Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

skoda octavia 1.9 tdi k³opot z przyspieszeniem

meniu86 29 May 2007 20:30 81634 47
  • #1
    meniu86
    Level 10  
    17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CI¦NIENIA DO£ADOWANIA - ZWARCIE DO B-

    17958 P1550 NIE PRAWID£OWE CI¦NIENIE W KOLEKTORZE SS¡CYM LUB CI¦NIENIE DO£ADOWANIA

    TAKIE INFORMACJE ZOSTA£Y WY¦WIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZÊ O ODPOWIEDZ
  • #2
    markom
    Level 19  
    Witam. Proszê sprawdziæ przewody z elementu który zaznaczony jest na zdjêciu. Je¶li ci¶nienie do³adowania jest nieprawid³owe to znaczy, ¿e element ze zdjêcia nie wytwarza odpowiedniego podci¶nienia potrzebnego do zadzia³ania zaworu, który reguluje ci¶nienie do³adowarki. Zawór reguluj±cy ci¶nienie do³adowania jest bezpo¶rednio przy turbinie!!! Z niego wychodzi wê¿yk ci¶nieniowy, którym jest po³±czony z elementem zaznaczonym na zdjêciu. Po tym idzie poznaæ, który to jest. Z b³êdów które Pan odczyta³ wynika, i¿ albo jest zwarcie bezpo¶rednio w samym elemencie zaznaczonym na zdjêciu albo na jego przewodach sygna³owych.
  • #3
    meniu86
    Level 10  
    dziekuje bede próbowa³ sprawdzic !a gdybyby³o to zwarcie bezpo¶rednio w samym elemencie zaznaczonym na zdjêciu albo na jego przewodach sygna³owych. to co nalzey zrobic? wymienic na nowe? heh mechanicy mówia juz o intercoolerze a inni o prtzep³ywomierzu
  • #4
    markom
    Level 19  
    Najlepiej podmieniæ ten element, wykasowaæ b³êdy i sprawdziæ:) je¶li to nie to to mo¿e przewody:) Je¶li moje podpowiedzi Ci pomog± to licze na "POMÓ£" :) a je¶li nie to bêdziemy my¶leæ dalej:) Pozdrawiam - Markom
  • #5
    meniu86
    Level 10  
    a trzeba kasowac b³êdy! zeby sprawdzic czy dzia³± poprawnie!
  • #6
    markom
    Level 19  
    Jesli skasujesz b³±d to po zapaleniu bedziesz widzi³a³ czy dalej powstaje czy te¿ uda³o Ci sie usun±c usterkê. Osobiscie proponujê kasowaæ:)
  • #7
    meniu86
    Level 10  
    rozumiem tylko ze oni za kazdym razem kasuj± odemnie pieniadze :( ! a jk nazywa sie fachowo ta czê¶æ któr± pokaza³ mi pan na zdjêciu
  • #8
    markom
    Level 19  
    Jak sprawdze w katalogu to napisze bo nie znam fachowej nazwy tej cze¶ci. Skoro nie ma Pan osobistego interfejsu to jest problem z tym kasowaniem b³êdów. Proponuje w takim razie sprawdziæ te przewody czy nie maja zwarcia do masy oraz podmieniæ z innej skody ten element a nastêpnie skasowac b³êdy i siê przejechaæ.
  • #9
    Jka
    Level 16  
    Witam.Kolego masz do sprawdzenia(podmiany)zaworek N75,przewody podci¶nieniowe steruj±ce miêdzyinnymi tym zaworkiem(nieszczelno¶æ),Je¶li masz turbo ze zmienn± geometri± to sprawd¼ czy przypadkiem nie masz zatartych ³opatek.Powodzenia
  • #10
    meniu86
    Level 10  
    dziekuje wszytskim za pomoc ! niestety dopiero w sobote bede przy samochodzie i wtedy zaczne to wszytsko ogladac :(
  • #11
    markom
    Level 19  
    Kolego "Jka" kolega pisze o rzeczach, które jak najbardziej odpowiadaj± za regulacjê ci¶nienia turbiny, ale proszê siê zastanowiæ czy b³±d (zwarcie ..... do masy), który odczyta³ z Vaga autor postu jest przyczyna np. nieszczelnego zaworu lub przetartego wê¿yka??? Wydaje mi siê, ¿e chyba nie, bo z wê¿yka nie przychodz± alarmy o zwarciu do masy :). Podzespo³y które wymieni³e¶ wp³ywaj± jak juz wspomnia³em na regulacjê ci¶nienia turbo ale w tym przypadku problem tkwi po stronie elektrycznej. Jak ta przyczyna zostanie usuniêta, to wówczas je¶li nadal bêdzie nieprawid³owe ci¶nienie do³adowania nale¿y sprawdziæ podzespo³y wymienione przez kolegê "Jka" a nie odwrotnie. Pozdrawiam
  • #12
    Jka
    Level 16  
    Kolego "markom" chyba dobrze napisa³em i w dobrej kolejno¶ci ¿e do sprawdzenia zaworek(b³±d zwarcie do masy-to chyba wiadomo co sprawdzaæ w N75,jego okolicach i sterowaniu) pozatym chcia³em potwierdziæ ¿e masz racjê w swoich odpowiedziach i to zrobi³em(chyba ¿e ju¿ nie wolno wtr±caæ siê w nie swoje sprawy na tym forum? - to bardzo Przepraszam).A wê¿ykami ???-to prawda informacja elektryczna nie idzie po nich do ECU - zle zinterpretowa³e¶ moj± podpowied¼.Pozdrawiam
  • #13
    markom
    Level 19  
    Kolego "IKA" wszystkie odpowiedzi s± wa¿ne na tym forum :)
  • #14
    meniu86
    Level 10  
    witam! odwiedzi³em serwis skody BO JUZ SAM NIE WIEDZIA£EM CO ROBIC!! nowa przep³ywówka 2 lata gwarancji a samochód smiga jak marzenie :)))))))!!! dziêkuje wszystkim za porade a w szczegolnosci dla markoma :) pozdrawiam
  • #15
    zeusaj
    Level 2  
    Witam Panowie. Nowy jezdem wiec sorry, ze tak z grubej rury.
    Mam podobne problemy jak wyzej opisane. Moja skoda zaczela dzisiaj wariowac. Na czwartym biegu przycisnalem pedal gazu i przy 3 500 obrotow ,,zabraklo mu tchu".Po zrestartowaniu auta turbinka znowu zaczela dzialac. Po ujechaniu kilku kilometrow usterka znowu wystapila. Podjechalem zrobic ,,skan" i wystapily nastepujace bledy:
    P1557 - Charge preasure control
    P1155 - Manifold preasure ...
    Nie bardzo wiem niestety co te bledy moga oznaczac. Mysle jednak, ze nie jest to wada sprezarki gdyz w ogole by nie zaskoczyla ponownie.
    Bylbym wdzieczny za podpowiedz. Sprobuje wymienic czesc pokazana na zdjeciu. Przy okacji wymiany tej czesci wymienie wezyki i powiem mechanikom zeby sprawdzili turbine zgodnie z radami sznownych kolegow.
  • #16
    arto
    Level 17  
    zeusaj wrote:

