Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła dzienne na diodach led 3-watowych

Ziemowit1973 21 Maj 2007 23:58 29536 52
  • #31 21 Maj 2007 23:58
    jozwiaks
    Poziom 10  

    a moze by wystarczyło wsadzić diody w normalną lampę tą co mamy w aucie? Podłączamy wtedy pstryczek elektryczek w aucie i wszystko jest git :) do tego mozemy spiąć tylne światła i wtedy jest "pod przepis" a auto ma 4 diody z przodu= 12W plus dwie żarówki z tyłu= 10W plus oświetlenie tablicy ok 5W

  • #32 22 Maj 2007 04:58
    Lazer
    Poziom 23  

    Światła dzienne na diodach led 3-watowych

    H1
    - 55W
    - 100W
    H3
    - 55W
    - 100W
    H4
    - 60/55W
    - 100/90W
    H7
    - 55W
    - 100W

    50/55/60W - żarówka tradycyjna
    100W - podniesiona jasność

    A teraz tzok zastanów się na jakich ty światłach jeździsz "pozycyjne" :D Są różne rozwiązania, u mnie w samochodzie akurat siedzi H4 a z tego powodu jakoś nie popadam w zdziwienie.

    Cytat:
    więcej stoję na światłach niż jadę a poniżej 1500rpm to alternator daje tyle prądu, że ledwo na światła starcza ale ubytku energii z akumulatora jaki powstał przy rozruchu silnika to już nie uzupełni, te 120W dodatkowego obciążenia na wolnych obrotach to bardzo dużo. Nie powiedziałbym też że to 1/2 szklanki na zbiorniku, bo z moich obserwacji to ok 0,7 l/100km.


    Z tego co piszesz wynika że masz naprawdę cienki alternator razem z akumulatorem skoro odpalając silnik i załaczając światła masz takie straty. Istnieje coś takiego jak regulator napięcia który ma zawsze taki sam prąd jak i napięcie ładowania niezależnie od obrotów ale z uwzględnieniem dolnej granicy o czym chyba nie wiedziałeś a poza tym samochody 1.4 8v mają obroty na poziomie 890-1000rpm na biegu jałowym i jakoś po załaczeniu świateł silnik nie gaśnie z powodu szarpnięcia tych 120W

    Na twoim miejscu poprawił bym upływność prądu która wynika z luźnych końcówek kabli a przede wszystkim wywaleniu wzmacniacza z bagażnika :P pomyślał o nowym alternatorze albo zmianie tego smoka :)
    Skandynawowie nie nażekają a jeżdżą tymi samymi seryjnymi samochodami z tą różnicą iż światła zapalają się same po uruchomieniu silnika ... ale ... nażekać tylko Polacy potrafią ....

    Mam własny samochód i jakoś nie mam problemów z akumulatorem a nie jest nowy tylko te 4 lata już ma i nie mam potrzeby jego wymiany skoro w zimę silnik odpala bez problemu a tymbardziej "trzyma" pojemność a alternator nie ma problemu z doładowaniem go nawet przy niskich obrotach. Jeżdżę na światłach w dzień dużo dłużej niż wejście przepisu bo takie mam przyzwyczajenie i jakoś nie zauważyłem u siebie objawów jakie opisujesz i nie popadam w paranoję montując jakieś LEDy. Za każde przeróbki w samochodzie które nie spełniają norm i brak im homologacji powinien być zabierany dowód.... takie jest moje zdanie...

  • #33 22 Maj 2007 06:09
    Ziemowit1973
    Poziom 11  

    dziabi2 napisał:
    wszystko ładnie ale zanie i tak dostaniesz mandat bo to sa swiatła przeciw mgielne

    swiatła do jazdy dziennej to tak zwane krutkie

    a to co ty zaprezentowałes to policja cie skasuje jako mgielne



    Na kloszu !!!!!!!!!!!!!!!!
    Światła dzienne mają oznaczenie składające się z dużych liter RL
    Światła przeciwmgłowe halogenowe oznaczane są dużą literą HB
    Światła przeciwmgłowe oznaczane są dużą literą B
    Mijania z żarówką halogenową literami HC
    Drogowe z żarówką halogenową literami HR
    Jeżeli w światłach mijania lub drogowych stosowane
    jest ksenonowe źródło światła literę H zastępuje litera D
    Jak policja się zna i zobaczy RL zamiast HB to się nie doczepi

