Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Audi 100] silnik stuka na gazie

Calineczka* 05 Cze 2007 12:47 8115 18
  • #1 05 Cze 2007 12:47
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Witam Panowie.
    Na wstępie zaznacze, ze nie znam sie ani na samochodach, ani na instalacjach gazowych tym bardziej.Zarowke potrafie wymienic, no nawet kiedys pompe paliwa mi sie zdarzylo, ale załóżmy ze nic nie wiem.
    Moje autko to Audi100 z silnikiem 2,8 V6. W autku jest zalozona instalacja gazowa Elpigaz bodajze Stella z tego co pamietam-czyli sekwencyjna(tak to sie chyba popularnie nazywa?).Problem polega na tym, ze od dwoch dni po przelaczeniu na zasilanie gazem (automatycznie po osiagnieciu odpowiedniej temperatury) silnik klekocze, wyraznie glosniej pracuje, czego poprzednio nie bylo, a instalacja zalozona ze dwa latka temu.Na benzynie nie ma takich efektow, dlatego w tej chwili jezdze caly czas na benzynce.Od czego zaczac?
    Co sprawdzic? Dodam moze ze swiece byly wymieniane moze rok temu.
    Poza tym chcialbym moc podlubac sobie w oprogramowaniu Stelli, a to dlatego, ze nie jestem do konca zadowolony z zachowania sie autka np.przy ruszaniu i wcale nie chodzi mi o przyspieszenie a o to, ze gasnie. Gazownicy cos poprawiali ale za kazdym razem musze "wyjezdzic" autko zeby sie tam cos "dopasowalo" pod wzgledem softu, juz mnie to meczy ze musza tam tyle razy cos dobierac i chce sam dobierac sobie parametry mieszanki w zaleznosci od wysokosci obrotow.Tu pytanie do ludzi ktorzy w tym siedza-czy moge zrobic sobie pelen backup ustawien w centralce zanim zaczne cokolwiek dlubac w parametrach?
    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam.Aek

    p.s. Co myslicie o interfejsach z Allegro pod port USB?Nie mam COM-a w laptopie ;-(
    W oprogramowaniu ElpigazN v4.1.1 nie ma w opcjach silnika 6cio cylindrowego, tylko 3 i 4 cylindry do wyboru-ktora opcja jest prawidlowa?A moze jest nowszy soft ktory ma zakladke "6 cylindrow" ?

    0 18
  • #2 05 Cze 2007 21:56
    KamiJas
    Poziom 13  

    Otóż gdy problem stukania silnika na etylynce (czyt. benzynie) to znaczy ze masz wyrobione panewki wału korbowego. Z tego co wiem to jak ci siądą panewki do silnik nadaje się na złom.
    Przyczyną może być też źle dopasowana miesznka gazowo-powietrzna

    0
  • #3 06 Cze 2007 08:18
    czarunio
    Poziom 16  

    Wygląda,że rozjechała się mapa wtrysku gazu.Trzeba na nowo zaprogramować mapę wtrysku gazu.

    0
  • #4 06 Cze 2007 11:53
    Calineczka*
    Poziom 31  

    No właśnie podejrzewam problem w sofcie.
    Czy dam rade to zrobić softem z elektrody, dedykowanym właśnie do instalacji Eliza/Stella?Jak sciągnąłem soft i zainstalowalem okazalo sie, ze nie ma mozliwosci wyboru 6cio cylindrowego silnika-wybrac 3 czy 4ro cylindrowy?Juz zreszta o to pytalem..Nikt z Was nie pracowal na takim wspomnianym interfejsie pod port usb?

    0
  • #5 06 Cze 2007 15:41
    wojtekryba
    Poziom 32  

    a może poprostu słychac głosną pracę listwy wtryskowej gazu :?:

    0
  • #6 06 Cze 2007 17:30
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Tylko że odczuwalna jest różnica w pracy na gazie "kiedyś", kilka dni wstecz...i dzisiaj...

    0
  • #7 06 Cze 2007 20:47
    Zbych034
    Poziom 36  

    Prawdopodobnie dozowanie mieszanki powietrzno gazowej do różnych cylindrów nie jest taka sama i stąd takie dźwięki. Wyrobienie się panewki powodowałoby taki sam hałas na paliwie i na gazie. Bardzo słusznie robisz nie używając w tej chwili gazu bo takie spalanie stanowi bardzo duże obciążenie dla układu korbowego. W pierwszej kolejności sprawdź czy to nie wina softu. Powodzenia

    0
  • #8 07 Cze 2007 23:55
    zibi70
    Poziom 17  

    Calineczka*

    Musisz określić się czy stuka cały czas ,czy tylko zimny lub ciepły sinik ,czy tylko podczas przyspieszania,jaki przebieg ma auto na LPG
    Możliwe ze faktycznie głośno pracuje listwa LPG.Soft nie ma tu nic do rzeczy ,odpowiednia kalibracja ,ale pewnie gazowcy to przerobili .Będziesz musiał zmienić fachowców ,zaprosiłbym cie lecz pewnie za daleko.

    Poza tym jak okaże sie ze usterka mechaniczna ,silnika to już temat nie na forum:cry:

    1
  • #9 08 Cze 2007 07:21
    kawasek
    Poziom 17  

    Jak najbardziej moze to byc wina softu, zmienila sie mapa wtrysku powstalo spalanie stukowe na gazie, dlatego slychac, dziwne ze na benzynie tego nie ma, jesli by stukalo na benzynie i gazie to panewka lub zawory sie tluka,jedz do gazownika niech ci to ustawi, po tym bedzie wszystko wiadomo. Pozdrawiam

    0
  • #10 08 Cze 2007 17:30
    zibi70
    Poziom 17  

    kawasek napisał:
    Jak najbardziej moze to byc wina softu, zmienila sie mapa wtrysku powstalo spalanie stukowe na gazie, dlatego slychac, dziwne ze na benzynie tego nie ma, jesli by stukalo na benzynie i gazie to panewka lub zawory sie tluka,jedz do gazownika niech ci to ustawi, po tym bedzie wszystko wiadomo. Pozdrawiam


    Kolego do twojej wiadomości i dla innych.Jeżeli LPG rozjechałoby mapy to na PB przede wszystkim że też by pracował ,oczywiści9e nie ulega też wątpliwości ze przyczyna moze być w LPG czyli jakiś element żel pracuje ,np. wtryskiwacz .
    Raczej ciężko będzie pomóc autorowi ,gdyż nie potrafi pewnie określić stuków

    0
  • #11 09 Cze 2007 06:00
    Doktorr
    Poziom 34  

    Najczęstszą przyczyną klekotania na gazie bez pogorszenia parametrów pracy silnika jest elektrozawór , lub elektrozawory na listwie wtryskowej gazu. (Tak jak napisał Wojtek).

    0
  • #12 21 Cze 2007 10:13
    Martin220
    Poziom 1  

    Witam! mam tez audi 100 2300 z gazem. i mam taki sam problem. jak silnik jest zimnyi nim sie rozgrzeje to na gazie tak cos stuka w silniku ze ledwo idzie czasami wytrzymac a na beznyznie jest ok. mam normalny gaz nei sekwencyjny. co to moze byc instalacja gazowa zaplon czy cos z silnikiem. zaczyna mnie tgo juxz wkurzac . niedawno to auto kupilem z tego co patrzylem od nowosci instalacja racej nie miala przegladu:/ podrawiam

    0
  • #13 21 Cze 2007 21:20
    alpha01
    Poziom 21  

    Kolego w silnikach Audi 2.8 AAH został zastosowany zmienny układ dolotowy.U mojego kolegi w A8 z takim motorem stukają przesłony zmiany długości dolotu powietrza.Kolega wyżej od panewek to ma niezłe poczucie humoru.On chyba nigdy tego nie słyszał.Powodzenia

    0
  • #14 11 Lut 2008 09:43
    Calineczka*
    Poziom 31  

    sebastianxxx napisał:

    Wiesz gdzie sobie podłub.......


