Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Doblo 1.2 8V Nieprawidlowa wartosc podcisnienia

02 Cze 2007 00:24 5899 17
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam problem z fiatem doblo. Jest on po remoncie głowicy. Wcześniej prawie nie miał ciśnienia na dwóch cylindrach - powód popękane zawory. Teraz na każdym cylindrze ma po 11. Od czasu remontu nie przejechał nawet 100km gdyż nie da sie nim jeździć- taki jest slaby silnik. Pod górkę trzeba sie wlec 20-30km/h. Rozrząd sprawdzany kilkakrotnie, znaki sie zgadzają. W czasie jazdy czasami czuć szarpania(skoki), tak jakby momentami dostawał mocy. Samochód był podłączony pod komputer i wyświetliło nieprawidłową wartość podciśnienia.


    Podaje to co jest na fakturze:

    Diagnostyka silnika KTS 650 - Diagnostyka Silnika / Nieprawidłowe wart. Podciśnienia / (1rbh)

    Co oznacza ten błąd ? W serwisie za dużo dowiedzieć się nie można, zresztą sami nie wiedzą.

    Moja diagnoza to map sensor zwany tez czujnikiem ciśnienia bezwzględnego. Tylko gdzie on się znajduje ?
  • Poziom 25  
    (1rbh) jest błędem dopiero jak policzą Ci 150 PLN a jeszcze większym byłoby gdyby było np. (2rbh) Faktycznie wiele to Ci nie napisali sprawdź połączenia do MAPa musisz zobaczyć gdzie idzie cieńki wężyk z kolektora ssącego albo przewodu do serwa hamulcaczy czy jest rozczelnienie
  • Poziom 10  
    A czy to może powowdoważ osłabienie silnika ?? Nie dopisałem wcześniej że silnik nierówno pracuje oraz katalizator nadmiernie się nagrzewa.

    W poniedziaeek będę sprawdzał połaczenie o ktorym pisałeś. Dam znać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    a bylo sprawdzane czy pali na wszystkie swiece?,sprawdzic czy nie obciol sie klin w dolnym kole napedu rozrzadu . czy silnik ma czujnik obrotu walka rozrzadu ? zdejmuj po kolei wtyczki z wtryskow to sprawdzisz na ktory cylinder nie pali jesli tak jest . co to konkretnie za typ silnika i ktory rok auta ? czy silnik posiada na kazda swiece osobna cewke czy sa 2 cewki ?Dobrze by bylo gdybys podal konkretny nr.usterki a nie ile wzieli za roboczogodzine .
  • Poziom 10  
    wykręcane były świece po jeździe, jakotako wypalone były.
  • Poziom 14  
    pomylone podciśnienia przy remoncie głowicy i już
  • Poziom 10  
    zuczysko napisał:
    pomylone podciśnienia przy remoncie głowicy i już




    tzn. ??
  • Poziom 22  
    Jeżeli katalizator się nadmiernie nagrzewa, to pewnie silnik gdzieś ciągnie "lewe" powietrze (za uboga mieszanka). Trzeba sprawdzić uszczelkę pod korpusem przepustnicy, uszczelkę kolektora ssącego i sam kolektor ssący (tam jest chyba plastikowy - mogło coś "chrupnąć" podczas naprawy).
  • Poziom 10  
    miniu1 napisał:
    Jeżeli katalizator się nadmiernie nagrzewa, to pewnie silnik gdzieś ciągnie "lewe" powietrze (za uboga mieszanka). Trzeba sprawdzić uszczelkę pod korpusem przepustnicy, uszczelkę kolektora ssącego i sam kolektor ssący (tam jest chyba plastikowy - mogło coś "chrupnąć" podczas naprawy).



    Za sprawdzanie wezmę się w środę. Czy na przegrzewanie katalizatora ma wpływ wyłącznie uboga mieszanka ? Auto nie bierze oleju ale przy mocniejszym przegazowaniu puszcza delikatnego dymka, jakby zabogata mieszanka.

    Narazie dziękuje za powyższe rady, napewno bedą pomocne przy sprawdzaniu. Jeśli ktoś będzie mial nowe pomyśły to prosze smiało pisać. Każda pomoc sie liczy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    jeśli map sensor będzie uszkodzony (lub wężyk do niego) to właśnie będzie za bogata mieszanka i będzie kopcił na czarno i od tego chyba też może się katalizator przegrzewać. zdaje się w tym silniku map sensor jest bezpośrednio w kolektorze, sprawdź czy jest dobrze podłączony i czy nie jest zabrudzony w środku
  • Poziom 10  
    No więc tak:

    Posprawdzałem węzyk od serwa - szczelny.

    Sprawdziłem też cały kolektor ssący troche starą metodą bo na pracującym silniku przecierałem pędzelkiem z benzyną. Silnik nie zmieniał pracy wiec wszystko szczelniutkie.

