Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Westa TC201-zasilacz nie startuje

29 Sie 2002 09:24 2419 10
  • Poziom 26  
    Wymieniono uszkodzone elementy : BU208A,R601-27 Ohm,TDA4600-2 i C601-3,3nF oraz elektrolity , a zasilacz nie chce sie podniesc. Rezystory w ukladzie sa OK .Profiulaktycznie odlaczylem wszystkie galeziew zasilaniu ,dalem zarowke na 120V i dalej nic. Na zasilaniu TDA(n9) napiecie jest niestabilne (impulsy prostokatne ). Sterowanie na BU to szpilki ujemne synchroniczne ze skokami zasilania na TDA.Scalak jest f-my ANK zamiast Siemens. Czyzby kolejny pseudoodpowiednik ?
  • Poziom 27  
    wymien wszystkie rezystory na nowe
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Szczególnie te 5,6 kom połączone szeregowo.
  • Serwisant
    Witam.
    Kondensatory ceramiczne wymień.
    Na C605(-) powinno powstać ujemne napięcie które przez rezystory dopływa do nogi 3 US. Jest to noga regulacji napięcia. Brak tego napięcia może powodować pracę na max przetwornicy (maksymalne wypełnienie przebiegu). Jak piszesz generator ma chęć do pracy, natomiast nie działa pomiar napięcia. Na R609 powinny być przebiegi. Jeśli nie ma to przyczyną może być BU i elementy w jego otoczeniu. Napisz czy są impulsy na R609. Przebieg sprawdź na bazie BU przełączając wejście oscyloskopu na pomiar napięcia stałego, i w tedy dokonać odczytu przebiegu. Przebieg powyżej osi x (w spoczynku) jest napięciem dodatnim a po niżej ujemnym. Jeżeli będzie wszystko po niżej osi to zmierz przebieg na nodze 7 US.

    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Sprawdzilem jeszcze raz elementy, wymienilem podejrzany ceramik 8n2-nie pomoglo. Wstawilem kolejny TDA4600-2 (firmy ANK, bo inego nie moglem trafic). Zupelnie martwy w odroznieniu od poprzednika. Stracilem pare godzin, by wreszcie wstawic TDA4601 f-my Siemens. Zasilacz na zarowce ozyl, napiecia OK. Podpialem pozostale galezie. Jest jeszcze zwarcie na wysokim(spalony BU) i fonia charczy, ale zasilacz to przezyl. Wroce do tematu dzisiaj. Pytanie do kolegow-
    Czy TDA4600-2 i TDA4601 sa zamienne ? -czy wymaga to dodatkowych zmian w ukladzie przetwornicy ?
    Pytam bo BU na wysokim przed naprawa zasilacza byl jeszcze sprawny, a uszkodzil sie jak wlaczylem go zamiast zarowki
    .Dziekuje kolegom za zainteresowanie.
  • Serwisant
    Aplikacja jest taka sama, ale jak ruszył i jest dobrze nic się nie grzeje to widocznie jest zamiennikiem. A wymieniałeś 220 uF 350V.
  • Poziom 16  
    Przed wymianą BU podłącz pod żarówkę i ustaw możliwe napięcie potencjometrem . Będzie bezpieczniej . Przy okazji obserwuj czy na żarówce nie zmienia się zasilanie .
  • Poziom 26  
    Dzieki Tomi za cenne wskazowki. Na zarowce nic sie nie grzeje napiecie reguluje sie od 105 do 123 V,nie ma tetnien na wej i na wyjsciu ,wiec z zasilaczem dam chyba sobie spokoj. Zajme sie teraz reszta. Dziekuje
  • Poziom 16  
    Ten BU przed naprawą zasilazca sprawdzałes omomierzem? Czasem na omomierzu wydaje się sprawny. Byc może to on był sprawcą awarii zasilacza? Po tym jak Ci wystartowała przetwornica tranzystor dostał zwarcia.
  • Poziom 26  
    Zwieral powielacz pod napieciem. Wymienilem jeszcze "postrzelany "kondensator w kolektorze i wszysto dziala OK. Dziekuje kolegom za pomoc. Powracam na forum z przyjemnoscia po krotkiej przerwie urlopowej.
  • Poziom 26  
    ja tez mam problem t tym TV (to chyba taki maly elemis jesli sie ni myle)
    byl o tym temat ale sie mi gdzies zgubil :) ekran zmienia kolory - na goze czerwony a na dole zielono niebieski (lub odwrotni - nie pamietam) wystepuje to spradycznie. co to moze byc? i czy ktos ma tego schemat?
    jezeli na ktores pytanie ktos odpowie to bede wdzieczny.