    (...) wycięto (...)

    Do pozostałych zainteresowanych...ponieważ jeździłem po różnych gazownikach z miernym skutkiem kupiłem kabelek, mam soft....ale w miedzyczasie zaszly zmiany.Po wizycie w jednym polecanym warsztacie, gdzie Panowie zamiast komputerem to pomacali instalacje, jest lepiej.
    Po pierwsze dokrecili dokladnie wszystkie swiece bo okazalo sie ze byly spore luzy :!:, po drugie zaproponowali full serwis tej instalacji za ponad 1tys zl-na to mnie nie stac.

    Na dzien dzisiejszy to z czym chcial bym sie uporac to:
    -gasniecie silnika przy dojezdzaniu do skrzyzowania, zazwyczaj gdy wysprzeglam po hamowaniu silnikiem.
    -jak mocniej dodaje gazu to silnik impulsowo rwie, w odstepach moze co pol sekundy, regularnych, cos ala zajaczki jak ktos sie uczy jezdzic ...Ma to miejsce przy wyzszych obrotach, tak kolo 3tys.

    Po zakupieniu kabelka sprawdzilem komunikacje z softem Elpigazu, wszystko ok, zrobilem autokalibracje tak jak robili to czarodzieje-gazownicy w odpowiednim menu i na probe zwiekszylem sobie mieszanke wg obrazka, i poki co chyba jest gorzej-czesciej gasnie silnik jak juz dojezdzam do skrzyzowania, tzn. na niskich obrotach, wysprzeglony.
    [Audi 100] silnik stuka na gazie

    Mam porobione screeny wszystkich zakladek.
    Nie mam zakladki MAPA ani nic podobnego nie znalazlem, staralem sie dobrze szukac, ale jesli gdzies jest to prosze o wyjasnienie gdzie i jak owa mapę zrobic ponownie.
    Moje menu wyglada tak:
    [Audi 100] silnik stuka na gazie


    Jesli ktos z Was jest w stanie i chce mi pomoc to bardzo prosze o wszelkie wskazowki.Bede w miare mozliwosci robil co tylko bede potrafil.Za wszelkie rady w stylu kolegi sebastianaxxx dziekuje, gowniarzem nie jestem i wiem na co sie porywam.

    Moderowany przez MakroSerwis:

    Prywatne spory proszę załatwiać poprzez PW, email, lub nawet osobiście, ale NIE NA FORUM - Regulamin wyraźnie o tym traktuje. Post zmieniłem, następnym razem będzie ostrzeżenie.

    0
  • #15 11 Lut 2008 10:17
    mhteg
    Poziom 15  

    Zbyt niska mieszanka(uboga),jak nic nie zrobisz by ja wzbogacic to poleca gniazda zaworow i bedzie po siliku.

    0
  • #16 11 Lut 2008 10:24
    Calineczka*
    Poziom 31  

    mhteg napisał:
    Zbyt niska mieszanka(uboga),jak nic nie zrobisz by ja wzbogacic to poleca gniazda zaworow i bedzie po siliku.


    Dzieki Ci bardzo za zainteresowanie ;-)

    po czym to poznales?
    Ja dodalem po 10% w recznej zmianie mieszanki, ale dodatkowo zrobilem wczesniej autokalibracje i skutek jak pisalem-czesciej gasnie.
    Ahh, zapomnialem-bardzo wazna rzecz, teraz juz generalnie nie stuka, jedyny problem to gasniecie.Kilka miesiecy temu silnik byl remontowany, wymieniono duzo rzeczy(remont generalny)...