    Dodano po 10 [minuty]:

    ob napisał:
    Raz że za nisko jak na światła jazdy dziennej.
    Dwa że światła jazdy dziennej mogą się jedynie świecić wraz z światłami postojowymi (nie mogą np. dać zapalić się same)


    Minimum 25 cm od ziemi i to zachowałem
    Czy jesteś pewien że mają się świecić postojowe z przodu ???????
    Zobacz ten opis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pochodzi z tej strony !!!!!!!!!

    http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8806465,wiadomosc.html?ticaid=13c95


    Decydując się na używanie świateł dziennych w Polsce trzeba pamiętać także o wymaganiach, jakie w stosunku do nich narzuca kierowcom ustawodawca. Otóż włączenie świateł dziennych musi wiązać się z jednoczesnym włączeniem tylnych świateł pozycyjnych (tylko tylnych, przednie muszą być wyłączone). A włączenie świateł mijania pojazdu musi automatycznie wygasić światła dzienne.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Lazer napisał:
    Jak dla mnie instalowanie takiego "czego" po pierwsze drażni oko jak jadę samochodem bo już widziałem oszołomów którzy niedość że jadą na światłach to jeszcze załączają halogeny albo "światełka-oślepiacze" niewiadomo po co...

    Co do tej konstrukcji jedna dioda 4W to koszt 18zł a żarówka 12 zł tradycyjna H4 ale nie o to chodzi. Większość która szuka oszczędności instalując jakieś "udziwnienia" czym się kieruje? to że na 100km przy włączonych światłąch silnik wypije 1/2 szklanki benzyny więcej? Klima więcej wciąga. No baaaaa jak się kupuje furę niewiadomo jak wypasioną a na STACJĘ jedzie zatankować za 50 zł to faktycznie trzeba cudaczyć... jak dla mnie jest to żałosne ...


    Moje auto ma 16 lat ha ha
    Tankuję zawsze do pełna V Power 95 za ponad 200 zł - wiem ile pali
    U mnie
    Napięcie na akumlatorze przy załączonych św. mijania wynosi 14.02 V
    Napięcie na akumlatorze przy załączonych św. dziennych wynosi 14.35 V
    To takie ciekawostki na marginesie

    Dodano po 7 [minuty]:

    dex napisał:
    Oczywiście że są to światła przeciwmgielne, prawdopodbnie nawet one nie były w tym aucie fabrycznie. Gdyby to były światła dzienne(mijania) to nie powinno byc tych dużych normalnych lamp. Na samych przeciwmgielnych jeździć nie można przy normalnej pogodzie. Z reguły włączają je "królowie" szos najczęściej w golfach jako "szperacze" i disco hajlajf.


    "Duże normalne lampy" załączyłem po to by było do czego porównać świetła dzienne ale one mają być wyłączone podczas załączonych świateł dziennych i instalacja ma być tak zrobiona by nie było możliwe załączenie obu na raz !!!!!!!!!! i tak to to mam zrobione

    "Oczywiście że są to światła przeciwmgielne" ha ha ha !!!!!!
    Na kloszu !!!!!!!!!!!!!!!!
    Światła dzienne mają oznaczenie składające się z dużych liter RL
    Światła przeciwmgłowe halogenowe oznaczane są dużą literą HB
    Światła przeciwmgłowe oznaczane są dużą literą B
    Mijania z żarówką halogenową literami HC
    Drogowe z żarówką halogenową literami HR
    Jeżeli w światłach mijania lub drogowych stosowane
    jest ksenonowe źródło światła literę H zastępuje litera D
    Jak policja się zna i zobaczy RL zamiast HB to się nie doczepi

    Polecam link
    http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8806465,wiadomosc.html?ticaid=13c95

  • #34 22 Maj 2007 07:18
    mrrudzin
    Poziom 39  

    Czy kolega mógłby zrobić zdjęcie pracujących lamp w nocy ?
    Jaki orientacyjnie mają zasięg?
    Wiem że w tym przypadku nie powinno się mówić o zasięgu, ale myśle o zupełnie innym zastosowaniu.

    Widziałem ostatnio na allegro diody LED / 3W / 200lm. Czy to chińszczyzna i parametry z palca czy może (tak jak pisze sprzedawca) nowa generacja diod?

