Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2,0 HDi 90KM 2001r nie odpala

mikolaj.wlkp 24 May 2007 21:39 17271 12
  • #1
    mikolaj.wlkp
    Level 10  
    Witam serdecznie, pojawił sie problem z moja 307ką 2,0 HDi 90KM 2001r na Siemensie, i prosił bym o pomoc.
    Auto nie chce odpalić. Po włożeniu kluczyka jest standardowy sygnał dzwiękowy i po włączeniu zapłonu gaśnie lampka od immobilajzera. Auto kreci rozrusznikiem ale nawet nie zakopci. Nie słysze pompki paliwowej ( ale nie wiem czy taka jest) oraz zauważylem ze nie są zasilane świece żarowe, wyminiłem moduł od świec na inny i tez nie załącza. Wyposażenie samochodu na włącznym zapłonie działaja bez zarzutu. Na zapłonie świecą sie z tyłu światla stopu!
    Prosze o pomoc! co sprawdzic, na co spojrzec :)
    pozdrawiam
  • #3
    lucik
    Level 17  
    Świece w HDI nie załączają się tak jak w "zwykłym" dieselu. Pompa w układzie siemensa jest pompą ssąco-tłoczącą, czyli nie ma pompy elektrycznej w zbiorniku. Trzeba podłączyć go pod diagnoskop niestety. Po pomoc do warsztatu.
  • #4
    mikolaj.wlkp
    Level 10  
    czyli z zarowymi bedzie ok, zdziwil mnie fakt ze nie wlaczaja sie przy probie odpalenia... a czy sa jakies szczegolne punkty ktore blokuja uruchomienie silnika, ktore mogl bym sprawdzic np miernikiem? aaa i jeszcze zauwazylem ze w przewodach paliwa jest powietrze, czy uklad moze byc zapowietrzony? pompowalem paliwo ta "gruszka" ale powietrze nadal jest widoczne.
  • #5
    zbyniuś
    Level 26  
    Coś kręcisz kolego,lampki od immo to tam nie ma,i jaki ty masz standardowy sygnał po włożeniu kluczyka?
  • #6
    mikolaj.wlkp
    Level 10  
    lampka od imobilajzera jest na panelu srodkowym tam gdzie przycisk od awaryjnych swiatel. a sygnal jest po wlozeniu kluczyka (nawet nie trzeba wkladac, wystarczy zblizyc do stacyjki) jak i po wylaczeniu zaplonu, sygnal jest tak dlugo az nie wyciagne kluczyka ze stacyjnki.
  • #7
    zbyniuś
    Level 26  
    Ten sygnał powinien być po wył.zapł. i otwarciu drzwi.Wyposażenie nie powinno działać powinien być w trybie eco.
    Sprawdz czy BSI nie jest zalane wodą.
    A najlepiej podpiąć go pod urządzenie diagnostyczne.
  • #8
    mikolaj.wlkp
    Level 10  
    dziś był u mnie mechanik z urządzeniem diagostycznym. Niestety nie mogł sie połączyć ze sterownikiem silnika jak i z układem BSI - wyskakiwał błąd połaczenia 310. Połaczył sie natomiast z ABS - zero błędów. Urządzenie z jakim do mnie przyjechał to nie był "diag" tylko coś innego na G..... nie zapamietałem nazwy :) i co z tym fantem.....
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    pompuj tą gruchą aż powietrza nie będzie bo w tym silniku wystarczy że się tylko toche zapowietrzy i już nie chce odpalić
  • #10
    mikolaj.wlkp
    Level 10  
    niby udało mi sie pozbyć powietrza w przewodach paliwowych. W przewodzie zasilajacym nie ma wogóle pęcherzyków powietrza a powrotnym sa sporadyczne i bardzo malutkie. auto nadal nie odpala, a do tego teraz caly czas jest w trybie eco mimo ze akumulator świeżo naładowany.
  • #11
    Artur3g
    Level 11  
    Witam jesli chodzi o problemy z odpalaniem 2.0 Hdi to zauważyłem dwie przyczyny nastawnik przy pompie wtryskowej lub obudowa filtra paliwa. zacznij od obudowy. jesli zatkasz powtrót z pompy wtryskowej w miejscu gdzie idzie do obudowy filtra paliwa a druga osoba bedzie odpalac i auto odpali to znaczy ze uszkodzona jest obudowa filtra. jesli nie odpali podstaw lub wymien nastawnik cisnienia paliwa. warto podstawic nowy nastawnik z lezacymi gdzies w kącie uzywanymi róznie bywa. nastawnik jest przykrecony na 2 sruby torx 30 do pompy cisnienie po odpaleniu powinno byc okolo 290 bar nie moze skakac
  • #12
    arturjasinski
    Level 13  
    Zlokalizuj czujnik ciś.paliwa ma trzy piny środkowy to sygnał napięciowy do ECU. Po zapłonie ok. 0,5V przy rozruchu ma rosnąć do ok.1,1V jak przy rozruch spadnie poniżej 0,5V to albo pompa padła albo regulator ciś.paliwa.No a tak profesjonalnie to kompa z odczytem parametrów bieżących trzeba podpiąć.
  • #13
    pmrudek
    Level 12  
    Jesli nie udało połączyc się ze sterownikiem to szukaj w tym kierunku.Paliwem nie przejmuj sie-ciśnienie będzie ok jeśli sterownik sie odezwie. Schemat i szukaj po CAN. Usterka jest prosta.