Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda octavia 1.9 tdi kłopot z przyspieszeniem

meniu86 06 Lut 2009 15:59 77062 47
  • #31
    Sztomel
    Poziom 34  
    Pabloo23 napisał:
    ->Sztomel Czy może być to jednak wina tego zaworu ?? ponieważ po podłączeniu do Vaga raz widzi ten błąd a raz go niewidzi, dodam jeszcze tylko że wczoraj kręciłem ją do 4 tysi i nieodcieła turbo, ale dziś rano już przy 3000 obrotów już tak dodam tylko tyle że zawsze na 2gim biego się to dzieje z góry dzięki za pomoc


    skoro pokazuje taki właśnie błąd to owszem, a skoro sterownik nie zawsze go zapisuje to znaczy, że jest to błąd sporadyczny czyli zwarcie nie występuje zawsze a co jakiś czas.
  • #32
    Pabloo23
    Poziom 10  
    masz rację , czyli lepiej jedmak wymienić ten zawór bo dziś max jakie wycisnąłem to 130km/h i turbina wskoczyła w tryb awaryjny , z góry dziękuje i pozdrawiam
  • #33
    Sztomel
    Poziom 34  
    Pabloo23 napisał:
    czyli lepiej jedmak wymienić ten zawór

    nie pisałem żeby go wymienić tylko sprawdzić w nim gniazdko i wtyczkę na zwarcie i izolacje przewodów, zanim kupisz nowy to proponuję również zamienić go miejscami z zaworem N18 od EGR i wtedy zobaczyć czy błąd się ponownie pojawi.
  • #35
    Pabloo23
    Poziom 10  
    Witam ponownie
    Dziś kolejny raz miałęm problem z turbo :( tym razem na zimnym silniku ruszyłem może ze 200metrów i turbinka wskoczyłą w tryb awaryjny :( , po podłączeniu do vaga odczytłem następujące błędy:
    błąd P1155 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym -G71 zwarcie do plusa,,
    kolejny to : P1557 Sterowanie ciśnieniem doładowania granica regulująca przekroczona .....
    Prośba o pomoc Dodam tylko że sprawdziłem całą instalację od czujników do wiązek głównych i jest wszystko ok
    Czy oznacza to że to wina właśnie tego czujnika????
    Z góry dziękuje Wszystkim
  • #36
    andrzejbis1
    Poziom 10  
    Mam pytanie ;czy w Skodzie Octawii 1,9 tdi mozna odczytać kody błędow bezposrednio na samochodzie(bez komputera) ? Ja jezdze Dodge Grand Caravanem i tu to mozna zrobic. Pytam dlatego , gdyz syn jezdzi Octawia z turbodieslem i ma nastepujacy problem : powyzej 2000 obr. slychac narastajacy swist turbiny i silnik nie ma mocy (ten swist wedlug syna to jakas nieszczelnosc obiegu powietrza ). Co o tym sadzicie ?
  • #37
    AUTO-MAR
    Poziom 20  
    Trzeba sprawdzić szczelność przewodów i intercooler
  • #38
    andrzejbis1
    Poziom 10  
    Szczelnosc przewodow - rozumiem , a co zaczy intercooler ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie : nie znam tego pojazdu - do turbiny powietrze idzie z filtra powietrza , a z turbiny bezpośrednio do kolektora ssącego jednym przewodem ? Czy tu też może nastąpić nieszczelność ?Czy intercooler jest przed sprężarką czy po sprężarce(kolejność ) ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pytanie : czy ktoś z forumowiczów może podać link do instrukcji obsługi Skody Octawii 1,9tdi z 2001r (chodzi mi o instrukcję obsługi online) ?Czy
    ktoś z czymś takim się spotkał ?
  • #39
    AUTO-MAR
    Poziom 20  
    Proszę pana w każdym samochodzie z silnikiem tdi powietrze zanim dojdzie do kolektora jest schładzane po przez chłodnicę intercoolera która w octawi znajduje się z prawej strony pod zderzakiem proszę sprawdić [skoro słychać syczenie] przewody wlotu i wylotu,jak i samą chłodnicę bo w octawi potrafiły się rozszczelnić
  • #40
    andrzejbis1
    Poziom 10  
    Dziękuję AUTO-MAR , tak zrobię. Syn sprawdzał na stojącym samochodzie
    i wszystko OK .Jedak w czasie jazdy to się pojawia - warunki pracy silnika są radykalnie inne.
  • #41
    StefanM10
    Poziom 2  
    Witam
    Zapisałem się na forum bo mnie życie zmusiło :).
    Jestem "szczęśliwym" posiadaczem octavii z 2005 roku 1.9 tdi 110 KM (ASV). Od jakiegoś czasu pojawiły się dziwne dźwięki przy zmianie biegów. Jak puszczam gaz to słychać taki dzwięk jakby zatrzymywał się przytarty wentylator. Coś dzieje się z turbiną. Auto już nie ma takiego kopyta. Nie zapala mi sie żadna kontrolka błędu. Dzisiaj na czwórce pociągnałem do 150 km/h i jakoś dawała radę. Kiedyś kopnięcie turbiny było czuć nawet na 3-4. Teraz to ledwo na dwójce (bardzo słabe). Dwa razy się zadrzyło że przy przyśpieszaniu przy ok 2000 obr/min silnik delikatnie przerywał (falowały obroty) i słychać było ten dziwne dźwięki. No i może jeszcze subiektywne odczucie: jak dam gazu to mam wrażenie że słyszę jakby głośniejszy szum powietrza z nawiewu do kabiny.
    Wobec tych objawów mam pytanie czy wobec tego że nie zapala mi się kontrolka błedu i nie obcina turbiny to może być coś innego niż przepływomierz albo tzw gruszka? Proszę o radę.

