Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wskaźnik paliwa - Mondeo 2001r

11 Cze 2007 12:24 4565 7
  • Poziom 13  
    Witam!
    Od pewnego czasu mam problem ze wskaźnikiem paliwa. Gdy jest mały poziom paliwa to wskaźnik ma kaprysy i pokazuje czasami max czasami połowę zbiornika. Jak na nowo zatankuję, nawet bardzo małą ilość to na jakiś czas mijają problemy. Jak troche zejdzie paliwko to znowu wskaźnik wariuje. Czy ktoś spotkał się z takim problemem??
    Wyjąłęm juz zegary i pod lupę , zimnych lutów nie ma. We wtyczce jest dobry styk. Jak sprawdzić czy walnięy jest wskaźnik , czy połączenie czy moze czujnik? Jak działa sam czujnik poziomu paliwa i jak go zmierzyć?
    Pozdrawiam !!!
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    może wskażnik sie poprostu zawiesza?? zerknij do baku (przykrywka pod siedzieniem)
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Mam odkręcić tą przykrywkę? I jak to będzie w srodku wyglądać, na co zwrócić mam uwagę??
  • Poziom 21  
    Będzie tam taki plastik z pływakiem. Wyciąg go i ręcznie przesuwaj pływakiem. Patrz na wskaźnik albo zmierz opór będzie spadał albo rósł albo odwrotnie to bardzo proste.pozdro
  • Poziom 28  
    Chyba są poprzecierane ścieżki przez suwak,jak masz cierpliwość to rozbierz czujnik poziomu paliwa i wszystko zobaczysz.Można suwak przesunąć o milimetr na nową ścieżkę albo kupić nowy lub ze szrotu.
  • Poziom 2  
    Witam! Podłaczę się pod temat. W zakupionym ostatnio przeze mnie Mondeo 2002 nie działa mi wskaźnik paliwa - wskazówka leży na rezerwie, lampka rezerwy się pali a auto jest na full zatankowane. Zadrzyło się raz, ze samo naprawiło się trakcie jazdy - wskazówka poziomu paliwa powędrowała do góry a komputer pokładowy zaczął wyświetlać fukcje związane z paliwem. Niestety po wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu było jak zwykle - tzn. działało - a raczej nie działało - tak jak opisałem powyżej.
    Obstawiałem czujnik poziomu paliwa. Zadzwoniłem informacyjnie do ASo i usłyszałem, że:
    1) aby dostac się do czujnika trzeba opuścić bak, bo od góry dostępny jest tylko przekaźnik pompy paliwa
    2) samego czujnika nie mozna wymienić bo stanowi INTEGRALNĄ część pompy paliwa - cena nowej pompy - 800zł
    Załamka...
    Macie jakieś pomysły jak uniknąć wydatku 800zł+ robota.
    Czy jest szansa, że ten czujnik jest np. zanieczyszczony? I wystarczy go spsikać czymś typu WD40?
    Dodam, że chodzi o benzynowe Mondeo ST220.
    Z góry dzięki za rady.
    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    I w pierwszym i w drugim przypadku wina zapewne leży po stronie karty w zbiorniku. Wycierają się na niej ścieżki i pływak nie dotyka do karty. Żeby wyjąć ją ze zbiornika trzeba go najpierw zdemontować - za mały otwór w podłodze żeby wyszła do góry.
    I dobra rada: wyjeździjcie paliwo zanim go będziecie zdejmować :) Bo klienci przyjeżdżają na full zatankowanym i chcą żeby im zdemontować zbiornik :/
  • Poziom 2  
    Dzięki za szybką odpowiedź. Niestety, jestem "lajkonikiem" i nie mam pojęcia , co to "karta w zbiorniku". Wiem, że w zbiorniku jest pompa ze zintegrowanym czujnikiem poziomu paliwa. Czy ta "karta" to element tego czujnika. Czy jest wymienialna? A może wystarczy poprawić ścieżki na niej. To możliwe?