Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnicówka,przed czy za licznikiem

Drag 09 Cze 2007 21:26 4412 11
  • #1 09 Cze 2007 21:26
    Drag
    Poziom 16  

Witam.
    Sąsiad użyczył mi zasilania do garażu,pod warunkiem,że mam mieć licznik.Podłączenia dokonał znajomy elektryk,fachowiec,w złączu kablowo-pomiarowym (skrzynka ZKP) wykonał rozdział zasilania z TN-C sąsiada na TN-S w moim garażu,złącze uziemił,ale jako zabezpieczenie przedlicznikowe założył wyłącznik różnicowo-prądowy (przewód N biegnie od zacisku do różnicówki,a dopiero potem do licznika) i to właśnie jest tematem mojej rozterki.Nie jestem elektrykiem,ale z natury lubię wiedzieć "co się i czym je",dlatego poczytałem w internecie,a tam na wszystkich schematach różnicówka jest za licznikiem !!! Fachowiec twierdzi,że tak jest też dobrze,ale moje wątpliwości nie znikają,nie chcę mieć kłopotów z instalacją dlatego proszę o potwierdzenie czy aby na pewno dobrze ?Proszę o odpowiedzi,pozdrawiam.
    PS.Za licznikiem mam wyłączniki nadniarowo-prądowe.

0 11
  • Pomocny post
    #2 09 Cze 2007 21:54
    bonanza
    Spec od Falowników

Nie ma problemu. Jeśli licznik z elektrowni, to robi się po nim, żeby wył. różnicowy nie musiał być plombowany. Jeśli licznik jest taki sąsiedzki, grzecznościowy, w dodatku pewnie jakiś staroć z odzysku - to lepiej tak, jak jest - przynajmniej licznik jest także zabezpieczony w razie przebicia.

0
  • #3 09 Cze 2007 22:08
    Drag
    Poziom 16  

Szczerze dziękuję za odpowiedź,będę mógł spokojniej spać.Potwierdza się fakt,że nie należy zbyt pochopnie,bazując na wyczytanych w internecie wiadomościach,kwestionować wiedzy i doświadczenia fachowca.To samo co ty Kolego powiedział mi właśnie ten elektryk,całe szczęście,że zapytałem wcześniej na forum zanim mu coś zacząłem wybrzydzać,zapewne więcej by do mnie nie przyszedł.
    Dziękuję i pozdrawiam.

0
  • #4 10 Cze 2007 12:44