Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rękawica wirtualna na BlueTooth - projekt

crazy_phisic 05 Cze 2007 15:35 23439 59
  • #31
    migol
    Poziom 18  
    Powiem jedno:

    BRAWO!!!

    Genialny projekt.

    A co do pytań, to jaki był koszt wykonania rękawicy?
  • OptexOptex
  • #32
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: McRancor, na razie nie poddajemy sygnału zaawansowanej obróbce numerycznej, na początku zwykłe uśrednianie pozwoliło na spokojną zabawę z rotacją. Kolejny etap to wyciągniecie, a raczej zrozumienie i poprawna analiza translacji. Później może uda się zaprzęgnąć algorytmy genetyczne do rozpoznawania określonych gestów ;).
    Przykład sygnału z rękawicy (tylko akcelerometry - bez uśredniania) podniesienie ręki z określonej płaszczyzny, wykonanie kilku obrotów i powrót do wyjściowej pozycji. Zmiana poziomu sygnału "zerowego" na końcu wynika z bardzo nieregularnej budowy rękawicy, innymi słowy jest problem aby ułożyć ją dwa razy w identycznej pozycji ;).

    Rękawica wirtualna na BlueTooth - projekt

    :arrow: prezesjaskov, dla przyśpieszenia statycznego moduł G jest zawsze równy 1(g). Dlatego każda zmiana długości wypadkowego przyspieszenia świadczy o translacji. Niestety sprawa nie wygląda tak różowo i właśnie nad tym teraz pracujemy.
    Tak, na zdjęciu to MMA7260.

    :arrow: remzibi, procesor odpowiada w tej chwili tylko za zbieranie danych, odpowiednie ich formowanie i wysyłkę do PC.

    :arrow: Kuchatek, jak już pisałem wcześniej przyśpieszenie (a raczej jego zmiana) ląduje w równaniach ruchu i na tej podstawie określane jest przemieszczenie.
    Zapomniałeś o bardzo ważnej kwestii jaką jest sprzężenie zwrotne realizowane przez użytkownika, to on określa skalę przemieszczenia, kąt obrotu itd. Oczywiście na ruch w "wyimaginowanej" przestrzeni komputera należy nałożyć ograniczenie, chociażby rozmiarem ekranu.
    Przekroczenie zakresu akcelerometru niczego nie "powiesi" ponieważ:
    a) domyślnie pracuje on na zakresie ±2g, jednak wystarczy że procesor wykryje "przeciążenie" tego zakresu to przełączy go na zakres ±6g.
    b) każda taka zmiana wpływa na ruch obiektu na ekranie, ten ruch zależy od nas (sterujących rękawicą) i dość szybko kończy się na końcach wirtualnej płaszczyzny (przestrzeni) - analogią jest ruch myszki na ekranie monitora.

    :arrow: migol, o kosztach już pisałem ;)
  • #33
    KuchateK
    Poziom 11  
    Oczywiste jest, ze nie bedzie problemu jesli dane z rekawicy poddamy ograniczeniom podobnym do tych, jakim poddany jest kursor myszy. Zawsze mozna "oprzec" sie o (wirtualna) sciane i poprawic polozenie srodkowe ;)

    Ja zakladam, ze dane z rekawicy nie sa poddane ograniczeniom i nie mamy zadnego sprzezenia zwrotnego. Niczym nie sterujemy, sledzimy tylko rzeczywisty ruch rekawicy okreslona ilosc czasu.

    Powiedzmy, ze przekladamy pudelko zapalek z jednego punktu do drugiego, z drugiego do pierwszego iles razy w to samo miejsce. Chodzi mi o to, czy wykonujac jakies czynnosci w rzeczywistosci oraz zbierajac dane w celu obliczenia pozycji podczas wykonywania tych operacji przez jakis czas nie pojawia sie dryft pozycji w komputerze wzgledem pozycji rzeczywistej.

    Zakladam, ze pojawia sie blad (nie ma rzeczy idealnych), wiec interesuje mnie, jak dlugi czas mozna zbierac dane z rekawicy i na ich podstawie obliczac polozenie wirtualne, tak aby dane w komputerze odpowiadaly w przyblizeniu polozeniu rzeczywistemu. Zalozmy blad odpowiadajacy dlugosci palcow, jakies 10cm.

