Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eksploatacja samochodu a car audio

23 Maj 2007 18:37 2719 11
  • Poziom 9  
    Zastanawia mnie jedna rzecz jak Car audio ma się do eksploatacji samochodu. Mam na myśli akumulator i spalanie paliwa. To pierwsze jest bardzo istotne bo każdy z nas na pewno nie chce przeżyć sytuacji z nie odpaleniem samochodu )jeszcze teraz wprowadzili nakaz jazdy z włączonymi światłami) miałem kiedyś fieste to jak grało na maxa (wzmacniacz i głośnik 30 cm) to lubiła gasnąć czy to była wina ładowania i właśnie co przerobić w tej kwestii . I czy to prawda, że najlepsze ładowanie ma akumulator przy konkretnych obrotach silnika.A spalanie paliwa o ile może wzrosnąć od normy każdy narzeka co ma klimatyzacje, a przy sprzęcie o konkretnych parametrach to nawet klima się chowa.

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D


    Moderowany przez Błażej:

    A jak dam ci ostrzeżenie za te ozdobniki, to tez się będziesz tak cieszył?

  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    To że światła się zmieniały w stroboskopy może być spowodowane zbyt cienkimi kablami zasilania.
  • Poziom 25  
    Car audio takze ma wplyw na spalanie paliwa. Tak samo jak swiatla bez wlaczonych swiatel jezdzac tylko za dnia mozna by bylo rocznie zaoszczedzic 5L paliwa:) te wiadomosci mam z programow telewizyjnych takich jak TVN Turbo i TopGear. A jesli mi sie wydaje swiatla samochodu troszke mniej beda pobieraly pradu niz nasze CA. A wiec spalanie wzrosnie napewno:) Alternator bardziej jest meczony podczas jazdy niz zwykle a on obciaza silnik tak samo jak klimatyzacja w pewnym stopniu :)
  • Poziom 25  
    ja rowniez czytalem chocby w auto swiecie ze jazda ze zwiakszonym poborem pradu zwieksza pobor paliwa... dodatkowy prad to energia a ona sie bierze w samochodzie z paliwa:P
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    Panowie ale słuchajcie. Pasek klinowy do napędu alternatora chodzi cały czas. Bez względu na to czy zapalone światła czy wyłączone. To w jakim stopniu jest akumulator rozładowywany nie powinno mieć wpływu na spalanie paliwa. Jest wiele czynników które powodują że samochód więcej pali dlatego moim zdaniem szacowanie czy pali więcej jest błędne bo alternator chodzi non stop.
    Ja to tak pojmuje na zdrowy chłopski rozum.
    Co do tego że samochód nie odpali to już wina może być bardzo rozległa i doszukiwać się można wielu przyczyn. Jednak najważniejszym jest nie przeginanie ze sprzętem (tj. masz małe autko altek malutki akumulator tak samo więc bez zmiany zasilania głupotą będzie ładowanie wzmacniacza o poborze 150A).
    Wszystko trzeba robić racjonalnie tak aby samochód nie zaskoczył nas jak nim podrużujemy.
    Pozdrawiam
  • Moderator CarAudio
    Z tym alternatorem ,to nie tak do końca .Pobór prądu powoduje wzrost "oporu" kręcenia się alternatora tzn. im więcej ciągniesz prądu ,to "kółko" kręci się z większym trudem (to tak łopatologicznie),i silnik musi wiecej spalić paliwa aby pokonać ten zwiększony "opór".

    Panowie nie ma się dalej wywodzić ,bo każdy wie ,że CA to drogie hobby ,a te "przysłowiowe" 5 litrów rocznie ,to co to za koszty :-) .
  • Poziom 25  
    to jest 0.01369863 litra na dzien :) liczac ze codziennie zrobimy troszku kilometrow a w sumie rocznie kolo 35 do moze 50tys :) co do exploatacji to chyba bym radzil bardziej sie martwic o uklad elektryczny w samochodzie a nie o spalanie :) wystarczy ze paliwo nam stanieje o kilka groszy i w ciagu kilku dni mozna nadrobic kilka lat z wlaczonymi swiatlami :)
  • Poziom 34  
    Witam.
    Zgadzam się z wypowiedzią powalla, taka sytuacja jest do zaobserwowania w aucie o małej pojemności i małej mocy: jeśli na wolnych obrotach silnika włączymy wszystkie odbiorniki prądu (światła, dmuchawę, ogrzewanie szyby i co tylko możliwe w tym CA) to obroty silnika delikatnie spadną. Spowodowane jest to większym oporem jaki stawia alternator.
    Każdy alternator ma jakąś moc (w A) i jeśli sprzęt CA ma pobór prądu zbliżony do max mozliwości alternatora to trzeba sie liczyć z szybszym jego zużyciem (szczotki i być może łożyska)
    Co do akumulatora (w kwestii dyskusji poczatkowej), to przy jakimś mocniejszym CA należy odpowiednio o niego zadbać. Sprawdzać regularnie poziom elektrolitu, stan klem i połączeń. Wszystko to z pewnością odwdzięczy się jego dłuższą żywotnością a co za tym idzie niezawodnością.
  • Poziom 13  
    Co do obrotow to sie zgodze.Mam słaby smaochodzik i od momentu zalozenia instalacji Audio obroty troszke spadly a moje audio nie jest wielkie. Na postoju delikatnie trzesie autkiem a tak byc nie powinno. Wczesniej problem nie wystepowal. Ale nie przeszkadza mi to zbytnio.
  • Poziom 18  
    slavwek.ie napisał:

    Każdy alternator ma jakąś moc (w A)


    A ja myślalem że moc jest w (Wat-ach) mniejsza z tym


    slavwek.ie napisał:
    jeśli na wolnych obrotach silnika włączymy wszystkie odbiorniki prądu (światła, dmuchawę, ogrzewanie szyby i co tylko możliwe w tym CA) to obroty silnika delikatnie spadną.


    U mnie jest zupełnie odwrotnie. Posiadam samochód o małej pojemności oraz mocy gdy odpale światła oraz dmuchawy to obroty delikatnie podskoczą.. pewnie po to aby alternator dał rade to napędzić.
  • Poziom 34  
    taka sytuacja jest u ciebie z obrotami, bo masz regulator biegu jałowego, co podnosi delikatnie obroty w związku z większym (niz zwykle) obciążeniem silnika.
    moc w A - pomyłka..
  • Poziom 21  
    Zgadzam sie z przedmowca - wystarczy wlaczyc ogrzewanie tylnej szyby + swiatla w mojej astrze i obroty spadaja o okolo 100 -150 (zwlaszcza na zimnym silniku).