Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podwójnu multimetr do zasilacza

gigabyte400 14 Cze 2007 21:24 1188 6
  • #1 14 Cze 2007 21:24
    gigabyte400
    Poziom 11  

Witam wszystkich szukałem schematu multimetru
    Takiego jak w poście :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic620956.html
    Tylko żeby był w stanei zmierzyć 2 różne napięcia i 2 rózne prądy Np do zasilacze 2 kanałowego a wyświetlanie odbywało by się tak że po 1 stronie wyświetlacza np 2*16 był by pierwszy kanał a po drógierj drógi .
    Zkonstruowal ktoś coś takiego ?? Czy Atmega 8 Sobie z tym poradzi ??
    Nie pisałem jeszcze poważniejszych programów na AVR jestem początkującym w tym temacie , ale może udało by się taki podwójny miernik opracować na tej stronie jak niema gotowego projektu nigdzie :]

0 6
  • #2 15 Cze 2007 14:23
    szelus
    Specjalista - Mikrokontrolery

To nie jest takie proste. Jeżeli kanały mają być całkiem niezależne (a nie np. zasilacz symetryczny) to muszą byc galwanicznie odizolowane. Czyli, albo np. przetworniki pomiarowe niezależne od mikrokontrolera z dostępem szegowym (SPI czy I2C) podłaczone poprzez transoptory, albo (prościej) dwa AVR-ki połączone poprzez transoptory, przy czym jeden ma podłączony wyświetlacz (i wyświetla pomiary z obu).

Takie rozwiązanie to trochę przerost formy nad treścią - jednak prościej, i niespecjalnie drożej, dać dwa wyświetlacze np. 2X8 albo LED.

Z drugiej strony, akurat pracuję nad takim projektem - ale jego podstawowym celem jest zrobienie jakiegoś ciekawego układu z AVR-ami. A że przy okazji zrobię sobie zasilacz... :D
    Niestety, jeszcze troche potrwa zanim ten projekt ujrzy światło dzienne, bo jednak na to hobby mam trochę mało czasu.

0
  • #3 15 Cze 2007 14:33
    Ch.M.
    Poziom 27  

e tam, kolega szelus przesadza :)