    Czy to normalne ze T.wtr.gazu i T.wtr.benzyny tak bardzo sie roznia?, tzn. 3.45 i 4.52?
    Gdzies kiedys czytalem o jakims silniczku krokowym ktory ma znaczenie w takich sytuacjach jak hamowanie silnikiem....co Wy na to?

    0
  • #17 11 Lut 2008 10:34
    mhteg
    Poziom 15  

    Co do krokowego to fakt przy hamowaniu silnika jest wylaczony ale przy pewnych obrotach zaczyna automatycznie pracowac,zeby silnik nie zgasl,moze gasnie na wolnych z powodu jakiejs nieszczelnosci ktoras opaska moze nie siadla jak nalezy.Przy zbyt ubogiej mieszance wystepuje spalanie stukowe i wtedy silnik sie tucze,wystepuje wtedy zbyt wysoka temperatura w komorze spalania i leci glowica,najlepiej ustawic na analizatorze spalin,nawet sekwencja moze Ci zle regulowc czas i i co zatym idzie ilosc paliwa i masz uboga mieszanke.

    0
  • #18 11 Lut 2008 10:53
    Calineczka*
    Poziom 31  

    mhteg napisał:
    Co do krokowego to fakt przy hamowaniu silnika jest wylaczony ale przy pewnych obrotach zaczyna automatycznie pracowac,zeby silnik nie zgasl,moze gasnie na wolnych z powodu jakiejs nieszczelnosci ktoras opaska moze nie siadla jak nalezy.Przy zbyt ubogiej mieszance wystepuje spalanie stukowe i wtedy silnik sie tucze,wystepuje wtedy zbyt wysoka temperatura w komorze spalania i leci glowica,najlepiej ustawic na analizatorze spalin,nawet sekwencja moze Ci zle regulowc czas i i co zatym idzie ilosc paliwa i masz uboga mieszanke.


    opaski moge posprawdzac.
    Analizator spalin?Rozumiem, ze o gaz Ci chodzi?Sa takie analizatory ktore sprawdzaja produkty spalania autogazu?

    0
  • #19 12 Lut 2008 17:41
    Calineczka*
    Poziom 31  

    ...Panowie, wziąłem się za macanie przewodów instalacji gazowej i szlag mnie trafił. Mam dość wszelkich warsztatów, chyba sam zostanę mechanikiem. Mam nadzieję, że z waszą pomoca dam radę.Dlaczego?
    Zacząłem sprawdzać czy przewody gumowe które ida do wtryskiwaczy gazu(to chyba są wtryskiwacze, włożone w nawiercone w koilektorze otwory?)...i z kilku znich udało mi się bez problemu ręką opaskę zdjąc, tylko jeden na sześć cylindrów był mocno zaciśnięty!!!!Koszmar.I nikt nawet na to okiem nie rzucił.To jeszcze nic...chyba nie jest normalne, że jak zacząłem ciągnąc za jeden z tych gumowych przewodów to wyciągnąłem go leciutko z kolektora...i okazało się, że on lata tam sobie w najlepsze, zero szczelności?!
    Pytanie-jak to jest szkodliwe...czy mogę jeździć na krótkie dystanse czy lepiej od razu postawić niech stoi?Jak mogę zamocować ten luźny wtryskiwacz?(nie mam pewności że tak się to nazywa, ale to taka mała krótka tulejka z gwintem wkręcona w górny korpus silnika, koło wtryskiwaczy benzyny)
    czy sa jakies kleje do tego przeznaczone?
    HELP! :cry:


    p.s. po dłubaniu na Allegro i googlach znalazłem coś co jest prawie identyczne, jedni nazywają to króccem, inni wwiertką , zamieszczam obrazki-byle jakie ale lepszych nie znalazłem...więc taka wwiertka siedzi luźno w kolektorze...

    Jak ją zamocowac?
    [Audi 100] silnik stuka na gazie
    [Audi 100] silnik stuka na gazie

    0