  • #35 22 Maj 2007 07:33
    Ziemowit1973
    Poziom 11  

    mrrudzin napisał:
    Czy kolega mógłby zrobić zdjęcie pracujących lamp w nocy ?
    Jaki orientacyjnie mają zasięg?
    Wiem że w tym przypadku nie powinno się mówić o zasięgu, ale myśle o zupełnie innym zastosowaniu.

    Widziałem ostatnio na allegro diody LED / 3W / 200lm. Czy to chińszczyzna i parametry z palca czy może (tak jak pisze sprzedawca) nowa generacja diod?


    Mrrudzin o jakim myślisz zastosowaniu bo ja mam też nowy pomysł ???

    Zrobię fotki

    Zasięg - jechać na tym w nocy oczywiście nie można (przepisy ruchu drogowego)
    Zasięg mają mały gdyż wiązka jest rozproszona bardziej na boki niż w światłach mijania oraz barwa jest zimna - przy barwie ciepłej zasięg napewno będzie większy dla oka ludzkiego !!!
    Dlatego gdyby ktoś się decydował na zrobienie czegoś podobnego to odradzam diody zimne


    Też widziałem te ledy 200 lm tylko jak robiłem światła to jeszcze ich nie była na allegro
    Z moich doświadczeń wynika że najlepszym rozwiązaniem by było zastosowanie "ciepłych ledów" 130-150 lm , ja dałem zimne 90 lm
    Ciepłe na pewno lepiej będą widocznie w dzień

  • #36 22 Maj 2007 08:06
    Lazer
    Poziom 23  

    Ziemowit1973 moja fura ma 11 lat a akumulator 4 :) to takie małe sprostowanie :)

    Cytat:
    ... zasięg mają mały gdyż wiązka jest rozproszona bardziej na boki niż w światłach mijania oraz barwa jest zimna...

    Nic dodać nic ująć... przez to rozproszenie ładnie oślepiają.

  • #37 22 Maj 2007 09:50
    Ziemowit1973
    Poziom 11  

    Lazer napisał:
    Ziemowit1973 moja fura ma 11 lat a akumulator 4 :) to takie małe sprostowanie :)
    Cytat:
    ... zasięg mają mały gdyż wiązka jest rozproszona bardziej na boki niż w światłach mijania oraz barwa jest zimna...

    Nic dodać nic ująć... przez to rozproszenie ładnie oślepiają.


    "Nic dodać nic ująć... przez to rozproszenie ładnie oślepiają"

    Oślepiają tralala he he zobacz fotkę, opis i link

    http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8806465,wiadomosc.html?ticaid=13c99

    Światła dzienne na diodach led 3-watowych

    Konstrukcja świateł dziennych zapewnia skierowanie słabej wiązki światła wprost „w oczy” kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z naprzeciwka. Wiązka jest na tyle słaba, aby nie oślepiać, ale na tyle silna, aby zdecydowanie odróżniać się od naturalnego światła dziennego. Układ wiązki świateł dziennych ilustruje rysunek.

    Dodatkowym dowodem przydatności świateł dziennych niech będzie zdjęcie, gdzie stoją na wprost dwa identyczne pojazdy – jeden z włączonymi światłami mijania, drugi ze światłami dziennymi.

    Fotka i opis pochodzą z tej strony:
    http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8806465,wiadomosc.html?ticaid=13c99

  • #38 22 Maj 2007 11:07
    Lazer
    Poziom 23  

    Cytat:
    ...zapewnia skierowanie słabej wiązki światła wprost „w oczy” kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z naprzeciwka...

    hmmm.... to jakiś paradoks ? Ja mam widzieć drogę przed sobą a nie oślepiacze pojazdu jadącego po przeciwległym pasie.

    Dajmy na to że masz szarówkę i mijasz taki pojazd a on cię "lekko" oślepi tymi szperaczami a w między czasie poboczem idzie sobie pod prąd bo ma do tego prawo pieszy i co wtedy?
    Widzisz światełka a nie pieszego i jak ci wejdzie na drogę to go nie zauważysz i bierzesz gościa na maskę bo oko ludzkie w chwili nasilonego natężenia światła zwęża żrenice a ty sam nie potrafisz poprawnie ocenić odległości. Jak nie wierzysz to zapytaj swojego okulisty.

