Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Felcia 1,9D ciężko pali na ciepłym silniku

20 Maj 2007 08:19 6702 16
  • Poziom 21  
    Witam.Skoda Felicia 1,9D ma trudny zapłon przy temperaturze ciepłego silnika.Nie zaświeca sie lampka żarzenia świeć przy ciepłym silniku może nie powinna?Gdy podgrzeje świece ręcznie (+12V na świece )zapala od razu.Na gorąco i zimno pali bez problemu.Czy to jakaś usterka z komputera sterującego ? Silnik ma dopiero 170 tyś.Na allegro ktoś coś sprzedawał do silników BMW z takim problemem -jakieś oszukanie czujnika temperatury.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Normalna sprawa.
    Czujnik temperatury do wymiany.
  • Poziom 17  
    Niewątpliwie czujnik temperatury może być uszkodzony i podlegać wymianie, ale trzeba wziąć pod uwagę, że silnik nagrzany (o ile ma właściwe ciśnienie sprężania), zapala bez grzania świec bez problemów. Gdyby takie problemy występowały z rana przy zimnym silniku, oczywiście wtedy sprawa była by pewna - czujnik temperatury. Proponuję najpierw sprawdzić ciśnienie sprężania.
    Przy sprawnym silniku świece żarowe praktycznie powinny grzać tylko w niskich temperaturach otoczenia.
    Mam T4 z takim silnikiem, ma 350 000 km, rano świece grzeją. Jak nagrzeje się silnik, kontrolka żażenia nawet nie mrugnie. Silnik pali na dotyk.
  • Poziom 21  
    Tak jeszcze dodam ,że jak już załapie to hulnie czarnym dymem i jest ok.
    Temp na wskaźniku gdy jest ok 70 to ma problemy.powyżej i niżej -nie.Wczoraj na ciepłym przekręciłem kluczyk odliczyłem do 10 i zapalił .Następnym razem tą samą metodą i już gorzej a może paliwo?Gdzie tego czujnika temperatury szukać?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Witam.
    Kolego BATT. Wielu na tym forum udzieliłoby prawidłowej odpowiedzi na Twój problem, lecz tak mało mamy danych o tym silniku, że wielu rezygnuje z odpowiedzi, bo co tu można powiedzieć i doradzić.
    Sprawdż czujnik temperatury płynu chłodzącego.
    Sprawdż ciśnienie w cylindrach na zimnym i ciepłym silniku.
    Nie zaszkodzi sprawdzić wtryskiwacze.
    Sprawdż też rozrusznik.
    Powodzenia i pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    Odpowiadam silnik 1,9 diesel wolnossący typ AEF 1998 przebieg 169 000 pierwszy właściciel.Kupiony w salonie.Dbam o wymiany na czas oleju filtrów pasków i napinacza,świec żarowych to w zimie.Jeżdżę bardzo delikatnie nie przciążam motoru.Paliwo no kupuję jak się da taniej wiadomo o co chodzi?Te silniki ponoć pracują po 500.000 bez remontu.Coś mu jest nie tak?
    Można jakoś sprawdzić samemu ten czujnik?Wymieniać go od razu czy szukać pomocy w serwisie-dam mnie dopiero skasują?
    Dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Zbuduj sobie taki uklad na timerku 555 lub kup gdzies zeby wlaczal przekaznik na 12s po przekreceniu stacyjki i podepnij ten przekaznik do swiec.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Wymiana czujnika temperatury nie jest zbyt skomplikowana. Należy spuścić nieco płynu chłodniczego. Czujnik ten znajduje się w króćcu wylotowym z głowicy silnika do chłodnicy. Wymiana czujnika: wyjmij zabezpieczenie, wyjmij czujnik, wstaw nowy, zabezpiecz. Uważaj by nie uszkodzić uszczelki. Napewno sobie poradzisz :D
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle. Ćieżko zrobić układ dogrzewania będzie mrugać kontrolka. W wersji Vaga 3.11 angielskiej jest to Diesel Pump. Mam Polo z takim silnikiem. Auto musi palić jeżeli ma powyżej 70 stopni celcjusza bez grzania świec żarowych i koniec. Moje Polo odpala bez problemu. Pompa jest niestety Lukasa i tu 170tyś kilometrów już daje o sobie znać. Proponuje Ci pojechać gdzieś i sprawdzić sprężanie. Przede wszystkim wyciągnij wtryski i zawieź do sprawdzenia może leją i auto ciężko odpala. Ja moją pompe już regenerowałem. Zawiozłem cały komplet pompe i wtryski. Miałem również kłopot z odpalaniem. Cala regeneracja kosztowala 600PLN. Wymienili końcówki wtrysków, i pompe zasilającą w pompie wtryskowej. Auto miało 190tyś kilometrów. Teraz śmiaga bez zastzreżeń. Pompa w tym aucie nie jest zbyt skomplikowana. Nie ma elektronicznej regulacji dawki tylko jest zawór odcięcia na pełnych obrotach i na górze potencjometr do sterowania recyrkulacją spalin. Z tego co piszesz możesz mieć problem z wtryskami, ponieważ po odpaleniu auto puszcza dym. Wygląda jakby wtryski lały. Możesz też sprawdzić zapłon, troche przyśpieszyć. Ja moje Polo mam rozpracowane jak co to pisz. Pozdrawiam Daniel Lewandowski
  • Poziom 21  
    Już u siebie sprawdziłem 3minutu dokładnie grzeją świece-zapiąłem się z LED do listwy ze świecami.Coś może jest na rzeczy w wtryskami jeden gość powiedział zrób coś z wtryskami bo klekoczą.Kończę paliwo zaleję go vervą-zobaczę efekt.Przy wtryskach od nowości nic nie ruszane i pompie też.Pali w trasie poniżej 5 w mieście może za dużo bo ok 7.Poczekam jeszcze na wymianę paliwa i sie odezwę.Zastanawiam się gdzie tu jechać do zdiagnozowania chyba też coś się tam komputerem sprawdza czy się mylę?
