Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo '97 1,6AFT przerywa odcina paliwo

05 Cze 2007 22:27 8010 22
  • Poziom 17  
    Witam!
    Mam problem z Seatem Toledo 1997r. Silnik 1,6 na pełnym wtrysku (AFT). Auto nie jest zagazowane.
    Problem:
    Auto słabe, przerywa, wkręca się do 5000 rpm. Przy tej prędkości obr. następuje odcięcie paliwa.

    Wymieniono:
    Palec rozdzielacza, kable zapłonowe, świece zapłonowe, przepustnica (była robiona adaptacja), cały układ wydechowy (katalizator sprawny)

    Sprawdzono:
    Ciśnienie paliwa (2,5)
    Mam własny interface VAG, kod błędu 515 (błąd występuje na zgaszonym i odpalonym silniku). Po wykasowaniu błędu powraca ponownie

    Mechanik probował ustawiać zapłon, założył aparat od innego silnika - bez zmian... Dodam tylko ze aparat który przekładał widziałem ze był od silnika z monowtryskiem ale wyglądał identycznie jak mój (oprócz koloru kopułki :) )

    Panowie macie na to jakąś rade ? Tak sie nie da jeździć... Codziennie dojeżdżam do pracy 80 km.
    proszę o szybką odpowiedz bede bardzo wdzięczny
    Pozdrawiam
    Jacek
  • Poziom 27  
    Cos cie ten twoj VAG ciula. Podlacz pod cos rozsadniejszego i przesledz parametry bierzace. Zwroc uwage na sonde i podlacz analizator.
  • Poziom 17  
    Mechanik podłączał jakieś takie większe urządzenie i tez mu pokazało taki błąd 515 G-40 "Eurocostam"....


    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin pkt 11 i podpunkty. Napisanie po angielsku też nie przejdzie! Popraw temat (podaj też rzetelny opis usterki)!

  • Poziom 16  
    Błąd ten zostanie zarejestrowany w wyniku usterki G40 lub złego ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu(regulacja na podstawie wskazań vaga w grupie 07 parametrow bierzących.Podstawiane aparaty zapłonowe muszą mieć takie same rozmiary wirnika(wycięcia w blaszce).
  • Poziom 17  
    A czy znajdę gdzies opis ustawienia zapłonu dla mojego silnika za pomocą vag ?
  • Poziom 17  
    WITAM!
    Ustaliłem parę nowych faktów dotyczących mojego autka...
    Po odpięciu wtyczki przepływomierza - autko działa duzo gorzej - czy to osnacza ze jest sprawny ?
    Po dopieciu wtyczki czujnika aparatu zapłonowego (halla) - autko działa tak samo... Czyli nie ma zadnej reakcji. Czy mozna uznac ze jest cos nie tak z tym czujnikiem? mam aparat sagem. Gdzies czytałem ze w tym aparacie jest hall nie do wymiany...
    Autko łapie błąd 00515 dopiero po osiągnieciu 5000 rpm. Dopóki nie przycisnę do 5000 rpm nie ma zarejestrowanego zadnego błedu...
    Załączam wszystkie bloki pomiarowe z VAGa. Czy widac na tym jakies błędy ?
    Który blok odpowiada za pomiar zapłonu a który za przepływomierz ?
    Pozdrawiam
    Jacek
  • Poziom 15  
    mam ten sam problem z golfem 3 z tym samym silnikiem 1.6 AFT i do tej pory nie wiem co robić.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    bardziej lakonicznie się nie da... może napiszesz co zrobiłeś, jakieś błędy?
  • Poziom 15  
    wyskakuje błąd czujnika HALLA G-40 i odcina silnik przy 5000obr/min. ale to już mam z głowy ,posiadam launcha x431
    w bloku pomiarowym 007 pokazały sie wartości obecne i prawidłowe jakie powinny być.na pracującym silniku kręciłem zapłonem tak aby ustawić prawidłowe wartości i jak ręką odjął.silnik pracuje tak jak powinien i odcina go przy 6500obr/min.
  • Poziom 1  
    Panowie jak będziecie mieli taki problem kiedyś z odcinaniem zapłonu przy 5tys. obr. wystarczy w czasie jazdy kluczykami przekreńcić szybko wyłnczyć wlonczyć tak jak zgasić samochód i włączyć ale szybko. tak robiłem jak chciałem samochod wyprzedzić. a całkowite zlikwidowanie problemu to ustawić rożąd na wałku roządu równo z znakiem w skrzyni równo z znakiem i najważniejsze w aparacie zapłonowym jest znak malutki taka mała kreska i musi być ustawiona co do puł minimetra wznak do tego slimaka palca. i napewno bedzie normalnie tyrał. a jak chcecie wiecej koni wstawcie sam filter stozkowy i zamiast katalizatora strumienice ale musi być 120cm. od kolektora wstawiona. pozdrawiam.:D:D
  • Poziom 17  
    witam. mam podobny problem z tym ze auto nie jest slabe. nie przerywa tylko odcina mi przy 5k.(auto zagazowane) podlaczylem pod kompa i wywalilo blad halla. zaczelismy ustawiac zaplon. nie wiem co to bylo ale na kompe byla wartos 19 i co 1 albo 2 sekundy wskakiwalo na 49. wg programu powinno byc 6. wiec ustawilismy 6 ale znow przeskakiwalo na 36 tym razem. kolga mowil ze tak nie powinno byc. mniejsza z tym ustailismy to 6 ale to ustwienie ma sie nijak do znakow na kolach rpzrzadu do obudowy. i palca rozdzielacza(tam tez jest taki punk ze powinno sie pokryc). istawiam znaki na kole zebatym rozrzadu i pasowym w odp miejscu. a palec jest spory kawalek od znaku. A i dzis przez przypadek namierzylem pekniety wezyk ktory byl pod tym grubym wezemi szedl do kolektora dolotowgo od jakiegos urzadzonka kolo filtru powietrza. moglo to miec jakies znaczenie? ale gl chodzi mi o ten zaplon jak go ustawic zeby bylo dobrze??
  • Poziom 17  
    a moze wiecie przynajmnie jaki powinien byc kat wyprzdzedzenia zaplonu?
  • Poziom 29  
    OMG co tu się dzieje? Daję do początkujących jeszcze kilka takich postów i będzie kosz.
  • Poziom 17  
    dobra widze ze musze sobie sam poradzic. usun moje posty najlepiej. zamiast pomoc i podpowiedzic to odrazu bulwers. dzieki za pomoc. nara
  • Poziom 2  
    mam podobny problem lecz mi obrotosciomierz skacze cy muglbys mi pomuc i powiedziec gdzie znajduje sie to gniazdo bo zakupilem kabel odb2 i nie wiem gdzie moge go podlaczyc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    iao1 napisał:
    mam podobny problem lecz mi obrotosciomierz skacze cy muglbys mi pomuc i powiedziec gdzie znajduje sie to gniazdo bo zakupilem kabel odb2 i nie wiem gdzie moge go podlaczyc


