Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka konfiguracja nagłośnienia

Tomidlo 15 Cze 2007 21:05 1842 16
  • #1 15 Cze 2007 21:05
    Tomidlo
    Poziom 10  

    Witam serdecznie
    Przyszedł czas wymienić stare wysłużone ATM i powermikser ADS na coś nowszego. I tutaj pytanie do Fachowców czy taka konfiguracja jest dobra. Imprezy w pomieszczeniach małe festyny na powietrzu ???

    Kolumny Wharfedale LX 215
    Mikser Behringer XENYX 1832 FX
    BEHRINGER MULTICOM MDX 4600
    Końcówka mocy Samson SX 2800

    0 16
  • #2 15 Cze 2007 22:39
    izzy
    Poziom 22  

    Malo kanalow ma ten mikser.
    Nawet jak na male festyny ;/
    mysle ze 9-12 + ze 2 stereo to minimum

    0
  • #3 15 Cze 2007 22:43
    miszkoo
    Poziom 28  

    BEHRINGER i mikser
    z tego co się naczytałem to BEHRINGER na marne podzespoły więc kupić sobie mikser BEHRINGER'a to samobójstwo (tu sie kręci w ciąż gałami)

    0
  • #4 15 Cze 2007 22:46
    Dj Snake
    Poziom 22  

    Kolumienki ok, mikser ok ( jak na swoją cene, mając pod uwagą sprzęt nowy, bo przecież nie bedziemy wymieniac sprzętu używanego na używany...), kompresor ok, końcówke można by jednak inną dać.
    Do tego jeszcze mikrofony i masa kabli... nie wiem ile sprzętu posiadasz, ale pamiętaj że to nie wszystko i jest wiele innych rzeczy do kupienia...

    0
  • #5 15 Cze 2007 23:15
    Tomidlo
    Poziom 10  

    zmiana planów
    kolumny LDM PDP-815
    Behringer XENYX-2442 FX
    Samson SX 2800 ALBO DAP AUDIO Palladium P 2000
    BEHRINGER MULTICOM MDX 4600

    no i mam problem z końcówką potrzebuję do 2000 zł

    0
  • #6 16 Cze 2007 09:28
    izzy
    Poziom 22  

    ads z allegro albo jollyrogger
    miszko jak behringer jest na alpsach to jest dosc dobrze :)

    0
  • #7 16 Cze 2007 23:39
    zielony_groszek
    Poziom 14  

    Kolego, ja na takim mikserku gram już drugi rok. Fakt, porównywać tego do A&H czy Soundcrafta nie można, bo to nie ta liga, ale dla mnie jest OK. Nie nagłaśniam tym pierwszoligowych koncertów, więc więcej nie potrzebuję. Jedno jest pewne. Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Za tę kasę nic lepszego nie kupisz.
    Nie szumi, potencjometry OK, nieawaryjny - odpukać. Bierz...

    0
  • #8 17 Cze 2007 16:00
    !katun!
    Poziom 22  

    Cytat:
    mysle ze 9-12 + ze 2 stereo to minimum
    To źle myślisz. Na co zwykłej kapeli 12 kanałów?
    Policzmy: 3 osobowy zespół.Więc każdy członek ma mikrofon - 3 kanały, dalej: klawisz, gitara, saks. To jest 6 kanałów. Do tego jeden stereo na coś do puszczania w przerwach.
    Nie róbcie z siebie panowie takich akustyków, gdy nimi nie jesteście. Poczytajcie swoje własne posty- gwarantuję uśmiech na twarzy.
    Może to tak nieładnie, ale dają mi się we znaki głownie: izzy, dj snake, dj matyas (chyba dobrze napisałem?). Nie bierzcie tego do siebie, czasem przeczytajcie post zanim go wyślecie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Cytat:
    BEHRINGER i mikser
    z tego co się naczytałem to BEHRINGER na marne podzespoły więc kupić sobie mikser BEHRINGER'a to samobójstwo (tu sie kręci w ciąż gałami)
    A miałeś kiedyś ten mikser, czy tylko powtarzasz po innych? Tu chodzi w głównej mierze o cenę, przecież każdy by chciał mieć A&H bądź inne, ale w tej cenie behringer nie wypada tak źle, zakładając że się o niego należycie dba.
    Mój behri już chodzi 5 lat bez niczego.

    0
  • #9 17 Cze 2007 17:24
    Marcin Grabarz
    Poziom 24  

    <To źle myślisz. Na co zwykłej kapeli 12 kanałów?>
    Prosze bardzo:
    2x gitara + bas +2x wokal + najmarniej 3 wej potrzebne do perki + ewentualnie trzecia gitara
    no i co?wyszło 9 kan wiec zakup 12 nie jest żadną przesada.Poza tym dobrze jest miec poustawiane część kan przed imprezą np perkę bo później się tworzą poślizgi.....
    Pytasz po co tyle na festyny?U mnie nazywa się to akurat Dni kultury i powiem że nawet 16 by nie zaszkodziło bo 3 micki na perke to mało....Poza tym trzeba przewidziec że kiedys może byc potrzeba uzycia większej ilosci kan.