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam. Ja mam jeszcze taką propozycję:
    Przy ciepłym silniku odłącz wtykę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i próbuj go odpalić.
  • Poziom 15  
    Jedź so dobrego pompiarza niech sprawdzi wtryski. Może otwierają przy za dużym ciśnieniu. Pompa nie ma regulacji dawki rozruchowej w zależności od temperatury płynu chłodniczego. To zwykły diesel. Spala dobrze mój ma tak samo. Jak wtryski hałasują znaczy że się zacinają i otwierają przy za wysokim ciśnieniu. Szkoda czasu na eksperymenty z czujnikiem temperatury. Pozdrawiam Daniel
  • Poziom 11  
    Problem tkwi w tym, ze masz układ wtryskowy LUKASa, pompy wtryskowe tej firmy po takim przebiegu poprostu tak mają. W tej chwili posiadam taka skodę i mam ten sam problem. Moja skoda ma obecnie 180000 km. Potrzebna jest regulacja na stole probierczym. Po regulacji pompy w serwisie problem ustąpił na niecałe 15tys km, potem znów wrócił. Najlepszym rozwiązaniem bedzie odpiecie czujnika temp, żeby silnik był podgrzewany przed kazdym rozruchem (mam zamiar u siebie to zrobić). W poprzedniej skodzie miałem układ wtryskowy BOSCH i nie było żadnych problemów. W POLO i SEACIE jest ten sam problem.
  • Poziom 21  
    Dawno nie czytałem tego forum.Założyłem temat i problem mam mieć usunięty.Pojechałem do mechanika od diesli i stwierdził,że rozrusznik mam do roboty.Po wymianie tulejek problem ma zniknąć.Fakt faktem,że już słyszałem od innych ,że rozrusznik coś nie tak kręci.Dodam ,że znajoma ma ten sam problem w Skodzie 1,9D 1988 przebieg znacznie mniejszy 68.000 i też ciężko pali na gorąco.Dałem namiar na mechanika czekam co u niej wymyśli.Uzasadnienie u mnie to podobno na zimno tulejki luźne po nagrzaniu zacierają się. A diesel ma być porządnie zakręcony przy rozruchu.Dam znać czy to było przyczyną mniejszy koszt zacząć od rozrusznika a ew.potem pompa gdyby diagnoza była nie trafiona.
  • Poziom 10  
    no nie jestes jedynym uzytkownikiem tego samochodu z tym problemem moj ma przebieg 82tys.km i tez nie mam pojecia co z tym zrobic, na komputerze wszystko ok, rozrusznik mialem sprawdzony, czujnik temp. podmienialem na nowy i jak bylo tak jest dalej a fachman rozklada rece. Jak bys wpadl na jakies rozwiazanie to z checia skorzystam z wszelkich sugesti.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury nie jest dobrym pomysłem ponieważ świece będą bardzo długo grzały. Kiedyś temat był poruszany i pisałem żeby w obwód czujnika wpiąć opornik 300Ω co pozwoli przeskoczyć krytyczną temperaturę i pamiętam że w tamtym przypadku problem został rozwiązany.P
  • Poziom 21  
    Jestem 2 dni po naprawie rozrusznika.Wymienione 3 szt tulejek.Wewnętrzne oczyszczenie bardzo był brudny w środku.Rewelacyjnie teraz odpala taki lekki gwizd słychać przy rozruchu.Wystarczy moment i pali.Na gorącym i lekko przestygniętym też od razu.Jednak z opinią - czy na gorącym silniku w upalne dni będzie palić- muszę się wstrzymać.Puki co rewelacja.koszt tulejek 15 PLN.kolega powyżej napisał o czujniku i doatkowym rezystorze na PW dostałem info ,że nad świecą żarową czujnik (i tak jest) tylko od czujnika odą 4 przewody i nie ma niebiesko białego-jak to zlokalizować?
    Pozdrawiam.