Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja

LBJ 08 Lip 2011 22:17 97904 111
  • #91 08 Lip 2011 22:17
    NYCHA
    Poziom 10  

    Podepnę się pod temat
    U mnie w astrze g nie działa klima sprężarkę wymieniłem bo stara padła, układ napełniony, jednak nie załączają się ani wentylatory ani sprzęgło kompresora. Szybki pomiar rezystancji wykazał przepalenie cewki lub bezpiecznika ( brak przejścia ). Moje pytanie brzmi czy mimo to wentylatory powinny się załączyć? https://obrazki.elektroda.pl/2812773900_1310156071.jpg zrzut z ekranu diagnostyki z błędami. Proszę o poradę

  • #92 09 Lip 2011 09:01
    MarcinSm
    Poziom 10  

    jak wymontujesz schowek to po jego lewej czesci masz czujnik oblodzenia i tam 2 kabelki takie do niego są podłączone, wyciagnij je i zewszyj i zobacz czy działa

  • #93 25 Sie 2011 19:22
    diablo_zory
    Poziom 1  

    Witam
    Mam problem ze swoją sprężarką, a mianowicie SANDEN SD6v12, nie działa w niej cewka, oraz brakuje mi w niej sprzęgiełka.... Nie wiem jak to się stało, ze sprzęgiełka nie ma, już takie auto kupiłem.

    podjechałem na okoliczny szrot i dostałem sprężarkę delphi ze sprawną cewką i sprzęgiełkiem :)

    tylko jest problem.
    Sanden ma sprzęgiełko mocowane na nakrętkę chyba 14'stke, a delphi ma sprzęgełko mocowane na śrubę torx...

    Czy da radę zastosować sprzęgiełko z delphi do sanden ?

  • #94 19 Kwi 2012 17:27
    Adriano8
    Poziom 9  

    Witam
    Gdy kupiłem samochód nie było tarczy sprzęgła na sprężarce, teraz sobie zakupiłem samą tarczę ale brakuje tych podkładek między tarczką a kołem, jakie to są podkładki, jak wyglądają i jaką mają średnice oraz grubość. Bez tych podkładek po przykręceniu tarczy przylega do koła i nie da się ruszyć co w rezultacie dałoby cały czas włączoną sprężarke. Byłbym wdzięczny za pomoc i ewentualnie jakieś fotki.
    Dziękuje i pozdrawiam

  • #95 23 Maj 2012 00:23
    machok2
    Poziom 10  

    U mnie w Oplu klima też zastrajkowała, po zimie nie chłodzi.
    Objaw - nie załącza się sprzęgło sprężarki. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Ciśnienie w obwodzie wygląda na prawidłowe.
    Nie mam warunków na samodzielne majstrowanie pod samochodem, odstawiłem więc auto do ASO sugerując że to pewnie cewka sprzęgła. I co?
    - pierwsza diagnoza: za małe ciśnienie czynnika chłodzącego, układ szczelny, dobijamy
    - druga diagnoza: to jednak nie czynnik, to cewka sprzęgła, wymieniamy
    - trzecia diagnoza - jednak jest wyciek przy sprężarce, wymieniamy o-ring
    - czwarta diagnoza - jest źle, uszkodzone jest całe sprzęgło (a może nawet cała sprężarka do wymiany), podobno ścięte są wielowypusty na wale sprężarki.

    Oczywiście koszty rosną astronomicznie. Mówię, co o tym myślę. Po chwili piąty telefon - można oddać całą sprężarkę do regeneracji, za 800zł. To powinno rozwiązać problem...

    Co o tym sądzicie? Ścięcie zębów na wale? Możliwe? Coś musiałoby się solidnie zaciąć, zapiec, zardzewieć...