    Edit: Nie chodzi mi o sterowanie czymkolwiek, interesuje mnie samo zbieranie pozycji i zastosowanie typu mocap.
  • #34
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: KuchateK, trudno mi odpowiedzieć w tym momencie jak zachowa się system bez sprzężenia zwrotnego, jedno jest pewne że "wyłoży się" w skończonym czasie, jak szybko - kwestia przeprowadzenia odpowiednich testów. Nie wiem czy w czasie procesu przechwytywania ruchu jest możliwość "idealnego" powtórzenia tej samej czynności więcej niż 1 raz ;) dlatego też odwzorowanie ruchów w komputerze będzie tym bardziej utrudnione.
  • #35
    Dyrek
    Poziom 16  
    Jakieś 3 lata temu także robiłem z kolegą na pracę inżynierską coś podobnego, ale o wiele mniej estetycznie i efektownie to wyglądało. Polibuda za bardzo nie chciała nas sponsorowac więc bazowaliśmy na darmowych próbkach z Texasa i Dallasa. Zastosowaliśmy tylko czujniki przyśpieszenia adxl202 i któryś procek serii msp430f. Virtualna rękawica była podłączana do kąpa przez usb i wizualizowała tylko ruchy dłoni na ekranie. W początkowych założeniach było zastosowanie po jednym czujniku na każdą kośc palca czyli po 3 plus 2 czyjniki na dłoń oraz napisanie programu demonstracyjnego z możliwościa podnoszenia i przemieszczania wirtualnych brył. Jednak z braku czasu i kłopotów z małą mocą obliczeniową procka ograniczyliśmy się do jednego czujnika na palec + 1 na dłoń i zwykłej wizualizacji ruchów dłoni, jednym słowem poszliśmy po najmniejszej linii oporu :) dodam że procek msp430f... został nam narzucony przez promotora a kompletnie go nie znaliśmy i program do pomiaru wartości z przetworników przyśpieszenia został napisany byle jak w "C" aby działał :) na jednym filmiku widac jakie "błedy" i drgania wprowadzał sam procek przez proste algorytmy konwersji

    podzieliłem pliki na części żeby nie było prowizji

    pozdrawiam
  • #36
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: Dyrek, chylę czoło, wspaniała robota ;). Pomysł z akcelerometrem na każdym palcu brałem pod uwagę, ale ostatecznie postanowiłem poszukać innego rozwiązania. Czujniki pola zdały egzamin na słabą 4 ;), dlatego dalej poszukuję odpowiedniego rozwiązania kwestii "mimiki" dłoni.
  • OptexOptex
  • #37
    przemcio-tst
    Poziom 10  
    Ulala... Fajny kontrast :) Linijkę wyżej nastolatki chwalą się "klubowym nagłośnieniem", a tu tak po prostu rękawica wirtualna;] Autorzy wymietli po prostu... Ja tylko dodam od siebie, żeby trzymali projekt przy sobie, bo może nie jest to nowatorskie w 100% ale moim skromnym zdaniem możnaby na tym kupę kasy zarobić... Pomyślcie o tym :)


    Pozdrawiam! Gratuluję!
  • #38
    KowalD
    Poziom 17  
    crazy_phisic napisał:
    Czujniki pola zdały egzamin na słabą 4 ;), dlatego dalej poszukuję odpowiedniego rozwiązania kwestii "mimiki" dłoni.

    nie wiem, czy to praktycznie byloby mozliwe do zrealizowania... ale w teorii chyba jest dobrze ;)... może możnaby wykorzystać zmianę rezystywnosci materialów pod wplywem naprężeń... lub znaleźć jakis sposób na pomiar odległości między końcem palca, a jego początkiem...

    i jeszce takie pytanie troszke osobiste ;)... piszesz, ze uczelnia sponsoruje... doktorant?? czy może juz po doktoracie?? bo jak jestes na studiach magisterskich... to ja chyba rzucam elektronike i biore się, ze jakąś lopatę lub cos w podobie ;)... no i nie wyobrażam sobie by na studiach znaleźć czas na tyle roboty... no i oczywiscie gratuluje :)...
  • #39
    Dyrek
    Poziom 16  
    Moja rękawica nie umywa się do Twojej Crazy_phisic, pomysł z czujnikami halla jest o wiele lepszy bo nie wprowadza zmian położenia palców podczas poruszania całą dłonią. W moim przypadku z powodów ograniczeń w prędkości obróbki sygnałów z czujników, mierzona była tylko jedna oś na palec tak że przy przechyleniu dłoni do pionu czujniki na palcach wskazywały zero i palce na ekranie się prostowały :/ (częściowo to widac na filmikach gdy przechylam rękawicą to palce mają tendencje do prostowania się :) ) Wyjściem było by zastosowac pomiar 3 osi na palec ale trzeba także dołożyc dużo obliczeń i wspominanych filtracji. Jak wspomniałem nie mogliśmy na to sobie pozwolic bo nie potrafiliśmy za wiele wycisnąc z nieznanego nam procka. Jedyną u nas "filtracją" było uśrednianie chyba 3 pomiarów a i tak ręka na ekranie drgała jak paralitykowi :) branie większej liczby pomiarów do uśredniania nie miało sensu bo coraz bardziej wydłużał się czas reakcji juz teraz widoczny na filmikach. Tak że nasza pracka była tylko pokazowa że coś w tym rodzaju można zrobic ale nie brneliśmy dalej w temat i nie ulepszaliśmy nic.

    A co do insynuowanego przez niektórych zbijania kasy to raczej nie byłbym optymistą, najróżniejsze tego typu rękawice są znane i produkowane przez firmy od bardzo dawna a jednak wcale się nie upowszechniają, może w jakichś specjalistycznych dziedzinach sa najwyżej stosowane. No ale jakby bardzo dobrze to dopasowac do konkretnego zastosowania pod względem sprzętowym i programowym to kto wie, jakaś firma by się pewnie zainteresowała. Pomysł z odczytywaniem języka migowego też nie jest nowy bo przy realizowaniu swojej rękawicy czerpałem informacje z netu gdzie znalazłem właśnie taką działającą rękawice zrobioną przez studentów na jakimś amerykańskim uniwersytecie
    pozdrawiam
  • #40
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: KowalD, w sprawie czujników kwestia jest otwarta, mam w planach sprawdzenie najróżniejszych (w tym również światłowodów), choć z drugiej strony wszystkie informację można "odczytać" z impulsów elektrycznych docierających do odpowiednich mięśni w naszych rękach.
    Co się tyczy statutu ;) to kończę pierwszy rok doktoratu... i zamiast siedzieć nad naprawdę dużym projektem spokojnie realizuję pomysły "z dzieciństwa".

    PS. Nie studiuję elektroniki ;).
  • #41
    Lewho
    Poziom 15  
    Jestem pod ogromnym wrażeniem! Wykonanie stoi na najwyższym poziomie i pomysł wykorzystania hallotronów do pomiaru kąta zgięcia palców, jest po prostu genialny.

    W chwili obecnej pracuję nad projektem wykorzystującym dwuosiowy akcelerometr MMA6231Q (G-Meter), ale nie mogę uporać się z dużymi szumami.

    Do konwersji A/C wykorzystuję dziesięciobitowy przetwornik wbudowany w Atmega32L, który jest bezpośrednio podłączony pod akcelerometr.

    Mam do Ciebie kilka drobnych pytanek:

    Korzystasz z wbudowanego źródła napięcia odniesienia, czy z zewnętrznego?

    Zasilasz akcelerometr z linii zasilania mikrokontrolera, czy podłączony jest do źródła napięcia odniesienia?

    Na wyjściu akcelerometru dodałeś filtr RC?

    Czy podłączyłeś wyjścia akcelerometru bezpośrednio do linii mikrokontrolera, czy przez wzmacniacze operacyjne (w przesunięcia poziomu i wzmocnienia)?

    Czy korzystasz z wbudowanego wzmacniacza wejściowego na DC?

    W jaki sposób zrealizowałeś przełączanie czułości z 2 g na 6 g ?

    Z jaką częstotliwością próbkujesz przyspieszenie i ile próbek zbierasz do uśredniania?
  • #42
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: Lewho, przetwornik pracuje na wewnętrznym napięciu odniesienia.

    Akcelerometr zasilany jest z tego samego napięcia (3.3V) co procesor.

    Na wyjściu znajduje się filtr którego częstotliwość wynosi 200Hz (ten typ akcelerometru ma już szeregowy rezystor w swojej strukturze, dlatego wystarczy zewnętrzny kondensator)

    W rękawicy akcelerometr jest podłączony bezpośrednio do procesora.

    Pomiar jest "typowy" nie korzystam z metody różnicowej.

    Akcelerometr wyposażony jest w pin sterujący (FS - Full Scale) i w zależności od stanu logicznego na nim mam zakres 2g lub 6g.

    W tej wersji oprogramowania na uP, układ zbiera dane z kanałów ADC i wysyła do PC, nie realizuję uśredniania na uP a częstotliwość próbkowania wynosi około 8-10 pomiarów na sekundę i zależy od czasu przesłania informacji do PC.
  • #43
    Lewho
    Poziom 15  
    Na samym początku też podłączyłem zasilanie akcelerometru pod 3,3 V (zasilanie całego układu), ale później podłączyłem się pod wyjście Aref Atmegi (2,65 V - a w realu to 2,5 V) i szumy znacząco zmalały.
    Ja uśredniam sygnał przez zebranie 20 próbek, zsumowanie i podzielenie tej sumy przez 20. W ciągu sekundy dokonuję 50 takich pomiarów. Zaskoczyła mnie dosyć niska częstotliwość próbkowania zastosowana w Twojej rękawicy. Czy nie wpływa to znacząco na dokładność odwzorowania szybkich ruchów ręki?
  • #44
    slawek55
    Poziom 23  
    Mozesz mi coś więcej powiedzieć o tym wyświetlaczy LCD.
    Jak go oprogramowałeś? Jak umieściłeś obrazki na nim, jak wyświetlasz tekst. NAjbardziej z tego interesuje mnie ten wyswietlacz.
  • #45
    Lewho
    Poziom 15  
    Projekt ten robię już ponad rok i jak się uporam z szumami, oraz z (prawidłowym) obliczaniem prędkości, drogi, mocy silnika, to zamieszczę go na Elektrodzie.
  • #46
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: Lewho, widze że profesjonalne podejście do konstrukcji i dbałość o szczegóły nie wyginęły na Elektrodzie ;) Moje gratulacje pierwszorzędna robota.
    Nie wiem czy podpięcie się pod Vref to dobre rozwiązanie, akcelerometr pobiera około 1.2 mA a takiego prądu wewnętrzne źródło odniesienia chyba nie może "uciągnąć". Inna kwestia to PCB, ja przy takich układach staram się maksymalnie ekranować i skracać ścieżki sygnałowe. Jak wspomniałem już wyżej płytki są dwustronne (cała warstwa bottom jest podłączona w jednym miejscu do masy na warstwie top).
  • #47
    Lewho
    Poziom 15  
    Dzięki podpięciu się pod Aref zyskałem trochę dodatkowych kwantów i szumy znacząco zmalały. Pomierzyłem dzisiaj napięcie przed podłączeniem czujnika i po. Spadek wyniósł 0,011 V – z 2,502 V na 2,491 V (o 0,2 V poniżej minimalnej wartości katalogowej, ale działa OK.), więc raczej nie ma się czym przejmować. Natomiast wziąłem sobie do serca ekranizację ścieżek sygnałowych (mimo że są u mnie krótkie) i dodałem kilka nowych ścieżek. Nie chcę trawić tego na dwuwarstwowej płytce, bo założeniem tego projektu jest minimalny koszt i prostota, a od góry, rolę ekranu pełni akumulator Li-Io.
    Płytkę już wytrawiłem i jutro powinienem zabrać się za testowanie.
  • #49
    Lewho
    Poziom 15  
    I w rezultacie, zamiast poprawiać, zbudowałem drugi G-Meter :D

    Nie podłączyłem jeszcze czujnika (trzeba iść spać), więc jeszcze nie wiem, czy szumy zmaleją (być może że we wcześniejszym był felerny akcelerometr, lub ADC).
    Tym razem zrezygnowałem z ramki wyświetlacza i trochę go oskrobałem tak, że teraz jest dużo mniejszy (bez problemu zmieści się do pudełka po tik-takach – tego większego).

    Ghost666 --> Soldermaskę nałożyłem pędzlem, a następnie wygrzałem przez 15 minut w opiekaczu (nie mam piekarnika). Jak płytka wystygła zdrapałem ją z punktów lutowniczych i wyszło super. Dodam tylko, że jest to moja pierwsza płytka z soldermaską i z pewnością nie ostatnia :D
  • #50
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakoś nie mogę się przekonać do pomysłu zasilania czujnika z Vref. Ten blok nie służy do zasilania innych układów i trudno przewidzieć co się będzie działo w momencie przeciążenia. Sprawdzałeś może oscyloskopem jak zachowuje się to napięcie?
    Co do "zyskania kwantów", czujniki jest radiometryczny więc tak naprawdę ograniczyłeś zakres napięcia wyjściowego to "łapanego" przez ADC (z dość sporymi niewykorzystanymi marginesami). Przy normalnym zasilaniu (3,3V) miałeś lepszą czułość tylko ograniczoną dla przyśpieszenia mieszczącego się do Vref.

    Wykonanie powala ;), możesz zdradzić jakim to specyfikiem malujesz PCB?
  • #51
    Lewho
    Poziom 15  
    Na oscyloskopie nie sprawdzałem i już raczej tego nie zrobię, bo rzeczywiście masz rację, że przez to zmalała czułość. Owszem dzięki temu mogę mierzyć pełen zakres przyspieszeń (od -10g do +10g), ale w cywilnym samochodzie nie występują przyspieszenia powyżej 3 g (no chyba, że się mylę). Szkoda tylko że pospieszyłem się z trawieniem płytki, bo teraz będę musiał ciąć ścieżki

    Mam w planie podpięcie się pod nóżkę AVCC (zasilanie ADC) za filtrem LC.

    --> Farbę kupiłem na Allegro.
    Wziąłem 20 ml na próbę, ale polecam brać od razu 60 ml, bo farba jest naprawdę rewelacyjna.
    http://www.allegro.pl/item203107532_jak_zrobic_profesjonalna_plytke_farba_instr.html


    Edit:


    Uporałem się już z szumami i (sztucznie) powiększyłem czułość, przez posłużenie się liczbami zmiennoprzecinkowymi (single) po uśrednianiu i podczas obliczania prędkości etc.


    Dzisiaj testowałem w samochodzie i prędkość pokazywał bardzo dokładnie , ale niestety wyłącznie na równej drodze, po uprzednim (precyzyjnym) wypoziomowaniu czujnika.

    Pomyślałem sobie, że dobrze by było dać trójosiowy akcelerometr (a może żyroskop), bo można by wtedy korygować zmiany nachylenia samochodu (drogi) i dzięki temu otrzymywać dokładne pomiary. Jednak z braku czasu, sprzętu i znajomości wyższej matematyki/fizyki, zostanę przy tym rozwiązaniu.

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc i cenne uwagi.
  • #52
    tdx110
    Poziom 18  
    Witam
    Czytałem wcześniejsze posty i doczytałem się że crazy_phisic poszukuje ciągle jakiś lepszych rozwiązań jako czujniki ruchu.
    Osobiście doradzałbym zastosowanie ultra(nad)dźwięków albo diód podczerwieni do obliczania położenia.

    Osobiście polecam dźwięki ponieważ dźwięków nie słyszymy. Można także dzięki nim zarejestrować wiele osi. Dzięki dźwiękom możemy mieć od 1 do niewiadomej ilości odbiorników ale jak i nadajników (za pomocą zmiennej częstotliwości).
    Niestety do takiego rozwiązania było by trzeba zegarów kwarcowych o dużej (najlepiej od Giga do Tera) częstotliwości. Także było by dużo przeliczeń/ obliczeń oraz wiedzieć jak najbardziej dokładną prędkość z jaką porusza się dźwięk.

    Innym rozwiązaniem jest podczerwień. Można zastosować w niej różne częstotliwości i tak samo inne zalety jak i w dźwiękach. Wadą jest Ogromna częstotliwość (w Tera) zegarów potrzebna do obliczenia.

    I poruszane wcześniej rozwiązanie o podłączeniu odbiorników pod nerwy jest dobre tylko że pod kłucie się pod odpowiedni mięsień wymaga chirurgicznej precyzji :| oraz boli :|

    PS:Jeśli znajdę (będę miał czas) jakieś nowe rozwiązania to dam znać.:D
  • #53
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Prace bardzo powoli poruszają się do przodu... Planuje wykonać kilka testów w układzie akcelerometr+żyroskop ( MicroGyro 100). Otwarta pozostaje jeszcze kwestia czujników palców. Czujniki piezoelektryczne są "trudno" dostępne w Polsce i utrudniają naturalne ruchy palców. Skłaniam się ku czujnikom optycznym ale do realizacji prototypu jeszcze sporo czasu.
  • #54
    tdx110
    Poziom 18  
    Doczytałem się także o tym iż mówicie że ta rękawica nie sprzedawała by się dobrze. I w tym macie racje. Pomyślałem o tym nie tyle o sprzedaży ale o popularności wykonania tego i doszedłem do wniosku, że moglibyście zrobić i upowszechnić ,nie tylko rękawice ale i cały ubiór. Wtedy można było by dorobić i do tego ruchomą platformę. Taki zestaw byłby dobry np: do grania w gry RPG i inne tego pokroju. Na tej zasadzi można tyło by w niedalekiej przyszłości zrobić wirtualny świat gdzie można było by się tak poruszać.
    No ale to dalekie marzenia. :D
    A tak poza tym by się przydała także jakaś firma, która najlepiej sponsorowała by badania nad tym.:|
    A tak poza tym to mogę wam trochę w tym pomóc, bo w końcu jestem w 1 technikum a wykonuje projekty o co najmniej 2 lata do przodu :D (w niektórych przypadkach).
    PS:
    W razie czego możecie liczyć na moją pomoc (w miarę moich możliwości).
  • #55
    sq9cwd
    Poziom 27  
    Jak bardzo musiało by być zaawansowane oprogramowanie, aby wszystkie potrzebne parametry mogło czytać wprost z obrazu podawanego przez kamerę? Uniknęlibyśmy w tym przypadku zakładania (tak poręcznej do tej pory) rękawicy wymachując jedynie rękami.
  • #56
    tdx110
    Poziom 18  
    Nie wiem czy wiecie ale na PS2 już jest taka opcja. Mój kolega ma zwykłą kamerę podłączoną do PS-a i w tle pojawiał się obraz z kamery w tle. Włączył grę w której się bije i zaczął machać rękoma. Ja patrzę na niego jak na wariata a tu ku mojemu zdumieniu przeciwnik dostawał obrażenia. Nie wiem jaką oni tam technologie wstawili, ale jest niezła.
  • #57
    sq9cwd
    Poziom 27  
    Na dobrą sprawę wystarczy odpowiednio spreparowana sieć neuronowa. Zapewne zużywa sporo mocy obliczeniowej, ale dorabiając do tego osobny procesor uniknie się obciążania głównej jednostki.
  • #58
    Doominus
    Poziom 34  
    przemcio-tst napisał:
    Ja tylko dodam od siebie, żeby trzymali projekt przy sobie, bo może nie jest to nowatorskie w 100% ale moim skromnym zdaniem możnaby na tym kupę kasy zarobić... Pomyślcie o tym :)


    Kasy się na tym nie zrobi . Kiedyś cały świat zachwycał się rękawicami i hełmami wirtualnymi ale jak widać te rozwiązania się nie przyjęły .

    Może ich renesans nastąpi przy konsolach next-gen (coś jak w WII) ?
  • #59
    tdx110
    Poziom 18  
    Mniejsza teraz o kasę. Może dlatego nie weszły w "codzienne życie" rękawice i inne tego typu elementy wirtualne ponieważ nie są dość rozwinięte, albo nie dość uproszczone i rozpowszechnione?
    Moim zdaniem przydały by się także jakieś gry do tego dla pokazania ich możliwości. np: "gra o boksie" można było by się tłuc rękawicami tylko że do tego dla zwiększenia efektywności można było by dorzucić platformę, która przesuwa się jak biegniemy, jak przeciwnik uderza nas to symuluje wstrząs od uderzenia itp.
    No ale niestety takie "zabawki" to już nie lada koszty by były nie mówiąc już gdzie takie coś pomieścić. Trzeba było by znów prezentacje możliwości takiego sprzętu pokazać. Kto wie, może wiejsko by to wykorzystało do ćwiczeń żołnierzy, ale do tego jeszcze raczej daleka droga.:cry:
  • #60
    war40k
    Poziom 15  
    Naprawdę dobra robota. Rękawica pewnie jest motocrossowa. Kiedy planujesz pracę nad lewą? Ile jest akcelerometrów? Wydaje mi sie ze tylko jeden. Może źle widzę ale na schemacie są 4 czujniki halla a na rękawicy tyko 3. Czy mógł byś wstawić wsad i program na PC chcę zobaczyć jak to wygląda od środka. Pozdrawiam.