    0
  • #10 17 Cze 2007 18:17
    izzy
    Poziom 22  

    !katun! napisał:
    Cytat:
    mysle ze 9-12 + ze 2 stereo to minimum
    To źle myślisz. Na co zwykłej kapeli 12 kanałów?

    9 to minium jesli chodzi o festynowy sklad grajacy na zywo.
    Dobra ale wezmy ze masz racje i festyny zrobisz w 6 kanalow + 1stereo.
    To powiedz mi jaki jest ekonomiczny sens kupowania takiego stoliczka jak +100 zl jest wiekszy ?


    !katun! napisał:
    Cytat:
    BEHRINGER i mikser
    z tego co się naczytałem to BEHRINGER na marne podzespoły więc kupić sobie mikser BEHRINGER'a to samobójstwo (tu sie kręci w ciąż gałami)
    A miałeś kiedyś ten mikser, czy tylko powtarzasz po innych? Tu chodzi w głównej mierze o cenę, przecież każdy by chciał mieć A&H bądź inne, ale w tej cenie behringer nie wypada tak źle, zakładając że się o niego należycie dba.
    Mój behri już chodzi 5 lat bez niczego.

    Ja tez nie moge powiedziec niczego zlego o behringerze. Jesli jest na aplsach.
    Mialem dwa modele jeden malo formatowy MX2004 i aktualnie najwiekszy MX8000
    ten ostatni jest swietnie przemyslany :)

    0
  • #11 17 Cze 2007 22:50
    !katun!
    Poziom 22  

    Poczekajcie, poczekajcie. Ja nie mam tu na myśli domów kultury czy imprez typu "Dni Pyskowic". Pisze wyraźnie:

    Cytat:
    Malo kanalow (...)Nawet jak na male festyny
    No to mały festyn to dla mnie ok. 300 osób. Może to ja źle czytam, albo źle interpretuje.
    izzy napisał jeszcze:
    Cytat:
    mysle ze 9-12 + ze 2 stereo to minimum
    pogrubiłem specjalnie słowo "minimum". Mało coś obyty jesteś z tą estradą, chyba że to w moim regionie jest inaczej. U nas jest albo tak jak napisałem (gitara,klawisz, jakiś saks i mikrofony) albo najprościej: MD, i reszta kanałów wyciszonych. Moja siostra ma zespół trzyosobowy. W tym ma 2 klawisze, saks, akordeon, gitara, każdy ma mikrofon. I radzi sobie świetnie na behringerze 1832, i to bez przepinania kabli. Jak to możliwe?

    Dodano po 39 [sekundy]:

    A co do behringera MX8000 i 9000. Za tą cenę świetne stoły.

    0
  • #12 17 Cze 2007 23:14
    izzy
    Poziom 22  

    U nas jest duzo zespolow grajacych na zywo.
    I za kazdym razem sa "wciskani" na tego typu imprezy.

    Tak propo Behringerow MX8000 w tej chwili to najlepszy analog od nich. TR studio w wawie ma dwa zamontowane i na nich nagrano plyty iry i myslovitz. Szkoda tylko ze nie jest juz produkowany.

    0
  • #13 18 Cze 2007 12:45
    Dziub-Dziub
    Poziom 28  

    !katun! napisał:
    Poczekajcie, poczekajcie. Ja nie mam tu na myśli domów kultury czy imprez typu "Dni Pyskowic". Pisze wyraźnie:
    Cytat:
    Malo kanalow (...)Nawet jak na male festyny
    No to mały festyn to dla mnie ok. 300 osób. Może to ja źle czytam, albo źle interpretuje.
    izzy napisał jeszcze:
    Cytat:
    mysle ze 9-12 + ze 2 stereo to minimum
    pogrubiłem specjalnie słowo "minimum". Mało coś obyty jesteś z tą estradą, chyba że to w moim regionie jest inaczej. U nas jest albo tak jak napisałem (gitara,klawisz, jakiś saks i mikrofony) albo najprościej: MD, i reszta kanałów wyciszonych. Moja siostra ma zespół trzyosobowy. W tym ma 2 klawisze, saks, akordeon, gitara, każdy ma mikrofon. I radzi sobie świetnie na behringerze 1832, i to bez przepinania kabli. Jak to możliwe?

    Dodano po 39 [sekundy]:

    A co do behringera MX8000 i 9000. Za tą cenę świetne stoły.


    Ja mam zespół dwa wokale trzy gitary i perkusja i z 12 kanałów mono zostaje mi jeden wolny!!!! i co??

    Ja ci polecam soundcrafta Spirit E12 za 1400zł
    Dap audio p2000 odpada. Ten samson tez ma cos za dużo mocy jak na cenę.... Może jakiś Crest pytaj bartheza który dobry :D:D:D
    hm chociaz potrzebujesz 800W

    A ile masz kasy w ogóle??