  • #97 23 Maj 2012 13:30
    machok2
    Poziom 10  

    Poszedłem obejrzeć ten wał. Okazało się, że wał ma zęby prawie nietknięte,
    natomiast tarcza sprzęgła jest kompletnie gładka (w otworze na wał, czyli tam gdzie powinna mieć zęby). Nie dowiedziałem się jak to się mogło stać, że ścięło wszystkie zęby, ale kupiłem na Allegro kompletną nową sprężarkę. Tańszą, niż regeneracja starej. Czekam....

  • #98 28 Maj 2012 10:15
    machok2
    Poziom 10  

    Skończyło się na wymianie całej sprężarki na regenerowaną. Wyszło taniej niż wymiana cewki i startej tarczy sprzęgła.

  • #99 05 Sie 2015 20:58
    shakal844
    Poziom 8  

    Witam odkopię temat.

    Panowie jaką diode mam kupić do tej cewki (DELPHI) bo spaliłem sobie te diodę poprzez złe podłączenie kabelków w celu sprawdzenia cewki. Na starej diodzie pisze N4004 a po niżej M10 lub M1C nie jestem pewien. Szukałem takiej diody z takim oznaczeniem (M10 lub 1C0) ale nie ma. Jaką diodę tam wlutować ?

  • #101 05 Sie 2015 21:41
    shakal844
    Poziom 8  

    Niestety nie jestem w stanie odczytac początku napisów są starte ale możiwe że była tam ta (jedynka) 1N 4004 a na dole prawdopodobnie pisze M1C lub MIC hmm nie wiem.

  • #102 05 Sie 2015 23:27
    tzok
    Moderator Samochody
  • #103 06 Sie 2015 00:04
    shakal844
    Poziom 8  

    A więc rozumiem że mogę kupić i wlutować dowolną diodę byle by miała oznaczenie 1N4004 lub 4007 ?

  • #104 06 Sie 2015 00:10
    tzok
    Moderator Samochody
  • #105 06 Sie 2015 09:49
    shakal844
    Poziom 8  

    Super w takim razie dziekuje za informacje ;)

  • #106 23 Kwi 2016 16:19
    lukirio
    Poziom 9  

    Mój bezpiecznik tez sie przepalił - nie ma przejścia prądu na nim i potwierdzam ze mój oryginalny wlepiony to 250V 1A i temperatura to 107 lub 187 stopni C, nie moge doczytać na nim bo krecha jest.
    I mam pytanko co mogę zrobić na tych powierzchniach ciernych oczywiście oprócz czyszczenia z dość dużej rdzy którą mają. Pytam ponieważ na kole pasowym nie ma jakiejś powierzchni z gumą lub innym materiałem ciernym a jest lekkie wgłębienie jakby kiedyś jakaś guma była przyklejona na kole pasowym, a teraz jest styk najzwyczajniej tylko metal - metal. co mogę zrobić by się nie ślizgało albo nie piszczało jak to zmontuje ?. Proszę o pomoc panowie.
    sprężarka sanden SD6V12


    Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja

  • #108 24 Kwi 2016 00:24
    lukirio
    Poziom 9  

    Już oczyściłem koło pasowe i tarcze i załącza się puki co dobrze ale mam problem bo nie wieje zimnem. To znaczy przy testowej jeździe na zewnątrz temperatura była 9 stopni i miałem rurki ciepłe z kompresora mimo że chyba cały czas chodził podczas testu. Czy komputer załączy kompresor kiedy jest za niskie ciśnienie w klimie ? Dodam że jak kręcę ręką tarcze od kompresora klimy to kompresor obraca się bez praktycznie żadnych oporów, czy kompresor nie powinien jednak dawać jakiś oporów nawet z ruchu ręką ?

  • #109 24 Kwi 2016 00:43
    shakal844
    Poziom 8  

    Nie wiem czy przy temp 9*C odczujesz czy klima działą czy nie, ale możesz sprawdzić czy komp włancza kompresor, po prostu włącz klime otwórz maskę i sprawdz czy obraca się koło pasowe kompresora. Komputer nie załączy kompresora jeżeli nie ma odpowiedzniego cisnienia w ukłądzie.

