Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa B

dovi 03 Jun 2007 00:52 3850 19
  • #1
    dovi
    Level 10  
    Witam
    Mam Corse B. Chciałbym założyć do niej centralny zamek, ponieważ nie mam oryginalnego korka do wlewy paliwa, musiałem także wymienić zamek w klapie bagażnika. Jest to wersja 3d. Można podłączyć to od razu żeby otwierały się drzwi pasażera, kierowcy oraz wlew paliwa i tylnia klapa? Jeśli tak to jak to zrobić i czy ciężko mi będzie to wykonać?
    Proszę o pomoc
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Do drzwi bez problemu założysz siłowniki uniwersalne. Do klapy może też (nie pamiętam, jak tam kaseta zamka jest skonstruowana), natomiast do wlewu potrzebował będziesz raczej siłownika do tego celu przeznaczonego. A potem się to spina razem i nie ma najmniejszego problemu z wysterowaniem takiego układu. Największy problem napotkasz przy przepychaniu przewodów z auta do klapy bagażnika.
  • #3
    dovi
    Level 10  
    A jaki układ do tego polecasz? Mógł byś pokazac jak wygląda taki siłownik do wlewu paliwa?

    Dodano po 29 [minuty]:

    Acha jakiej firmy polecacie? Opłaca sie kupowac sam centralny czy dolozyc troszkę i od razu z alarmem?
  • #4
    msepl
    Level 25  
    W tylnej klapie założysz siłownik ale tylko w ten sposób aby z pilota alarmy z dodatkowego kanału lub z "guzika" otwierał klapę, zwalniał zamek.
    Zamki w drzwiach bez problemu sprzęgniesz z siłownikami. Siłownik w klapce od wlewu paliwa - bez oryginału niewykonalne.
  • #5
    dovi
    Level 10  
    A ktoś montował do wlewu paliwa? Poproszę jeszcze i o info. jakich firm mam unikac a którą polecacie? Niezawodnośc i łatwośc montażu?
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wszystkie uniwersalne centralne zamki mają ten sam system montażu.
    w tylnej klapie można też zamontować to tak, by otwarcie centralnego otwierało zamek, a nie klapę. Z klapą sterowaną dodatkowym kanałem może być problem, bo w oplu klapę otwiera się poprzez wciśnięcie zamka, a nie poprzez linkę. Do wlewu jest potrzebny raczej oryginalny siłownik. Chyba, ze zrobisz jakiś "patent"
    Co do sterowników, to zalecałbym unikanie produktów "allegrowych", czyli magicarów i im podobnych.
    Montaż w tym aucie, to prosta robota.
  • #7
    dovi
    Level 10  
    To jakich firm szukac?
  • #8
    msepl
    Level 25  
    Do Błażej. A Ty widziałeś kiedyś klapę tylną w Corsa B ?
    Tyle na forum a bzdury piszesz.
    Akurat Corsę mam jako samochód firmowy z przerobiona tylną klapą - otwieranie z dodatkowego kanału alarmu.
    Jeśli chodzi o firmy z.c. to kup jaki będziesz chciał - do tylnej klapy koniecznie ze sprzęgłem. My sprzedajemy Fightera - i wyobraź sobie na dzień dzisiejszy ponad 1200 kompletów sprzedanych i 3 szt siłowników uszkodzonych ( tu 3 razy pukam ).
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    msepl
    Level 25  
    Błażej wrote:
    Z klapą sterowaną dodatkowym kanałem może być problem, bo w oplu klapę otwiera się poprzez wciśnięcie zamka, a nie poprzez linkę.


    Co ma linka do otwierania zamka ?

    Rozbierz kawałek tapicerki z tylnej klapy - to dwie śrubki i reszta plastikowe kołki. Demontaż około 3-5 minut. Znajdziesz metalowy pręt (cięgno) które ciągnie w momencie naciskania przycisku w klapie. Do niego podłączasz siłownik a dlatego ze sprzęgłem by uniknąć dodatkowych niepotrzebnych oporów w wypadku gdybyś chciał otwierać tradycyjnie.

    Do Norbert: A co Ty adwokat ?
    Moderator powinien kasować takie posty które nic nie wnoszą.

