Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka AEG OKO Lavamat 980

30 Maj 2007 08:33 2615 5
  • Poziom 32  
    Witam, mam problem z tą pralką, a dokładniej z elektroniką. Na początku było tak, że jak zaczynała wirować, to 'ładnie' wchodziła na obroty w lewo i w prawo, po wstępnym odwirowaniu zaczynała wchodzić na wysokie obroty i na sztotkach pojawiał się łuk (aż biały). Wymieniłem szczotki i jeden z uszkodzonych tyrystorów w module elektronicznym, efekt nie ustąpił, podstawiłem (żekomo sprawny)inny silnik i to samo, w końcu coś się uszkodziło i teraz po włączeniu na program wirowania, od razu wchodzi na maxymalne obroty, tyrystory podstawiłem, tranzystory sterujące też, nie sądzę, żeby uszkodził się PIC, ale... . Nie mam schematu tego modułu i tu moja prośba do kolegów, może spotkaliście się z takim przypadkiem i może ktoś posiada taki schemat, będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Fazii
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    Sprawdź prądniczkę tachometryczną te 2 silniki mają uszkodzony komutator.
  • Poziom 32  
    Prądniczka Tacho powinna być sprawna, na macierzystym silniku pracowało to poprawnie aż do momentu przejścia na wysokie obroty wirowania. Czy uszkodzenie komutatora maże tak się objawiać, że na mniejszych obrotach działa dobrze a na większych będzie iskrzyć mocno?
  • Poziom 22  
    Jest uszkodzony wirnik silnika i dlatego iskrzy na wyższych obrotach i nie wchodzi na maksymalne obroty wirnik do przewinięcia albo silnik nowy(używany)
  • Poziom 15  
    Witam jeżeli chodzi o silnik yo na małych obrotach nawet z uszkodzonym uzwojeniem lub komutatorem będzie pracować w miarę normalnie ta wada ujawnia się przy wyższych obrotach natomiast co do tego że wchodzi od razu na maksymalne obroty to wina jest modułu jeżeli mówisz że triak jest sprawny i tranzystory nim sterujące też to prawdopodobni jest trafiony procesor
  • Poziom 32  
    Zrobiłem zwory na złączu podając napięcie na stojan i zasiliłem silnik, działa poprawnie na pełnych obrotach (nie iskrzy). Może dałem zły tyrystor, były TAG9202, miałem TAG9022, czy te tyrystory mogą się łączyć anodami przez radiator, oryginalnie nie było podkładek, teraz zamontowałem 2 jednakowe BT151/800R z tym, że mają anody połączone z radiatorem. Jak Procek poleciał, to jaka szansa na dostanie, bo szukałem modułu i ciężka sprawa :(