Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz do wzmacniacza samochodowego na imprezy w remizie

pawel24c 15 Cze 2007 18:47 1854 6
  • #1 15 Cze 2007 18:47
    pawel24c
    Poziom 9  

Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem :)

Od razu mówię, że jestem początkującym na elektroda.pl ...

Posiadam wzmacniacz samochodowy 4x60W RMS (w mostku 2x150W RMS) Chciałbym użyć tego wzmacniacza do nagłaśniania imprez w małej remizie (wymiary ok: 15x10x3 metry) Wzmacniacz jest dla mnie wystarczający (wiem może to trochę głupi pomysł, ale gdy wysteruję go na połowę mocy to z pewnością wystarczy...), posiada "wspaniałe" chłodzenie (wentylator dmuchający 280 m3 powietrza na 1h - gdy go włączę, to robi się zimno w całym pokoju :D, więc wzmacniacz spalić się nie powinien:D). Odwieczny problem to zasilanie tego wzmacniacza...
    Do tej pory zasilałem go 2 połączonymi równolegle zasilaczami komputerowymi, jednak gdy "daję głośno" dioda power na wzmaku przy mocniejszym bassie zaczyna przygasać i słychać zniekształcenie :/ (wniosek - BRAK MOCY w zasilaniu)
    W tych zasilaczach komputerowych specjalnie zmieniłem kable na bardzo grube (sytuacja trochę się polepszyła, gdyż tak cieniutkimi kabelkami jakie są w oryginałach nie może przepłynąć tak duży prąd...)

Planuję zamówić transformator 230V na ok. 12/14V o mocy ok. 800 - 1000W (W tym przypadku mocy nie powinno zabraknąć) i zrobić z tego jakiś zasilacz... - tylko nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić - jestem kompletnie "zielony"
    Nie wiem czy temat jest umieszczony w odpowiednim miejscu - myślę że tak (w końcu chodzi o zasilanie :])

Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś kto się na tym bardzo dobrze zna powiedział mi jakie "części mam zakupić i jak to połączyć bo ja jestem "bezradny" :)

Pozdrawiam wszystkich!!!

0 6
  • #2 15 Cze 2007 18:54
    mrrudzin
    Poziom 39