Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klim±(skoki temp. i ci¶nienia)

Reso 24 Maj 2007 12:18 4515 9
  • #1 24 Maj 2007 12:18
    Reso
    Poziom 10  

    Witam
    Mam problem z moj± klim±, nie wiem już co z tym zrobić. W tym roku zrobiłem servis klimy (nabicie odgrzybienie,szczelno¶ć), temperatura na wylocie z kratek wynosiła 4.5*C(sprawdzone zaraz po nabiciu), niby wszystko ok, jednak cały czas nie mogłem schłodzić auta. Kupiłem termometr do sprawdza temp. w kratkach i pojezdziłem z nim trochę. Zaobserwowałem że podczas jazdy temperatura na wylocie wynosi ok 7*C, czasem potrafi spa¶ć nawet do 5,5 ale tylko na chwilę. Jednak jesli stoję np. w korku to ro¶nie ona nawet do 11*C, jak juz ruszę i przejade kawałek to spada do 8*C.

    Po podł±czeniu do maszyny, przy w miarę chłodnym silniku, ci¶nienie wnosi 10Bar jednak po osi±gnięciu 90*C cisnienie wnosi 15-16Bar(uruchamia się drugi bieg wentylatora i minimalnie spada,wcze¶niej było ok 18Bar, ale chlodnica i skraplacz zostały wymyte wod± z płynem i spłukane).
    Czytałem że ci¶nienie powinno być mniejsze niż 15Bar. Co może być przyczyn± takiego stanu rzeczy i co mogę z tym zrobić:cry: nie mam już pomysłów

    P.S
    Przewody od klimy s± lodowate więc chłodzi

    0 9
  • #2 24 Maj 2007 18:05
    hitek
    Poziom 17  

    Witam!
    Każda regeneracja klimatyzacji wymaga dokładnego osuszenia układu. Podejrzewam że w twoim wypadku nie zostało to zbyt wła¶ciwie przeprowadzone.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 24 Maj 2007 19:26
    Reso
    Poziom 10  

    Czyli twoim zdaniem jest padnięty osuszacz?? Czy on może powodować takie zachowanie układu?

    0
  • #4 26 Maj 2007 14:11
    tqmeh
    Poziom 18  

    Witaj

    moim zdaniem jest wszystko ok. sprawdzilem u siebie i jest opdobnie tzn jak sie jedzie temp na wylocie jest napoziomie 6°C jak sie stoi wzrasta do okolo 10°C roznica (tak mysle) wynika z obrotow zprezarki i ilosci wpadajacego powietrza na auto, przy czym nie ma problemu z zchlodzeniem tzn automat stopniowo zmniejsza obroty nawiewu po uzyskaniu zalozonej temperatury

    Napisz wiecej co sie dzieje ze nie mozesz zchlodzic auta, przejedz na dystansie 15 km

    pozdr

    0
  • #5 26 Maj 2007 23:15
    ecsb
    Poziom 16  

    ci¶nienie jest stanowczo za duże na wysokim powinno być od 8-12 bar. być może jest zatkany np. zawór kapilarny b±dĽ jaki¶ przewód przez nieczysto¶ci, albo za dużo wprowadzono czynnika do instalacji!!!!
    pozdrawiam!

    0
  • #6 27 Maj 2007 20:41
    Reso
    Poziom 10  

    Powiem tak: Bardzo lubie mieć zimno w samochodzie i wiem ze temp. 7-8*C na wylocie z kratki podczas jazdy to stanowczo zbt mało(jezdziłem takim samym autkiem znajomego i tam klima chłodzi znacznie lepiej). W czasie postoju w korku temperatura wzrasta nawet do 12*C(to już jest strasznie słabo). Zauważyłem (jak pisałem wyżej) ,że je¶li auto jest jeszcze w miarę chłodne to ci¶nienie wynosi ok 10Bar, jednak gdy zaczyna być ciepło i chodzi drugi bieg wentylatora to ci¶nienie skacze do 15- 16Bar. Zaniepokoiło mnie to zjawisko, jednak niewiem dlaczego tak się dzieje. W uładzie na 100% jest odpowiednia il¶ć czynnika(800g), jednak nie wiem jak wygl±da ten zawór kapilarny.Czy je¶li byłby zatkany ci¶nienie byłoby cały czas takie wysokie, czy zmieniałoby się tak jak w moim przypadku?? Chciałbym jeszcze wiedzieć , czy osuszacz też może mieć wpływ na takie zachowanie układu??

    0
  • #8 29 Maj 2007 10:48
    SP7SEC
    Poziom 26  

    ja bym stawiał na zanieczyszczony filtr pyłkowy i jest ograniczony przepływ powietrza a to w efekcie daje tak nisk± temperaturę na wylocie a co za tym idzie spadek wydajno¶ci chłodniczej co do ci¶nienia HP 15 bar to normalka i tu nie czepiaj się bo od tego masz 2 stopień wentylatora a w czasie jazdy wszystko się uspokoi a tak na marginesie to nie przesadzaj z niskimi temp bo można się nieżle przeziębić a w lecie to trochę wstyd pozdrawiam

    0
  • #9 29 Maj 2007 16:08
    Reso
    Poziom 10  

    To raczej nie wina filtra bo w tej chwili jest on całkowicie wyjęty wła¶nie w celu sprawdzenia tej teorii. Wcze¶niej jak był założony(był trochę zapchany) to temp. na wylocie była większa o 2*C.

    magik332 dzięki za rozpiske tych ci¶nień.

    Czy kto¶ wie, jak można sprawdzić kompresor czy odpowiednio spręża?

    0
  • #10 29 Maj 2007 22:07
    tqmeh
    Poziom 18  

    Witaj

    rozmawilem dzisiaj z gosciem od klimy i chłodni przemyslowych jego do sugestja co do za duzego cisnienia w ukladzie to: wyczyscic chlodnice poniewaz jak nie bedzie oddawala ciepla bedzie roslo cisnienie i obciazenie sprezarki

    co do temp na wyl z kratek to spr. u siebie i jest w okolicach 6-7°C przy jezdzie 120km/h i temp na zewnatrz 30°C

    pozdr

    0
  Szukaj w 5mln produktów