    Poza tym wydawać by się mogło że większość kierowców to ślepoty które nie odróżniają wyłaczonych świateł mijania od załączonych z odległości 500-1000m i trzeba by każdego wysłać na badania okulistyczne. Nadal mnie to co opisujesz nie przekonuje i stosowanie tego to zbędny dodatek....

    Fotki to jedo, opis to drugie ... przypomina mi to reklamę w TV Markecie.... jeżdżę dużo i widzę jak to wygląda i mi wystarczy..

  • #39 22 Maj 2007 11:24
    k4be
    Poziom 31  

    Trudno w dzień nie zauważyć pieszego, tym bardziej, że jasność tych świateł jest porównywalna do światła dziennego, więc na reakcję źrenic wpłynąć nie ma prawa.

  • #40 22 Maj 2007 17:40
    tomus2k
    Poziom 23  

    Witam
    Co do E20 ( bo to polska) to nie mają - problem z ubezpieczeniem i odbiorem technicznym i jeszcze gorzej a jak ktoś w wypadku zginie i policja będzie prowadzić śledztwo i ustali że to przez te światła 100% odsiadka.
    Co do szarówki to wtedy trzeba włączyć mijania . ( światła do jazdy dziennej można używać tylko w okresie b.dobrej widoczności i w dzień)
    Co do skandynawi to tam światła do jazdy dziennej to mijania tylko żarówka H1 ( lub H4 H7 - zależy jaką producent zastosował do lam mijania) ma ograniczoną moc przez zwykły rezystor ( oczywiście wielowatowy) - TAK zwykły rezystor nie PWM i takie tam cuda!!!.

    Co do nie merytorycznych wywodów - to po co poprawiać słońce i świecić w dzień - czy ktoś policzył ile dodatkowych CO , kadmu, ołowiu , i innych ciężkich pierwiastków technika wyprodukuję na te dodatkowe 12 godzin świecenia w dzień. Z jednej strony się mówi , oszczędzaj prąd bo to ekologiczne i elektrownie mniej zatruwają. Natomiast z drugiej, nasze małe elektrownie w samochodach ( alternator) pobiorą o jakieś 150W więcej mocy z silnika i nasz silnik spali więcej benzyny . Nasze żarówki się szybciej spalą, gdyż lampy nie są wystarczająco chłodzone w upalny dzień w korku. Nasze lampy z w/w powodu szybciej zmatowieją . Nasza instalacja ulegnie większemu przegrzaniu. Nasza karoseria wcześniej zardzewieje gdyż ogniwa galwaniczne ( jakim są każde spawy i zgrzewy) będą zasilane większym prądem powodując szybsze utlenianie metalu do wody ( korozja). A z w/w powodów będziemy potrzebować więcej części zamiennych , w dalszej kolejności fabryki zatrują środowisko , a złom zanieczyści ziemię.
    Ale każdy powie nie ma ceny za życie ludzkie !!!
    Jednak ma cenę, skoro wprowadza się przepis ratujący życie zatruwając jednocześnie całą ziemie , a nie pozwala się budować jakiejś tam drogi przez mokradła pełne komarów i żab która może uratować życie nie jednego człowieka.
    Czyli życie ludzkie jest mniej warte niż stado komarów ???
    Czyżby ekolodzy polityczni - bo po co chronić te mokradła jak zostaną zatrute przez fabryki produkujące żarówki i akumulatory i lampy i alternatory i przełączniki i kable.
    I czy ktoś z ustawodawców zauważył że niektóre tylnie lampy mają żarówki stop i mijania zespolone. I w dzień i tak w niektórych samochodach ledwo co widać zapalający się stop ( szczególnie jak słońce świeci prosto na lampę) a przy zapalonych mijania odróżnienie stop od mijania graniczy z cudem.Czy wszystkie samochody mają trzecie światła stop ? No oczywiście nie TIRY i inne ciężarowe , a puste potrafią stanąć szybciej od osobówki . Ciekawe jak wzrośnie ilość najechań tego lata i ile osób bedzie z tego powodu inwalidami.
    Sprawdźcie czy wasze lampy z tyłu teraz są dobrze widoczne w dzień i ew. zamontujcie trzecie świało stop.

    Pozdrawiam wszystkich .

