Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniki trójfazowe. Jak poznać które da się podłączyć 230V?

04 Cze 2007 20:58 8212 23
  • Poziom 2  
    Orientuję się, że nie wszystkie silniki 3 fazowe można podłączyć do instalacji 230 V. Nie wiem tylko jak je rozróżnić. Czy mógłby mi ktoś pomóc ?:|
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    poczekaj na jakiegoś fachowca ....bo z mojego doświadczenia wynika że silnik który ma 6 wyprowadzeń mozna podłączyć przez kondensator do 1 fazy
    z 3-ma wyprowadzeniami chyba nie .......ale jak mówię nie znam się za bardzo na tym
    a rozróżnić można właśnie po ilości kabelków wychodzących z uzwojenia do puszki
  • Moderator Samochody
    Dlaczego nie wszystkie ? Z popularnych silnikow przystosowanych do pracy w sieciach 230/400V mozna wszystkie o mocy powiedzmy do 2,2kW, ze wzgledu na dopuszczalne obciazenie fazy. Potrzebne tylko beda dwa kondensatory, roboczy i dolaczany na chwile rozruchowy.
    Przepraszam za brak polskich znakow, chwilowo sila wyzsza.
  • Moderator Elektrotechnika
    pankory napisał:
    Orientuję się, że nie wszystkie silniki 3 fazowe można podłączyć do instalacji 230 V. Nie wiem tylko jak je rozróżnić. Czy mógłby mi ktoś pomóc ?:|

Na stronie w tematach często omawianych jest temat o silnikach trójfazowych zasilanych jednofazowo i masz tam np: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic88174.html
    Wystarczy poczytać-miłej lektury.
  • Poziom 26  
    pankory napisał: