Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z silnikiem jednofazowym

04 Cze 2007 21:17 5422 10
  • Poziom 10  
    po długich poszukiwaniach udało mi się wreszcie kupić na targu silnik jednofazowy z przeznaczeniem do pilarki, z mało czytelnej tabliczki znamionowej wynika że silnik ma 2780 obrotów 12,5A poboru no i tu jest coś czego nie rozumiem bo jeżeli udało mi się dokładnie to "odcyfrować" to wynika że ma on moc 1 - 2,6kW silnik posiada kondensator rozruchowy 40 uF 230V z tabliczki wynika i tu też nie mam pewności czy dobrze odczytałem, że powinien być 30 uF(albo 130uF niezbyt czytelne) 380V. Po pobieżnych oględzinach i pomiarach czy nie ma przebicia podłączyłem go do prądu, silnik startuje ale nie osiąga pełnych obrotów trochę hałasuje ale łożyska są zajechane i suche to może z tąd ten hałas ale przewód zasilający dość mocno i szybko się nagrzewa sam silnik mimo że uruchomiałem go tylko na niedużej jak 10 - 15 sekund i to bez obciążenia taż się grzeje dodam jeszcze że podłączałem go kilkukrotnie i za jednym razem jakby wszedł na obroty ale tylko na chwile.
    Co może być przyczyną kłopotów z wejściem na obroty?
    Ile mikro powinien mieć kondensator do tego silnika?
    co oznacz 1 - 2,6kW na tabliczce znamionowej?
  • Poziom 23  
    Jeśli silnik bardzo się nagrzewa, nie osiąga obrotów i buczy to zapewne źle podłączyłeś uzwojenie rozruchowe. Ile wyprowadzeń posiada ten silnik?
  • Poziom 10  
    bezpośrednio z silnika do puszki wychodzą cztery przewody

    Dodano po 4 [minuty]:

    dodam jeszcze, że nic nie podłączałem ani nie przełączałem w puszcze wszystko jest oryginalnie połączone choć nietypowo bo na konektorach.
  • Poziom 23  
    Zmierz oporność pomiędzy tymi przewodami a postaramy Ci się pomóc.
  • Poziom 21  
    Silnik będzie uszkodzony ! .Kondensator powinien być duży i 130 to wartość realna .Druga sprawa , jeżeli masz słabą linie zasilającą (na działce) to efekt będzie podobny .Następna sprawa , silnik mocno buczy (sądzisz że łożyska)to znaczy że ma zwarcie między-zwojowe .Łatwo można to sprawdzić (jeżeli silnik wejdzie na obroty w pobliżu maksymalnych i wyłączysz zasilanie , to w tej samym ułamku sekund silnik toczy się z normalnym jak dla silnika hałasie-szumie , to potwierdza tezę o zwarciu między zwojowym .
  • Moderator Samochody
    Problem jest prosty - zdejmij dekiel i zobacz czy silnik ma wylacznik odsrodkowy, prawdopodobnie "zespawal sie " na stale i nie odlacza kondensatora, inna mozliwosc, to to ze silnik potrzebuje dwu kondensatorow - 16 - 40 uF roboczego, i dolaczanego na czas rozruchu kond. rozruchowego 130uF. Wklej zdjecie silnika i tabliczki znamionowej.
    PS. Przepraszam za brak polskich znakow.
  • Poziom 10  
    z rozebraniem silnika będę miał trochę problemów bo jest to trochę nietypowa konstrukcja i wymaga specjalnego klucza który będę musiał najpierw pospawać, zdjęcia tabliczki znamionowej oraz silnika postaram się wkleić jutro. Jeszcze raz ponawiam pytanie co oznacza "1 - 2,6kW" na tabliczce znamionowej?
  • Poziom 24  
    2,6 kW jednofazowy to nie to.Zdjęcie silnika i tabliczki może coś wyjaśnić.
  • Poziom 10  
    dołączam również zdjęcia samego silnika niestety nie udało mi sie go jeszcze rozebrać :( na jednym ze zdjęć można zauważyć sposób zakładania dekli niestety klucz który zastosowałem nie zdaje egzaminu(może ktoś rozbierała podoby silnik i wie jak się do niego dobrać?)