Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzone sprzęgło w sprężarce klimy astra G - kontynuacja

LBJ 03 Cze 2007 00:23 99515 111
  • #1 03 Cze 2007 00:23
    LBJ
    Poziom 14  

    Witam. Był już ten temat ale nadal brak mi informacji gdzie można kupić lub zregenerować cewkę sprężarki klimatyzacji. Sprężarka ma ozn. QS , silnik 16XEL. Z pomiarów wychodzi, że cewka nie ma przejścia, no chyba że dioda jest podłączona szeregowo z cewką. Wydaje mi sie że dioda powinna być równolegle, a mierzona rezystancja w omach. Proszę o zweryfikowanie moich przypuszczeń. Fachowiec od klimy powiedział, że do wymiany sprzęgło bez określania co konkretnie padło.
    Pozatym może ktoś wie czy np. sprężarka od astry III może pasować do astry II?

    1 29
  • #3 03 Cze 2007 12:21
    SP7SEC
    Poziom 26  

    na tej cewce znajduje się bezpiecznik jak masz zdolności manualne to wydłubiesz go z tej masy zalewowej , zlutujesz i po krzyku. przypatrz się dobrze na zalanie w pewnym miejscu jest nierówność i tam siedzi ten bezpiecznik

    1
  • #4 14 Cze 2007 14:25
    LBJ
    Poziom 14  

    Wymieniona została cewka na inna używaną. Mechanicy nie chcą się bawić w regenerację cewki. W moje cewce faktycznie uszkodzony bezpiecznik - a dostęp do wymiany jest przewidziany!- bezpiecznik znajduje się w specjalnym gnieździe mocowany blaszkami pod plastykową przykrywką (trzeba ją oderwać).
    Parametry bezpiecznika:
    1A Tf187°C 250≈
    Cewka ma ok 4Ω.
    Może ta informacja sie komuś przyda.

    1
  • #5 14 Cze 2007 18:56
    tomekb
    Poziom 25  

    ciekaw jestem ile dałeś za używkę????
    bo naprawa to 40 zł +KW

    2
  • #6 15 Cze 2007 07:49
    LBJ
    Poziom 14  

    Za używkę dałem 120zł (cała uszkodzona sprężarka z dobrym sprzęgłem)
    Dlaczego twierdzisz, że naprawa to 40zł?
    Naprawa kosztowała mnie 260 zł - prawie nie było czynnika - od 3 lat na pewno nic nie było robione przy klimatyzacji a przypuszczam, że w ogóle to było pierwsze nabicie pofabryczne.

    0
  • #7 16 Cze 2007 17:42
    tomekb
    Poziom 25  

    40 zł naprawa cewki + KW
    no i napełnienie

    0
  • #8 17 Cze 2007 00:23
    blazej1
    Poziom 2  

    Jeśli chodzi o kwestię, czy sprężarka od Astry II pasowała by do Astry III (czy może na odwrót) - to dowiedziałem się kiedyś w dość kompetentnym zakładzie zajmującym się klimami, że podobno są tylko 2 czy 3 fabryki na świecie produkujące sprężarki i w związku z tym typy sprężarek są dość typowe - więc łatwo idzie je zamieniać. Jeśli im wierzyć - to sprężarka w garść i "organoleptycznie" można się przekonać, czy zamiennik będzie pasował :)

