Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Polar PDH 885Z Dalia - wymiana łożysk bębna

05 Cze 2007 20:44 12790 17
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jestem nowy na forum.:D

    Przeszukałem wszystkie tematy na temat wymiany łożyska bębna, ale mam kilka wątpliwości.

    Wiem, że komplet łożysko + uszczelka jest dostępne i kosztuje ok. 40zł.
    Czy to „Z" w nazwie coś zmienia przy wymianie?
    Czy można wyjąć łożysko bez wyjmowania z pralki całego bębna (dużo rozkręcania)?
    Gdzie można znaleźć schemat ideowy łożyskowania - może ktoś ma?
    Odkręciłem śruby krzyżaka, ale on sam nie chce drgnąć.
    Jak dokładnie, krok po kroku, przystąpić do wymiany, jakich użyć dodatkowych materiałów (smary, uszczelniacze)?
    Boje się użyć za dużej siły - nie chcę niczego uszkodzić.

    Wiem, że to dużo pytań, ale kto pyta nie błądzi, a poza tym nigdy w pralce nie wymieniałem łożyska (skorzystać z warsztatu?).

    Z góry dziękuje i pozdrawiam.:D
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam skoro odkręciłeś już wszystkie śruby od krzyżaka to ściągnij teraz koło pasowe najlepiej ściągaczem jak niemasz to podważ dwoma kluczami lub wkrętakami pod kołem na osi jest pierścień sigera trzeba go zdjąć rozszerzając go na konice wkręć śrube mocującom koło pasowe w ośke do oporu i teraz jedną rękom ciągnij krzyżak a drugom uderzaj w oś aż krzyżak zejdzie po wyjeciu krzyżaka pozostaje tylko wybić stare łożyska wraz z simeringiem i nabić nowe powodzenia
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    "Z" oznacza, że jest to łozysko kryte,i nic nie zmienia przy wymianie.Wyjęcie krzyżaka moze Ci sprawić troszkę kłopotu,ale nie bój się użyć sily.Odkęć śrubę mocującą koło pasowe do ośki bębna,zdejmij koło pasowe,ponownie wkręć śrubę mocującą w ośkę i popukaj dość solidnie w wkręconą śrubę,ciągnąc jednocześnie za krzyżak.Po wyjęciu pozostanie Ci wyjąć stary uszczelniacz,wubić stare łożyska,montaż w odwrotnej kolejności.Powodzenia.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    W tej pralce łożyska wymienia się tak samo jak w PDJ885, PDH585, PDG585.
    Poszukaj ;) Podpowiem, że nie trzeba wyciągać całego zbiornika :not:
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Pierścień osadczy na wałku zdjąłeś?
    Sześć śrub mocujących krzyżak odkręconych?
    I użyj SZUKAJ
  • Poziom 10  
    Witam ponownie po przerwie.
    Dziękuje za wszystkie rady.
    Dopiero teraz miałem czas wziąć się za pralkę.
    Zewnętrzne łożysko (to dalej od bębna) jest chyba w dobrym stanie - czy trzeba je też wymieniać?
    Czy przy montażu uszczelniacza i łożyska trzeba czymś nasmarować - wyczytałem różne metody na forum.
    Proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    ZAWSZE wymieniaj oba łożyska. Uszczelniacz smaruj a łożysk nie. Wyczyść dobrze tuleję ( gniazda łożysk), co najwyżej możesz zewnętrzną część łożyska zwilżyć odrobinę WD-40.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Dla 100% pewności wykonania zawsze zmienia sie komplet łożysk.Smarowanie simeringa wskazane jak najbardziej.
  • Poziom 10  
    Czym najlepiej posmarować simering?
    Starczy wazelina?
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Wystarczy ale smaruj z umiarem.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Drobna uwaga: z wazeliną wiąże się to, że ma niską temperaturę topnienia ok. 50 st. Wiem z własnego doświadczenia co pozostaje z wazeliny po iluś tam praniach na 90 st. - NIC.
  • Poziom 10  
    Jeśli nie wazeliną - to czym, może być smar grafitowy?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Lepiej ŁT, smar grafitowy jest przeważnie czarny i jak puści simering po jakimś czasie, to "na czarno" :-)
  • Poziom 10  
    Dzięki za rady, ale nie jest dla mnie wszystko jasne.
    Rozumiem, że simering (uszczelniacz) posmarować ŁT.
    Łożyska montować na sucho, czy posmarować przed montażem - a może dopiero po?
    Bardzo proszę o odpowiedź.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Łożyska stosuje się typu zz obustronnie kryte,które napełnione są odpowiednim smarem łożyskowym.
    Kolega nares napisał już jak i co smarować.
  • Poziom 2  
    Aby bez problemu ściągnąć koło pasowe podgrzej trzpień i koło opalarką lub lut lampą lub palnikiem gazowym. Zejdzie bez wysiłku i nie uszkodzisz koła pasowego.
  • Poziom 10  
    Kolego a nie prościej oddać do mechanika ? Robociznę zapłacisz do 50 zł i masz spokój ;) A tak od sibie powiem : jeśli zmieniasz łożyska to w pkt :
    1) ściągasz pasek
    2) odkręcasz koło pasowe
    3) ściągaczem ściągasz koło pasowe ( musisz wkręcić troszku tą śróbkę od koła) - schodzi bez problemu,
    4) teraz odkręcasz śruby do krzyżaka ;>
    5) wyciągasz krzyżak
    6) wybijasz łożyska całe i simering
    7) dajesz wszystko nowe łącznie z simeringiem
    8) do simeringu dajesz smar
    9) wbijasz łożyska do krzyżaka
    10) wkładasz krzyżak
    11) skręcasz krzyżak potem koło pasowe
    12 zakładasz pasek
    13) KONIEC

    tak szybko przeczytałem wasze wypowiedzi i od siebie dodam tyle :

    NIGDY nie smaruję nowego łożyska, ani jak go wkłądam to go nie smaruję., Smaruję tylko simering. Taka pralka potem chodzi przez parę lat ;)
    to nic trudnego ;)))

    Jeśli w czymś się pomyliłem to mnie poprawcie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha i jescze jedna rzecz: Ja zawsze papierkiem ściernym wygładzam troszku wał ;) wtedy koło pasowe wchodzi idealnie ;D