    Map sesnor umieszczony jest w kolektorze. Przy odłaczeniu od niego wtyczki brak zmian w pracy silnika. Odkreciłem go i przemyłem benzyną. Przy pierwszym odpaleniu silnik jakby równiej pracował - być może też jakiś zbieg okolicznosci. Dla pewności spisałem oznaczenia żeby sie upewnić iż to na 100% jest map sensor

    T-PRT05/A
    100kPa
    Magneti Marelli 1663
    C146.


    Czy brak zmian w pracy silnika podczas odłączenia oznacza jego uszkodzenie ?? Da sie go jakos sprawdzić żeby nie kupować nowego w ciemno ??
    Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ??
  • Poziom 15  
    MAP ma 4 piny.Na którymś pinie(nie pamiętam który) podczas pracy silnika na wolnych obrotach powinno być około 2V,po gwałtownym dodaniu gazu napięcie powinno skoczyć do około 4V.Wtedy MAP jest sprawny pod warunkiem że z silnikiem wszystko OK.
  • Poziom 22  
    Myślę, że ten mapsensor może być walnięty. Też kiedyś umyłem i nie chodził - dopiero nowy pomógł.
    Jeżeli nie masz dostępu do testera, to spróbuj pożyczyć od kogoś mapa i wkręć na próbę.
    Jak ten rozrząd był sprawdzany - na które znaki? ("Zero" na wale korbowym, a raczej kole zamachowym widać w okienku po wyjęciu zaślepki na obudowie sprzęgła.)
    Czy świece są właściwe? Czy katalizator jest drożny? Jak zapala? Czy nie zamieniono wtyczek przy cewkach? Klin to się mógł uszkodzić, ale raczej pod kółkiem na wałku rozrządu. Jeżeli to jest silnik już z tym szerszym paskiem rozrządu, to do prawidłowego ustawienia potrzebna jest blokada wałka rozrządu.
    Może trochę chaotycznie, ale może któraś z tych uwag naprowadzi na rozwiązanie problemu.
  • Poziom 28  
    najpewniej by bylo podlaczyc do innego silnika w celu sprawdzenia. wlasn ie chodzilo mi oto male kolo czasem klin sie zrywa juz przy odkrecaniu wiec jesli bylo odkrecane to prawie napewno jest zerwany
  • Poziom 32  
    Sprawdż też sam katalizator, jeśli się grzeje nadmiernie może być zapchany lub porcelanka pokruszyła sie i pozapychała przelot, widziałem też jak od złej pracy silnika katalizator był potopiony w środku i prawie tez nie było przelotu. Na Twoim miejscu sprawdził bym go najpierw. :)
  • Poziom 10  
    miniu1 napisał:
    Myślę, że ten mapsensor może być walnięty. Też kiedyś umyłem i nie chodził - dopiero nowy pomógł.
    Jeżeli nie masz dostępu do testera, to spróbuj pożyczyć od kogoś mapa i wkręć na próbę.
    Jak ten rozrząd był sprawdzany - na które znaki? ("Zero" na wale korbowym, a raczej kole zamachowym widać w okienku po wyjęciu zaślepki na obudowie sprzęgła.)
    Czy świece są właściwe? Czy katalizator jest drożny? Jak zapala? Czy nie zamieniono wtyczek przy cewkach? Klin to się mógł uszkodzić, ale raczej pod kółkiem na wałku rozrządu. Jeżeli to jest silnik już z tym szerszym paskiem rozrządu, to do prawidłowego ustawienia potrzebna jest blokada wałka rozrządu.
    Może trochę chaotycznie, ale może któraś z tych uwag naprowadzi na rozwiązanie problemu.


    Rozrzad był sprawdzany na znaki tak jak w książce podano. Znak na wale korbowym widać po zdjęciu kół pasowych, natomiast na głowicy jest wycięcie które powinno sie pokrywać ze znakiem na walku rozrzadu. Znaki te sie pokrywają. Świece są jak najbardziej własciwe, wcześniej samochód na nich jeździl i nie było problemu. Co do katalizatora to ciężko okreslić bez zdejmowania. Wtyczek przy cewkach nie zamieniono gdyż długość wtyczek na to nie pozwala, jeśli chodzi o same przewody WN to przed zdjęciem były znaczone, więc o pomyłce nie ma mowy. Co do zapalania to na zimnym odpala nawet bez problemu. W miare nagrzewania odpalanie staje się utrudnione.

    Dodam jeszcze że w czasie jazdy ze stała prędkoscia na "małym gazie" czuć szarpania tak jakby czasami silnik łapał prawidłowa prace. Oprócz tego na postoju przy dodaniu gazu trzeba poczekać ok 1-2 sek zanim wejdzie na obroty.