  • #110 24 Kwi 2016 00:48
    lukirio
    Poziom 9  

    To już sprawdziłem przed testem obraca sie kompresor i po przyjeździe zaraz maske otworzyłem i też się obracał ale rurki ciepłe. Wiało mi zimno w środku ale to dlatego że na zewnątrz było dość zimne powietrze. Czy przy niższej temperaturze na zewnątrz mimo niskiej temperatury na zewnątrz kompresor powinien mieć jedną rurkę zimną podczas pracy skoro cały czas pracuje ?

  • #111 24 Kwi 2016 11:48
    shakal844
    Poziom 8  

    Tego niestety nie sprawdzałem, musisz poczekać aż sie pogoda poprawi i będzie cieplej wtedy uznasz czy klima działa :D albo jechać do mechanika tam zrobią pomiar temperatury z nawiewów. Ale skoro kompresor się załancza powinno być ok.

  • #112 08 Lip 2017 19:51
    as_szeroka
    Poziom 13  

    Witam wszystkich.
    Temat sprężarka ale Zafira... ( taka sama).
    Zdecydowalem sie kliknąć z kilku powodów ale to później ;)
    A wiec moja historia... ( jestem na etapie oczekiwania na bezpieczniki).
    Pewnego dnia przestała działać klima... no coż... auto 12letnie, nie wiadomo kiedy byla wogóle sprawdzana i napełniana a od początku i z czasem coraz słabiej chłodziła wiec oddalem do serwisu... i... zabrałem auto po nabijaniu i diagnozie do domu. Stwierdzili kompresor do wymiany. Niby nic ale cena jaką podali zwala z nóg. Jestem za granicą a cena podana to 635£. Kosmos!!! Nowy kompresor na serwisie aukcyjnym 224£!!!
    Więc zabrałem sie za to sam na ulicy. Po zmierzeniu na wtyczce brak przejścia (przerwa w obwodzie... mierzone zamieniajac sondy miejscami (wewnątrz jest dioda).
    A wiec. Dodam zdjęcia będzie "jaśniej" ;)
    Dostęp do śrubki od czoła (torx) niemozliwy grzechotka nie podejdzie. Zdjąłem pasek, klucz 15mm na napinacz i pasek luźny. Wykręcenie trzech śrub obudowy. Jedna z góry dostępna, dwie leżąc na ziemi... Kompresor luzem i na wężach obrócony w górę czołem sprzęgła czyli śrubka na widoku. Nie umiałem sobie poradzić wiec z pomocą przyszła żona ;) ja trzymałem sprzęgło a ona odkręcała. Szło z oporami i WD40 (śrubka jest wklejona).
    Po tym 2 płaskie śrubokręty w szczeline sprzęgła i dekielek z wieloklina zszedł. Wewnątrz są 2 podkładki cieniutkie leżały na wałku wieloklinowym. Następnie szczypce do zdejmowania pierścieni seger (zewnetrzny pierścień) to jeden z dwóch, trzyma łożysko rolki z paskiem z silnika. Znów 2 śrubokręty obudowa kontra koło i wyjęte. Ukazuje sie drugi seger (trzyma cewke) i cewka. Wyjąłem cewkę. Całość odwrotnie poskładana bez cewki. Musze mieć auto "na chodzie". Cewka w domu. Bezpiecznik wyjęty "spalony" ale cewka jest ok. Tak jak pisałem czekam na bezpieczniki, więc resztę i efekt oraz koszty podam po zmontowaniu na gotowo. Mozliwe że komuś coś się przyda... Praca nie jest skomplikowana. Do usłyszenia...

    P.S. Przepraszam ale nie podałem jakiego auta dotyczy cała "zabawa"... Vauxhall (Opel) Zafira A 2004 1.8 16V 125KM silnik Z18XE Benzyna