Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1.8 F3P '97 klimatyzacja presostat polaczenie problem

Axee 14 Cze 2007 21:46 7842 5
  • #1 14 Cze 2007 21:46
    Axee
    Poziom 11  

    Witam!

    Renault Laguna 1.8 F3P '97 klimatyzacja manualna.
    Szukam schematu podlaczenia czujnika cisnienia klimatyzacji (presostatu) montowanego w osuszaczu klimatyzacji do pozostalej instalacji elektrycznej. Od presostatu wychodza 4 przewody dwa czarno zielone i dwa niebieskie do kostki 6 pinowej w ukladzie 1 pin srodkowy (B) w dolnym (2) rzedzie (lewy i prawy pin nieobecne) i 3 piny (A,B,C) w gornym (1) rzedzie podlaczone. Od strony auta mam 4 obciete kable bez drugiej czesci kostki w kolorach dwa kable czerwone, zolty i czarny wychodzace z wiazki. Prosze o pomoc jak to mam podlaczyc. Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam Axee

    axee(at)vp.pl

    1 5
  • #2 15 Cze 2007 23:05
    Axee
    Poziom 11  

    Witam ponownie,
    Problem czesciowo rozwiazany, zdobylem druga czesc kostki z kablami, uklad w kostce od strony wiazki:
    A B C
    x x x 1
    o x o 2
    gdzie A1 czerwony, B1 czerwony, C1 czarny, B2 zolty

    Pytanie brzmi czy ma znaczenie podlaczenie czerwonych kabli, bo nie wiem ktory jest ktory, czy mozna je zamienic miejscami i co sie z tym wiaze. Ewentualnie prosze o pomoc i sprawdzenie na schemacie dokad maja prowadzic wyprowadzenia A1 i B1 tejze kostki?

    Pozdrawiam Axee

    1
  • #4 17 Cze 2007 22:35
    Axee
    Poziom 11  

    Witam ponownie,

    Dzieki schematowi z postu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2273118#2273118,, wiem jak wentylatory powinny dzialac, a dzieki schematowi od wozniak.j juz wiem ktory kabel w kostce jest ktory, problem rozwiazany.

    Pojawil sie kolejny problem. Po probach symulacji dzialania presostatu na kostce (zwarcie A1-C1 wolna predkosc, B1-B2 szybka predkosc) wentylatory chwile pokrecily i zaprzestaly dzialalnosci. Z bezpiecznikow w komorze silnika polecial dymek F7(30A) i F8(30A) spalone. Na pierwszym schemacie widze bezpieczniki 30A od obydwoch wentylatorow. Na drugim schemacie widze ze sa zmienione na 40A. Mam wymienione oba wentylatory i nie wiem czy nie sa nowszego typu, czy w miedzyczasie zmieniono wentylatory w lagunie na z silnikami o wiekszej mocy i przez to zastosowano wieksze bezpieczniki? Sprobuje zastosowac bezpieczniki 40A i sprawdzic jaki bedzie efekt.

    Moze ktos ma jakies sugestie?

    Pozdrawiam Axee

    0
  • Pomocny post
    #5 18 Cze 2007 00:15
    wozniak.j
    Poziom 17  

    Przeszukałem swoje zasoby i żadnych wiadomości na temat bezpieczników tych wentylatorów nie znalazłem.Myślę jednak że Twój tok myślenia ma sens. Spróbuj założyć bezp. 40A i daj znać jaki jest efekt. Może da się odczytać jakieś dane bezpośrednio z wentylatorów?

    0
  • #6 19 Cze 2007 01:48
    Axee
    Poziom 11  

    Witam ponownie.

    Zalozylem bezpieczniki 40A koloru pomaranczowego, co ciekawe gniazda F7 i F8 tez sa koloru pomaranczowego, zatem takie bezpieczniki tu powinny byc. Byc moze ktos wczesniej wlozyl 30A (zielone) choc wygladaly na oryginalne jak pozostale w skrzynce (nie zamienniki). Wentylatory dzialaja o.k., na dwoch predkosciach. Bezpieczniki jak narazie wytrzymuja. Zatem problem rozwiazany do konca. Dziekuje za pomoc koledze wozniak.j. Temat zamykam, moze komus sie przyda info przy podobnej usterce.

    Pozdrawiam Axee

    0