    1
  • #9 17 Lip 2007 00:47
    arsen008
    Poziom 11  

    Witam was
    Ten sam problem mam z klima w mojej ,,asterce'' spreżarka nie pobierała prądu,tak elektryk stwierdził to samo ja pozneij jak sprawdziłem na zwarce, była przerwa. Zadzwoniłem do serwisiu iii 450 zł cewka z robocizna 900 zł wiec zrezygnowałem. Zabrałem sie za to sam : ) Pojechalem spuscic gaz i nastepnie wymonowałem spreżarke, wymontowanie proste ale mialem duzy problem z odkreceniem sruby od koła pasowaego bo jest na imbusa nie wiem czy dobrze pisze ale bylo bardzo ciezko. Pozniej tylko dwa pierscienie iiii mam tą cewke : ) dobrałem sie to tego bezpiecznika który był pod plastikowa przykrywką która po prostu oderwałem. Okazało sie ze cewka dobra bezpiecznik padniety(termiczny), niestety nie dokupiłem takiego samego ale dokupiłem troche mocniejszy tzn 4A zamiast 1A ale z mnieszja temep. 115 C zamast 182C.Zalałem silikonem odporynym na wysoką temp. Po zamonowaniu i napelnieniu klimy chodzilo to moze z 30 min w trasie iiiiiiiii znowu padła. Jutro bede sie do tego dobierał ale juz nie bede spuszczał gazu tylko jakos na przewodach ja wygne i zrobie to od dołu, tylko nie wiem czy kupic cała nową cewke bo sa na allego za 200 zł czy moze spiąc na stałe tzn bez bezpiecznika co mi wydaje sie bardzo ryzykowne zeby nie sfajczyc czegos innego. Ciekawi mnie dlaczego sie uwalil znowu ten bezpiecznik, sprawdze jeszcze jakie napiecie dochodzi do sprezarki bo moze jakims cudem jest wieksze i dlatego uwala bezpiecznik, juz sam nie wiem.

    2
  • #10 17 Lip 2007 04:45
    bujac
    Poziom 10  

    Arsen008 piszesz w swoim poście jak poniżej:


    Okazało sie ze cewka dobra bezpiecznik padniety(termiczny), niestety nie dokupiłem takiego samego ale dokupiłem troche mocniejszy tzn 4A zamiast 1A ale z mnieszja temep. 115 C zamast 182C

    Skoro poprzedni bezpiecznik termiczny był na 182 stopnie,a zastosowałeś na 115 -nawet mocniejszy to siłą rzeczy spalił sie dużo szybciej,zajmuje sie troche innym rodzajem sprzętu aniżeli spręzarki klimy,ale jesli wymieniam "termik" przewidziany na 182 stopnie to stosuje albo taki sam albo o troche wyższej wartości np na 185-190 stopni,radzę dokupić jeszcze raz taki jak podaję powyżej i sprawdzic czy na tym sprężarka będzie pracowała jeśli znowu strzeli to pozostaje juz chyba wymiana całej cewki.

    0
  • #11 17 Lip 2007 11:18
    wszim
    Poziom 13  

    arsen008
    Witam . Mam tą sama awarię, włąsnie wczoraj mi się wydarzyła. Tzn jeszcze nie zdiagnozowałem na 100%, ale dziś po południu to zrobię. Wszystko jednak wygląda na padnięty elektromagnes. Na razie auto mi stoi w garażu i stygnie. Napisz czy udało ci się dostać do cewki bez spuszczania czynnika. Na jakie zagwozdki się natknąłeś. Będę chyba szedł twoim śladem. Na allegro można kupić cewkę za 146zł.

    http://www.allegro.pl/item215616128_elektromagnes_cewka_opel_astra_g_benzyna_nowa_.html

    0
  • #12 17 Lip 2007 15:34
    SP7SEC
    Poziom 26  

    jak wszystko idzie sprawnie to nie trzeba będzie odessać czynnik tylko czasem jest problem ze ściągnięciem tarczy sprzęgła potem odpiąć segera i elektromagnes masz na wierzchu

