Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tempra 1.6 ie PRZERYWA. Przebiegi czujnika położenia wału

RYQ 26 Maj 2007 17:42 2021 2
  • #1 26 Maj 2007 17:42
    RYQ
    Poziom 11  

    Witam

    Mam problem z moją Temprą SW 1.6 ie liberty '94 140kkm jednopunktowy wtrysk+gaz.

    Oddałem ją(a właściwie to oddał mój ojciec) do warsztatu w celu wymiany uszczelek pod klawiaturą i głowicą + planowanie głowicy. Mechanik wykonał powyższe czynności, ale po oddaniu pojawił się problem, nie wiem czy jest to zbieg okoliczności, czy coś uszkodził.
    Auto co jakiś czas (obojętnie czy na luzie czy podczas jazdy czy na gazie czy na benzynie) szarpie, spada wskazówka obrotomierza, zapala się kontrolka wtrysku. Czasami się podniesie, czasami jeżeli jest to na luzie gaśnie. Zarówno na zimnym jak i gorącym silniku. Podejrzenie padło na czujnik położenia wału oraz komputer. Podpiąłem oscyloskop (marny na usb, ale da się zobaczyć przebiegi) i zauważyłem że na linii zasilającej czujnik, sygnał jest trochę zniekształcony i co jakiś czas pojawiają się piki (w załączniku są przebiegi ). Pojawiają się one różnie, raz są, raz ich nie ma. Poza tym przebieg nie jest sinusoidą tylko jest mocno zniekształcony(nie wiem czy ma taki być). Przebieg ten nie zależy od prędkości obrotowej silnika, jest cały czas, nawet przy wyłączonym zapłonie i odłączonym czujniku). Przebiegi wyjściowe czujnika podczas normalnej pracy wyglądają na raczej "zdrowe", (w sensie są gładkie, nie analizowałem ich pod kątem występowania pików, możliwe ze się psują, ale z racji kiepskiego oscyloskopu nie bawiłem się w ich znajdywanie).

    Podrapałem się w głowę i postanowiłem podłączyć pod mp3 z wejściem liniowym miedzy masę a wyjście czujnika. W załączniku są dwie mp3, jedna z prawie oryginalnym przebiegiem (lekko zmniejszona amplituda,ale i tak przed odsłuchem ściszyć głośnik !!!) a druga po odfiltrowaniu wyższych częstotliwości. Jest nagrany minutowy przebieg od zapalenia do samoczynnego zgaszenia się silnika. Podczas przygazówek oraz schodzenia z obrotów czasami się zaświecała kontrolka wtrysku. Na koniec zaświeciła się na dłużej i auto zgasło. Słychać na drugiej mp3 jak przed zgaszeniem się silnika pojawiła się niska częstotliwość o dużej amplitudzie.

    Ja podejrzewam:
    -komputer( bosch 0 261 200 721, do niego bezpośrednio idzie kabel z czujnika położenia wału, może padł jakiś kondensator i nie generuje teraz sinusoidy na wejściu czujnika tylko takie "coś")
    -kabel miedzy komputerem a czujnikiem(może jakieś przesłuchy)
    -czujnik położenia wału

    A teraz pytania:
    Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
    Czy sygnał wejściowy powinien tak wyglądać ( nie powinna być to sinusoida)?
    Co może być tego przyczyną?
    Co robić ?

    Niestety czas na mierzenie i ewentualną diagnozę mam tylko do niedzieli (wracam do Wrocławia na sesję i raczej nie prędko wrócę :/), więc jeżeli nie uda mi się niczego ustalić to jak znam życie i moje szczęście auto będzie wędrować od jednego mechanika do drugiego, wszyscy będą rozkładać ręce i kasować pieniądze za pooglądanie :/.

    pliki:

    http://www9.rapidupload.com/d.php?file=dl&filepath=43976
    ( w prawym górnym rogu małe "download file", ja za pierwszym razem po kilku piwach szukałem dobre 5 minut ;) )

    lub jak ktoś ma za dużo pkt :

    0 2
    Załączniki:
  • #2 26 Maj 2007 22:09
    Wirginiusz
    Poziom 14  

    Sprawdź filtr paliwa. Pozdrawiam.

    0
  • #3 27 Maj 2007 00:00
    RYQ
    Poziom 11  

    hmmm. Co ma piernik do wiatraka? Problem jest zarówno na gazie jak i na benzynie, zapala się kontrolka wtrysku, a z tego co mi wiadomo to problem z zapłonem. Stawiam więc kratę ze to nie filtr.

    0
  Szukaj w 5mln produktów