Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Neostrada po burzy - co robić - pomocy!!!

michcio 30 Maj 2007 15:00 2868 9
  • Neostrada po burzy - co robić - pomocy!!!

    #1
    Specjalista elektryk

    Witam.
    Na wstępie zaznaczam, że jeśli temat założyłem w złym dziale, to proszę o jego przeniesienie.

    Od ponad roku korzystam z Neostrady i modemu SAGEM Fast 800.
    W poniedziałek 28 maja 2007 nad moim regionem przeszła burza. Nie było mnie w domu, wróciłem w trakcie burzy. Bardzo dużo piorunów.
    Na modemie nie świecą się diody, nie jest wykrywany, na wszystkich portach USB to samo, inne urządzenia działają. Zasilanie na USB jest, bo urządzenia z niego korzystające działają.

    Poza tym u sąsiada spaliły się wszystkie telefony, piorun uderzył 2 razy w transformator, ludzie mają instalacje do wymiany, sąsiada poraził piorun wyskakujący z kontaktu a koledze w czasie kolacji urwał się żyrandol nad stołem i szkło wpadło do jedzenia, kontakt wyleciał ze ściany. I to na serio.

    Zadzwoniłem na 0800102102 i powiedziałem o problemie (musiałem sprawdzić, czy modem jest podłączony do komputera itd.). Konsultant stwierdził, że modem uszkodziła burza (sic!). Podał numer zgłoszenia i kazał zgłosić się z nim do najbliższego telepunktu, gdzie wydadzą od ręki nowy modem.

    Byłem tam, pracownik powiedział, że oni się takimi sprawami nie zajmują!!! Mruczał pod nosem coś o jakimś kurierze.
    Fakt. Neostradę zamówiłem przez internet i przyjechał z nią kurier.

    I teraz błagam o pomoc!!! Siedzę teraz z nożem na gardle przy modemie DIALup! Kompletnie nie wiem co robić!

    Pozdrawiam

    PS:Mieszkam we własnym domu, przy zakończeniu kabla ziemnego (bo cała linia jest w ziemi) była puszka z jakimś małym układem podłączonym do uziemienia, ale parę lat temu zlikwidowali ją i podłączyli bezpośrednio.

    0 9
  • #2
    Poziom 28  

    Ale właściwie czego ty chcesz i jakiej popmocy oczekujesz?.Kup sobie router asmax na przykład -skonfiguruj go i po krzyku.A jeżeli drogo to czekaj na nowy modem z tepsy.

    0
  • #3
    Specjalista elektryk

    W sumie spodziewałem się odpowiedzi, żeby kupić sobie router. Tyle, że takie wyjście mnie nie interesuje.
    Chcę wiedzieć, jak mam dostać nowy modem. Czekać? Na co? Chyba na zbawienie.
    Na infolinii wyraźnie powiedzieli, żebym zgłosił się do telepunktu, a w nim powiedzieli, że się tym nie zajmują. I co dalej?

    0
  • #4
    Poziom 21  

    To zadzwon jeszcze raz z telepunktu i daj moze telefon kolesiowi ktory upiera sie ze u nich takiego czegos nie ma, niech kolesia oswieci moze cos innego wymysli. A jak nie to moze niech przywiaza do sklepu albo do Ciebie. Siedzenie tu raczej nie pomoze, rok temu w podobnej sytuacji byl kolega dostal modem po dwoch tygodniach. (tlumaczenia ze nie ma na magazynie)
    Pozdrawiam

    0
  • #5
    Poziom 28  

    Niestety odpowiadam pełnym zdaniem człowieka doświadczonego przez tepsę: NIE WIEM!!

    0
  • #6
    Poziom 33  

    michcio napisał:
    W sumie spodziewałem się odpowiedzi, żeby kupić sobie router. Tyle, że takie wyjście mnie nie interesuje.
    Chcę wiedzieć, jak mam dostać nowy modem. Czekać? Na co? Chyba na zbawienie.
    Na infolinii wyraźnie powiedzieli, żebym zgłosił się do telepunktu, a w nim powiedzieli, że się tym nie zajmują. I co dalej?


    Zrób tak
    zadzwoń na 0800 102 102 -zgłoś usterkę neostrady
    KATEGORYCZNIE NIE MÓW ZE padł modem po burzy inaczej go nie wymienisz za darmo!!
    Konsultant przeprowadzi testy instalacji modemu i etc sam stwierdzi ze uszkodzony modem poda ci nr zgłoszenia i na podstawie tego nrumeru wymienisz modem Neo na nowy w Telepunkcie :)
    Powodzenia
    ps
    jakby co służe pomocą

    0
  • #7
    Specjalista elektryk

    No tak, zadzwoniłem jeszcze raz i dowiedziałem się, że pracownik nie ma prawa odmówić pomocy.
    A dzisiaj w "Telepunkcie" dowiedziałem się, że jest to prywatny salon i tylko sprzedają tam usługi TP i Orange. Najbliższy autoryzowany punkt jest 30 km z tąd. I co jeśli tam te będzie podobnie?

    A może już lepiej kupić za grosze na Allegro modem do neostrady?

    Internetu brak, a płacić i tak trzeba. A teraz dialup wrócił do łask, więc jeszcze gorzej.

    0
  • #8
    Poziom 26  

    Normalnie jak baba w ciąży ...

    Zdecyduj się w końcu na coś a nie gdybaj w obłokach...
    Chcesz żeby wymienili, musisz łatwić, kombinować, czekać ...

    Jak chcesz na własną rękę - na allegro są modemy ADSL w cenach od 20 PLN ...

    i po sprawie ...

    pozdr,
    szejk

    0
  • #9
    Specjalista elektryk

    No! Po ponad tygodniu wymieniłem cały zestaw instalacyjny na nowy, ale w punkcie oddalonym od najbliższego o 30 km...
    Także polecam korzystać z autoryzowanych punktów TP.

    Modem jest w wersji E4, dotychczasowy był w E2L.

    PS:Zna ktoś dobry sposób na zabezpieczenie linii przed przepięciami? Jakiś odgromnik itp?

    Pozdrawiam

    0
  • #10
    Poziom 26  

    ja znam, bardzo dobry - 100% skuteczny - odłączać modem od lini na czas burzy ....

    a tak na poważnie - są różne wynalazki, jedne lepsze inne gorsze.
    ja mam np. taki mały "sensorek" - kosztowało to raptem 5 zyli, w środku jakieś dwa elemenciki ... czy to działa ? nie wiem, przekonam się jak trafi gdzieś w okolicy w linię :P

    oprócz tego widziałem takie rzeczy jak listwy napięciowe z wbudowanym zabezpieczeniem dla modemów, UPS-y też z wbudowanym zabezpieczeniem... ( oczywiście mowa o linii tel. ) ... jak to działa i czy skuteczne - nie wiem:D

    pozdr,
    geniusm

    0