Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z zimnym silnikiem w Peugeot 206 1.9D.......

21 May 2007 06:53 21143 10
  • Level 10  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie.......
    Mój problem dotyczy samochodu PEUGEOT 206 1,9D z 2001r.
    Sprawa sie ma nastepujaco:Zawsze gdy odpalam samochód na zimno obojetnie czy rano czy po południu byle by był zimny samochod zapali po czym zgasnie i trudno go potem zapalic i trzeba chwile poczekac.Gdy silnik jest ciepły to zapala superowo....Zaobserwowałem ze obroty silnika sa takie same przy silniku goracym jak przy zimnym moze to jest powodem moich problemów....jesli ktos miał taki przypadek lub wie co moze temu byc to prosze o pomoc bo fachowcy z serwisu Peugeota rozkładaja rece a jak mowie ze to moze przez te obroty silnika to staja sie jasnowidzami i mówia ze to napewno nie ma nic wspólnego........Bardzo prosze o pomoc
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Level 30  
    no bo nie ma, diesel wyraznie podnosi obroty dopiero jak jest juz bardzo zimno. Nie chce mi sie teraz dokładnie sprawdzac, to jest silnik hdi? Jesli tak, zobacz w kolektorze jest cos w rodzaju przepustnicy, jak jest mocno zabrudzona to objawy są podobne jak piszesz. Trzeba wyczyścic. Jak tam jest ok, to powietrze w paliwie.
  • OxomiOxomi
  • Level 17  
    Witam.
    Moim skromnym zdaniem w Twoim przypadku przyczyny niedomagań silnika dopatrywałbym się w zasilaniu paliwem. Filtr paliwa wyposażony jest w ręczną pompkę i tam należy szukać przyczyny. Prawdopodobnie zaworki są zanieczyszczone,wtedy objawia się to tym, że paliwo wraca do zbiornika po dłuższym postoju, a silnik uruchamiany jest na paliwie z pompy.Następnie silnik gaśnie,aż do momentu gdy pompa nie zaciągnie nowej dawki paliwa
    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Jesli chodzi o silnik to jest to zwykły diesel...... zaden HDi poprostu zwykły diesel.....zaraz bire sie za zalecane porady ale wczesniej kupie filtr paliwa zeby od razu wymienic tak na wszelki wypadek......
  • Level 15  
    Jak zwykly diesel to zaciaga sie powietrzem z paliwem,albo ma luzik na osce przy pompie i tamtedy naciagnie powietrza gdy stoi i stygnie przez noc.
  • Level 26  
    Wolne obroty na zimnym powinny być wyższe(ok.1000)
    prosta regulacja na lince przy pompie (drugi koniec linki zakończony termostatem wkręconym do ukł. chłodzenia) Jeżeli chodzi o cofanie paliwa najlepiej zamontuj dodatkowy zaworek zwrotny przed filtrem paliwa.
  • Level 10  
    Jesli chodzi o filtr paliwa to nie wymieniłem i tak szczerza to nie wiem czy był kiedy kolwiek wymieniany lub czyszczony.......Prawdopodobnie jest on od nowosci poniewaz samochód ma przejechane 76tys...
  • Level 10  
    wiec tak .....zaczołem od wymiany filtra paliwa i słusznie jest tam reczna pompka ktora mozna podpompowac paliwo...pozniej zaczołem szukac tej przepustnicy i znalazłem ja która sie znajduje zaraz za filtrem powietrza i musze przyznac ze nie wiem jak ten samochód mogł jezdzic poniewz cały był zaniesiony osadem o grubosci ok 1.5 cm poprostu szok....nie jestem znawca silników wiec moze opisze co mi sie wydało dziwne..Otóz na górze silnika jest plastik do którego jest podpieta owa przepustnica a druga strona ma 4 <rury> i wpieta jest do w 4 otwory które wchodza prawdopodobnie do kolektora oczywisie wszystkie otwory były osmolone i zaniesione osadem ale jeden z nich był zaniesiony suchym osadem a reszta mokrym...Czy to ma jakies znaczenie????przepraszam za nie fachowosc w nazewnictwie..prosze o wyrozumiałosc
  • Level 11  
    Osad to norma w tym silniku wyczyść i po kołpocie usterki szukaj tak jak wyżej pisali koledzy w pompce recznej paliwa po lewej stronie silnika taka gumowa gruszka ,zabrudzone zaworki to częsta usterka i paliwo wraca do zbiornika musisz ją rozebrać wymontować zaworki wyczyścić i ew naciągnąć trochę sprężynki, odpowietrzyć układ i jazda.Powodzenia
  • Level 10  
    Zaczne moze od tego iz wymieniłem filtr paliwa, wyczysciłem przepustnice, załozyłem dodatkowy zaworek zwrotny przed filtrem paliwa a tu problem nie zniknoł po dwóch dniach stania samochod zapalił po czym zgasł....Cos czuje ze nie obejdzie sie bez wiekszego remontu i rozbiore pompe paliwa wiec jesli ktos juz cos takiego robil prosze o jakies wskazówki...Obudowa filtra paliwa jest plastikowa razem z pompka tworza jedno moze ktos wie czy da sie rozebrac sama pompke i ewentualnie naprawic czy trzeba kupic całosc....POZDRAWIAM :?: :cry: :idea:
  • Level 10  
    witam ponownie może komuś pomogę jeśli opisze swój problem.Otóż w peugeocie 1.9D montowane były pompy wtrysku firmy lucas na której jest wkręcony CT:elektrozawór kata wtrysku: można go rozpoznać po tym iż do niego dochodzi przewód zasilający i oto ten elektrozawór w moim przypadku był niesprawny i wyciekało z niego paliwo a podczas szybkiej jazdy część paliwa trafiała na drogę..Po wymianie elektrozaworu samochód pali jak nowy..Dla wszystkich zainteresowanych jak można sprawdzić nieszczelność elektrozaworu otóż samochód należy zaparkować na górce tak aby silnik znajdował sie nieco niżej niż tył samochodu wówczas należy zaobserwować czy aby pod silnikiem nie ma plamy paliwa.UWAGA podczas postoju na równym terenie paliwo nie wycieka lecz sie zapowietrza cały silnik dlatego należy zaparkować na pochyłym terenie...podczas tego eksperymentu można sprawdzić czy aby wina ley po stronie zapowietrzania sie silnika czy może jest to usterka spowodowana czym innym..Pozdrawiam i polecam sie na przyszłość...mój email zaf(malpa)buziaczek.pl