Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polo 1.0 '99 - kontrola ciśnienie oleju

tolio 13 Cze 2007 10:34 16709 29
  • #1 13 Cze 2007 10:34
    tolio
    Poziom 14  

    Witam mam problem z vw polo 99r silnik 1.0 Licznik motometer . Problem polega na tym że po odpaleniu silnika i zwiększeniu obrotów do około 2500obr włącza się kontrolka ciśnienia oleju i piszczy .Po odpaleniu i pozostawieniu na wolnych obrotach nic sie nie dzieje . Nie ma różnicy czy silnik ciepły czy zimny . Czujniki ciśnienia ok instalacja do licznika ok . Czy może być problem z elektroniką licznika czy raczej ciśnienie w silniku ? Czy ktoś miał podobny problem i był winny licznik ?

    0 29
  • #2 13 Cze 2007 10:44
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    najczęściej problem w czujniku, ale jeżeli sprawdzony i sprawny to pozostaje zmierzyć ciśnienie

    0
  • #3 13 Cze 2007 11:40
    ochus
    Poziom 16  

    nie ma przypadkiem dwóch czujników jak w 1,3.(taki mam)Jeden od niskich obrotów a drugi wysokich.Pierwszy pilnuje zancznie mniejszego ciśnienia a drugi większego.

    1
  • #4 13 Cze 2007 12:59
    viper555
    spec od auto-elektro

    Za niskie ciśnienie na czujniku zwierającym.P

    2
  • #5 13 Cze 2007 13:53
    JAKUZA
    Poziom 9  

    Helo! Te czujniki pokazują różnicę ciśnień.Muszą być oryginalne,albo nawet używane.Miałem to samo w vr6 i gada.

    0
  • #6 13 Cze 2007 22:14
    tolio
    Poziom 14  

    tj . silnik 1.0 i znalazłem tylko jeden czujnik ciśnienia jest na głowicy . Nigdzie nie widzę drugiego . Ten na głowicy jest na 100% dobry .

    3
  • #7 13 Cze 2007 22:39
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    przy pompie wspomagania chyba jest czujnik

    1
  • #8 14 Cze 2007 13:00
    gst
    Poziom 10  

    pozostaje rozgrzać silnik wykręcić czujnik, wkręcić manometr.
    Ciśnienie musi być powyżej 2bar i obrotach ok 2tyś jeżeli jest mniej to już głowica, pompa oleju, panewki itd.

    1
  • #9 14 Cze 2007 22:01
    tolio
    Poziom 14  

    ok ok znalazłem tylko jeden czujnik i on po zapaleniu rozwiera styk (sprawdzałem kontrolką ) . Więc gdy zapale silnik styk się rozwiera i kontrolka( próbówka ) gaśnie. Po podniesieniu obrotów silnika do 2500obr włącza sie piszczek i kontrolka na liczniku a próbówka bezpośrednio na czujniku nie zaświeca się nawet na chwile :?::?::?::cry: no więc co chodzi???

    0
  • #10 14 Cze 2007 22:24
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    no więc chodzi o to że czujniki są dwa (zobacz jeszcze przy filtrze) jeden zwiera drugi rozwiera

    viper555 napisał:
    Za niskie ciśnienie na czujniku zwierającym.P

    które spowodowane albo faktycznie za niskim ciśnieniem albo uszkodzeniem czujnika lub przewodów

    2
  • #11 14 Cze 2007 23:58
    tolio
    Poziom 14  

    przy filtrze nie ma czujnika . Gdzie jest drugi czujnik bo już cały silnik obejrzałem i chyba jestem ślepy ale nie widzę 8-O

    0
  • #13 15 Cze 2007 11:57
    tolio
    Poziom 14  

    silnik AER i jest tylko jeden czujnik w głowicy (zielony kolor) u góry od strony
    paska rozrządu drugiego nie widać

    0
  • #14 16 Cze 2007 15:52
    tolio
    Poziom 14  

    Chyba uwalony licznik no bo co innego . Licznik na pewno nie był cofany(auto
    u jednego właściciela od nowości ) więc raczej wsad w pamięci nie ma tu nic do rzeczy . Czy miał ktoś podobny przypadek i wie co tam może być nie tak .
    Próbowałem go przelutować ale jest bez zmian.

    0
  • #15 16 Cze 2007 17:01
    viper555
    spec od auto-elektro

    To zmasuj przewód od czujnika i zobaczysz czy to silnik czy deska.P

    0
  • #16 16 Cze 2007 23:28
    tolio
    Poziom 14  

    wygląda na to że to licznik nie ma diagnozy komputerem (brak połączenia ) po odłączeniu czujnika żadnych zmian kontrolka zaczyna migać dopiero po zwiększeniu obrotów .

