąś rozpiskę co do czego ma iść . Schemat oryginalny z książki mam , jakbym robił od podstaw to bym z niego skorzystał a tak muszę jakoś to dopasować.
    Proszę o jakieś wskazówki.

  • #35 02 Gru 2007 09:50
    karola44-81
    Poziom 26  

    Ale chcesz we wladymircu czy jakim ursusie ??
    Jak w ursusie (bo z wladymircem nigdy nie mialem doczynienia) to nie pozostaje ci nic inego jak rozlozyc ta nowa instalacje na podlodze i poprostu sprobowac dopasowac wszystko.
    W blotnikach powinny byc na tyl 3 przewody. na blotnik przod 2 przewody, to wszystko spina si ena kostce pod siedzeniem. Ok 5-6 przewodow i konczace sie 4 wiazka to glowna na przod traktora.
    Bylo to dawno ale pamietam ze najwiecej zabawy mialem z podlaczeniem kierunkowskazow.
    Niestety takie nowe instalacje maja pewne niedociagniecie i wedlog mnie zdecydowanie za cienki eprzewody przynajmniej w wiazce do przednich reflektorow.
    Polecam od razu zasilic przednie lampy przez przekazniki z plusem bezposrednio na aku.
    Zycze powodzenia.

  • #36 02 Gru 2007 10:24
    DominikD
    Poziom 23  

    We Władimircu , wiązki rozłożyłem jednak udało się mi dopasować tylko jedną a do reszty jakoś cięzko bo i jakieś te koncówki inne i ogolnie za dużo :) A co do grubości wiązki to masz rację 1/2 przekroju co oryginał.

  • #37 03 Gru 2007 11:03
    karola44-81
    Poziom 26  

    Na temat wladymirca wole sie nie wypowiadac ;) zeby nie wprowadzac w blad.
    Ale jedyne co mi do glowy przychedzi to stwierdzenie "Do odwaznych swiat nalezy."

  • #38 03 Gru 2007 23:09
    hasiek
    Poziom 14  

    W tym wynalazku występowało kilka typów instalacji. Pierwsze modele miały alternator bez wbudowanego regulatora napięcia, regulator był wewnątrz za pedałem sprzęgła a obok niego specjalny przekaźnik odpowiedzialny za gaszenie lampki kontrolnej i sterowanie przekaźnikiem odcinającym rozrusznik podczas pracy silnika. Nowsze wersje mają regulator zamontowany w alternatorze. Obydwie te wersje instalacji są spinane przy pomocy długiej listwy połączeniowej znajdującej się pod zestawem wskaźników. W najnowszej wersji instalacja łączona jest przy pomocy złącz plastikowych. Zakładałem już kilka instalacji do T-25 i zawsze jest z tym problem. W tych instalacjach jest albo czegoś za dużo albo czegoś brakuje a żeby kolory przewodów pasowały to już szczyt marzeń. Potrzeba trochę wiedzy i dużo cierpliwości

  • #39 28 Gru 2007 12:24
    DominikD
    Poziom 23  

    Naprawiłem istniejące szczątki instalacji odpowiedniej grubości przewodami , wszystko zrobione zgodnie z oryginalną instalacją i dokumentacją . Aż miło popatrzeć na tak w pełni działający ciągnik :0 Pozdrawiam i dziękuję.

  • #40 28 Gru 2007 12:28
    karola44-81
    Poziom 26  

    Gratuluje zapalu i wytrwalosci :)
    Czyli co ni ewkladales ten nowej instalacji tylko reanimowales stara??

  • #41 28 Gru 2007 20:46
    DominikD
    Poziom 23  

    Dokładnie tak , wziąłem oryginalny schemat z książki ( jak coś to mam całą w wersji elektronicznej) , kolory przewodów nawet się zgadzały ze schematami wiec sprawa prosta do zrobienia , naprawiłem istniejącą dałem przewody których brakowało i się teraz świeci jak choinka swoimi kontrolkami . Klient zadowolony bo w całej wsi nikt takiego sprawnego nie posiada :)
    Pozdrawiam

  • #42 28 Gru 2007 23:03
    karola44-81
    Poziom 26  

    No i o to chodzi zeby bylo go widac!! :) .
    A jak gosc znowu za kilk amiesiecy przyjdzie i ci powie, ze znowu cos popsol z elektryka to najpierw mu nogi z d...y powyrywaj :) a potem naprawiaj.
    Ja ni ejestem tam zadnym fachowcem od instalacji. Ot taki samouk w tej dziedzinie. Zawsze jak ktos poprosi to staram sie cos naprawic albo nawet ulepszyc szczegolnie w ciagnikach. Ale czasami ludzie juz przeginaja. Caly dzien sztukujesz kabelki, meczysz zie z lutowaniem i izolacjami a ten potem ma pretensje ze znowu mu ni edziala. Ale ni epowie ze w tym czasie cos robil przy silniku i jakis mechanik polaczyl po swojemu.
    A ty znowu dochodz to tego jaka mysl mu przyswiecala.
    Pozdrawiam i zycze Szczesliwego Nowego Roku!!

  • #43 14 Lut 2008 11:42
    kamilpolib
    Poziom 2  

    Witam panowie, a ja mam troche inny problem z alternatorem. Ładuje strasznie duzym prądem, wskazówka nigdy nie spada poniżej 15A. Po dwóch godzinach musze wszystko rozłączac bo mi wode w akumulatorach gotuje. Czy to też jest wina regulatora??

  • #44 14 Lut 2008 21:35
    karola44-81
    Poziom 26  

    a jakim napieiem traktuje ci instalacje?? moze byc regulator.

  • #45 15 Lut 2008 22:34
    ROMAN1699
    Poziom 11  

    Panowie idealnie pasuje alternator Bosch od Golfa 2 z przedłurzonym kółkiem pasowym [miodzio]

  • #46 16 Lut 2008 08:25
    Narcyz303
    Poziom 1  

    najgorsze są te z regulatorzmi w alternatorze

    Dodano po 21 [minuty]:

    Na stówę regulator powodzenia

  • #47 10 Kwi 2008 20:04
    didos
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem z ładowaniem mojego Władzia T25 A1. Jest tam stary alternator na pięć kabelków i wychodzi na regulator. Chciałbym go wywalić i wstawić samochodowy. Mam od fiata 126p, jednak słyszałem, że lepiej założyć jakiś inny, np.Bosh. I w związku z tym mam pytanie, jak to podłączyć. Jestem laikiem w tych sprawach i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Proszę o radę jak to zrobić, co kupić, i może jakiś schemat podłaczenia (bo jak z pięciu przewodów zrobić dwa)? Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo