Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sonda lambda 3-przewodowa

trebor60 01 Cze 2007 19:56 3872 5
  • #1 01 Cze 2007 19:56
    trebor60
    Poziom 12  

    Witam potrzebuję pilnie odpowiedzi na pytanie dotyczącze sondy lambda w moim aucie. Jest to sonda 3-przewodowa (dwa białe i jeden czarny)i po podłączeniu miernika do przewodu czarnego i masy , na gazie jak i na benzynie ,przy nagrzanym silniku pokazuje mi 0,45V i wartość ta nie ulega zmianie. Dodam tylko że miernik jest cyfrowy z tych tańszych i nastawiam go na 20V.

  • #2 01 Cze 2007 20:04
    radyjator
    Poziom 19  

    Witaj!
    W pierwszej chwili napięcie jest stałe zazwyczaj jakaś srodkowa lub dolna wartość w przedziale 0-1V. Po około minucie gdy sonda się rozrzeje npięcie to powinno "pływać" od górnej wartości do dolnej i tak w kółko i tedy będzie odbywała sie prawidłowa rególacja. Nie powiedziane ze powinno ie zmieniać od górnejdo donej granicy. Waże aby sie zmieniało w możliwie szerokim zakresie. Jednak gdy napęcie jet non stop stałe inie zmienia się sonda nadaje sie do wymiany.

    Na mierniku który użwasz powinno być to widoczne


    Moderowany przez Błażej:

    Kolega ma niekompletną klawiaturę, że tak litery gubi? Chyba nie, bo w innych miejscach się pojawiają. Ostrzeżenie za pisownię!

  • #3 01 Cze 2007 20:43
    trebor60
    Poziom 12  

    Wydaje mi się ze w opisach dotyczących sprawdzania sondy nie znalazłem nigdzie, że miernik powinien być podłączony przynajmniej minutę , ale mogę się mylić. Czy rzeczywiście pomiar powinien trwać bez przerwy przynajmniej 1 minutę? Teraz już sam nie wiem, czy ktoś może to potwierdzić ?

  • #4 01 Cze 2007 21:49
    radyjator
    Poziom 19  

    Sorka za pisownie ale troche mi sie ostatnio zabrudziła klawiatura i w pospiechu nie widze co mi umknęło. Do tematu...Nigdzie o tym nie pisze to okazuje sie w praktyce...Trzy kable sondy to czarny sygnałowy i dwa białe do grzałki. Masa brana jest z obudowy. Nawet na logikę fakt wystepowania grzałki która musi doprowadzić sonde do pewnej temperatury by odpowiednio pracowała. Zdażały mi się przypadki gdzie musiałem znacznie dłużej czekać na rozpoczęcie rególacji sondy.

  • #5 03 Cze 2007 19:29
    trebor60
    Poziom 12  

    Sondę można sprawdzić zaraz po podłączeniu miernika (pod warunkiem że silnik jest nagrzany) na moim autku wartość pokazywana była 0,45V cały czas i sonda jest,,kaput'' natomiast znajomego auto sprawdzałem tym samym miernikiem oczywiście zaraz po podłączeniu miernika napięcie zmieniało się. Wniosek z tego taki, że mój przedmówca nie miał racji twierdząc że sondę można sprawdzić dopiero po ok. minucie lub więcej od podłączenia miernika, samego sprawdzenia można dokonać od razu i stwierdzić czy sonda działa czy też nie. W ten oto sposób można uznać temat za zamknięty.

  • #6 03 Cze 2007 19:40
    radyjator
    Poziom 19  

    Może niejasno sie wyraziłem ale chodziło o fakt iż silnik musi pracować chwilę aż nabierze odpowidniej temperatury. Nigdzie nie jest napisane ze miernik musi być w tym czasie podłączony...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME