Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xantia problem z napięciem/prądem ładowania

thjazi 13 Jun 2007 12:14 3023 12
  • #1
    thjazi
    Level 11  
    Witam,
    mam problem - jak sądzę z alternatorem(Valeo). Mam xantię diesla z alternatorem 70 albo 80A, a problem pojawił sie latem tego roku. Niedoładowuje mi akumulatora. Wszystko jest ok jak sa włączone tylko światła. Napięcie po ich włączeniu własciwie nie spada, jak dojda długie i przeciwmgielne to napięcie spada z 14,4 do 14,1V ale jak do tego dołozy sie klimatyzacje 9nawiew wenętrzny plus dwa wiatraki chłodnicy) to napięcie leci do 13,2-13,4V. Zupełna kaplica jest jak jest bardzo goraco i witraki chodzą pełna parą -wtedy napięcie spada do około 12V i ewidentnie rozładowuje aku, a przeciez powinien spokojnie jeszcze mieć rezerwę na grzanie świec żarowych i ładowanie aku zmeczonego rozruchem. Sprawdzałem punkty masowe klem rozrusznika i alternatora, na wyłaczonym zapłonie pobór jest w okolicy 0,02A wiec chyba norma.Żadne bezpieczniki się nie przepalają.
    Poradźcie co to może być? Regulator czy diody?
    Z góry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam.
  • #2
    viper555
    Level 39  
    A co można więcej wyciągnąć z 70/ o ile taki jest/ ponieważ do samochodów z klimatyzacją powinna być 100, a spotkałem też 70 wszystko zależy od obciążenia i wersji na dodatek w założonym mogą być jedynie słabe diody główne.P
  • #3
    thjazi
    Level 11  
    Czyli podmienić na mocniejszy?
    Da sie sprawdzić diody bez demontażu alternatora z samochodu?
  • #4
    viper555
    Level 39  
    Diod nie sprawdzisz w samochodzie nawet jak wymontujesz alternator .to nie wiem czy dasz radę bo stojan jest zgrzewany z mostkiem i przede wszystkim diody muszą być sprawdzane obciążeniowo. A jeżeli chciałbyś stosować takie obciążenie jak piszesz to musiałbyś mieć mocniejszy alternator.P
  • #5
    thjazi
    Level 11  
    A moze strzeliła jedna dioda prostownicza i nie daje tyle prądu co trzeba? Jak policzyłem wszystkie odbiorniki to wychodzi mi ze bez świec żarowych (one grzeja co najwyżej pół minuty) powinno te 70 amper wystarczyć.
  • Helpful post
    #6
    viper555
    Level 39  
    70 A to może chwilowo dać ale nie do pracy ciągłej.Przede wszystkim trzeba wiedzieć jaki tam jest alternator.P
  • #7
    thjazi
    Level 11  
    Pomyliłęm się. nie 70A, a 80A.Alternator jest Valeo. W nastepnych rocznikach wkładali juz 90A i 120A.
    Tylko tak sobie myślę że jakby zdechła dioda to by pewnie światła pulsowały, ale nic takiego nie ma.

    Dodano po 8 [minuty]:

    POliczyłem ze swiatła (mijania,drogowe, przeciwmgielne, pozycyjne) to około 400W. Do tego dochodzi dmuchawa wnętrza i wiatraki na pierwszym biegu. i z tym jeszcze alternator jakos sobie jeszcze radzi tzn napiecie utrzymuje sie powyżej 13V, ale jak wiatraki chłodnicy włacza sie na drugi bieg albo włącze ogrzewanie tylnej szyby to alternator juz nie daje rady i nawet podnienisienie obrotów nie zdoła podnieść napięcia powyzej 12,2V.
  • #8
    mczapski
    Level 39  
    A więc eksperymentujmy dalej. Porządny amperomierz i mierzymy prąd na linii alternator - instalacja, akumulator - instalacja. W końcu samochód już trochę funkcjonuje i mogły zużyć się szczotki lub zwyczajnie zanieczyścić opiłkami mostek oraz regulator. W warunkach ekstremalnych ma to już znaczenie.
  • #9
    viper555
    Level 39  
    Myślę że z tym obciążeniem nie należałoby przesadzać bo nigdy nie używa się wszystkich odbiorników naraz, ale wiem że przy samochodach z klimatyzacjami alternatory szybciej się zużywają a w szczególności właśnie przegrzewają się mostki.P
  • #10
    thjazi
    Level 11  
    Ból w tym citroenie polega na tym że chyba żre sporo prądu jak mu się zapali światła(z tyłu podwójny zestaw pozycji, włączenie drogowych nie odłącza mijania itp kwiatki, a i w kokpicie jest od chyba ze 40 żarówek).
  • Helpful post
    #11
    tomekb
    Level 25  
    szukaj mocniejszego alternatora
  • #12
    tulipan 75
    Level 14  
    a sprawdzałeś napięcie na akumulatorze czy na alternatorze jak tylko na akumulatorze to sprawdź jeszcze na alternatorze czy wskazania są takie same bo może być tak że przy takim obciążeniu napięcie spada pomiędzy alternatorem a akumulatorem (podpalony albo zakorodowany przewód,robiłem coś takiego w brawo)
  • #13
    thjazi
    Level 11  
    Panowie- problem rozwiązany. Z wiekim trudem - bo trzeba przy tym wyrwać tez pompe lhm-u i wogóle sie napierniczyć- ale wyrwałem alta, zajżałem do szczotek i okazało się ze jedna szczotka wypaliła pierścień slizgowy. Przy małym pradzie przewodziło ale juz przy wiekszy ch był problem. Skołowałem identyczny alt 80A ale ze szczotkami i slizgami w idealnym stanie i od jakiś 4 miesiecy wszystko pięknie hula. Nawet jak wszystko włączę napięcie nie spada poniżej 13V.