Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega B 2.0 XEV -sterownik skrzyni automatycznej

13 Cze 2007 15:14 5672 7
  • Poziom 26  
    Gdzie fizycznie znajduje sie komputer od automatu ?
    Zdarzylo mi sie juz kilkakrotnie w ciagu ostatnich 3 miesiecy , ze na przejechanych pierwszych dwoch kilometrach wystepuje glosne pykniecie i rozlaczenie skrzyni przy pracujacym silniku. Oczywiscie towarzyszy temu komunikat Automatische Getriebe . Po ponownym odpaleniu wszystko jest OK . Zdarzalo sie tez ,ze gasl silnik po zdjeciu nogi z gazu i komunikat sie wowczas nie pojawial . Wystepowalo tez falowanie na wolnych obrotach i zdechniecie na swiatlach. Po szeregu dzialan (nowe swiece, czujnik walka rozrzadu, sonda lambda,przeplywomierz, pozycjoner- selektor,przepustnica +zawor wolnych obrotow (czyszczenie) silnik juz nie gasnie. Plyn w skrzyni jest nienajgorszy (przebieg 170tys. ), ale mam zamiar go wymienic. Prosze o ew. sugestie.
  • Poziom 42  
    Za schowkiem na scianie grodziowej,trzeba zdemontowac schowek
  • Poziom 26  
    Serdeczne dzieki..Rozumiem ze jest to bezposrednio nad skrzynia automatyczna ?
    Zapomnialem dodac ze auto od 2 lat jest zagazowane ( instalacja II generacji z emulatorem lambdy i komputerem, bodajze JUST ) i moje provblemy początkowo wystepowaly zarowno na benzynie jak i na gazie. Przeglad i regulacja inst. gazowej zrobiona byla miesiac temu.
    Pisze to dlatego bo dzisiaj rowniez zgasl mi silnik po zdjeciu nogi z gazu przy predkosci ok 40km/godz. Podejrzewam za niskie wolne obroty na gazie, ktore sa ok.550 (na benzynie mam nieco wiecej , czyli 600-650). Czy mozna je jakos podciagnac w gore , zeby nie spaprac innych ustaweien ? Obecnie pali mi 12.5 l gazu / 100km w miescie.
  • Poziom 42  
    Nie nad skrzynia tylko w kabinie po prawej stronie,skrzynia jest po lewej?Komputer skrzyni jest pod tablica rozdzielcza za schowkiem.Tylko po co ci komp.skrzyni jak masz problemy z silnikiem?
  • Poziom 26  
    Problem w tym , ze to tak do konca nie wiadomo....Gaśnięcie silnika obecnie sie juz nie zdarza. Radykalnie pomogło dwukrotne umycie regulatora i wymiana jego uszczelki. Jeżdżę już tydzień i mam spokój -silnik chodzi jak zegarek. Poprzednie czyszczenia pomagałydosłownie na pare dni i problem wracał.
    Problem ze skrzynią wystepował też od początku choć rzadko. Działo się to na zimnym silniku na pierwszych 2 kilometrach przy gwałtownym przyspieszaniu , ale też przy włączonym tempomacie . Było pyknięcie, komunikat Automatische Gertribe, a silnik pracował dalej.Zeby jechać dalej musiałem się zatrzymać , wyłączyć silnik i odpalić go ponownie , bo skrzynia była odłączoma . Czy może to być spowodowane dawno nie wymienianym płynem w skrzyni ?. Ja podejrzewałem elektronike sterującą od automatu , stąd moje wcześniejsze pytanie o sterownik skrzyni.
    W tym tygodniu mam zamiar wymienic olej w silniku, więc może i przy okazji zrobie wymiane statyczna oleju w skrzyni.
    Przy okazji proszę o radę , bo zauważyłem niewielki wyciek z silnika (uszczelka wału albo głowicy) . Czy jest sens wchodzić w koszty jesli na 3 tys przejechane dolalem ok 1/2 l oleju silnikowego ?
  • Poziom 42  
    Wymien olej w skrzyni na dobry ATF pamietajac o wlasciwym poziomie(sprawdza sie na zapalonym silniku po uprzednim przewajchowaniu skrzynia)

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie zaszkodzilo by tez odczytac ewentualne usterki
  • Poziom 26  
    Wlałem Dextron III Castrola. Weszło dokładnie 4.5l . Stary był tak przepalony , że chyba nie zmieniany przez 170tys. Oczywiscie filtr i yszczelka też nowa. Na magnesie było ze 2 cm. szlamu z drobnych opiłków . Przy okazji wymieniłem też olej silnikowy na Castrola mineralnego i filtry. Samochód odżył. Nie wierzcie w takie mity że po wymianie skrzynia zdechła...Może jak ktoś wlał jedynie 2 litry bez odkręcania miski , czyszczenia , wymiany filtra i uszczelki
    Przy okazji pytanie-
    Czy ktoś próbował ożywicić czujnik od komunikatu "Oel-mangel " (ten z boku miski olejowej ) ?
    Nie ma za niego tanich zamienników , a nie widzę powodu żeby w serwisie Opla wydać niepotrzebnie 300PLN. Można go spokojnie zewrzeć na wtyku oszukując sterownik i sprawdzać co jakiś czas poziom oleju miarką. Lepsze to niż zbytnia ufność w jego wskazania. Jak mi sie to zdarzylo w trasie , stanąłem i dolałem stopniowo litr, a ten świeci więc ja oczywiście jeszcze następny ....Dobrze że już było 20km do domu , bo jak się okazało to oleju było 1cm nad maximum i szybko musiałem 1,5 litra spuscic
    PS Odczytałem błędy i oprOcz braku oleju był P0130 , czyli pada czujnik wału korbowego ,stąd pewnie i to Automatische Getribe przy spokojnej jeżdzie...
  • Poziom 26  
    Po wymianie czujnika wału wszystkie problemy ze skrzynia i gasnieciem silnika ustapily....Czujnik od Oel Mangel zwarty na krotko we wiazsce-moze kiedys go wymienie.
    Dzieki Milejow za trafne sugestie i pozdrawiam.
    Temat zakonczony.