  • #41 22 Maj 2007 21:08
    sq3evp
    Poziom 21  

    tomus2k napisał:

    I czy ktoś z ustawodawców zauważył że niektóre tylnie lampy mają żarówki stop i mijania zespolone. I w dzień i tak w niektórych samochodach ledwo co widać zapalający się stop ( szczególnie jak słońce świeci prosto na lampę) a przy zapalonych mijania odróżnienie stop od mijania graniczy z cudem.Czy wszystkie samochody mają trzecie światła stop ? No oczywiście nie TIRY i inne ciężarowe , a puste potrafią stanąć szybciej od osobówki . Ciekawe jak wzrośnie ilość najechań tego lata i ile osób bedzie z tego powodu inwalidami.
    Sprawdźcie czy wasze lampy z tyłu teraz są dobrze widoczne w dzień i ew. zamontujcie trzecie świało stop.


    Kolega wczoraj oberwał 2 razy w tył od tej samej kobiety. Prawdopodobnie z powodu słabo widocznych świateł STOP.

  • #42 22 Maj 2007 21:36
    pawelj
    Poziom 15  

    Co do projektu i wykonania to się nie można czepić. Co do przydatności bardziej.
    Wczoraj widziałem takiego gościa na drodze co to na przeciwmgielnych jechał (a przynajmniej były tam gdzie światła autora). I gdyby nie to że mignął długimi to bym go mignął przy wyprzedzaniu. Na tle innych samochodów, które mają światła na "normalnej "wysokości ten był po prostu niewidoczny. Nie było to tylko moje zdanie bo usłyszałem pare słów skierowanych w jego stronę przez cb od kilku kierowców.

    Nie wiem czy zaryzykowałbym taki wynalazek w swoim samochodzie.
    W jakiejś audycji radiowej podawali niedawno wyniki badań najleszpych na świecie naukowców :) (stany) którzy badali wpływ brudnego samochodu na zużycie paliwa. Auto dość brudne pali ok tyle więcej ile auto na światłach. Ciekawe czy ktoś szukał oszczędności w spalaniu myjąc auto. Na pewno jest to bezpieczniejszy sposób niż dziwne światła (o ile to były prawdziwe badania).

    pozdrawiam

  • #43 22 Maj 2007 21:58
    Daniel_T
    Poziom 11  

    widzę, że dużo osób lubi krytykować, a ja pochwalam chęci i wykonanie tych świateł na ledach, jak wiadomo homologacja jest ważna, ale także uważam, że homologowane światła na ledach są za drogie.

    Co do twoich świateł to może wypoleruj na lustro tą blachę aluminiową z której zrobiłeś radiator a na pewno zaświecą mocniej:)

    Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluje chęci i pomysłu.

  • #44 22 Maj 2007 22:00
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Super sprawa szczegolnie dla tych co mają w swoich samochodach mizerny bilans energetyczny.Policja pozna,że to ledy bo świecą jaśniej.Są widoczne lepiej niz mijania i dlatego dobrze by było by ktoś zajął sie produkcją czegoś podobnego ale już z homologacją.Używnie Twoich może żle się skończyc.

  • #45 23 Maj 2007 06:16
    Ziemowit1973
    Poziom 11  

    Daniel_T napisał:


    Co do twoich świateł to może wypoleruj na lustro tą blachę aluminiową z której zrobiłeś radiator a na pewno zaświecą mocniej:)


    Ta blacha jest tylko radiatorem który się zmieścił pod lustrem
    Na całość jest nałożone oryginalne lustro ze szkłem
    Wszystko jest oryginalne tylko diody nie
    ( od ziemi wysokość minimum 25 cm jest zachowana )
    Oczywiści w 100 procentach się zgadzam z Kolegami że w razie kłopotów ( wypadek itp ) jak ktoś zauważy że nie ma homologowanych żarówek i doczepi się do tego to staram się nie myśleć co dalej
    Datego wsadzę tam oryginalne żarówy by spać spokojnie

    Dodano po 23 [minuty]:

    tomus2k napisał:
    Witam
    Co do E20 ( bo to polska) to nie mają - problem z ubezpieczeniem i odbiorem technicznym

    Pozdrawiam wszystkich .


