Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo '97 1,6AFT przerywa odcina paliwo

psuja 05 Cze 2007 22:27 7776 22
  • #1 05 Cze 2007 22:27
    psuja
    Poziom 17  

    Witam!
    Mam problem z Seatem Toledo 1997r. Silnik 1,6 na pełnym wtrysku (AFT). Auto nie jest zagazowane.
    Problem:
    Auto słabe, przerywa, wkręca się do 5000 rpm. Przy tej prędkości obr. następuje odcięcie paliwa.

    Wymieniono:
    Palec rozdzielacza, kable zapłonowe, świece zapłonowe, przepustnica (była robiona adaptacja), cały układ wydechowy (katalizator sprawny)

    Sprawdzono:
    Ciśnienie paliwa (2,5)
    Mam własny interface VAG, kod błędu 515 (błąd występuje na zgaszonym i odpalonym silniku). Po wykasowaniu błędu powraca ponownie

    Mechanik probował ustawiać zapłon, założył aparat od innego silnika - bez zmian... Dodam tylko ze aparat który przekładał widziałem ze był od silnika z monowtryskiem ale wyglądał identycznie jak mój (oprócz koloru kopułki :) )

    Panowie macie na to jakąś rade ? Tak sie nie da jeździć... Codziennie dojeżdżam do pracy 80 km.
    proszę o szybką odpowiedz bede bardzo wdzięczny
    Pozdrawiam
    Jacek

    0 22
  • Texa Poland
  • #2 05 Cze 2007 22:31
    cobraa
    Poziom 27  

    Cos cie ten twoj VAG ciula. Podlacz pod cos rozsadniejszego i przesledz parametry bierzace. Zwroc uwage na sonde i podlacz analizator.

    0
  • #3 05 Cze 2007 22:36
    psuja
    Poziom 17  

    Mechanik podłączał jakieś takie większe urządzenie i tez mu pokazało taki błąd 515 G-40 "Eurocostam"....


    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin pkt 11 i podpunkty. Napisanie po angielsku też nie przejdzie! Popraw temat (podaj też rzetelny opis usterki)!

    0
  • #4 05 Cze 2007 23:10
    jajasiu
    Poziom 16  

    Błąd ten zostanie zarejestrowany w wyniku usterki G40 lub złego ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu(regulacja na podstawie wskazań vaga w grupie 07 parametrow bierzących.Podstawiane aparaty zapłonowe muszą mieć takie same rozmiary wirnika(wycięcia w blaszce).

    0
  • #5 06 Cze 2007 07:01
    psuja
    Poziom 17  

    A czy znajdę gdzies opis ustawienia zapłonu dla mojego silnika za pomocą vag ?

    0
  • Texa Poland
  • #6 07 Cze 2007 18:46
    psuja
    Poziom 17  

    WITAM!
    Ustaliłem parę nowych faktów dotyczących mojego autka...
    Po odpięciu wtyczki przepływomierza - autko działa duzo gorzej - czy to osnacza ze jest sprawny ?
    Po dopieciu wtyczki czujnika aparatu zapłonowego (halla) - autko działa tak samo... Czyli nie ma zadnej reakcji. Czy mozna uznac ze jest cos nie tak z tym czujnikiem? mam aparat sagem. Gdzies czytałem ze w tym aparacie jest hall nie do wymiany...
    Autko łapie błąd 00515 dopiero po osiągnieciu 5000 rpm. Dopóki nie przycisnę do 5000 rpm nie ma zarejestrowanego zadnego błedu...
    Załączam wszystkie bloki pomiarowe z VAGa. Czy widac na tym jakies błędy ?
    Który blok odpowiada za pomiar zapłonu a który za przepływomierz ?
    Pozdrawiam
    Jacek

    0
  • #7 23 Sty 2009 12:17
    tos64sy
    Poziom 15  

    mam ten sam problem z golfem 3 z tym samym silnikiem 1.6 AFT i do tej pory nie wiem co robić.

