Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1,9 TDI 1999 - problemy z klimatyzacją climatronic

SEBASTIAN RYBKA 07 Cze 2007 07:17 5480 9
  • #1 07 Cze 2007 07:17
    SEBASTIAN RYBKA
    Poziom 9  

    Czy ktoś potrafi mi powiedzieć jaka powinna być mniej więcej temperatura schłodzonego powietrza wywiewanego z centralnego nawiewu w trybie LO na wolnych obrotach?
    Zrobiłem w ubiegłym tygodniu przegląd klimatyzacji w serwisie na urządzeniu BOSCHA , człowiek który to robił po zakończeniu czynności stwierdził ,że wszystko jest w porządku. Jednak moim zdaniem w kabinie chłód z nawiewów zaczyna być odczuwany dopiero gdy auto ma ponad 2000 tyś obrotów. Auto mam od nowego i przejechałem nim 250 tyś kilometrów więc myślę, że potrafię ocenić czy klimatyzacja działa dobrze czy też coś jest nie tak.
    W tym roku miałem przy diagnozowaniu Vagiem usterkę nastawnika klapy recyrkulacji i nawiewu świeżego powietrza jednak po skasowaniu więcej nie pojawiła się, może tam upatrywać ewentualnej usterki?

    1 9
  • #2 07 Cze 2007 09:07
    rx7hew
    Poziom 16  

    Temperatura z nawiewów w trybie recyrkulacji przy zamkniętych drzwiach, szybach i masce, obroty około 1500- 2000 1/min powinna wynosić około 6 st C Co dwa lata powinno się wymienić filtr osuszacz w układzie klimatyzacji. Filtr kabinowy oczywiście został wymieniony.

    0
  • #3 07 Cze 2007 09:32
    SEBASTIAN RYBKA
    Poziom 9  

    Mierzyłem temperaturę w takim układzie i pokazuje mi nie mniej niż 9-10 stopni. Filtr kabinowy węglowy FILTRON wymieniłem przed przeglądem klimy oraz zrobiłem odgrzybianie preparatem WURT bezpośrednio na parownik. Filtr osuszacz jest od początku ten sam -być może masz rację, że powinien być już wymieniony.

    0
  • #4 07 Cze 2007 11:23
    cobraa
    Poziom 27  

    Norma to ponizej 10 stopni . Tak jak pisano wczescniej obieg wew dzrwi pozamykane i okna i wentylator nie na max tylko 1/4 8-9 przy takich tem jak teraz sa to jest ok.

    0
  • #5 07 Cze 2007 13:20
    SEBASTIAN RYBKA
    Poziom 9  

    Czy wymiana filtr osuszacza ma wpływ na sprawniejszą pracę klimatyzacji ( mocniejsze schładzanie )?

    0
  • #6 25 Cze 2007 21:19
    kalulujacek
    Poziom 11  

    Możesz go wymienic (spore koszty) ale nie musisz. Jeżeli przegląd zrobili profesjonalnie ( odessali czynnik chłodniczy, zrobili podciśnienie, osuszyli przewody, nostępnie nabili czynnik) to nie trzeba wymieniać osuszacza

    0
  • #7 27 Cze 2007 01:48
    docent
    Poziom 15  

    9-10 st C to ciut przydużo ,ale 250 tyś km robi swoje ,sprężarka może mieć zmniejszoną wydajność na wolnych obrotach . najbardziej adekwatny byłby odczyt wartości niskiego i wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji .
    a tak na zakończenie zabrudzona (zatkane przeloty) chłodnica klimatyzacji też może dać taki efekt

    1
  • #8 27 Cze 2007 12:47
    Heroses
    Poziom 24  

    Dokładnie możliwe jest zużycie sprężarki ew. niskie ciśnienie czynnika. przez co dopiero po zwiększeniu obrotów temp. spda.

    0
  • #9 27 Cze 2007 16:18
    piechu64
    Poziom 13  

    cisnienie na wyjsciu ze sprezarki winno byc ok 22-24 bar a na niskim 5bar wtedy klima jest pelno sprawna

    -1
  • #10 02 Lip 2007 10:52
    docent
    Poziom 15  

    z tymi ciśnieniami to kolega przedmówca przesadził , zwłaszcza po stronie niskiego . 5 bar to przy czynniku R134a daje temp ok 20st C (mowa o temp gazu opuszczającego parownik ) więc z takiej klimy chłodu nie będzie . w passacie z tego modelu to powinny być następujące wartości ciśnień
    HP - 10 do 20 bar w zależności od temp zewnętrznej i kondycji skraplacza
    LP - ok 2 bar

    1
  Szukaj w 5mln produktów