    1
  • #13 17 Lip 2007 16:50
    arsen008
    Poziom 11  

    Witam
    Dzisiaj tez znalazłem ten link z cekwa na allegro, juz pisałem do goscia, cekwa nie jest orginalna tylko zamiennik i mówi ze bedzie pasować na 100% do kazdego beznyowego silnia opla. Ale ja wiem dokladnie ze sa dwa rodzje sprezarek ja mam DELPHI- Made In France i w tej spreżarce sa dwa rodzje koła pasowego i co z tym idzie cewek. Inna sprezarka to marki ,,sandena" czy cos takiego ale ja takiej nie mam. Jutro bede zamawiał ale nie wiem czy u tego goscia czy moze w innym miejscu cos znajde, jutro sie wyjasni i wam napisze. Jak kolega wyzej stwierdzil ze moglem zastosowac bezpiecznik bardziej odporny na temperature, ma racje 100% ale nie moglem nigdzie kupic takiego malego :( zeby mi sie zmiescil dlatego dałem ten odporny do temp 115 stopni a nie jak fabrycznie jest polecone 183. Druga sprawa co za debil daje fabrycznie taki slaby bezpicznik na 1A, podobno siadaja często i maja co w serwise robic (wymieniaja bezpiecznik a kasuja Cie za cala cewke !!!)
    W moim przypdaku to chyba nie temp. skonczyla moj bezpiecznik aa jakies przebicie na cewce bo jakim cudem po 20 min pracy mogla osiagnac tem 115 stopni ?? Jeszcze jeden fakt mnie martwi i nie wiem kogo sie poradzic, sprawdziłem na zapalonym aucie jakie napiecie dostaje sprezarka iiiiiiii pokazuje mi 14,5 V nie powinno byc 12??? chyba ze mnie moj miernik z allegro klamie, mam nadziej ze ta roznica napiecia nie powoduje uwalana bezpiecznika w moim asterce. Jesli chodzi oo zdemontowanie tego to jest w sumie proste jak wszystkie sruby odkrecaja sie bez problemu. Ja za pierwszym razem spuscilem czynnik zeby miec lepszy dostep do sprezarki iii jak sie okazalo dobrze zrobilem bo sruba ktora trzyma ten ,,dekielek" kola pasowego byla mocno dekrecona fabrycznie ii sie niezle nameczyelm z tym imbusem, bez wymontowania sprezarki nie dal bym rady na 100%. Teraz to mysle zrobic bez spuszczania czynnika bo mysle ze pusci sruba bez problemu, cala czynosc wykonuje na kanale inaczej ciezko by mi bylo.
    Sprezarka jest przykrecona trzema srubami do silnika, wczesniej trzeba odkrecic obudowa z pod silnika tzn taka oslone plastikowa, pozniej sciagam pasek klinowy nastepnie odkrecam sruby mocowania sprezarki iiii delikatnie odciagam do dolu zeby nie naruszyc przedowdow od klimy. A dalej to napisze bo nie wiem jak bedzie sie robilo to wszystko pod autem :) na stole jak sie ma sprezare to jest w sumie banalne po odkreceniu sruby tego delka kola pasowego siaga sie te zabezpieczenia i mamy cewke : )

    0
  • #14 17 Lip 2007 16:57
    arsen008
    Poziom 11  

    aha jeszcze jedno : ) jak widac :D nie jestem mechanikiem ani elektrykiem z zawodu, mam po prostu zamilowanie male to takich rzeczy i jak mam mozliwosc to naprawiam sam, oceniajac wczesniej czy dam sobie rade z tym czy nie. Na serwis mnie nie stac i zeby tak przepłacac.

    1
  • #16 17 Lip 2007 17:35
    arsen008
    Poziom 11  

    sprostowanie:D ten upal mnie dobija , na druiej fotce jest sprezarka taka jak moja :D

    1
  • #17 17 Lip 2007 23:12
    wszim
    Poziom 13  

    No to ja próbowałem bez wymontowania sprężarki. Najwiekszy problem to jak odkrecić śrubę. Ja mam śrubę normalną nie imbus. Tylko nie wiem jak zablokować koło żeby sie nie obracało? Tam w tym dekielku sa trzy otwory pewnie pod specjalistyczną blokadę której nie mam. Cewkę juz zamówiłem, mam nadzieje że będzie pasować.

    Co do napięcia to się nie martw. Przy zapalonym silniku bedziesz miał około 14V i napięciem na pewno nie uszkodzisz cewki. Jeżeli cewka ma jakieś zwarcia miedzy zwojami to może iść za duży prąd i bedzie palić bezpieczniki. Tak że najbezpieczniej chyba wymienic całą cewkę.

    Dodano po 52 [minuty]:

    Arsen008:
    Powiedz mi czy trzeba ściagnąc całe koło pasowe czy tylko ten dekiel od zewnątrz?

    0
  • #18 18 Lip 2007 11:37
    arsen008
    Poziom 11  

    Witam
    Trzeba sciagnąc całe koło pasowe, inaczej nie wyciagniesz cewki, jest zabezpiczone simeringiem czy cos takiego musisz miec chwytaki, strzypce takie z ostrymi koncami zeby to rozgiac i schodzi, mi bez problemu bo robilem to na stole a jak z pod auta bedzie to zobacze teraz. Zamawiam tez ta cewke na allegro i zobacze jak to wyjdzie. Musisz czyms zablokowac ten dekielek zeby odkrecic srubie, Ty masz zwykla wiec bedzie 1000 razy lepiej, sruba ma jakies 3 cm dlugosci, odkreca sie w lewo normalnie (przynajmniej tak u mnie jest). Powodzenia : )

    0
  • #19 18 Lip 2007 14:26
    wszim
    Poziom 13  

    OKI.
    Czyli :
    1) Odkręcam śrubę na środku.
    2)Probuję zdjąć całe koło pasowe delikatnie opukując od tyłu lub używając ściągacza.
    3) Koło pasowe mam wyciągnięte mogę sobie z nim pójść na stół i grzebać dalej
    4) i dalej ..
    używam szczypiec od spodu czy od góry żeby coś tam zdjąć i wyciągnąc cewkę?

    0
  • #20 18 Lip 2007 18:19
    arsen008
    Poziom 11  

    1 odkreca sie srubie od tego dekileka (to jest tarcza magnetyczna)
    pozniej zobacz czy nie wypadly podkładki centrujace z pod tego, jest ich dwie. Nie wiem dokladnie co maja za zadanie robic pod ta tarcza ale jak sa to musza tam byc.
    2 zeby scignac kolo pasowe musz za pomoca strzypcy rozgiac ten symering, sa w nim dwie dziurki na wejscie strzypiec. Wkladamy je w ti miejsce i rozginamy symering (to jest ja wielka podkładka rozcieta po srodku ) Mozna sobie pomagac srubkorentem zeby sobie przytrzymac ta aby wylazl za pierwszym razem i wtedy wychodzi z tego rowka (wałka sprezarki) nie wiginaj go za mocno zeby sie nie złamał chociaz nie powinien.
    2 Teraz juz kolo pasowe schodzi bez najmiejszego oporu tzn tak u mnie bylo zadnym sciagaczem normalnie pociaglem i zeszlo.
    3. Nastepnie jest taka sama zawleczka (chyba nawet mniejsza ) i robisz to co wczesniej

    4. Sprawdz sobie czy to działa, tzn jak dasz nowa cewke zamontuj kolo pasowe ale nie dawaj zawleczek ani przed cewka ani przed kolem pasowym tylko tak zeby sie mniej wiecej trzymalo jedynie ten dekielek (tarcze) przykrec delikatie iii wtedy podlacz na krótko pod akumulator zeby spawdzic czy przyciaga ten dekielek. Spawdz reka czy sie nie obraca bo jak sie obraca to znaczy ze nie trzyma i dalej nie działa.
    To podlaczenia na krótko ja sobie zrobilem kabel z bezpiecznikiem na wszelki wypadek 10A i po takim tescie skladalem. Jedynie co moglem zrobic lepiej to przytrzymac dluzej jakies 20 min zeby sprawdzic czy ten moj bepieczik i cewka tyle wytrzyma.

    Cekawe kiedy dojedzie do mnie ta czesc z allego mam nadzieje ze szybko ii bede robil ta klime, auto czarne na polu 36 stopni wiec by sie przyadalo :)Jedynie co mnie dziwy to fakt ze w moim aucie z przeboegiem 26 tys km juz padla ta cewka, to znaczy o jakosci tych sprezarek.

    Dodano po 4 [minuty]:

    szczypce uzywasz od dolu na sprezarce, kolo pasowe sciagasz ze sprezarki i nic Ci po nim, nic z niego nie musisz demntowac odkladasz i zabierasz sie dalej za nastepna zawloeczke mocujaca cewke.