    :D:D
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wskaż mi, gdzie napisałem nieprawdę o braku linki w oplu. I jak widzisz amatora montującego po raz pierwszy centralny przy zamku klapy?
    I spokojniej trochę...
  • #13
    msepl
    Level 25  
    Panie Norbert.S nie jestem nadpobudliwy. Kolega zadał temat o OPLU CORSIE a nie fiacie. Przeczytaj swoje ostatnie posty rozwijane razem z BŁAŻEJEM a zobaczysz że we wszystkich piszesz nie na temat - piszesz bo musisz a dlaczego to robisz to już ciężko zrozumieć. Przeczytałem część twoich postów i po ich lekturze wnoszę iż jesteś fachowcem i masz wiedzę ale pisanie postów nie pomagających nikomu lub wprowadzających w błąd to bezsens. Forum powinno pomagać bez względu na to czy rozmawiasz z Gościem który montuje alarm po raz pierwszy czy z kolegą po fachu który ma ciekawy nowy problem z którym nie może sobie dać rady. To Tyle - myślę że Cię nie uraziłem, jeśli tak to przepraszam.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    renqien
    Level 32  
    Przyłączam się do opinii, że jednak trochę nerwowy to jesteś. Nieładnie naskoczyłeś na Błażeja, a wystarczyło stwierdzić, że wg. ciebie nie ma racji.

    Co to za forma "A Ty widziałeś kiedyś klapę tylną w Corsa B ?
    Tyle na forum a bzdury piszesz."- trochę wstyd.

    Siłownik w tylnej klapie można zamontować i jako otwieranie zamka (choć to faktycznie karkołomne zadanie bo trzeba obracać siłownikiem bębenek) i jako otwieranie klapy (o niebo łatwiejsze) Jako ciekawostka, widziałem w Corsie B dwa różne rodzaje mechanizmu otwierania klapy (obracany i naciskany i tylko obracany)
  • #16
    msepl
    Level 25  
    Ok Przepraszam. Naskoczyłem.
    Proszę mi wybaczyć. I co wniósł ten wątek ? Zaczęło się o Corsy, poszło przez Fiata a skończyło na Ikarusie ! Jak robicie porządek na forum (bo widzę że tak) to sami dbajcie o meritum sprawy. Dodam i podpisuję się pod ty - ja też nie cierpię "zakładów" które koło "obory" montują alarm za 20 zł.
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    Pewnie, że niepotrzebnie - on napisał, że problem jest z otwieraniem klapy bagażnika na dodatkowy przycisk z pilota (tzn. naciskasz przycisk i klapa się podnosi)...
  • #18
    dovi
    Level 10  
    Chodziło mi tylko o zamek, tylnia klapa nie musi się sama otwierać, zrobię to ręcznie... :D A jak byście rozwiązali problem z wlewem paliwa? Auto będzie stało ciągle pod blokiem, a jak wcześniej pisałem korek jest tylko zakręcany nie na kluczyk.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Aha jeszcze moze ma ktos jakies strony ze zdjeciami jak zalorzyc taki centralny zameczek?
  • #19
    renqien
    Level 32  
    No nie przesadzajmy, w tym aucie siłowniki montuje się banalnie prosto. Wystarczy jakakolwiek instrukcja z rysunkiem poglądowym i będziesz miał jakby fotografię montażu.
  • #20
    kasprzyk
    Electrician specialist
    Witaj

    Uprzedzam, że wypowiadam się jako amator ;)

    Miałem przyjemność zakładania alarmu i centralnego w tym aucie (które posiadam do dziś) Masz to szczęście, że jest lato - ja męczyłem się w mrozach i więcej tego "zabiegu" nie powtórzę ;)

    Tragicznie się wprowadza przewody w drzwi - ale to tylko moja opinia.
    Z siłownikami - tzn montażem nie jest trudno - jak tylko dostaniesz go do ręki będziesz wiedział co i jak. Ale jest jakaś różnica w siłownikach - tzn ich "skokiem" - dłuższy i krótszy - niech koledzy się wypowiedzą.

    Co do wlewu - owszem jest otwierany - ale ja osobiście nie wiem, jak wyssać z niego paliwo ;) - mam wielkie problemy z nalewaniem (zawsze odbija podczas tankowania)- próbowałem wkładać wężyk - ale jest to nierealne - tak więc tym bym się nie martwił - gorzej jeżeli mieliby coś tam dolać :(
    Apropo zapowietrzonego baku - czy ktoś miał już taki problem ??? - jak dotąd nikt nie potrafi mi tego zrobić.

    Pozdrawiam i powodzenia