Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak się pozbyć drugiej sondy Lambda?

Oloo66 01 Wrz 2007 21:07 129823 95
  • #31
    Oloo66
    Poziom 13  
    nie zapala się check engine w ogóle!!! po regulacjach - świece, filtry i lekka modyfikacja dolotu. Super
    ---
    Ok, moja matka i teściowa oraz teść i szwagierka to polonisci...Jak oni Ciebie znależli? Mówi się trudno - trzeba pisać poprawnie - to wielka zaleta Elektrody.
    Niestety check się zapalił tylko bardzo późno

    Zdania zaczynamy z wielkiej litery.
    Scalono 2 posty.
    [_P_]
  • #32
    Oloo66
    Poziom 13  
    JUŻ SIĘ NIE ZAPALA OD MIESIĄCA
    czyli generalnie OK.
    Proszę o punkciki jeśli się komuś przyda.
    Po długich i męczących badaniach okazuje się, że sygnał z drugiej sondy należy podać przez opornik. Przecinamy szary kabel sygnałowy i w przypadku Toyoty Yaris montujemy w tym miejscu opornik 100 ohm. Najwygodniej przy kostce. Proszę o info. o innych markach samochodów, czy ta metoda dziala. Czy ewentualnie trzeba wykorzystać inna opormość. Wydaje mi się, że przedział oporności jest wyznaczony. Ja jestem całkowicie happy. Przypominam, że w przypadku mojej toyoty jest wymontowany katalizator, a odległość pomiędzy sondami to ok 10-15cm.
  • #33
    flash_mm
    Poziom 20  
    interesujace jest czy teraz jak wykasujesz bledy z kompa czy nie bedzie lapal nowych i co na to diagnostyka komputerowa - czy sie polapie ze nie ma kata.
  • #34
    piotrmarczak
    Poziom 13  
    na moj rozum to kazdy robi jak chce a wypiecie drugiej sady powoduje tylko podstawienie wartosci stalej dla ecu szkoda ze co niektorzy niewiedza poco onajest a przedewszystkim katalizator postaram sie to wytlumaczyc po mojemu pierwsze byl gaznik potem wtrysk posredni jednopunktowy i wielopunktowy i nareszcie bezposredni wszystko to w pogoni nie tak za ekonomika jak za ochrona srodowiska i wiec sada byla poto by zlikwidowac niedopalone czostki szkodliwe dla srodowiska i raczej to dziala przy puszczaniu gazu niz przy dodawaniu bo kiedy pod gure naciskasz gaz to i tak dawka idzie na maksa bo dodaja ja inne czujniki takie jak przeplywomiez potencjometr czy czujnik podcisnienia a wiec niejest to asz tak szkodliwe a druga sonda jest poto by wlasnie utrzymywac temperature w katalizatorze i spaliny byly jeszcze czystrze w wyniku czego powstaly silniki euro 3 a wiec kto chce chronic srodowisko ma sprawne sady i katalizatory a kto chce wariowac po autostradach poprostu niepotrzebne zeczy wyzuca napewno lepiej jezdzic bez katalizatora niz z zabitym i napewno lepiej jezdzic bez sady niz z sadom zle dzialajacom
  • #35
    flash_mm
    Poziom 20  
    katalizator w skupie kosztuje 200-1000 zl, wytnij 10 i zobacz jaka jest z tego kasa. moze odrobinke pomyslisz i zastanowisz sie czy sie oplaca. znam ludzi ktorzy wycinaja swoim klientom przy byle powodzie (np wymiana klockow hamulcowych). nie twierdze ze autor tematu jest takim wlasnie kombinatorem ale wydaje mi sie ze glownie tacy ludzie beda zainteresowani wycinaniem katow przy 2 sondach.

    p.s. 2 sonde podpina sie przez rezystor do 1 i wcale nie podaje sie jej stalej dawki.

    1 sonda steruje silnikiem,a druga jest do kontroli pracy katalizatora - euro4 i te sprawy
  • #36
    Oloo66
    Poziom 13  
    piotrmarczak napisał:
    na moj rozum to kazdy robi jak chce a wypiecie drugiej sady powoduje tylko podstawienie wartosci stalej dla ecu szkoda ze co niektorzy niewiedza poco onajest a przedewszystkim katalizator postaram sie to wytlumaczyc po mojemu pierwsze byl gaznik potem wtrysk posredni jednopunktowy i wielopunktowy i nareszcie bezposredni wszystko to w pogoni nie tak za ekonomika jak za ochrona srodowiska i wiec sada byla poto by zlikwidowac niedopalone czostki szkodliwe dla srodowiska i raczej to dziala przy puszczaniu gazu niz przy dodawaniu bo kiedy pod gure naciskasz gaz to i tak dawka idzie na maksa bo dodaja ja inne czujniki takie jak przeplywomiez potencjometr czy czujnik podcisnienia a wiec niejest to asz tak szkodliwe a druga sonda jest poto by wlasnie utrzymywac temperature w katalizatorze i spaliny byly jeszcze czystrze w wyniku czego powstaly silniki euro 3 a wiec kto chce chronic srodowisko ma sprawne sady i katalizatory a kto chce wariowac po autostradach poprostu niepotrzebne zeczy wyzuca napewno lepiej jezdzic bez katalizatora niz z zabitym i napewno lepiej jezdzic bez sady niz z sadom zle dzialajacom