    0
  • #21 18 Lip 2007 20:51
    wszim
    Poziom 13  

    Dzięki za dobry opis. Tego mi brakowało. Dziś udalo mi się nareszcie odkręcić tę śrubę. Spiłowałem dwie śruby wetknąłem w otworki i zbudowałem taką fajną blokadkę. Siła razy ramię i śruba puściła. Dekielek zszedł już bez problemów. Faktycznie były tam dwie podkładki. Niestety zaciąłem się na ściąganiu zawleczki. Żadne medoty kombinowane nie pomogły - mocna cholera jest. Skończyło się na skaleczeniu ręki i po robocie. Pojechałem więc do jedynego czynnego wieczorem sklepu z narzędziami NOMI w poszukiwaniu odpowiedniego ściągaka tej zawleczki. Niestety nie było. W związku z tym zakupiłem dwa piwa i na dziś fajerant. Jutro wyrwę się z pracy w poszukiwaniu narzędzia bo bez niego nie dam rady. Na wszelki wypadek znajomy ma mi podrzucić ścigągacz na trójnóżku. Już z coraz bardziej pozytywnym nastawieniem podchodzę i wydaje mi się że uda mi się naprawić sprzęgło bez wypuszczania czynnika. Dziś jeszcze polookałem w internet na ceny napraw sprzęgieł i włosy mi stanęły - np 240 zł za samą robociznę.
    Co do cewki to mi gośc wysłał kurierem więc pewnie jutro przyjedzie i odbiorę sobie w pracy.
    Dobrze, że rodzice wyjechali na urlop i mogłem się rozbebeszyć u nich w garażu na kanale z autem bez stresu czasowego. Auto stoi i czeka na zakończenie robótek a ja śmigam zapasową rodzinną starą dobrą corollką z działającą KLIMĄ he he:D.

    Poniżej fotki przed i po ściągnięciu dekielka. Widac nieszczesną zawleczkę która mnie pokonała:D.

    0
  • #22 18 Lip 2007 22:33
    arsen008
    Poziom 11  

    to fakt ciezko raczej z pod auta sciagnac te zawleczki. Ja tez jutro moze dostane ta cewke kurierem i bede działal w piatek. Sparwdze jeszcze napiecie na profesjonalnym mierniku bo na moim jak pokazuje 14.5 to mam mieszane uczucia.

    Dodano po 14 [minuty]:

    aha bym zapomnial wyszysc jakims preparatem (tylko nie papierem sciernym ) kolo pasowe i tarcze która dociska zeby lepiej sie łaczyly bo widze ze sa zaśniedziałe. Czasami jest tak podobno ze jak klima nie jest dlugo uzywana albo samo od siebie robi sie taki nalot i w czasie załaczania slizga sie na tarcza po kole pasowym i robi bardzo bardzo wysoka temp. i wtedy szlak trafia cekwe albo bezpiecznik. Ja do usuniecia tego syfu uzylem pasty buwi do miedzi mi metalu kupilem sobie wczesniej zeby w domu klamki w domu z nalotu wypastowac :). Można tez cos innego typu wd 40

    0
  • #23 19 Lip 2007 08:25
    wszim
    Poziom 13  

    Czy chodzi ci o tę powierzchnię którą widać na 2 zdjęciu?

    1
  • #24 19 Lip 2007 09:45
    arsen008
    Poziom 11  

    Tak dokładnie o to powierzchnie mi chodzi.

    0
  • #25 19 Lip 2007 21:16
    wszim
    Poziom 13  

    Cholera jasna. Przyszła cewka ale nie pasuje. Ja mam sprężarkę SANDEN i cewka która przyszła nie pasuje. CO ciekawe gośc przysłał przez pomyłkę do mnie dwie przesyłki . Czy w tej drugiej była ta pasująca? Coś w każdym razie namieszał i wygląda że na weekend nie będę miał zrobionego auta. A kupiłem piękny komplet ściagaczy pierścieni segera i robota mi poszła w 10 minut i myslałem że dziś skończę a tu kupa.:cry:

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    W zwiazku z powyższym zabrałem się za dłubanie w wyciagnietej cewce. Rozdłubałem bezpiecznik. Niestety pękł mi więc nie mogłem zczytać co tam napisane. Wydaje mi się dziwne żeby tam był bezpiecznik 1A/182C. TZn temperatura może i dobra ale może to miało byc 10A a nie 1A? Cewka ma 4ohm czyli prąd pracy jest w granicach 14/4=3,5A dlatego wrtośc 1A wydaje się byc bez sensu.Bo w bezpiecznikach termicznych wartośc pradu to określa się max prąd pracy a temperatura to w jakiej bezpiecznik ma zadziałać czyli rozłączyć obwód.