    Następny "diagnosta - elektronik - mechanik" Aż się chce powiedzieć mu, gdzie ma to sobie podłączyć...
  • Poziom 9  
    ja niedawno wymieniałęm pasek rozrządu i autko chodziło ladnie po 2tyg odciana mi paliwo przy 5 tys obr. a raz przy 6,5tys tak jak powinno byc wiecie co moze to być? że raz jest tak a raz tak?
  • Poziom 9  
    juz zrobilem auto i bylo zle ustawienie kata zaplonu trzeba palec zaplonu rowno ustawiac z punktem na obudowie aparatu zaplonowego i wszystko dziala jak nalezy pozdrawiam
  • Poziom 16  
    stasiu288 napisał:
    juz zrobilem auto i bylo zle ustawienie kata zaplonu trzeba palec zaplonu rowno ustawiac z punktem na obudowie aparatu zaplonowego i wszystko dziala jak nalezy pozdrawiam
    to jest tylko ustawienie na oko,prawidłowo ustawisz tylko sprzętem diagnostycznym
  • Poziom 9  
    wiem ze jest na oko ale Byłem z tym u mechanika i mechanik ustawił według lampy stroboskopowej i tak nie chodziło auto jak powinno.Lecz jak ustawiłem według punktów to auto chodzi jak trzeba i spalanie paliwa jest w normie takie jakie miałem przed zmianą paska rozrządu.
  • Poziom 16  
    stasiu288 napisał:
    wiem ze jest na oko ale Byłem z tym u mechanika i mechanik ustawił według lampy stroboskopowej i tak nie chodziło auto jak powinno.Lecz jak ustawiłem według punktów to auto chodzi jak trzeba i spalanie paliwa jest w normie takie jakie miałem przed zmianą paska rozrządu.
    w AFT lampą też nie ustawisz zmień mechanika
  • Poziom 2  
    norek napisał:
    stasiu288 napisał:
    wiem ze jest na oko ale Byłem z tym u mechanika i mechanik ustawił według lampy stroboskopowej i tak nie chodziło auto jak powinno.Lecz jak ustawiłem według punktów to auto chodzi jak trzeba i spalanie paliwa jest w normie takie jakie miałem przed zmianą paska rozrządu.
    w AFT lampą też nie ustawisz zmień mechanika



    ok więc

    witam, chcialem zapytać jak wygląda ustawienie zapłonu w silniku 1.6AFT. Wyczytałem na tym forum, jak i na wielu innych kilka rzeczy. Jedni piszą że nie potrzeba do tego komputera<vag>, a znowu inni że trzeba włączyć jakiś tryb
    i dopiero kręcić aparatem, a jedni ze nie potrzebny do tego stroboskop, że wystarczy włączyć blok 07 i kręcić aparatem do uzyskania odpowiednich parametrów.

    Prosze o pomoc:) pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    jako ze ja tez sie z tym duzo bawilem a okazalo sie ze mam nie taki aparat zaplonowy co trzeba (zamiast jednego wyciecia na wirniku mial kilka) komp wariowal. zaplon ustawiasz w na vagu w gr 007. w perwszej pozycji ma byc o ile dobrze pamietam od 6 do 8 a w drugim od 57 do 1 i jak tak ustawicie to na 99% bedzie ok