    0
  • #8 23 Sty 2009 12:52
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bardziej lakonicznie się nie da... może napiszesz co zrobiłeś, jakieś błędy?

    0
  • #9 26 Sty 2009 00:29
    tos64sy
    Poziom 15  

    wyskakuje błąd czujnika HALLA G-40 i odcina silnik przy 5000obr/min. ale to już mam z głowy ,posiadam launcha x431
    w bloku pomiarowym 007 pokazały sie wartości obecne i prawidłowe jakie powinny być.na pracującym silniku kręciłem zapłonem tak aby ustawić prawidłowe wartości i jak ręką odjął.silnik pracuje tak jak powinien i odcina go przy 6500obr/min.

    2
  • #10 18 Kwi 2009 00:39
    johnny275
    Poziom 1  

    Panowie jak będziecie mieli taki problem kiedyś z odcinaniem zapłonu przy 5tys. obr. wystarczy w czasie jazdy kluczykami przekreńcić szybko wyłnczyć wlonczyć tak jak zgasić samochód i włączyć ale szybko. tak robiłem jak chciałem samochod wyprzedzić. a całkowite zlikwidowanie problemu to ustawić rożąd na wałku roządu równo z znakiem w skrzyni równo z znakiem i najważniejsze w aparacie zapłonowym jest znak malutki taka mała kreska i musi być ustawiona co do puł minimetra wznak do tego slimaka palca. i napewno bedzie normalnie tyrał. a jak chcecie wiecej koni wstawcie sam filter stozkowy i zamiast katalizatora strumienice ale musi być 120cm. od kolektora wstawiona. pozdrawiam.:D:D

    1
  • #11 16 Cze 2009 23:24
    atarl
    Poziom 17  

    witam. mam podobny problem z tym ze auto nie jest slabe. nie przerywa tylko odcina mi przy 5k.(auto zagazowane) podlaczylem pod kompa i wywalilo blad halla. zaczelismy ustawiac zaplon. nie wiem co to bylo ale na kompe byla wartos 19 i co 1 albo 2 sekundy wskakiwalo na 49. wg programu powinno byc 6. wiec ustawilismy 6 ale znow przeskakiwalo na 36 tym razem. kolga mowil ze tak nie powinno byc. mniejsza z tym ustailismy to 6 ale to ustwienie ma sie nijak do znakow na kolach rpzrzadu do obudowy. i palca rozdzielacza(tam tez jest taki punk ze powinno sie pokryc). istawiam znaki na kole zebatym rozrzadu i pasowym w odp miejscu. a palec jest spory kawalek od znaku. A i dzis przez przypadek namierzylem pekniety wezyk ktory byl pod tym grubym wezemi szedl do kolektora dolotowgo od jakiegos urzadzonka kolo filtru powietrza. moglo to miec jakies znaczenie? ale gl chodzi mi o ten zaplon jak go ustawic zeby bylo dobrze??

    0
  • #12 19 Cze 2009 19:52
    atarl
    Poziom 17  

    a moze wiecie przynajmnie jaki powinien byc kat wyprzdzedzenia zaplonu?

    0
  • #13 19 Cze 2009 20:08
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    OMG co tu się dzieje? Daję do początkujących jeszcze kilka takich postów i będzie kosz.

    0
  • #14 20 Cze 2009 11:31
    atarl
    Poziom 17  

    dobra widze ze musze sobie sam poradzic. usun moje posty najlepiej. zamiast pomoc i podpowiedzic to odrazu bulwers. dzieki za pomoc. nara

    0
  • #15 11 Lip 2009 16:22
    iao1
    Poziom 2  

    mam podobny problem lecz mi obrotosciomierz skacze cy muglbys mi pomuc i powiedziec gdzie znajduje sie to gniazdo bo zakupilem kabel odb2 i nie wiem gdzie moge go podlaczyc

    0
  • #16 11 Lip 2009 23:47
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    iao1 napisał:
    mam podobny problem lecz mi obrotosciomierz skacze cy muglbys mi pomuc i powiedziec gdzie znajduje sie to gniazdo bo zakupilem kabel odb2 i nie wiem gdzie moge go podlaczyc


    Następny "diagnosta - elektronik - mechanik" Aż się chce powiedzieć mu, gdzie ma to sobie podłączyć...