    Dzieki za post jest super :)
    Ale wyjaśnij proszę na forum troszkę szerzej o co chodzi z tym E20

  • #46 23 Maj 2007 10:03
    Pitereks
    Poziom 14  

    Pomysł niezły, wykonanie też niezłe, niestety bez homologacji więc jak dla mnie odpada, można było założyć lampy wyżej, na tej wysokości będą się chyba szybko brudzić, szczególnie na jesień i w zimie. Poza tym zdaje się, że tam jest miejsce na przeciwmgielne. Jak będziesz chciał założyć przeciwmgielne to gdzie?

    pawelj napisał:
    Co do projektu i wykonania to się nie można czepić. Co do przydatności bardziej.
    Wczoraj widziałem takiego gościa na drodze co to na przeciwmgielnych jechał (a przynajmniej były tam gdzie światła autora). I gdyby nie to że mignął długimi to bym go mignął przy wyprzedzaniu. Na tle innych samochodów, które mają światła na "normalnej "wysokości ten był po prostu niewidoczny.


    To jest właśnie efekt tego, że niektórzy nie patrzą się czy jedzie samochód tylko czy jadą światła. Efekt uboczny mądrych przepisów. Jak ktoś zapomni włączyć światła to ma przerąbane, prawie jak kamikaze :-D.

  • #47 01 Cze 2007 12:07
    Ziemowit1973
    Poziom 11  

    Chciałem jeszcze zacytować kolegę Janko69 z innego forum ale na temat świateł dziennych , bardzo ciekawy tekst

    " Polska jest członkiem porozumienia UN, w którym określa się cały zestaw norm dla wyposażenia pojazdów. Światła do jazdy dziennej opisane są rozporządzeniem nr 87 normy E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505. Po tych kluczach znajdziecie tę normę bez problemu. Teraz najważniejsze konkrety dotyczące świateł do jazdy dziennej:

    sposób formowania wiązki:
    - wiązka skupiona eliptycznie, świecąca na wprost, czyli tak samo jak światła drogowe (inaczej zwane 'długimi')!

    - jasność w osi świecenia:
    minimum 400cd
    maksimum 800cd

    - kątowy rozkład natężenia jest symetryczny i opisany jest w w/w normie (aneks nr 3), ale przykładowo w PIONIE wymaga się minimum 70% jasności dla kąta 5 stopni i minimum 20% jasności dla kąta 10 stopni. W POZIOMIE wymagania minimalne są następujące: 90% dla 5 stopni, 70% dla 10 stopni, 25% dla 20 stopni.

    Jak widać, optymalna jest skupiona wiązka eliptyczna, skierowana osią główną 'na wprost', czyli równolegle do osi podłużnej pojazdu.

    Drugim wnioskiem jest, że jako zamiennik (dopuszczony normą) świateł do jazdy dziennej można stosować światła drogowe 'długie' (!!) ALE po obniżeniu mocy (np modulacja PWM, albo szeregowe połączenie włókien) tak, żeby w osi nie emitowały więcej niż 800cd!! i mniej niż 400cd.

    To tyle w skrócie, cała norma nie jest aż taka długa, zachęcam do lektury. "

    Proszę o komentarze
    i od razu mam pytanie :
    Czy można w Polsce połączyć włókna drogowych światła szeregowo i jeździć na nich jako dziennych ????????????????

  • #48 02 Cze 2007 22:03
    mirek301
    Poziom 19  

    "Ewentualnie na przeglądzie mogą się "doczepić" - wystarczy je po prostu zakleić czarną taśmą przed pojechaniem na przegląd i nie będą ich już sprawdzać.[/quote]


    Nic bardziej mylnego niz to co napisales wszystkie swiatla jakie sa zamocowane maja na badaniu technicznym dzialas i byc sprawne.A jak nie sa nalezy je wymontowac.Jezeli sa wyposazeniem dodatkowym!!!!

    Dodano po 11 [minuty]:

    H1
    - 55W dozwolone w Europie
    - 100W stosowane w USA w europie zabronione
    H3
    - 55W dozwolone w Europie
    - 100W stosowane w USA w europie zabronione
    H4
    - 60/55W dozwolone w Europie
    - 100/90W stosowane w USA w europie zabronione
    H7
    - 55W dozwolone w Europie
    - 100W stosowane w USA w europie zabronione

    50/55/60W - żarówka tradycyjna
    100W - podniesiona jasnosc kosztem mocy zarnika ,stosowane w USA ale w europie zabronione !

    Barwa swiecenia ma byc biala a dopuszczalna jest selektywna zolta.

