Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra '99 -Alarm a czujniki drzwiowe.

01 Cze 2007 10:17 8481 12
  • Poziom 14  
    Witam i proszę o pomoc.
    Zainstalowałem właśnie alarm do Seata Alhambry '99 1,9 tdi, wszystko działa jak powinno poza wyjściem z czujników drzwiowych.
    W/g instrukcji montażu do tego modelu wyzwalanie z czujników drzwiowych należy podłączyć do przewodu brązowo-żółtego w złączu P4 w skrzynce bezpieczników. Jednak na tym przewodzie sygnał masy pojawia się już po otwarciu zamka z pilota lub kluczem (włącza się oświetlenie wnętrza) bez otwierania drzwi. Problem polega na tym, że teraz po przypadkowym rozbrojeniu alarmu nie działa funkcja ponownego uzbrojenia bo alarm "myśli", że były otwierane drzwi.
    Gdzie mam się podpiąć żeby mieć sygnały ze wszystkich czujników drzwiowych, ale z pominięciem tego automatu od oświetlenia wnętrza?
    Będę wdzięczny za pomoc.
  • Poziom 25  
    Musisz podłączyć się bezpośrednio pod "krańcówki" w drzwiach. Napisałem krańcówki bo przeważnie są zintegrowane z kasetą w drzwiach. Czasami wiąże się to z demontażem tapicerek i tu problem czy warto ? - dla samej tej funkcji.
    Podłączenie wg tego co zrobiłeś ma jeden sens, złodziej przy samej próbie otwarcia zamka ( bębenka) uruchomi alarm.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Jeśli to jest ten z nową elektryką (inna puszka bezpieczników) to krańcówki znajdziesz na tej skrzynce złącze P7 grubszy brązowy z żółtym paskiem - drzwi kierowcy, grubszy brązowy(drugi w tej wiązce) - reszta drzwi i brązowy z czerwonym paskiem - klapa bagażnika, czasami można znaleźć w tej kostce krańcówkę przodu szary z czarownym paskiem lub brązowy z białym - nie zawsze jest.
  • Poziom 14  
    To jest automat, pełna elektryka, jakaś wersja skandynawska z automatycznymi światłami mijania. Faktycznie ta skrzynka bezpieczników jest jakaś inna niż w Galaxy z tego rocznika. Tylko, że tam klient był nawet zadowolony z szybkiej reakcji alarmu na otwarcie zamka.
    Na razie dzięki za porady.
    W poniedziałek klient wróci i będę walczył aż do skutku.
    Pozdrawiam Mirek.

    Dodano po 4 [godziny]:

    msepl napisał:
    Musisz podłączyć się bezpośrednio pod "krańcówki" w drzwiach. Napisałem krańcówki bo przeważnie są zintegrowane z kasetą w drzwiach. Czasami wiąże się to z demontażem tapicerek i tu problem czy warto ? - dla samej tej funkcji.
    Podłączenie wg tego co zrobiłeś ma jeden sens, złodziej przy samej próbie otwarcia zamka ( bębenka) uruchomi alarm.



    Ta Alhambra ma "normalne" krańcówki w słupkach.
  • Poziom 33  
    A co ci to przeszkadza???Moim zdaniem to jest lepiej bo jak ktoś otworzy zamek kluczem to się włączy alarm.Ja tak zawsze robię i nigdy nie miałem problemu.Po otwarciu zamka zapala się oświetlenie wnętrza i dlatego tam się pojawia minus.Normalka.A panowie tak swoją drogą to lifting alhambry był w 2001 roku z tego co pamiętam.A tu widzę,że robi się zgaduj zgadula.A to źle wróży.
  • Poziom 14  
    xwit napisał:
    A co ci to przeszkadza???Moim zdaniem to jest lepiej bo jak ktoś otworzy zamek kluczem to się włączy alarm.Ja tak zawsze robię i nigdy nie miałem problemu.Po otwarciu zamka zapala się oświetlenie wnętrza i dlatego tam się pojawia minus.Normalka.A panowie tak swoją drogą to lifting alhambry był w 2001 roku z tego co pamiętam.A tu widzę,że robi się zgaduj zgadula.A to źle wróży.


    Osobiście to nic mi to nie przeszkadza bo też tak montowałem, ale to nie jest mój samochód tylko klienta. Jak wiadomo: Nasz Klient - nasz Pan!!!

    A ta Alhambra rzeczywiście ma inną skrzynkę bezpieczników niż Galaxy z tego samego rocznika, a przyznasz sam, że Alhambra, Galaxy i Sharan w tym czasie powinny być jeszcze "identyczne".
  • Poziom 14  
    rysiu666 napisał:
    Jeśli to jest ten z nową elektryką (inna puszka bezpieczników) to krańcówki znajdziesz na tej skrzynce złącze P7 grubszy brązowy z żółtym paskiem - drzwi kierowcy, grubszy brązowy(drugi w tej wiązce) - reszta drzwi i brązowy z czerwonym paskiem - klapa bagażnika, czasami można znaleźć w tej kostce krańcówkę przodu szary z czarownym paskiem lub brązowy z białym - nie zawsze jest.



    ZBAWCO!!!
    Niech Twoimi przewodami prąd płynie zawsze w słusznym kierunku!!!

    Wszystko podłączone i śmiga jak marzenie, a co do kolorów, to faktycznie złącze P7, lecz w tym wynalazku reszta drzwi też była na brązowo-żółtym. Poprostu są dwa niezależne brązowo-żółte.

    Klient nareszcie jest zadowolony, bo ma tak jak chciał, a zadowolony Klient to więcej zadowolonych Klientów.

    Dzięki za pomoc.
    Temat zamykam.
    Mirek.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam podobny problem. Nie mogę znaleźć zbiorczego kabla krańcówek w galaxy 99r.
    Nie mogę spiąć krańcówek równolegle , bo mam kontrolki otwartych drzwi w liczniku (wtedy po otwarciu jednych drzwi mam choinkę na zegarach).
    Proszę o poradę jak znaleźć złącze p4 lub p7 (o ile w moim aucie takie występują).
    Posiadam taką skrzynkę bezpieczników.

    Seat Alhambra '99 -Alarm a czujniki drzwiowe. Seat Alhambra '99 -Alarm a czujniki drzwiowe.



    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Złącza są opisane przy wtyczkach.
    A żeby nie robiła się choinka na desce musisz wszystkie krańcówki odseparować od siebie diodami.
    Powodzenia.

    Seat Alhambra '99 -Alarm a czujniki drzwiowe.
  • Poziom 9  
    Czyli jak podłączyłeś?
    Ja obecnie mam podłączone pod ten zbiorczy kabel i nie działa mi funkcja samouzbrajania. Chciałbym to zmienić .
    Jeśli można , to proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Przeczytaj dokładnie post z 05.06 2007.
    Tam masz odpowiedzi na wszystkie pytania włącznie z kolorami przewodów. :idea:
    Tylko pamiętaj o odseparowaniu diodami, bo będziesz miał choinkę. :D
    To wcale nie jest takie trudne.
    Powodzenia.

    p.s. Na obrazku masz narysowane jak połączyć diody.

    Seat Alhambra '99 -Alarm a czujniki drzwiowe.
  • Poziom 9  
    Witam
    Podepne się do tematu, zamontowałem alarm do sharana 1998r, 1,9TDI, wszystko działa lecz jest mały problem , nie działa domykanie szyb z polota alarmu, a przy starym pilocie z samym centralnym zamkiem działa poprawnie co zrobiłem żle może ktoś podpowie
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Musisz wydłużyć czas impulsu na zamykanie do ok. 20 sekund, ale nie każdy alarm daje taką możliwość.