    0
  • #17 14 Sty 2010 21:57
    stasiu288
    Poziom 9  

    ja niedawno wymieniałęm pasek rozrządu i autko chodziło ladnie po 2tyg odciana mi paliwo przy 5 tys obr. a raz przy 6,5tys tak jak powinno byc wiecie co moze to być? że raz jest tak a raz tak?

    0
  • #18 27 Sty 2010 23:18
    stasiu288
    Poziom 9  

    juz zrobilem auto i bylo zle ustawienie kata zaplonu trzeba palec zaplonu rowno ustawiac z punktem na obudowie aparatu zaplonowego i wszystko dziala jak nalezy pozdrawiam

    0
  • #19 27 Sty 2010 23:46
    norek
    Poziom 16  

    stasiu288 napisał:
    juz zrobilem auto i bylo zle ustawienie kata zaplonu trzeba palec zaplonu rowno ustawiac z punktem na obudowie aparatu zaplonowego i wszystko dziala jak nalezy pozdrawiam
    to jest tylko ustawienie na oko,prawidłowo ustawisz tylko sprzętem diagnostycznym

    0
  • #20 31 Sty 2010 23:30
    stasiu288
    Poziom 9  

    wiem ze jest na oko ale Byłem z tym u mechanika i mechanik ustawił według lampy stroboskopowej i tak nie chodziło auto jak powinno.Lecz jak ustawiłem według punktów to auto chodzi jak trzeba i spalanie paliwa jest w normie takie jakie miałem przed zmianą paska rozrządu.

    0
  • #21 01 Lut 2010 09:51
    norek
    Poziom 16  

    stasiu288 napisał:
    wiem ze jest na oko ale Byłem z tym u mechanika i mechanik ustawił według lampy stroboskopowej i tak nie chodziło auto jak powinno.Lecz jak ustawiłem według punktów to auto chodzi jak trzeba i spalanie paliwa jest w normie takie jakie miałem przed zmianą paska rozrządu.
    w AFT lampą też nie ustawisz zmień mechanika

    0
  • #22 04 Mar 2010 07:38
    .myst
    Poziom 2  

    norek napisał:
    stasiu288 napisał:
    wiem ze jest na oko ale Byłem z tym u mechanika i mechanik ustawił według lampy stroboskopowej i tak nie chodziło auto jak powinno.Lecz jak ustawiłem według punktów to auto chodzi jak trzeba i spalanie paliwa jest w normie takie jakie miałem przed zmianą paska rozrządu.
    w AFT lampą też nie ustawisz zmień mechanika



    ok więc

    witam, chcialem zapytać jak wygląda ustawienie zapłonu w silniku 1.6AFT. Wyczytałem na tym forum, jak i na wielu innych kilka rzeczy. Jedni piszą że nie potrzeba do tego komputera<vag>, a znowu inni że trzeba włączyć jakiś tryb
    i dopiero kręcić aparatem, a jedni ze nie potrzebny do tego stroboskop, że wystarczy włączyć blok 07 i kręcić aparatem do uzyskania odpowiednich parametrów.

    Prosze o pomoc:) pozdrawiam.

    0
  • #23 21 Mar 2010 07:46
    atarl
    Poziom 17  

    jako ze ja tez sie z tym duzo bawilem a okazalo sie ze mam nie taki aparat zaplonowy co trzeba (zamiast jednego wyciecia na wirniku mial kilka) komp wariowal. zaplon ustawiasz w na vagu w gr 007. w perwszej pozycji ma byc o ile dobrze pamietam od 6 do 8 a w drugim od 57 do 1 i jak tak ustawicie to na 99% bedzie ok

    0