    Co to ma być??? Proszę moderatora lub autora o poprawienie błędów, a najlepiej o usunięcie tego bezsensownego postu.
    Ps. metoda działa - hurra!!!
  • #37
    Oloo66
    Poziom 13  
    Znowu sie zapalił check. Na 100 omach wytrzymał 1300km. Teraz mam 180omów i zobaczymy. Nie mam oscyloskopu, stąd taka empiryczna metoda.
  • #38
    tplewa
    Poziom 38  
    niom i zapali sie znowu :) no ale nic tutaj mozna gadac jak do slupa... i ta sonda nie jest tylko pod norme euro :)

    P.S.

    Oscyloskop tutaj do niczego nie jest potrzebny...
  • #39
    Oloo66
    Poziom 13  
    AAAAAA la szego niby nieee poczebny. Toż byłoby widać sygnał, a nie tylko np. amlitudę. Poczekaj, poczekaj - zobaczymy. Pozdr.
  • #40
    tplewa
    Poziom 38  
    Oloo66 napisał:
    AAAAAA la szego niby nieee poczebny. Toż byłoby widać sygnał, a nie tylko np. amlitudę. Poczekaj, poczekaj - zobaczymy. Pozdr.


    Jaki znowu sygnal ??? Czy ty masz pojecie jak dziala sonda lambda wasko pasmowa i szerokopasmowa... ??? Cos mi sie wydaje ze nie....

    Tam sa tak wolne zmiany ze zaobserwujesz je na mierniku analogowym, lub cyfrowym z bargrafem...
  • #41
    Oloo66
    Poziom 13  
    Milion razy widziałem na mierniku pierwszą sondę - jak zmienia się napięcie. Nie mam pewności jak wygląda sygnałz drugiej w korelacji z pierwszą. Tyle.
  • #42
    tplewa
    Poziom 38  
    Oloo66 napisał:
    Milion razy widziałem na mierniku pierwszą sondę - jak zmienia się napięcie. Nie mam pewności jak wygląda sygnałz drugiej w korelacji z pierwszą. Tyle.


    Jedna masz waskopasmowa i ja sprawdzisz miernikiem, druga masz szerokopasmowa i jej nie sprawdzisz ani oscyloskopem, ani miernikiem...

    Tymbardziej trudno tu mowic o jakiejkolwiek korelacji... bo waskopasmowa ma bardzo strome zbocze (co za tym idzie mala dokladnosc)... w szerokopasmowej narasta bardzo lagodnie...

    Zreszta podawalem linki - tylko sie czytac nie che...
  • #43
    Oloo66
    Poziom 13  
    dzięki, wrzuć linki jeszcze raz jesli możesz
  • #46
    remekg
    Poziom 2  
    Panowie dyskusja sie toczy katalizatorze z 2 sondami ,a ja mam gorszy przypadek.
    W mojej Hondzie HRV jest katalizator z 3 sondami lambda, przed, w srodku i za katalizatorem. I niestety na benzynce czasem sie zapala check, co gorsza ostatnio na chwile zapalil mi sie na pare sekund na gazie i od tamtej pory samochod nie trzyma mi obrotow ,spadają prawie do 0, na gazie gasnie.
    Mam wielki dylemat co z tym robic, bo nowy katalizator orginalny okolo 3tys PLN, gdyby go wyciac z kolei to sie pojawia problemy z check engine..
    Jak sobie poradzic z takim przypadkiem, w ktora strone pojsc zeby sie z tym uporac?

    pozdrawiam
  • #47
    Oloo66
    Poziom 13  
    Remekg - nie wiem jak ci pomóc. Ale wiem w jakim kierunku trzeba iść!
    Trzeba zrobić to co pokazałem w pierwszym poście i słuchać kolegi Tplewa. Tylko mechaniczne wyjęcie drugiej sondy z wydechu zapewnia spokój. Sonda normalnie podłączona tylko wkręcona w zaślepioną rurkę, przyspawaną do wydechu. I nie ma check-a. Elektronicznie się poddałem. Pozdrawiam kolegów w Nowym Roku.
  • #49
    Oloo66
    Poziom 13  
    No właśnie to jest jedna z metod mechanicznych. Ja jednak jestem zwolennikiem umieszczenia drugiej sondy w rurce przyspawanej do wydechu. Proszę klikać pomógł - jeśli korzystacie koledzy. Pozdrawiam
  • #50
    kukiz1986
    Poziom 27  
    Panowie a czy ta rurka zda egzamin w Toyocie Corolli Verso? Jest w niej założony gaz, i po przełączeniu zapala się check. Sona przed katem pracuje, myśle że to wina drugiej za katem. Czy da coś jeśli zamontuje ją w oddalonej trochę rurce jak piszą koledzy?

