Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B3 Co z tą klimatyzacją ??

08 Cze 2007 21:18 5541 8
  • Poziom 2  
    Witam!

    Tak jak napisałem w temacie mam problem z klimatyzacją w moim Passacie B3. Mianowicie od niedawna klima przestała działać. Przejawia się to tym ,że po włączeniu klimatyzacji słychać zamknięcie sie jakiejś klapy (niestety jeszcze nie jestem zbyt dobrze zorientowany jak to działa :/ , ale nadrabiam ;) ), powietrze zaczyna szybciej wiać , lecz niestety nie zimne , niezależnie od położenia pokrętła. Czy przyczyną takiego stanu może być brak czynnika chłodzącego , który należy tylko uzupałnić. A może coś nie tak ze sprężarką??
    Dodam ,że jest to klimatyzacja manualna. Do jej właczania są dwa przyciski , do końca nie wiem czym sie różną. Przy włączeniu pierwszego z napisem "Norm" klimatyzacja działa jakby na maksa, natomiast przy włączeniu drugiego z napisem "A/C" jakby tak na pół gwizdka (może przy okazji ktoś zorientowany wyjaśni mi różnice w tych dwóch funkcjach).
    Teraz przy awaryjnej pracy podczas właczonej funkcji "Norm" - klimatyzacja nie daje wogóle chłodniejszego powietrza. Natomiast przy funkcji "A/C" leci chłodniejsze powietrze , ale tylko troche i dość słabo , także nie daje to efektu , a coś jest nie tak.

    Z góry dziękuje za pomoc. Fajnie by było być więcej zorientowanym przed wizyta w serwisie - bo za niewiedzę sie niestety płaci ;/

    Dzięki pozdrawiam[/b]
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Co prawda nieznam samochodu ale niewidzialem jeszcze dwóch wlaczników do klimatyzacji .AC to skrót z angielskiego AIR CONDITION (klimatyzacja) .Tylko ten przelacznik powinien zalaczyc klimatytzacje .Ten drugi pewnie zalacza doplyw powietrza albo z zewnatrz albo ze srodka auta .Przynajmniej u mnie w 406 tak jest .Nie napisales ile lat ma samochód i jaki ma przebieg.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Samochód jest z grudnia 1992 roku. Przebieg to ok 175 000 , ale był sprowdzany jakieś 7 lat temu i nie mam pewności czy to rzeczywisty przebieg. Generalnie auto spisuje sie ok , jednak ma juz swoje lata i kiedyś sie musiały zacząć problemy - własnie od tej nieszczęsnej klimatyzacji. Tym bardziej ,że nigdy od kiedy go mam nie była napełniana ,odgrzybiana (ale chyba nie trzeba bo do tej pory nic nie śmierdziało) , ani nawet konserwowana... :/
    Interesuje mnie natomiast czy jest taka możliwość że jedynym problemem ,że nie ma tego zimnego powietrza jest ubytek w ilości czynnika chłodzącego , czy mam sie nastawiać raczej na awarie któregoś z elementów klimatyzacji np.sprężarki ??
    Czy da sie jakoś sprawdzić czy sprężarka wogóle pracuje po właczeniu klimy ??

    Paweł S. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    heja !
    przyciski 2 (ac i acmax) i tak ma być, pod zbiornikiem wyrównawczym cieczy chłodzącej 2 przekaźniki - lubią ugnić, jeśli są ok to stawiam na ubytek gazu, niestety klima jest na r12 więc układ wymaga przezbrojenia, sprężarka pewno sanden i japońskiej produkcji (jeśli jej nie zabiłeś to bardzo wytrzymała) często pęka rurka łącząca sprężarkę z kondenserem - od strony silnika
  • Poziom 2  
    Dzięki - spróbuje sie przyjrzeć pod tym kątem tej sprawie.
    A jeszcze jedno pytanie - co to znaczy że klimatyzację trzeba przezbroić?? I dlaczego przy tym jest napisane "niestety przezborić" To jakies trudne albo kosztowne zadanie ?? Bo to pojęcie jest dla mnie zupełnie obce.

    Czy może mi ktoś polecić zakład zajmujący się przeglądami i serwisem klimatyzacji w okolicy Jaworzno, Mysłowice , Sosnowiec ,Katowice lub coś wartego polecenia na G.śląsku .

    Dzięki pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Raczej kosztowne R12 jest zakazane od 1995r.
  • Poziom 18  
    nie koniecznie kosztowne, sa zamienniki R12, fakt nieco drozsze niz r134 ale bez przesady
    pozdrawiam
  • Poziom 21  
    po pierwsze : sprawdzić czy załącza się sprzęgło sprężarki- wróżką nie jestem i nie będe gdybał, a jest to sprawa kluczowa w dalszym rozwoju sytuacji (jeśli słyszysz że przestawia klapy w nagrzewnicy to jeszcze jest czynnik lub jego resztka - presostat jeszcze zwarty) jeśli nie widzisz załączenia kompresora to w kolejności sprawdzić zasilanie na sprzęgło i sprawdzić te 2 przekaźniki - jeden z nich załącza sprężarkę

    po drugie : jakiś czas temu - eksperymentalnie (właśnie po awarii i w celach edukacyjnych bo unikam takich tematów) w kolegi pasacie b3 z silnikiem 2e przezbroiłem układ na r134a to znaczy osuszenie ze starego oleju, płukanie, wymiana filtra-osuszacza, nowy olej (właściwy do 134a), nowe nyple pod szybkozłączki stacji (r12 ma inne) napełnienie i działa - narazie około roku, zobaczymy jak długo jeszcze, ale nie zanosi się na to żeby miało coś sypnąć...