    Dzięki za odpowiedzi

    PS.
    Nie mam jeszcze VAGa ale zamierzam coś kupić. Podejrzewam że Sprawdzałem na allegro i jest ich trochę. Czy ktoś mógłby mi doradzić który ma najlepszy stosunek ceny do jakości?
    Z góry dzięki.

    Pozdrawiam

    StefanM10
  • #42
    StefanM10
    Poziom 2  
    Witam ponownie.
    Sprawa się wyjaśniła. Niestety skończyło się na regeneracji turbiny. Jak juz całkiem padła po świętach to zaczeła wyć jak karetka na sygnale (tyle że ciągle). Byłem w ASO jak skoda jeszcze jako tako jeździła ale po podpięciu do komputera znachorzy orzekli że pada przepływomierz a z turbem jest wszystko w porządku. Więcej do nich nie pojechałem. Autko jest już zrobione. Jeździ jak trzeba. Na turbinkę dostałem 2 lata gwarancji.
    Pozdrawiam
  • #43
    PRZEMO-83
    Poziom 1  
    Witam wszystkich. Mam problem z turbiną traci moc. Byłem na komputerze i pokazało błedy:
    4065 Przepływomierz pow. masowy
    4626 Ciśnienie doładowania
    Różnica regulacji
    Nie wiem co dalej robić. Prosze o pomoc.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Zapomniałem dodać że jest to skoda octavia 1.9 tdi 110km rok 2000
  • #44
    fastservice
    Poziom 10  
    U mnie jest coś takiego troche dziwne bo dużo tego. Może ktoś wie o co biega?

    Address 01: Engine
    Controller: 038 906 018 BR
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2113
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 31480

    5 Faults Found:

    00741 - Brake Pedal Monitoring Monitoring statusu pozycji pedału hamulca
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    17958 - P1550 - 35-10 - przeładowanie

    17564 - P1156 - 35- 00 - nie prawidłowe ciśnienie w kolektorze ssącym lub ciśnienie doładowania

    17569 - P1161 - 35-00 - G72 czujnik temperatury powietrza dolotowego

    17971 - P1563 - 35-10 - Nastawnik dawki (N146): dolna wartość skrajna

    A najlepsze to jest to że po skasowaniu wywaliło jeszcze czujnik temperatury silnika.
    Kurcze od czego zacząć?
  • #45
    dzinks102
    Poziom 10  
    Witam.
    Posiadam skodę octavie 1 silnik 1,9 TDI 90 km
    mój problem polega na tym iż turbo działa lecz przy przekroczeniu 2,5 tys obrotów brak odejścia co jest nie tak czy kończy się turbina ??
    Pytam bo nie znam się na tym jestem ślusarzem nie mechanikiem :) za info wielkie dzięki.

    Pozdrawiam
  • #46
    trans-serwis
    Poziom 39  
    Skoro się na tym nie znasz to co ci dadzą od[powiedzi których nie zrozumiesz.
    Daj się wykazać mechanikowi który się na tym zna.
  • #47
    dzinks102
    Poziom 10  
    Witam znać to się trochę znam.
    dzięki za odpowiedz dziś doszedłem co jest nie tak.
    Zaraz przy turbinie jest uszkodzony wężyk.
    Jutro wymienię i będzie wiadomo czy jest moc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam znać to się trochę znam.
    dzięki za odpowiedz dziś doszedłem co jest nie tak.
    Zaraz przy turbinie jest uszkodzony wężyk.
    Jutro wymienię i będzie wiadomo czy jest moc.
  • #48
    Rafiki92
    Poziom 1  
    Witam. U siebie miałem problem z przyśpieszeniem. Posiadam silnik 1.9 TDI 110 km.
    Wyłączyłem poprostu tempomat i problem zniknął. I nie wiem czy tempomat robił gdzieś zwarcie? Ale nie chodziła mi wskazówka od temperatury i nagle również zaczęła chodzić. Więc możliwe że gdzieś tempomat robi zwarcie. Taka moja podpowiedź.