Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja

LBJ 06 Lip 2009 12:30 103370 111
  • #61
    wszim
    Poziom 13  
    Kompletnie się z tobą nie zgadzam. Prąd ma bardzo duże znaczenie właśnie ze względu że powoduje nagrzewanie się struktury bezpiecznika.
    Proponuję przestudiowanie dokumentacji i spojrzenie na parametry pracy i charakterystyki pdf
    strona z bezpiecznikami
  • Sklep HeluKabel
  • #62
    LBJ
    Poziom 14  
    1. Zobacz ostatnie uwagi na stronie 9 pdf przedstawionego przez Ciebie, dotyczące serii SM/G - możesz mi to wyjaśnić?
    2. Przerywanie obwodu pod wpływem prądu zapewnia bezpiecznik topikowy, termiczny powinien zadziałać w określonej temperaturze nawet przy minimalnym prądzie. Wiadomo, że im większy prąd tym wzrost temperatury będzie szybszy.
  • #63
    wszim
    Poziom 13  
    Ad1) Tam tylko pisze jakim parametrom odpowiadają wg. amerykańskiej normy UL. Nie znam tej normy dla bezpieczników termicznych, nie wiem w jakich warunkach się je wyznacza więc nie potrafię ocenić czego one dotyczą i dlaczego tak bardzo różnią się od typowych parametrów podawanych przez producenta (bo norm europejskich nie ma).

    Ad2) "im większy prąd tym wzrost temperatury będzie szybszy" - no właśnie
  • #64
    kargulak
    Poziom 9  
    Tak zeby bylo wszystko jasne i zeby sie nie klocic przedstawiam fotki oryginalnego bezpiecznika ktory siedzial w mojej cewce:

    Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja
  • #65
    wszim
    Poziom 13  
    Faktycznie wygląda to na 1A. A mierzyłeś rezystancję cewki? Bo pewnie są różne cewki (ogólnie widać że się zewnętrznie różnią) i pracują na różnym prądzie? Drugi wniosek może dlatego się palą te bezpieczniki bez powodu, że są źle dobrane przez producenta. Teoria spiskowa - specjalnie są niedomiarowane aby służyły tylko pewien czas. :D
  • #66
    kargulak
    Poziom 9  
    mierzylem przed naprawa 0 :) po naprawie ok 5,6 z tym ze miernik bez niczego mial ok 1, podejrzewam ze blad wynikl z tego ze bateria byla ledwo ciepla.. czyli mysle ze u mnie jest opor ok ~4,5
  • #67
    kargulak
    Poziom 9  
    nie wiem co jest grane, ale moja cewka lezac sobie bezczynnie luzem (po naprawie i zalaniu sylikonem) przestala miec opor...
    Jedynie co to pamietam ze raz przydusilem troche palcem miejsce zalania bezpiecznik i odtej pory nic, tylko bylo ok jak przyduszalem.
    Wiec od nowa wydlubalem caly sylikon, ale mierzac opor na drucikach nawet go nie ma..
    czy mogla sie zepsuc od lezenia?? :/

    Dodano po 4 [godziny] 46 [minuty]:

    a jednak zle zlutowalem, a wydawalo sie glanc :)

    kupilem sobie jakis miernik w promocji w mrowce za niecale 10zl.. i albo ten miernik jest do kitu albo cos jest nie tak z cewka..

    teraz mi pokazuje opor ~9,8 (zamontowalem bezpiecznik identyczny jak w poprzednich postach pisali 10A 216stC a opor sprawdzam zlaczajac kable z miernika z tymi we wtyczce od cewki oraz w mierniku ustawiajac w pozycji 200omega)
    Dobrze robie??

    Dodano po 1 [minuty]:

    jesli dobrze, to chyba 2 razy za duzo mi wskazuje??

    czy tez mieliscie w tych granicach??
  • Sklep HeluKabel
  • #68
    wszim
    Poziom 13  
    Dobrze mierzysz tylko że w cewce jest podłączona jeszcze równolegle dioda, dlatego poprawne wskazania rezystancji cewki będą tylko w jednej polaryzacji podłączenia miernika.
  • #69
    Marioooo
    Poziom 10  
    Witam

    Wszyscy opisujecie cewkę w sprężąrce DELPHI a czy ktoś wymieniał taki bezpiecznik w sprężąrce SANDEN SD6V12 /u mnie jest taka i nie wiem czy zabierać się za naprawę czy oddać do warsztatu/.

    Pozdr
  • #70
    wszim
    Poziom 13  
    Ja mam SANDEN i o takiej cewce pisałem.
  • #71
    Marioooo
    Poziom 10  
    wszim napisał:
    Ja mam SANDEN i o takiej cewce pisałem.


    To może ty mi pomożesz. Chodzi mi o to czy można zdjąć samą cewkę bez demontażu kompresora z pojazdu. Samochód z silnikiem 2.0 DTI
  • #72
    wszim
    Poziom 13  
    We wszystkich powyższych można, ale czy w twoim to nie wiem. To głownie zależy od dostępu.
  • #73
    moherowe_gacie
    Poziom 2  
    Witam!
    Jestem właśnie po wymianie bezpiecznika i wszystko działa.
    Mam jednak pytanie. Jaka powinna być grubość okładzin ciernych na kole pasowym i sprzęgielku? Bo u mnie tak jakby nie ma wogóle i może właśnie z tego powodu poszedł bezpiecznik.

    Kilka uwag:

    1. Żeby zablokować sprzęgiełko (ta tarcza, która jest przyciągana do koła pasowego) najlepiej je ścisnąć "żabką" do koła pasowego.
    2. Po zdjęciu paska wielorowkowego odkręcamy 3 śruby torx i przeciągamy sobie sprężarkę w prawo i w dół, żeby mieć lepszy dostęp. Przewody są częściowo gumowe.
    3. Założenie tego simmeringa (? chodzi o to, co trzyma kolo pasowe)to istny horror bez odpowiednich szczypiec.
    4. Dobranie się do bezpiecznika zdecydowanie przyśpiesza Dremel z frezem.
    5. Uwaga przy lutowaniu bezpiecznika, żeby się nadto nie rozgrzał :)

    Może ktoś wie gdzie jest blokada napinacza paska wielorowkowego? Podobno jest gdzieś mały otwór, w który wystarczy wcisnąć śrubokręt.
    Pozdrawiam.
  • #74
    bramarz
    Poziom 2  
    Witam chciałbym odświerzyć problem, mianowicie sprzęgiełko podpiąłem na krótko i działało ale coś mnie podkusiło i podpiąłem bieguny na odwrót i coś upaliłem bo jest zwarcie, prawdopodobnie diodę i moje pytanie czy ciężko się do niej dostać, i w którym miejscu jej szukać oraz prosiłbym o podanie typu aby już kupić przed wymianą pozdrawiam
  • #75
    wszim
    Poziom 13  
    Dioda zalana jest razem z cewką. Obawiam się że trudno będzie ją wymienić. Nie jest tak widoczna jak bezpiecznik. Skąd wiesz że jest zwarcie? Dioda z reguły spaliła by się a nie poszła na zwarcie.
  • #76
    kudlaty4444
    Poziom 2  
    witam dziś będę wyjmował cewkę i mam takie pytanie czy jak już ją będę miał wyjętą to czy mogę złożyć z powrotem to kola pasowe i jeździć dalej bez tej cewki ? Chce na spokojnie zaglądnąć do tej cewki i może ją nawet dam do przewinięcia u mnie koszt 50 PLN i dam na krótko bez tego zabezpieczenia które tak szybko siada. Z góry dziękuje za odpowiedź.
  • #77
    wszim
    Poziom 13  
    Wydaje mi się że tak ale to było już dość dawno więc nie pamiętam. Jak rozbierzesz to sam stwierdzisz czy można zmontować bez cewki.
  • #78
    cypber
    Poziom 11  
    można bez cewki jeździć, ponieważ koło pasowe jest montowane na obudowie sprężarki wraz z łożyskiem.
    Dla poglądu na temat polecam : Wymiana Uszczelniacza

    Tak mi się jeszcze przypomniało.... A nie możesz jeździć z wymontowaną sprężarką?
    Jak mi poszło łożysko w sprężarce, to kupiłem pasek do wersji bez klimy i jeździłem bez sprężarki.
    Nie będziesz musiał 2 razy zdejmować i zakładać koła pasowego.
  • #79
    kudlaty4444
    Poziom 2  
    Witam ponownie, dzięki za odzew. Podziele się moimi spostrzeżeniami odnośnie wydostania cewki ze sprężarki. Na samym początku dodam że moja sprężarka wygląda identycznie jak na fotach u użytkownika "kargulak"
    Dodam że byłem świeżo po nabiciu klimy i dlatego taka gimnastyka z mojej strony
    1. Po pierwsze używamy klucza oczkowego 15 do zdjęcia paska klinowego ja podchodziłem do tego od góry pomiędzy podszybiem a filtrem powietrza jest trochę miejsca aby włożyć rękę klucz umieszczasz jak najbliżej filtra i odchylasz w stronę szyby i można zdjąć pasek.
    2. Teraz dobieramy się od dołu, aby sobie utorować drogę trzeba zdjąć plastikową osłonę klucz jaki użyłem to 8 tych śrubek jest kolo trzech jedna schowana trzeba sobie podgiąć trochę osłonę i zdejmujemy.
    3. Kolejna sprawa to odkręcenie śrubki torx która jest w centralnym miejscu na sprzęgniku klucz jaki użyłem to T30 w kształcie litery L, grzechotki się nie mieściły dodam że sprężarka ma być przymocowana bo ta wersja nie ma tych 3 dziurek które umożliwią zblokowanie i trzeba wykorzystać fakt że sprężarka jest nieruchoma zaprzeć jakimś prętem pomiędzy jedną z tych trzech szczerbin wystających koło taki nitów wystających a elementem podwozia tak aby uniemożliwić obracanie się sprzęgnika. Jeden energiczny ruch i śrubka puszcza.
    4. Kolejna sprawa to odkręcenie trzech śrub trzymających sprężarkę do podstawy to jest nasadka torxowa ale już nie pamiętam rozmiaru ale grzechotka się mieści.
    5. Jak sprężarka jest odkręcona możemy przystępować do zdejmowania elementów. Ja dobierałem się do niej od dołu bo miałem dostęp do kanału. Odchylasz ją w swoją stronę i pierwsze co to tarcza sprzęgła która jest na wieloklinie i napędza tą ośkę, dość mocno trzymała ale dwa śrubokręty jedna osoba od dołu a druga od góry i na zmianę odgina po kawałeczku i samo schodzi bez ściągaczy, tam była taka tulejka i kawałek filcu i podkładka pamiętajcie jaka kolejność aby potem dystans zachować by okładziny cierne się nie stykały przy wyłączonej klimie, kolejna sprawa to zabezpieczenia takie zawleczki okrągłe z oczkami na końcach. Przypatrz się uważnie które zabezpieczenie jest do czego bo ja pierwsze co zdjąłem to od łożyska na którym jest rolka od wieloklinowego paska było to zbędne trzeba zdjąć tą większe zabezpieczenie i potem sama schodzi rolka prowadząca i kolejne zabezpieczenie i mam cewkę w ręku. Tam od cewki idzie kabelek zakończony złączem jest on przykręcony na torxa prawdopodobnie 6 :)
    6. Cewka identyczna jak użytkownika "kargulak" wystarczy wyłamać to wystające okienko i wszystko jak na dłoni. Dwie blaszki które łączą nam elementy wypinamy i spinamy na "krótko" bez tego śmiesznego elementu sprawdzamy miernikiem czy jest opór powinno być 4 Ohm u mnie było 3,6 ale po takim konkretnym zmontowaniu a wykorzystałem jedną z tych blaszek i powpinałem tam oczyszczone końcówki przewodów i dodatkowo zrobiłem kleksa z cyny w sam środek blaszki pomiar poprawił sie 3,9 Ohm.
    Pamiętajcie że tam są wysokie temperatury i bezpieczniej jest dodatkowo czymś to spiąć bo z cyną jest różnie - wiem że cyna powyżej 300 stopni się topi ale warto zabezpieczyć aby kolejny raz nie podchodzić do tej sprawy.
    Klima działa zobaczymy jak długo nie zakładałem tego zabezpieczenia termicznego, nie wiem co mi tak naprawdę grozi, ale jak czytam wątki dotyczące tej klimy w astrach, to śmieszna sprawa z tą cewką ludzie tyle kasy wydają na coś co i tak się może spalić po tygodniu. Przyczyna temperatury pewnie jest w zużytych okładzinach ciernych u mnie trochę słychać klimę jak pracuje i sobie myślę że na samym początku będę kontrolował temperaturę sprężarki. Powodzenia i dzięki wszystkim za swoje spostrzeżenia no i foty które mi sporo zobrazowały.