    0
  • #14 18 Cze 2007 16:11
    !katun!
    Poziom 22  

    Po raz n-ty powtarzam. Kolega wyżej napisał minimum. Na palcach jednej ręki mogę zliczyć znane mi "chałturnicze" zespoły które mają perkusję. Ale po co kłótnia? to nie jest w temacie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    2x 300W z dobrą efektywnością wystarczy. Polecam Ci aktywne dB technologies. Mam jedną 100W, w tym tygodniu przyjadą jeszcze dwie 300W. Oczywiście aktywne. Cena? niecałe 2000zł w sklepie w Katowicach. Jak przyjdą, to napisze coś więcej. Co do firmy: kto zna się w temacie ten wie co to za firma, i co sobą reprezentuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    i zapomniałem dodać. Kolumny na 15' głośniku. Chyba że w grę wchodzi osobny bas, wtedy inna gadka.
    PS: Jakbyś chciał aktywny markowy sprzęt (RCF, Mackie itd) znam faceta który sprzeda Ci najtaniej, i pewnie.

    0
  • #15 18 Cze 2007 17:14
    Tomidlo
    Poziom 10  

    Naczytałem się chyba za dużo ale moze to i dobrze no i kolejna zmiana planów

    2x LDM PDP-815
    BEHRINGER MULTICOM MDX 4600
    Behringer XENYX-2442 FX
    JOLLYROGER A-20

    Dwoniłem do firmy co robi Jollyrogera i cena około 1800 zł a i koles mowił że ona ma 750 w przy 4 ohm w sinusie i że to jest około 1000 W
    Mam pytanie wzwiązku z tym czy to wystarczy do napędzenia tych paczek???
    poniżej dane producenta:
    Moc podana przy zasilaniu 230VAC- THD do 0,1% - THD do 10%.

    § ■ Maksymalne napięcie wyjściowe RMS--- 75V

    § ■ Slew Rate --- 50 Vus

    § ■ Wymiary - 483 x 89 x 302

    § ■ Waga ok. 15kg

    § ■ Wzmocnienie napięciowe --- x65 (38 dB)

    § ■ Pasmo przenoszenia --- 20Hz – 20kHz / -0.5 dB

    § ■ Czułość wejścia przy pracy „stereo” --- +1 dBu

    § ■ Współczynnik tłumienia --- 750

    § ■ Limiter reagujący tylko na clip (aktywny).

    § ■ Temperaturowo sterowane wentylatory.

    § ■ Zabezpieczenie przed DC na wyjściu.

    § ■ Miękki start zasilacza.

    § ■ Automatyka cichego startu i wyłączenia.

    § ■ System chłodzenia „front-back”.

    § ■ 2x profesjonalne gniazda wyjściowe SPEAKON NEUTRIK

    § ■ Wejścia symetryczne XLR oraz JACK NEUTRIK .
    A-20 stereo A-20 jeden kanał

    8 Ohm --- W 2x500-2x550 550-600

    4 Ohm --- W 2x750-2x800 850-950

    2,7 Ohm --W 2x1000-2x1100 1150-1250

    2 Ohm ---W 2x1000-2x1050 1200-1300

    8 Ohm mostek --- W 1500 - 1600

    5,4 Ohm mostek --- W 2000 - 2200

    4 Ohm mostek --- W 2000 - 2100

    0
  • #16 19 Cze 2007 09:40
    Dziub-Dziub
    Poziom 28  

    powinna wystarczyć tylko uważaj na przesterowanie sygnału :/

    0
  • #17 20 Cze 2007 16:29
    Dj Snake
    Poziom 22  

    [quote="!katun!"]

    Cytat:

    Nie róbcie z siebie panowie takich akustyków, gdy nimi nie jesteście. Poczytajcie swoje własne posty- gwarantuję uśmiech na twarzy.
    Może to tak nieładnie, ale dają mi się we znaki głownie: izzy, dj snake, dj matyas (chyba dobrze napisałem?). Nie bierzcie tego do siebie, czasem przeczytajcie post zanim go wyślecie.


    Ładnie czy nie ładnie, mniejsza o większośc, zauważ jednak, że ty też nie jesteś taki zupełnie bez winy. Radzisz tutaj sprzęt za grube pieniądze a jeszcze rok temu prosiłeś o pomoc w zbudowaniu basu na Alphardzie HW 800 którego miałeś zamiar zasilać zmostkowanym TDA, więc chyba też nie jesteś wielkim specem. Skoro mamy rozmawiać po twojemu, to ok, w takim razie autorowi tematu powiem tak: nie bierz końcówek ADSa bo to jest zdecydowanie za tanie a poza tym mogą mieć o ok. 5w przekłamaną moc, Konsola Soundcrafta też jest do bani, bierz A&H i to takie powyżej 30000PLN. I jak? Bo ja pomagając mam raczej inne cele niż tylko wymienić sprzęt który mi sie podoba, i o którym słyszałem że jest dobry.... Zamiast więc zwracać uwagę mnie i na przykład izzy'iemu (o którym wiem, że ma duuużo wiedzy) spójrz na swoje posty i się pośmiej....

    Jolly Roger śmigają u mojego znajomego w dyskotece 3 sztuki, m.in ten A20, który napędza jakieś tam JBLe tanie pewnie, i powiem szczerze, że jeżeli cie na niego stać to warto go zakupić, jeśli jednak masz pare groszy więcej to zastanów się nad ADSem.

    0