Samochód ford focus (benzyna) zgasł nagle podczas jazdy i automatycznie załączyły się światła awaryjne. Samochód nie udało się już uruchomić.
Po sprawdzeniu okazuje się, że nie dochodzi paliwo do silnika pomimo, że słychać jak pompka się załącza podczas przekręcenia kluczyka, jest napięcie (mierzone przy wyłączniku bezpieczeństwa) podczas kręcenia rozrusznikiem (spada do ok.10V). Akumulator naładowany ok. 13V, bezpieczniki sprawdzone.
Dodatkowym (wydaje mi się charakterystycznym) objawem jest inne ćwierkanie alarmu podczas jego załączania. Zamiast donośnego ćwierk ćwierk jest ledwo słyszalne w kabinie czik czik
Po wyłączeniu alarmu dioda szybko miga, po przekręceniu kluczyka w stacyjce dioda gaśnie, dioda od immobilaizera fabrycznego też gaśnie co oznacza że odczytuje kod z kluczyka. Antynapad ustawiony w tryb serwisowy, dodatkowo odłączony obwód odcinający zasilanie na pompie paliwowej. Alarm Prestige APS 150MX, antynapad Skorpion 3000AP
I teraz mam pytanie: czy to wskazuje na uszkodzony alarmu (dziwne czikanie), który blokuje coś że paliwo nie dopływa do silnika, czy coś jest uszkodzone w zbiorniku (np jakieś zwarcie, brak masy?), i alarm wydaje takie dźwięki???
Po sprawdzeniu okazuje się, że nie dochodzi paliwo do silnika pomimo, że słychać jak pompka się załącza podczas przekręcenia kluczyka, jest napięcie (mierzone przy wyłączniku bezpieczeństwa) podczas kręcenia rozrusznikiem (spada do ok.10V). Akumulator naładowany ok. 13V, bezpieczniki sprawdzone.
Dodatkowym (wydaje mi się charakterystycznym) objawem jest inne ćwierkanie alarmu podczas jego załączania. Zamiast donośnego ćwierk ćwierk jest ledwo słyszalne w kabinie czik czik
Po wyłączeniu alarmu dioda szybko miga, po przekręceniu kluczyka w stacyjce dioda gaśnie, dioda od immobilaizera fabrycznego też gaśnie co oznacza że odczytuje kod z kluczyka. Antynapad ustawiony w tryb serwisowy, dodatkowo odłączony obwód odcinający zasilanie na pompie paliwowej. Alarm Prestige APS 150MX, antynapad Skorpion 3000AP
I teraz mam pytanie: czy to wskazuje na uszkodzony alarmu (dziwne czikanie), który blokuje coś że paliwo nie dopływa do silnika, czy coś jest uszkodzone w zbiorniku (np jakieś zwarcie, brak masy?), i alarm wydaje takie dźwięki???