Poszukuję schematu regulatora napięcia na zasadzie komparatora napięcia.
czynnikiem regulującym jest napięcie źródła (akumulatora) max. 14,5V.
Wg. instrukcji silnika spalinowego na którym jest zainstalowany stojan, daje on do 28V przy 3600obr/min i max 25A prądu zmiennego. Uzwojenie jest jedno fazowe. stary regulator uległ zniszczeniu, zasada była prosta w momencie spadku napięcia na akumulatorze otwierały się (chyba) tranzystory i wzrastał prąd ładowania od 0 do 22A. w przypadku gdy napięcie na akumulatorze osiągało 13,8V układ zamykał się i nie ładował, otwierał się ponownie po włączeniu świateł i wentylatora hamulców.
Bardzo potrzebuję pomocy, układ ładuje akumulator w pojeździe typu ARGO, niestety z roku '88 i części zamienne już nie pasują ze względu na montaż innego silnika. Czy można zastąpić stary regulator komparatorem napięcia? tak mi poradził elektryk samochodowy.
Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN. [hefid]
czynnikiem regulującym jest napięcie źródła (akumulatora) max. 14,5V.
Wg. instrukcji silnika spalinowego na którym jest zainstalowany stojan, daje on do 28V przy 3600obr/min i max 25A prądu zmiennego. Uzwojenie jest jedno fazowe. stary regulator uległ zniszczeniu, zasada była prosta w momencie spadku napięcia na akumulatorze otwierały się (chyba) tranzystory i wzrastał prąd ładowania od 0 do 22A. w przypadku gdy napięcie na akumulatorze osiągało 13,8V układ zamykał się i nie ładował, otwierał się ponownie po włączeniu świateł i wentylatora hamulców.
Bardzo potrzebuję pomocy, układ ładuje akumulator w pojeździe typu ARGO, niestety z roku '88 i części zamienne już nie pasują ze względu na montaż innego silnika. Czy można zastąpić stary regulator komparatorem napięcia? tak mi poradził elektryk samochodowy.
Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN. [hefid]