    P1557 - Charge preasure control
    P1155 - Manifold preasure ...
    Nie bardzo wiem niestety co te bledy moga oznaczac. Mysle jednak, ze nie jest to wada sprezarki gdyz w ogole by nie zaskoczyla ponownie.

    jest,rozbiorka i czyszczenie cie czeka
  • #17
    zeusaj
    Level 2  
    Dziêki kolego.
    To by t³umaczy³o s³ab± moc turbinki. s³abnie z dnia na dzieñ :-( Przy okazji bêdzie mo¿na sprawdziæ wê¿yki doprowadzaj±ce ci¶nienie.
  • #18
    zeusaj
    Level 2  
    I jednak pomogla wymiana elemantu, ktory widac na zdjeciach powyzej. W serwisie skody od razu powiedzieli, ze to wlasnei ten element jest wadliwy i ze jest to dosyc czesta usterka w tych silnikach.
    Dziekuje za pomoc mimo wszystko.
  • #19
    welniany
    Level 10  
    Witam.
    Ja te¿ mam skode oktavie 1.9 tdi 90 KM i j± co¶ " dusi " lecz od czasu do czasu jest wszystko ok. Wymieni³em element zaznaczony na zdjêciu i przep³ywke lecz to nie pomog³o . B³±d jaki wyst±pi³ to "665 nieznany ", kole¶ z ASO skasowa³ go i powiedzia³ ¿e ma byæ wszystko ok. ale nie jest . :cry: Problem jest w tym ¿e do obrotów 1600 - 1800 jest wszystko dobrze a przy wy¿szych nie ma mocy . Turbina jest w porz±dku poniewa¿ co jaki¶ czas jej przechodzi i ¶miga jak ta lala .

    Pozdrawiam i prosze o porady.
  • #20
    arto
    Level 17  
    to prosimy o logi 3,8,11
    00665 Lampka ostrzegaj±ca o zapiêciu pasów bezp. – K19 cos cienki ten serwis
  • #21
    welniany
    Level 10  
    Dziêki :-) stracili kliêta . A co mam zrobiæ z tym fantem i jak doj¶æ do tego co jest grane , je¶li posprawdza³em przewody i elementy o których pisali¶cie.Troche wstyt jak polonezy cie wyprzedzaj± .
  • #23
    tomi_tuning
    Level 11  
    Jest jeszcze jedna rzecz o której nikt nie powiedzia³ a czêsto siê zdarza w octavii.Mianowicie zawiesza siê (zaciera, przyciera ) zawór waste gate, który steruje ³opatkami turbiny. Dlaczego siê tak dzieje?---poniewa¿ turbina jest z ty³u silnika a a zawór (taka grucha z prêtem) jest zamonowana centralnie pionowo wiêc po pewnym czasie ca³y brud sól z pod kó³ osadza siê na tym zaworze nie raz wystarczy³o go wyczy¶ciæ i pomaga³o. I z tego co wiem jest to do¶æ czêsta wada octavii nie wiem ja reszty aut grupy VAG.Pozdrawiam.
  • #24
    welniany
    Level 10  
    Witam !!!!!!
    Niestety, ale w³a¶nie pad³ mi zawór (wastegate), membrana pêk³a i po ptakach. Dowiadywa³em siê w serwisie i nie wymieniaj± samego zaworu (wastegate - potocznie gruszka ) , lecz ca³± turbinê , a to s± ju¿ znacz±ce koszty :-( . Wszyscy sie dziwi± ¿e tak szybko pad³ 70 tys. km. przejecha³em a auto zakupione w salonie wiêc niema mowy ¿eby cos by³o kombinowane przy stanie licznika . Drugim sposobem iest regeneracja turbiny , ale s³ysza³em ¿e wstawiaj± zawory u¿ywane wiêc nie wiadomo jak d³ugo bêd± dzia³aæ bez zarzutu . Mo¿e kto¶ z Was szanowni koledzy mia³ z tym doczynienia i mi poradzi co ztym zrobiæ.
    Pozdrawiam......
  • #25
    trans-serwis
    Level 39  
    Do kolegi Welniany.
    Napisz symbol silnika, moc, gruszka na nadci¶nienie czy podci¶nienie, poniewa¿ naprawiamy volkswageny wiêc mamy trochê ró¿nych zaworów.
    Mo¿esz dzwoniæ jestem z Czêstochowy.
  • #26
    welniany
    Level 10  
    Do kolegi Trans-serwis .
    Dziêki za szybk± reakcjê.
    Symbol silnika to ALH, moc 66 KW (90 KM), pojemno¶æ 1,9 TDI. Niestety nie wiem czy gruszka jest na podci¶nienie czy na nadci¶nienie.
    Z góry dziêkujê.
  • #27
    welniany
    Level 10  
    Dziêkuje za szybk± i sprawn± diagnostyke oraz naprawde tani± naprawe koledze "trans-serwis" . :D Polecam wszystkim , moje autko znów jest sprawne i bez zarzutu . :D
  • #28
    Pabloo23
    Level 10  
    Witam koledzy
    mam podobne problemy ze swoj± skod± co kolega"meniu86" tylko ¿e u mnie wyskoczy³y b³êdy
    17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CI¦NIENIA DO£ADOWANIA zwarcie do masy, oraz b³±d zwi±zany z czujnikiem temperatury paliwa w pompie wtryskowej .
    czy móg³by kto¶ pomóc???
  • #29
    Sztomel
    Level 35  
    Pabloo23 nie napisa³e¶ jakie masz oznaczenie silnika ale je¶li masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapoda³ na fotkach @marcom to masz turbinê ze zmienn± geometri± ³opatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wi±zki przewodów elektrycznych id±cej od niego pod k±tem przetarcia izolacji lub innej usterki powoduj±cej zwarcie przewodu zasilaj±cego do masy,
    je¶li masz elektrozawór w metalowej obudowie ale umieszczony równie¿ w tym samym miejscu co ten na fotkach @markoma to masz zwyk³± turbinê z zaworem wastegate i czynno¶æ przy N75 jak opisana wy¿ej,
    co do czujnika temperatury paliwa w pompie wtryskowej to, o ile z pierwsz± usterk± powiniene¶ daæ sobie radê, to tutaj nie wiem czy sam bêdziesz siê za to bra³ bo naprawa wymaga odkrêcenia nastawnika od pompy wtryskowej a jego monta¿ wi±¿e siê z konieczno¶ci± ustawienia dawki paliwa kontroluj±c jej warto¶æ VAG-iem, lepiej daj to komu¶ do roboty co nie bêdzie mia³ z tym problemów,
    sam czujnik jest zaznaczony na poni¿szym foto :

