Witam Panowie.
Na wstępie zaznacze, ze nie znam sie ani na samochodach, ani na instalacjach gazowych tym bardziej.Zarowke potrafie wymienic, no nawet kiedys pompe paliwa mi sie zdarzylo, ale załóżmy ze nic nie wiem.
Moje autko to Audi100 z silnikiem 2,8 V6. W autku jest zalozona instalacja gazowa Elpigaz bodajze Stella z tego co pamietam-czyli sekwencyjna(tak to sie chyba popularnie nazywa?).Problem polega na tym, ze od dwoch dni po przelaczeniu na zasilanie gazem (automatycznie po osiagnieciu odpowiedniej temperatury) silnik klekocze, wyraznie glosniej pracuje, czego poprzednio nie bylo, a instalacja zalozona ze dwa latka temu.Na benzynie nie ma takich efektow, dlatego w tej chwili jezdze caly czas na benzynce.Od czego zaczac?
Co sprawdzic? Dodam moze ze swiece byly wymieniane moze rok temu.
Poza tym chcialbym moc podlubac sobie w oprogramowaniu Stelli, a to dlatego, ze nie jestem do konca zadowolony z zachowania sie autka np.przy ruszaniu i wcale nie chodzi mi o przyspieszenie a o to, ze gasnie. Gazownicy cos poprawiali ale za kazdym razem musze "wyjezdzic" autko zeby sie tam cos "dopasowalo" pod wzgledem softu, juz mnie to meczy ze musza tam tyle razy cos dobierac i chce sam dobierac sobie parametry mieszanki w zaleznosci od wysokosci obrotow.Tu pytanie do ludzi ktorzy w tym siedza-czy moge zrobic sobie pelen backup ustawien w centralce zanim zaczne cokolwiek dlubac w parametrach?
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.Aek
p.s. Co myslicie o interfejsach z Allegro pod port USB?Nie mam COM-a w laptopie ;-(
W oprogramowaniu ElpigazN v4.1.1 nie ma w opcjach silnika 6cio cylindrowego, tylko 3 i 4 cylindry do wyboru-ktora opcja jest prawidlowa?A moze jest nowszy soft ktory ma zakladke "6 cylindrow" ?
Na wstępie zaznacze, ze nie znam sie ani na samochodach, ani na instalacjach gazowych tym bardziej.Zarowke potrafie wymienic, no nawet kiedys pompe paliwa mi sie zdarzylo, ale załóżmy ze nic nie wiem.
Moje autko to Audi100 z silnikiem 2,8 V6. W autku jest zalozona instalacja gazowa Elpigaz bodajze Stella z tego co pamietam-czyli sekwencyjna(tak to sie chyba popularnie nazywa?).Problem polega na tym, ze od dwoch dni po przelaczeniu na zasilanie gazem (automatycznie po osiagnieciu odpowiedniej temperatury) silnik klekocze, wyraznie glosniej pracuje, czego poprzednio nie bylo, a instalacja zalozona ze dwa latka temu.Na benzynie nie ma takich efektow, dlatego w tej chwili jezdze caly czas na benzynce.Od czego zaczac?
Co sprawdzic? Dodam moze ze swiece byly wymieniane moze rok temu.
Poza tym chcialbym moc podlubac sobie w oprogramowaniu Stelli, a to dlatego, ze nie jestem do konca zadowolony z zachowania sie autka np.przy ruszaniu i wcale nie chodzi mi o przyspieszenie a o to, ze gasnie. Gazownicy cos poprawiali ale za kazdym razem musze "wyjezdzic" autko zeby sie tam cos "dopasowalo" pod wzgledem softu, juz mnie to meczy ze musza tam tyle razy cos dobierac i chce sam dobierac sobie parametry mieszanki w zaleznosci od wysokosci obrotow.Tu pytanie do ludzi ktorzy w tym siedza-czy moge zrobic sobie pelen backup ustawien w centralce zanim zaczne cokolwiek dlubac w parametrach?
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.Aek
p.s. Co myslicie o interfejsach z Allegro pod port USB?Nie mam COM-a w laptopie ;-(
W oprogramowaniu ElpigazN v4.1.1 nie ma w opcjach silnika 6cio cylindrowego, tylko 3 i 4 cylindry do wyboru-ktora opcja jest prawidlowa?A moze jest nowszy soft ktory ma zakladke "6 cylindrow" ?