    0
  • #17 17 Cze 2007 10:05
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    a po włączeniu zapłonu pewnie kontrolka nie świeci (bo nie ten czujnik-uparty jestem)

    1
  • #18 17 Cze 2007 10:06
    viper555
    spec od auto-elektro

    A przewód z czujnika podłączyłeś do masy.P

    0
  • #19 17 Cze 2007 22:57
    tolio
    Poziom 14  

    Po włączeniu zapłonu kontrolka zapala się na chwile i gaśnie . Próbowałem przewód do masy i bez masy . Różnica jest taka że jak jest masa to kontrolka się zapala przy 2500obr i potem cały czas miga nie zależnie od obrotów a jeżeli jest odłączona masa to kontrolka zapala się przy około 2500 obr i gaśnie gdy obroty spadają i gdy znowu przekroczą 2500obr to znowu się zapala po prostu reaguje na obroty silnika. Myślę że to tu jest problem że to coś w liczniku się uwaliło tylko gdzie tego szukać ???

    1
  • #20 26 Gru 2009 12:59
    dziadymil
    Poziom 1  

    tolio napisał:
    Witam mam problem z vw polo 99r silnik 1.0 Licznik motometer . Problem polega na tym że po odpaleniu silnika i zwiększeniu obrotów do około 2500obr włącza się kontrolka ciśnienia oleju i piszczy .Po odpaleniu i pozostawieniu na wolnych obrotach nic sie nie dzieje . Nie ma różnicy czy silnik ciepły czy zimny . Czujniki ciśnienia ok instalacja do licznika ok . Czy może być problem z elektroniką licznika czy raczej ciśnienie w silniku ? Czy ktoś miał podobny problem i był winny licznik ?


    Witam, odświeżę temat. Czy ktoś uporał się z tym problemem, mam podobny i stoję w miejscu?

    0
  • #21 12 Lut 2010 16:24
    rzylka
    Poziom 1  

    witam
    Ja tez mam ten problem wymienilem pompe oleju i dalej to samo
    sprawdzilem filtr oleju nie byl zapchany prosze o pomoc

    0
  • #22 12 Lut 2010 22:40
    chomika
    Poziom 15  

    goldwinger pisał uwalony czujnik mimo ze wydaje się dobry
    czujnik jak jest tylko jeden zielony ze wzrostem ciśnienia zmienia rezystancje

    0
  • #23 27 Lip 2010 20:32
    mnichu30
    Poziom 10  

    ??witam - czy ktos już doszedł co z tym piszczeniem oleju ?mam to samo piszczy przy 3tys obrotów na wolnych jest ok

    1
  • #24 27 Lip 2010 20:38
    kortyleski
    Poziom 40  

    Koło bagnetu jest czujnik POZIOMU OLEJU...Na dole, w misce.

    1
  • #25 15 Gru 2010 09:07
    chubert001
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Mam taki sam problem z polo 1,4. Samochód na wolnych obrotach chodzi i nic nie świeci ciśnienie sprawdzone ok. po przekroczeniu 2500 obr/min miga kontrolka oleju i brzęczy buczek. Czujnik ciśnienia tylko jeden niebieski.
    Pozdrawiam.

    1
  • #27 12 Gru 2012 06:23
    Albus
    Poziom 21  

    Odświeżę temat, mam ten sam problem w VW Polo 1.0 AER 98r, po przekroczeniu 2500 obr kontrolka zaczyna migać , czujnik sprawdziłem kontrolką na zgaszonym silniku masuje -kontrolka świeci (podłączając drugi kabel kontrolki do plusa) po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie.
    Wydaje mi się, że ten mój czujnik działa odwrotnie, dlatego proszę o podpowiedź???

    Sprawdziłem co się dzieje gdy zmasuje przewód idący na zegary - kontrolka w zegarach działa jak należy, włączam zapłon świeci się chwilę, gaśnie, po odpaleniu i przegazowaniu, nie zapala się.
    Aha i tak samo odzwierciedleniem jest sprawdzenie w Vagu w zegarach, przy podłączonym kablu do czujnika w bloku 001 Oil Pressure-min , na odpalonym silniku oczywiście, gdy tylko zmasuje przewód pokazuje Oil Pressure- OK .

    Wg schematów w tym silniku jest 1 czujnik ciśnienia, i przy silniku jest jeden w głowicy , innego nie znalazłem.

    1
  • #28 12 Gru 2012 18:22
    mmarcel1
    Poziom 2  

    Witam mialem trzy takie przypadki i skończyły si wymianą pompy.

    2
  • #29 12 Gru 2012 18:25
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Zmierz ciśnienie oleju.

    1
  • #30 13 Gru 2012 06:21
    Albus
    Poziom 21  

    Ciśnienie OK, tak jak podejrzewałem , ktoś zamontował inny czujnik - odwrotnie działał. Nówka czujnik zamontowałem i jest dobrze.

    0