Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reflektory w V40 2xH7

24 Maj 2007 23:01 4158 6
  • Poziom 9  
    Witam, wpadłem osotatnio na pomysł zmiany reflektorów ze starych, które były na H4 na nowsze 2 x H7.

    Problem pojawił się gdy przy włączonych światłach mijania w tym samym czasie włączam dźwignią światła drogowe wtedy wyłączają się światła mijania. Trochę to głupio wygląda i słabiej oświetla drogę.

    Znalazłem w schematach do V40 przed 2000 gdzie były montowane stare lampy w module odpowiedzialnym za światła jest układ, który przypuszczam odpowiada za wyłączanie świateł mijania.

    Poniżej schemat:
    na zielono zaznaczyłem miejsce gdzie występuje wyłączenie świateł mijania przez sterownik.
    na czerwono zaznaczyłem przekaźniki które są odpowiedzialne za światła.

    Reflektory w V40 2xH7

    Legenda czerwonych liczb:
    1/1 Akumulator;
    3/1 Stacyjka;
    3/2 Włącznik świateł krótkich (pokrętło);
    3/3 Włącznik światłeł długich (wajcha kierunków);
    4/38 Moduł świateł;
    5/1 Licznik a w nim 10/62 czyli kontrolka długich;
    10/7 żarówka/włókno krótkie drugiego reflektora;
    10/8 żarówka/włókno krótkie pierwszego reflektora;
    10/9 żarówka/włókno długie drugiego reflektora;
    10/10 żarówka/włókno długie pierwszego reflektora;
    10/84 Pierwszy reflektor (pojedynczy) L albo R nie wiem;
    10/85 Drugi reflektor (pojedynczy);
    10/86 Pierwszy reflektor (podwójny, gładkoszybowy);
    10/87 Drugi reflektor (podwójny, gładkoszybowy);
    11/2 Tablica bezpieczników w kabinie;
    15/10 Zworka D na tablicy przekaźników w kabinie;

    Co radzicie, jak można to rozwiązać, tak żeby nic nie popsuć ???

    Dzięki za podpowiedzi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Najprościej będzie wziąć zasilanie przekaźnika świateł mijania sprzed przełącznika zespolonego na kolumnie kierownicy. I teraz jak wyłącznikiem włączysz światła główne, to mijania będą zasilane cały czas, a przełącznikiem krótkie/długie będziesz tylko dołączał światła długie.
  • Poziom 9  
    V40 z fabrycznie montowanymi reflektorami 2 x H7, mają inne połączenia z modułu sterowania światłami są zwykłe przekaźniki bez tranzystorów jak wyżej.

    Przy włączonych światłach mijania, gdy włączymy długie dzwignią przy przełączniku zespolonym świecą wszystkie cztery żarówy H7 i taki rezultat mam zamiar osiągnąć.

    Poniżej schemat z nowszego modelu:

    Reflektory w V40 2xH7

    Wolałbym uniknąć pobierania zasilania z przełącznika zespolonego i dokładania nowych kabli, lepiej zastanowić się nad zmianą w elektronice modułu sterującego.

    Może lepiej wymienić moduł z nowszego rocznika i po kłopocie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podałem ci najprostsze rozwiązanie: zmostkowanie wejścia przełącznika zespolonego z wyjściem sterującym światłami mijania. Oczywiście można probować podmienić moduły sterujące ale to już koszta. Tylko czy to będzie kwestia wyciągnięcia jednego kontrolera i wsadzenie drugiego, czy były też inne zmiany?
  • Poziom 9  
    Błażej napisał:
    Podałem ci najprostsze rozwiązanie: zmostkowanie wejścia przełącznika zespolonego z wyjściem sterującym światłami mijania


    Błażej a co myślisz o takim rozwiązaniu: zastosowanie przekaźnika wysokoprądowego 70A/12 przy module świateł tak jak na schemacie poniżej:

    Reflektory w V40 2xH7

    Moim zdaniem powinno zadziałać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak mi jeszcze przyszło na myśl, że wypadało by sprawdzić, czy ta elektronika od świateł nie realizuje jakiejś funkcji kontroli i nadzoru tych świateł i wszelkie kombinacje mogą się skończyć zgłaszaniem usterki w oświetleniu.
    Przekaźnik może być. Jest to zdublowanie przekaźnika w module.
  • Poziom 11  
    W autach przed liftingiem ( <99 ) schemat jest chyba troszkę inny:

    Reflektory w V40 2xH7

    żeby świeciły zawsze światła mijania najprościej jest zewrzeć w przełączniku 89 styki 5 i 6.

    Fabrycznie sterowanie dodatkowymi żarówkami (np w modelach T4) odbywało się przy pomocy przekaźnika 88, w skrzynce przekaźników jest miejsce (opisane jako DUAL HEADLAMP) ale najczęściej niepodłączone.