    skoda octavia 1.9 tdi k³opot z przyspieszeniem

    i jeszcze jedna ma³a uwaga do kolegi @welniany :

    nie myl zaworu upustowego wastegate w turbinie z otwieraj±cym go i zamykaj±cym si³ownikiem czyli potocznie zwan± "gruszk±" (puszk± ci¶nieniow±) oraz "sztang±" (ciêgnem ³acz±cym membranê gruszki z o¶k± obrotu zaworu wastegate)

    dla przyk³adu, to jest si³ownik przy turbinie

    skoda octavia 1.9 tdi k³opot z przyspieszeniem

    a to zawór wastegate

    skoda octavia 1.9 tdi k³opot z przyspieszeniem

    a tak turbina wraz z si³ownikiem

    skoda octavia 1.9 tdi k³opot z przyspieszeniem

    poza tym w silniku ALH jest turbina ze zmienn± geometri± ³opatek i nie ma w niej zaworu wastegate.
  • #30
    Pabloo23
    Level 10  
    ->Sztomel
    silnik 1.9tdi 110km oznaczenie silnika AHF i mam w³asnie turbo ze zmienn± geometri± , wszystkie kabelki posprawdza³em oraz z³aczki wygl±daj± na 100% sprawne. Czy mo¿e byæ to jednak wina tego zaworu ?? poniewa¿ po pod³±czeniu do Vaga raz widzi ten b³±d a raz go niewidzi, dodam jeszcze tylko ¿e wczoraj krêci³em j± do 4 tysi i nieodcie³a turbo, ale dzi¶ rano ju¿ przy 3000 obrotów ju¿ tak dodam tylko tyle ¿e zawsze na 2gim biego siê to dzieje z góry dziêki za pomoc