    Na zdjęciu rozdłubawka. Połączyłem przerwę i zmierzyłem że cewka jest sprawna a także wymierzyłem że jest gdzieś w środku dioda podłączona równolegle i jest ona sprawna. Dioda zapewne przeciwprzepięciowo przy odłączaniu sprzegła. Zastanawiam się czy nie kupić jutro w sklepie bezpiecznika na 10A/240C. O ile będą. Bo gość z allegro napisał mi że nie wie czy będzie miał taką cewkę nową. Jak będzie miał używkę najwyżej będę miał na zapas.

    fotki z działań.
    1) Nie obyło sie bez ściagacza.
    2) Ta z lewej to przysłana a ta z prawej włąsciwa wyciągnięta.
    3) Rozdłubawka bezpiecznika termicznego - już go tam nie ma.

    0
  • #26 19 Lip 2007 22:17
    arsen008
    Poziom 11  

    Mnie chyba szlak trafi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przed chwila wylalzem z garazu, cewka pasuje wymiarowo , przed zmnotowaneim sprawdzałem ja miernikiem czy przepławywa prod (miernikiem)i przepłwał Po zmontowaniu i podpieciu na krotko nie przyciaga tarczy !!!!!!!!!!!! tylko takie delikatne puk ledwo slyszalne i nic nie trzyma a pobiera prąd cały czas. Nie ma pojecia co robic, stara cewka jest dobra tylko bezpiecznik wysiadl nie wyglada na to zeby go temp wykonczyla. Jutro zadzwonie to tego goscia co on na to, zrobiechyba na krotko stara cewke i zamontuje ja bedzie przyciagac tarcze i bedzie oki to gosciowi cos zrobie. Nie wiem moze ta cekwa wytwarza słabe pole magnetyczne nie mam pojecia zbaranialem doslownie. Czy cos nie tak jest z ta tarcza. Jeszcze kwestia sprezarek do silnikow spalinowych nie sa takie we wszystkich silnikach spalinowych astry aaa on sie przyzbywal ze mna ze bedzie cewka pasowac do kazdego modelu z silnikiem bezynowym.

    0
  • #27 19 Lip 2007 22:44
    wszim
    Poziom 13  

    No właśnie miała pasować do wszystkich benzynowych ASTR G a tu mnie tez nie pasuje choć nie pasuje gabarytowo. Zmierz sobie omomierzem , powinno być około 4ohm. Prąd mógłby być mniejszy gdyby rezystancja była większa. Co mi przychodzi do głowy - to może cos się źle złożyło o ile to w ogóle mozliwe? A biegunów nie pomyliłeś ? Miałeś od razu złączkę? Chociaż przy odrotnym podłączeniu wtedy to powinna raczej dioda wewnątrz polecieć. Ja będę próbował jutro w Sączu kupic ten bezpiecznik termiczny 10A/około 200C i może uda się tą starą zregenerować. Nie chcę robić zworki, no bo do czegoś ten bezpiecznik został jednak przewidziany. Lepiej jak bezpiecznik poleci i zaniknie znowu klima niż by się miało przegrzać i gdzieś w trasie pasek strzelił.

    0
  • #28 19 Lip 2007 23:21
    malizna34
    Poziom 10  

    witam ja też mam uszkodzoną cewkę czy mógłbyś mi dać namiar na tego
    gościa co ma te cewki zgóry dziękuję!! ja mam astrę dti klima sanden po ile on to sprzedaje?

    0
  • #30 19 Lip 2007 23:56
    arsen008
    Poziom 11  

    JA zrobiłem zworke na starej i jutro zobacze, watpie zebym cos zle zrobil, dałem te podkladaki 2 jak były wczesniej po tarcze... nie wiem rano jeszcze raz zobacze na spokojnie. Bezpiecznika to raczej nie dokupisz, jak sa to duze i sie nie mieszcza. Jedno jest pewne ten orginalny bezpiecznik jest po prostu do D... jaki cudem to takiej cewki daje sie bezpecznik 1A aa drugi bedzpiecznik od klimy jest pod deksa rodzielcza w skrzynce bezpiecznikow i ma 30A czegos tu nie rozumie moze mnie ktos oswieci :|

    0