    Jeśli nie to moze emulator OBD? Ale nie mam schematu, prosiłbym o schemat podłączeniowy jak ktoś ma.
  • #51
    flash_mm
    Poziom 20  
    kontrolka moze sie zalaczyc z roznych powodow, np z powpodu odciecia pompy paliwa, lichego emulowania wtryskiwaczy itd. sondy na gazie pracuja tak samo jak na pb.

    moj znajomy gaziarz wklada prosty czytnik kodow obd2 (za 45zl) na stale w gniazdo, instruujac klienta zeby wyciagal tylko przy potrzebie diagnozy. nie wiem jakie komendy posyla tester, ale kontrolki sie nie zapalaja.
  • #52
    witolino
    Poziom 10  
    Szanowni koledzy, druga sonda lambda - ta za katalizatorem służy tylko i wyłącznie do oceny sprawności katalizatora. Nie wiem co i po co miałaby dokonywać jakichkolwiek pomiarów w połowie układu wydechowego. Nic nie reguluje, na nic nie wpływa, a jedynie ostrzega kierowcę o uszkodzonym katalizatorze. Jej sygnał nie służy w żaden sposóbb ECU, a jjedyny obsługujący jej działanie algorytm sprawdza wyniki badań sondy w ściśle określonych odstępach czasu, oraz parametrach pracy silnika i ewentualnie zapala check engine. Silnik wówczas, jak twerdzą niektórzy NIE przełącza się w tryb awaryjny- bo i nie ma takiej potrzeby, skoro jedyna odpowiedzialna za dobór mieszanki sonda umieszczona w kolektorze wylotowym nie wskazuje odchyleń od normy.
    Nie polecam natomiast samodzielnego oszukiwania ECU bo można coś zepsuć. Nie doradzam stosowania emulatorów ani innych domopowstałych układów elektronicznych. Polecam natomiast wizytę w warsztacie tuningowym - tam panowie mogą, za odpowiednią dopłatą zaingerować w oprogramowanie wszych ECU i wywalić ten algorytm na dobre.
    Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    A.. I jeszcze słowo odnośnie wszelkiego rodzaju "rurek", "przedłużek", "bypasów" itp. Panowie, z mechaniki gazów wynika jasno że nie przyniesie to rezultatów. Ciśnienie w rurze, a tym bardziej stężenie gazów pozostanie takie samo 1 cm, 2 cm, czy 1m za katalizatorem. Naprawdę, jedynym rozsądnym i najtańszym sposobem uniknięcia zapalania check engine z powodu uszkodzenia katalizatora jest jego wymiana. Lub patrz post powyżej. Pozdrawiam wszystkich amatorów majsterkowania he he :)
  • #53
    sebastian800
    Poziom 11  
    Mam honde civic z 2 sondami i musiałem usunąć katalizator ponieważ był zapchany, wstawiłem w jego miejsce strumiennicę w obudowie kata i sonda jest w takim miejscu gdzie była lecz świeci się check. Mogę z tym jeździć czy jechać gdzieś do mechanika?
  • #54
    vitesse
    Poziom 14  
    ja z doswiadczenia powiem, ze zalecane jest po wywaleniu katalizatora przyspawanie drugiej sondy do wydechu w obudowie, w moim aucie a jest nim saxo VTS jazda bez drugiej sondy powoduje tylko tyle ze czesciej swieci kontrolka check engine, praktycznie caly czas
  • #55
    dareyos
    Poziom 2  
    Jeżeli mam dwa katy i dwie sondy "drugie" a błąd katalizatora pokazuje tylko jedna sonda, to czy mogę równolegle podpiąć się tylko do jednej sondy tej która ma dobry odczyt? Proszę o podpowiedź.
  • #56
    vitesse
    Poziom 14  
    nie mozesz to sa dwie rozne sondy
  • #57
    dareyos
    Poziom 2  
    To nie mogę też sond zamienić stronami?
  • #58
    vitesse
    Poziom 14  
    mozesz zamienic zeby stwierdzic poprawnosc dzialania sondy
  • #59
    fituła
    Poziom 10  
    Przy okazji przeglądania brytyjskiego forum saxo spotkałem się z postem dot. montażu rurowego kolektora wydechowego 4-2-1.

    Kolektor ma tylko jedno gniazdo na sondę więc jak dobrze zrozumiałem druga sonda jest zamocowana w miedzianej rurce i przymocowana obok akumulatora - z dala od kolektora.

    Co myślicie o takim rozwiązaniu ?

    www.saxperience.com
  • #60
    vitesse
    Poziom 14  
    sa kolektory co maja dwa gniazda :) wiem bo akurat mam saxo przeciez montujac kolektor druga mozesz zostawic :)