    Zauwaze ze przedstawione wczesniej na zdjeciach zarowki nie posiadaja polskiego atestu ze wzgledu na zbyt intensywne zabarwienie szkla znacznie zmieniajace barwe swiecenia.
    Byl czas ze takowe zarowki mozna bylo za bezcen kupic na allegro lub w hipermarketach.
    Te posiadajace atest byly o wiele mniej niebieskie.
    A cena 3-razy taka :)

    I o ile zatrzyma Cie patrol drogowki nie kaze wyjmowac zarowki z lampy.Na wyposazeniu kazdego radiowozu (z literka R na dzwiach) jest przyrzad do pomiaru jasnosci swiatelek.
    A na niektorych radiowozach opartych na wiekszych autach sa nawet przyrzady do pomiaru zawartosci CO w spalinach benzynowych i zadymienia w przypadku silnikow diesla .
    A nawet przyrzad do pomiaru przyciemnienia szyb.

  • #49 02 Cze 2007 22:03
    mrrudzin
    Poziom 39  

    Cytat:

    Nic bardziej mylnego niz to co napisales wszystkie swiatla jakie sa zamocowane maja na badaniu technicznym dzialas i byc sprawne

    Ale jeśli są zaklejone - nie mogą pełnić funkcji światła?

  • #50 02 Cze 2007 22:07
    mirek301
    Poziom 19  

    mrrudzin napisał:
    Cytat:

    Nic bardziej mylnego niz to co napisales wszystkie swiatla jakie sa zamocowane maja na badaniu technicznym dzialas i byc sprawne

    Ale jeśli są zaklejone - nie mogą pełnić funkcji światła?


    Nadal sa wyposazeniem samochodu nie spelniajacym warunkow.
    A takowe wedlug przepisow maja byc bezwarunkowo zdemontowane.
    Podstawa prawna prawo o ruchu drogowym.

  • #51 22 Mar 2008 12:32
    Nnew
    Poziom 11  

    Popieram gościa ,ktory załozył ten temat!!!!
    LED,LED,LED!!
    Jestem pewien że w niedługiej przyszłości będziemy mogli używac tych zródeł światla do oporu!!!
    Przecież juz dzis możemy nadawać im odpowiednie barwy , jasnosć ,kierunek swiecenia.
    Te homologacje to tylko przykry skutek debilnych anonsów wywołanych przez nieodpowiedzialnych ludzi.
    Zakładałem diody do motoru Hondy fzr ....byłem i jestem zadowolony z rezultatu oświetlenia.
    Licze tylko na rozwiniecie tematu!!!!! Pozdrawiam!!

  • #52 07 Lip 2008 12:31
    Paweł Es.
    Pomocny dla użytkowników

    Wyprowadziłem sobie wzorek na ilość paliwa zużytego przez obciążenie o mocy P podłączone do instalacji samochodowej na czas t


    $$V\approx\frac{P*t}{1458}$$ [l]

    V - objętość paliwa w litrach
    P - moc w watach
    t - czas w godzinach

    Wzór wyprowadzony z następujących założeń.

    Energia zużyta dla zasilenia obciążenia (np. dodatkowego oświetlenia).

    $$Ez=P*t*3600$$ [J]

    1 Wh = 3600 J

    Podobno z jednego litra benzyny można uzyskać 35 MJ energii cieplnej

    Założona sprawność silnika: 30%

    czyli mamy z 1 litra 10.5 MJ energii mechanicznej

    Alternator ma sprawność: 50% czyli daje nam to z 1 litra paliwa 5.25 MJ energii elektrycznej.

    Dzielimy energię potrzebną do zasilania dodatkowego obciążenia przez wydajność "elektryczną" jednego litra paliwa i otrzymujemy objętość paliwa.

    Dzielnik 1458 powstaje z podzielenia 5250000 J/l przez 3600 J/Wh.

    Dane co do wartości energetycznej paliwa znalazłem w Internecie,

    jeżeli ktoś zna dokładniejsze wartości to proszę o podanie.

  • #53 20 Mar 2009 15:50
    seba_x
    Poziom 31  

    przepraszam że odświeżam ale jak to w końcu jest z tymi ledami ? u mnie w mieście pojawiło się kilka samochodów z naklejonymi giętkimi taśmami led smd , pod reflektorami , na zderzakach itp. jakoś nie widać żeby gliniarze za nimi ganiali .

    czy ktoś z was został zatrzymany przez policję , sprawdzali "ledy" ? ukarali ?