  • #80
    MarcinSm
    Poziom 10  
    Witam wszystkich posiadaczy opelka astry :)
    ja mam problem następujący z klimatyzacja:
    kupiłem opla 2 lata temu i klima nie była nabita ale jak ją załanczałem to wszystko było dobrze, obroty wzrastały, słychać było że się włancza tylko nie chłodzi a jak chłodziła to bardzo ale to bardzo słabo. W zeszłe wakacje pojechałem ją napełnić, sprawdzić czy wszystko OK, ale wczesniej już zaobserwowałem że jak chce załączyć klime to ZERO reakcji, obroty nie rosna ani nie maleja, zero odezwu. No i jak byłem w tym warsztacie to napełnili klime, posprawdzali czy napięcie jest i wszystko niby ok, ale po prostu ona się nie załanczała, sprawdziliśmy bezpieczniki i OK, chyba że jest jakis bezpiecznik właśnie nad kołem od strony kierowcy, ale nie wiem??
    czy ma ktos jakis pomysł ??
    pozdrawiam
  • #81
    maniek_lubon
    Poziom 9  
    Witam. Mam podobny problem, cewka kompresora dostaje napiecie 14 V ale nie załącza sie, zmierzyłem omomierzem cewke i na każdym zakresie cisza na mierniku tylko jak wlaczeylem opcje na diody i przejscia to cos tam pokazało. Czy jest to pdanieta cewka czy moze całe sprzegiełko do wymiany dodam ze kolo pasowe jest troche mokre od oleju i porusza sie jak je pokrece ręką bez oporów.
  • #82
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Mam pytanie: Po co wogóle jest ten termik w tej astrze, chyba po to żeby sie miało co psuć! Ma ktoś inne info?
  • #83
    MarcinSm
    Poziom 10  
    Witam, rozebrałem całą sprężarkę na części pierwsze, jak sie okazało bezpiecznik był dobry, zamontowałem z powrotem i nadal po załączeniu klimy nic się nie dzieje. Moje pytania są następujące czy na wtyku do spręzarki jak załoncze klime powinno się jakieś napięcie ukazać ? czy też nie? Ktoś gdzieś pisał że jest jeszcze jakiś bezpiecznik jeden przy nadkolu? Oglądając zauważyłem przy lewej stronie miedzy nadkolem a zderzakiem jest jakaś puszka ale co tam jest to nie mam pojęcia może ktoś wie? No i już ostatnie pytanie moje to jest takie że w ogóle gazu nie mam, czy bez gazu sprężarka mimo to powinna się załączyć ??
    Pozdrawiam i proszę o pomoc?
  • #84
    tomasz0703
    Poziom 25  
    Nie jak nie ma R134a to nie włączy się kompresor .Jak chcesz to mogę ci ta klimę naprawić masz do mnie niedaleko .
  • #85
    MarcinSm
    Poziom 10  
    proszę jakiś namiar ew. moj adres mail to marcin.smyczek(malpa)gmail.com gg 1061448, wydaję mi się że jeszcze coś z bezpiecznikami przy nadkolu, ale jak mówisz że dasz rade to z miłą chęcia podjadę do Ciebie :)
    Pozdrawiam a jeszcze WESOŁYCH!!: )
  • #86
    MarcinSm
    Poziom 10  
    Klima napelniona, test szczelności jest OK, ale spreżarka dalej się nie załancza, ogólnie wysokie napięcie jest OK, ten czujnik koło chłodnicy, ale już nie dochodzi sygnał do sprężarki? po podpięciu do kompa wszystko dobrze, więc co może być ?
  • #87
    Aksag
    Poziom 10  
    MarcinSm napisał:
    Klima napelniona, test szczelności jest OK, ale spreżarka dalej się nie załancza, ogólnie wysokie napięcie jest OK, ten czujnik koło chłodnicy, ale już nie dochodzi sygnał do sprężarki? po podpięciu do kompa wszystko dobrze, więc co może być ?


    a napięcie do sprężarki dochodzi ?? bo piszesz bardzo niezrozumiale ... jeśli nie masz napięcia to może być przyczyną brak czynnika jeśli czynnik jest może to być wina uszkodzonego czujnika ciśnienia klimatyzacji....
  • #88
    kidu22
    Poziom 35  
    Powtarzam tam jest czujnik potencjometryczny a nie stykowy.
  • #89
    MarcinSm
    Poziom 10  
    jesli dalej wam się klima na załancza a wszystko sprawdziliście to jest jeszcze przy filtrze przeciwpyłkowym czujnik oblodzenia, mi on akurat się zepsuł i dwa kabelki zwarłem z sobą :)
  • #90
    pawel75
    Poziom 10  
    Ja problem rozwiązałem wstawiając gumową przekładkę pomiędzy kołami (tymczasowo na lato), ale działa rewelacyjnie i nie hałasuje, na zimę zdemontuję, cewek nie naprawiam bo to już 3 sprzęgło- nie lubi kontaktu z wodą :):D