Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klim±(skoki temp. i ci¶nienia)

24 May 2007 12:18 4755 9
  • Level 10  
    Witam
    Mam problem z moj± klim±, nie wiem już co z tym zrobić. W tym roku zrobiłem servis klimy (nabicie odgrzybienie,szczelno¶ć), temperatura na wylocie z kratek wynosiła 4.5*C(sprawdzone zaraz po nabiciu), niby wszystko ok, jednak cały czas nie mogłem schłodzić auta. Kupiłem termometr do sprawdza temp. w kratkach i pojezdziłem z nim trochę. Zaobserwowałem że podczas jazdy temperatura na wylocie wynosi ok 7*C, czasem potrafi spa¶ć nawet do 5,5 ale tylko na chwilę. Jednak jesli stoję np. w korku to ro¶nie ona nawet do 11*C, jak juz ruszę i przejade kawałek to spada do 8*C.

    Po podł±czeniu do maszyny, przy w miarę chłodnym silniku, ci¶nienie wnosi 10Bar jednak po osi±gnięciu 90*C cisnienie wnosi 15-16Bar(uruchamia się drugi bieg wentylatora i minimalnie spada,wcze¶niej było ok 18Bar, ale chlodnica i skraplacz zostały wymyte wod± z płynem i spłukane).
    Czytałem że ci¶nienie powinno być mniejsze niż 15Bar. Co może być przyczyn± takiego stanu rzeczy i co mogę z tym zrobić:cry: nie mam już pomysłów

    P.S
    Przewody od klimy s± lodowate więc chłodzi
    Czy Twoje urz±dzenia IoT s± bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 17  
    Witam!
    Każda regeneracja klimatyzacji wymaga dokładnego osuszenia układu. Podejrzewam że w twoim wypadku nie zostało to zbyt wła¶ciwie przeprowadzone.
    Pozdrawiam
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 10  
    Czyli twoim zdaniem jest padnięty osuszacz?? Czy on może powodować takie zachowanie układu?
  • Level 19  
    Witaj

    moim zdaniem jest wszystko ok. sprawdzilem u siebie i jest opdobnie tzn jak sie jedzie temp na wylocie jest napoziomie 6°C jak sie stoi wzrasta do okolo 10°C roznica (tak mysle) wynika z obrotow zprezarki i ilosci wpadajacego powietrza na auto, przy czym nie ma problemu z zchlodzeniem tzn automat stopniowo zmniejsza obroty nawiewu po uzyskaniu zalozonej temperatury

    Napisz wiecej co sie dzieje ze nie mozesz zchlodzic auta, przejedz na dystansie 15 km

    pozdr
  • Level 16  
    ci¶nienie jest stanowczo za duże na wysokim powinno być od 8-12 bar. być może jest zatkany np. zawór kapilarny b±dĽ jaki¶ przewód przez nieczysto¶ci, albo za dużo wprowadzono czynnika do instalacji!!!!
    pozdrawiam!
  • Level 10  
    Powiem tak: Bardzo lubie mieć zimno w samochodzie i wiem ze temp. 7-8*C na wylocie z kratki podczas jazdy to stanowczo zbt mało(jezdziłem takim samym autkiem znajomego i tam klima chłodzi znacznie lepiej). W czasie postoju w korku temperatura wzrasta nawet do 12*C(to już jest strasznie słabo). Zauważyłem (jak pisałem wyżej) ,że je¶li auto jest jeszcze w miarę chłodne to ci¶nienie wynosi ok 10Bar, jednak gdy zaczyna być ciepło i chodzi drugi bieg wentylatora to ci¶nienie skacze do 15- 16Bar. Zaniepokoiło mnie to zjawisko, jednak niewiem dlaczego tak się dzieje. W uładzie na 100% jest odpowiednia il¶ć czynnika(800g), jednak nie wiem jak wygl±da ten zawór kapilarny.Czy je¶li byłby zatkany ci¶nienie byłoby cały czas takie wysokie, czy zmieniałoby się tak jak w moim przypadku?? Chciałbym jeszcze wiedzieć , czy osuszacz też może mieć wpływ na takie zachowanie układu??
  • Level 27  
    ja bym stawiał na zanieczyszczony filtr pyłkowy i jest ograniczony przepływ powietrza a to w efekcie daje tak nisk± temperaturę na wylocie a co za tym idzie spadek wydajno¶ci chłodniczej co do ci¶nienia HP 15 bar to normalka i tu nie czepiaj się bo od tego masz 2 stopień wentylatora a w czasie jazdy wszystko się uspokoi a tak na marginesie to nie przesadzaj z niskimi temp bo można się nieżle przeziębić a w lecie to trochę wstyd pozdrawiam
  • Level 10  
    To raczej nie wina filtra bo w tej chwili jest on całkowicie wyjęty wła¶nie w celu sprawdzenia tej teorii. Wcze¶niej jak był założony(był trochę zapchany) to temp. na wylocie była większa o 2*C.

    magik332 dzięki za rozpiske tych ci¶nień.

    Czy kto¶ wie, jak można sprawdzić kompresor czy odpowiednio spręża?
  • Level 19  
    Witaj

    rozmawilem dzisiaj z gosciem od klimy i chłodni przemyslowych jego do sugestja co do za duzego cisnienia w ukladzie to: wyczyscic chlodnice poniewaz jak nie bedzie oddawala ciepla bedzie roslo cisnienie i obciazenie sprezarki

    co do temp na wyl z kratek to spr. u siebie i jest w okolicach 6-7°C przy jezdzie 120km/h i temp na zewnatrz 30°C

    pozdr